- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (183 opinie)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (147 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (312 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (863 opinie)
- 5 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (26 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (166 opinii)
Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Jedna z przyczyn korków w okolicach Portu Gdynia.
W ostatnich dniach samochody ciężarowe po raz kolejny zablokowały ul. Polską, czego następstwem był zator na ul. Janka Wiśniewskiego oraz w okolicy Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Sprawdziliśmy to, ale przyczyną korka jest też na długo zamykany przejazd kolejowy na ul. Polskiej.
- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ul. Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska, rzecznik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj więcej: Gdynia zważy ciężarówki przy porcie.
Ciężarówki w korku w okolicach Portu Gdynia
Manewry pociągów w porannym szczycie
To jednak nie jedyny powód korka w okolicach portu. Wielu kierowców jadących ul. Janka Wiśniewskiego skręca bowiem w lewo w ul. Polską, by ominąć skrzyżowanie przy dworcu Gdynia Główna oraz zatłoczoną w szczycie ul. 10 Lutego. Na końcu ul. Polskiej jest jednak przejazd kolejowy, który jest częścią toru manewrowego portu. Gdy jest zamykany, kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.
- Mój rekord to 12 minut stania, a wiem, że znajomi stali jeszcze dłużej. W tym czasie korek na Polskiej sięga zjazdu z ul. Janka Wiśniewskiego i przejezdny jest tylko jeden pas, a i to nie idzie płynnie, bo jest tam sporo wjazdów do firm. Korkuje się też rondo Karlskrona i dojazd do Muzeum Emigracji i Kapitanatu Portu. Wszystko stoi, a pociąg toczy się wolniej niż idący człowiek - opowiada pan Jan, który jeździ tamtędy do pracy na ul. Świętojańską.
Takie zamknięcia zdarzają się regularnie, bo pociągi manewrują pomiędzy torami, właśnie na trasie przejazdu. Muszą dostawić wagony do załadunku lub rozładunku, podłączyć/odłączyć ich część i dostawić nowe. Wszystko odbywa się na końcówce torów, więc tempo wielotonowego pojazdu musi być wolne.
Dlatego trwa to długo i w najbliższych latach na pewno to się nie zmieni, więc kierowcom pozostaje jedynie "ryzykować" na własną rękę: przy otwartych szlabanach może udać się zaoszczędzić kilka minut, ale przy zamkniętych trasa zajmie na pewno dłużej niż przejazd przy dworcu, gdzie też można skorzystać z kilku równoległych dróg. Zwiększająca się częstotliwość załadunków i rozwój Portu Gdynia wskazują jednak, że częściej opłaci się jechać bez szukania skrótów przez ul. Polską.
Opinie (92) 1 zablokowana
-
2020-03-04 09:29
Prawda jest taka (3)
Gdyby Pan Łucyk zadbał o skrzyżowanie pod dworcem PKP to nikt by nie szukał alternatyw. Kolejną sprawą jest paraliż, którego dokonano budując buspasy (przedłużony buspas z estakady do Unruga i buspas na Witominie) Szczurek i Łucyk są osobami nieodpowiedzialnymi, podejmują nietrafne decyzje. Spójrzmy na sytuację parkingów pod dworcem, jest dramat, a miejsca wyznaczone dla aut typu Trafficar stoją dzień w dzień puste. Nieczyste zagrywki, błędne decyzje i marnowanie pieniędzy - tak to o Was Panie Szczurek i Łucyk. Jesteście złymi ludźmi i złymi urzędnikami.
- 31 4
-
2020-03-04 10:40
Andu
Nie złymi, najgorszymi.
- 1 1
-
2020-03-04 14:22
A co mają wspólnego opisane przez (1)
Ciebie miejsca, z ulica Polska. Nie siej wrogiej propagandy. Pisz na temat.
- 0 1
-
2020-03-04 19:05
Bardzo mi przykro
Ale Ty tego nie zrozumiesz...
- 0 0
-
2020-03-04 09:32
Tiry na tory!!!
Tiry na tory i po problemie.
- 8 4
-
2020-03-04 10:16
g... prawda...
A może by tak ktoś zapytał u źródła, o te korki na Polskiej i J Wiśniewskiego w stronę portu... ?
Otóż tak, wysyła mnie szef ciężarówką do portu w Gdyni z, albo po towar, walę kilometry z centralnej Polski, albo i dalej, dojeżdżam do portu a ty kuku... pogoda nie taka i port stoi z przeładunkiem... zamówili ponad 150 aut albo i lepiej a parking mały i do tego płatny, za który mi szef kasy nie zwróci, więc ja, jak i setka innych szoferów szukamy miejsca żeby się gdzieś przytulić i koczować ch. wie jak długo, albo póki możemy kręcimy się w kółko po polskiej, bez zaplecza sanitarnego - XXI wiek, szklane domy, a toalety nie uświadczysz... ot i cała filozofia... Może ci co są na stołkach za potężną kasę, i się prezesami zowią, zaczęli używać głowy i tego, co pod kopuła, a nie tylko układów i koneksji... problem naprawdę jest łatwy do rozwiązania.- 24 1
-
2020-03-04 10:24
Czas na zmiany
Lucyk musi odejść ,on jest patologia Gdyni
- 13 1
-
2020-03-04 10:37
Zasadnicza zmiana w Gdyni...
... to wymiana duetu, panów Szczurka i Łucyka na kogoś, komu zależało będzie na dobru miasta i jego mieszkańców. Teraz "Nie da się" to słowo klucz Ratusza. No chyba, że chodzi o jakiś festiwal, bieg, wyścig, kontrbuspas, malowanie farbą po asfalcie - wtedy tak.
- 21 3
-
2020-03-04 11:23
Ten przejazd to jest już właściwe Chrzanowskiego a nie Polska jak stoi w nagłówku
- 1 0
-
2020-03-04 11:29
Ale 133 nie jeździ wtedy? Czy jedzie Tak jak 119 przez most?
- 1 0
-
2020-03-04 11:30
Sam.
10 minut stałem za tirem, którego kierowca, celowo z małej litery, prowadził konferencję przez otwarte okno że swoim drugim kolegą stojącym z przeciwnego kierunku, i co, myślałem, że coś mnie trafi.
Ulica Polska nie jest wewnętrzną drogą portu, została wyremontowana za Nasze pieniądze.- 5 1
-
2020-03-04 11:37
To nie jest ulica Polska.
To jest ulica Chrzanowskiego.
- 2 1
-
2020-03-04 12:13
To dopiero początek ..
Gdy Port Gdynia przeniesie terminal pasażerski w pobliże Muzeum Emigracji korki na Polskiej będą permanentne, gdyż ciężarówki, które dziś zjeżdżają na terminal przy Estakadzie, będą jechać Janka Wiśniewskiego i Polską.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.