- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (563 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
"Siódemka" na Warszawę przejdzie lifting
Drogowcy z GDDKiA planują jesienią wykonać lifting "siódemki" na odcinku od Koszwał do Jazowej. Drogę trzeba zabezpieczyć przed mrozami. Będą utrudnienia w ruchu.
Drogę budowano osiem lat temu. Dlaczego zdecydowano się już teraz na jej remont? - Prace wtedy wykonano zgodnie z projektem i sztuką budowlaną. Nie miały one jednak charakteru głębokiej modernizacji, lecz były realizowane w formie przebudowy nawierzchni istniejącej. W konsekwencji to oznacza, że niemożliwe było wyeliminowanie wszystkich ewentualnych skutków zastosowanych wcześniej rozwiązań - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Władze GDDKiA podkreślają, że zakładały podczas remontu "siódemki" w 2003 r. konieczność pielęgnacji nawierzchni w przyszłości.
Z punktu widzenia kierowcy stan nawierzchni i komfort jazdy pozostał niezmienny w stosunku do tego, jaki był w momencie oddania drogi do użytku. Jednak analiza stanu drogi krajowej nr 7, przeprowadzona przez drogowców, wykazała, że nadszedł czas wykonania dodatkowych zabiegów konserwacyjnych.
Na czym będą one polegać? - Sprowadzają się one do wykonania uszczelnienia miejsc, w których na nawierzchni pojawiły się spękania liniowe. Zabiegi te konieczne są do realizacji w celu uszczelnienia konstrukcji drogi i wyeliminowania negatywnego działania zamarzającej wody, która w konsekwencji może doprowadzić do pojawiania się spękań bardziej złożonych, a w konsekwencji nawet ubytków nawierzchni - tłumaczy Markowski.
Jak tłumaczą władze gdańskiego oddziału GDDKiA utrudnienia w ruchu podczas jesiennych prac nie powinny być dolegliwe. Spodziewane są miejscowe zwężenia, a na nich ruch będzie odbywał się wahadłowo. Wykonawcą robót będzie firma EuroAsfalt z Olsztyna.
Miejsca
Opinie (86) 5 zablokowanych
-
2011-10-05 10:13
A kiedy przy Lotosie
Powstało dużo wjazdów i zjazdów, a zwężenie na wyjeździe z Gdańska, jeszcze przed rafinerią, to drogowa pomyłka. W dodatku źle oświetlona.
- 4 0
-
2011-10-05 10:19
doputy...
dopuki Unijni inspektorzy i nadzorcy nie będą kontrolować sposobu wydawania Ich kasy przyznawanej nam na wszelkiego rodz. budowy ,remonty itp. będziemy normalnie " polskim zwyczajem" odwalać Fuchy,kombinować ,szabrować jak się da i gdzie się da !!!. Sami nie jesteśmy w stanie sprawdzać ,nadzorować i kontrolować jakości wykonywanych robót ! , jak można kończyć inwestycje i za moment wchodzić na tą samą budowe i zaczynać a piać od początku tą samą robote ?... -przykłady można by mnożyć !, np. w Gdyni estakada Kwiatkowskiego , totalnie zbabrany i sknocony {60 baniek nie naszej kasy wywalonej w błoto!} Węzeł Wzgórze .Wielka szkoda ,że sami nie potrafimy ! .
- 1 0
-
2011-10-05 10:19
koreczki ciekawe na jakąś długość ;]
ciekawe ile minut stania będzie na takim wahadełku już teraz dojechać do Nowego Dworu Gdańskiego to mordęga, współczuje tym którzy codziennie muszą się przebijać
- 1 0
-
2011-10-05 10:21
Czy jest ...
..uwzględniony w ,,liftimgu,, odcinek , między Oplem / Miałki Szlak/ , a rafinerią / szczególnie p r a w y pas makabra obecnnie!
- 2 0
-
2011-10-05 10:31
a gdzie studzienki ??
Może dodadzą jakieś studzienki na środku.Jak jadę tą drogą to aż tęsknie za miejskim slalomem między studzienkami :)
- 1 0
-
2011-10-05 10:49
Ale jaja rozpada sie jedynka a remontuja siódemkę (1)
Trakt Św Wojciecha jest w fatalnym stanie zresztą sypie sie od zgnilizy jak cala Orunia a oni remontyją siódemkę, kóra na dodatek była niedawno robiona
- 5 0
-
2011-10-05 11:12
tiry precz ze starej jedynki
na jedynce (droga 91) powinni postawić zakazy tonażowe, tak aby skierować ruch ciężarówek na autostradę
- 1 0
-
2011-10-05 11:21
Za 2 tygodnie (2)
będzie szybciej autostradą do Torunia i na Wawę. Góra 3,5 h.
- 4 1
-
2011-10-05 14:44
jedynka musi być przebudowana
jedynka i cała syfiasta Orunia muszą być przebudowane
- 1 0
-
2011-10-05 21:43
Już teraz jeżdżę tą trasą do Warszawy, rzeczywiście te dodatkowe 60km, to prawie godzina krócej.
Jednak "Góra 3,5h", to chyba z lekkim przekroczeniem przepisów ;-) trzeba uważać na kontrole wokół Lipna.
- 0 0
-
2011-10-05 11:38
A tymczasem...
... spotyka się Bronek od ekspertyz z wykonawcą Zdziśkiem i się dogadują. Bronek weź tam napisz raporcik o fatalnym stanie drogi bo by się robota i kasa na zimę przydała. Odpalimy kilka procent Frankowi z GDDKiA i opijemy to w lutym na wspólnym wyjeździe w Egipcie... oczywiście w ramach konferencji na temat nowych technologi i poszukiwania rozwiązań. Nie zapomni tylko powiedzieć Heńkowi i Adasiowi , żeby podesłali ustawione oferty ewentualnego do przetargu.
- 5 1
-
2011-10-05 11:45
GDDKiA pos sąd
Przed ośmioma laty drogę przebudowywano "dogłębnie". Objazdy przez pola i wioski, nowe tymczasowe odcinki, tymczasowy most saperski. Łączne wydatki na ponad 180 mln. Tymczasem czytam - "Nie miały one jednak charakteru głębokiej modernizacji, lecz były realizowane w formie przebudowy nawierzchni istniejącej."To jest PARANOJA
- 1 0
-
2011-10-05 13:59
7 lifting!!!
k***** znowu!!!Niech zrobią to raz a dobrze.!!! Banda cwaniaków tylko wyciąga kasę na tę drogę,i rok w rok coś grzebią. Na Niemcach dostaliby takiego kopa że wylądowaliby na księżycu i jeszcze odszkodowanie musieliby zapłacić. Co za łajzy wykonują tę robotę.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.