- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (564 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
"Siódemka" na Warszawę przejdzie lifting
Drogowcy z GDDKiA planują jesienią wykonać lifting "siódemki" na odcinku od Koszwał do Jazowej. Drogę trzeba zabezpieczyć przed mrozami. Będą utrudnienia w ruchu.
Drogę budowano osiem lat temu. Dlaczego zdecydowano się już teraz na jej remont? - Prace wtedy wykonano zgodnie z projektem i sztuką budowlaną. Nie miały one jednak charakteru głębokiej modernizacji, lecz były realizowane w formie przebudowy nawierzchni istniejącej. W konsekwencji to oznacza, że niemożliwe było wyeliminowanie wszystkich ewentualnych skutków zastosowanych wcześniej rozwiązań - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Władze GDDKiA podkreślają, że zakładały podczas remontu "siódemki" w 2003 r. konieczność pielęgnacji nawierzchni w przyszłości.
Z punktu widzenia kierowcy stan nawierzchni i komfort jazdy pozostał niezmienny w stosunku do tego, jaki był w momencie oddania drogi do użytku. Jednak analiza stanu drogi krajowej nr 7, przeprowadzona przez drogowców, wykazała, że nadszedł czas wykonania dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.
Na czym będą one polegać? - Sprowadzają się one do wykonania uszczelnienia miejsc, w których na nawierzchni pojawiły się spękania liniowe. Zabiegi te konieczne są do realizacji w celu uszczelnienia konstrukcji drogi i wyeliminowania negatywnego działania zamarzającej wody, która w konsekwencji może doprowadzić do pojawiania się spękań bardziej złożonych, a w konsekwencji nawet ubytków nawierzchni - tłumaczy Markowski.
Jak tłumaczą władze gdańskiego oddziału GDDKiA utrudnienia w ruchu podczas jesiennych prac nie powinny być dolegliwe. Spodziewane są miejscowe zwężenia, a na nich ruch będzie odbywał się wahadłowo. Wykonawcą robót będzie firma EuroAsfalt z Olsztyna.
Miejsca
Opinie (86) 5 zablokowanych
-
2011-10-05 14:20
A może jakiś koleś może wyrwać jeszcze kasę.
Przecież jest na co dzień wiele widocznych przypadków.
- 0 0
-
2011-10-05 14:28
Śpiszmy się !
JAREK TAK SZYBKO NADCHODZI
- 4 2
-
2011-10-05 14:40
nie ma takiego pojęcia jak sztuka budowlana są za to polskie normy
sztuka budowlana to moze była za Jaśnie Pana Cysorza
- 2 0
-
2011-10-05 14:49
Niska jakość Q dróg - nebespieczny przejazd
Nowa ulica w centrum miasta koło ZIELENIAKA - CTO w Gdańsku już dziurawa - tu jest wielka dziura i bardzo niebespieczny przejazd przez torowisko tramwajowe.
- 0 0
-
2011-10-05 16:39
POSZEZAC A NIE GLASKAC !!! DLACZEGO W USA SA 16 PASMOWE DROGI A U NAS JEDNOPASKI I DWUPASKI TO JUZ WIELKIE HALLO ? what?
NASZE DROGI NIOSA SMIERC !
- 1 0
-
2011-10-05 16:55
tylko dodatkowe
pasy jednokierunkowe (czyli 2 x 2) pozwolą w miarę na bezpieczną jazdę.Inaczej szaleńcy na trzeciego nadal będą zagrażać innym.
- 3 0
-
2011-10-06 09:26
Właśnie Unia!
To właśnie przepisy UE zmuszaja naszych inwestorów do irracjonalnych zachowań, po to aby nie złąmać unijnego prawa. Proszę zainteresować się Prawem zamówień publicznych i obowiązkami z niego wynikającymi. Nie wolno eliminować z przetargów "szmondziaków" niesolidne firmy, które przy innych inwestycjach pokazały na co ich stać (nieterminowość, złe wykonawstwo - zero odpowiedzialności projektantów, inspektorów i prawi niemozliwe do wyegzekwowania kary. Nasze sądy to rewelacja w tym temacie. Tylko kryterium najniższej ceny jest nadrzędnym czynnikiem wyboru wykonawców. Kompletny brak zaufania do władz i instytucji jest motorem napędowym takiego prawa. Każdy sądzi po sobie - ciśnie się na usta. Dla władzy jest nie do wyobrażenia, aby jakiś urzędnik bez oglądania się na korzyści, uczciwie wykonywał swoją funkcję i myślał o dobru społeczeństwa. Paranoja!!!
- 0 0
-
2011-10-06 09:56
no tak ale od kiedy ten remont?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.