- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Skrzyżowania równorzędne uspokoją ruch w centrum Gdyni
W najbliższych dniach w śródmieściu Gdyni zacznie oficjalnie obowiązywać Strefa Tempo 30. Oprócz poziomych i pionowych znaków, kierowców do wolniejszej jazdy przymusi też zmiana skrzyżowań na równorzędne.
Zmiany na pokaz?
Niektórzy próbują łączyć tę aktywność urzędników z wizytą blisko 500 osób w ramach konferencji projektu Civitas Dyn@amo, z którego zmiany są zresztą finansowane. Ci zapewniają, że dynamika zmian po piątkowym wyjeździe specjalistów od transportu nie spadnie i zapowiadają konkretne rozwiązania. Uspokojenie ruchu w najbliższych dniach zostanie wprowadzone na wszystkich lokalnych i dojazdowych ulicach śródmieścia, w tym na ul. Świętojańskiej .
Czytaj też: Gdynia stawia na parkowanie równoległe, ale powoli
W praktyce oznacza to, że na ulicach będzie można jeździć z maksymalną prędkością 30 km/h. Dla kierowców, którzy - w zakorkowanym przeważnie śródmieściu - na wąskich ulicach i tak nie jadą zwykle szybciej, ta zmiana nie będzie w znaczący sposób odczuwalna. Zwłaszcza że nie pojawią się środki ograniczające prędkość w postaci progów zwalniających.
Większą uwagę trzeba będzie zachować za to na skrzyżowaniach.
- Realizujemy za to inny środek fizycznego uspokojenia ruchu, jakim jest zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniach na skrzyżowania równorzędne. Zmiana ta powoduje konieczność upewnienia się o pierwszeństwie przed każdym skrzyżowaniem. Np. na ul. Abrahama, w myśl przepisów, pierwszeństwo ma pojazd jadący po prawej stronie, czyli działa tzw. zasada prawej wolnej ręki - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Strefą nie zostaną objęte ulice 10 Lutego , Wójta Radtkego , Jana z Kolna , Władysława IV , większa część 3 Maja , ani al. Piłsudskiego , natomiast skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej.
Zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów, ale zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Będzie to m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.
- Zdecydowaliśmy się przełożyć to na początek przyszłorocznego sezonu letniego. Sama strefa Tempo 30 wprowadzona zostanie na przełomie września i października tego roku - dodaje Drausal.
Czytaj również: Starowiejska może być jak Stągiewna?
Opinie (276) 4 zablokowane
-
2016-09-30 08:55
BRAWO BRAWO (2)
No zeby nie było ze nic nie roba mysla brawo brawo. Moze tak rozwiazac problem z dojazdem na OKSYWIE i OBLUZE wczoraj tz 29.09 dojazd masakryczny 2,5 godz
- 1 0
-
2016-09-30 08:57
BRAWO
To prawda Ale najwazniejsi sa rowerzysci jeszcze raz brawo
- 0 0
-
2016-09-30 10:04
skończyć remont na Estakadzie.
- 0 1
-
2016-09-30 09:04
Całe miasto stoi w korkach gdzie tempo jest zerowe
a wprowadzają tempo 30 jeszcze w centrum to zaniknie jakakolwiek mobilność.
- 4 1
-
2016-09-30 09:05
skrzyżowanie równorzędna a na nim poj..na sygnalizacja świetlna działająca pewnie na okrągło bo to przecież strasznie niebezpieczne skrzyzowanie
- 0 0
-
2016-09-30 09:06
A jak rozwiążą dojazd Wiśniewskiego (1)
wczoraj dojazd na północ Gdyni trwał prawie trzy godziny.
- 4 0
-
2016-09-30 10:05
skończyć remont na Estakadzie
- 0 2
-
2016-09-30 09:36
niestety w praktyce kierowcom jest trudno, bo nigdy nie wiadomo gdzie ta strefa się kończy i o wypadek nie trudno,
jeśli już mają być takie skrzyżowania, to niech każde będzie oznakowane a nie tylko na początku strefy i na końcu,
bo co z tego że ja pamiętam, jak ktoś inny wjedzie, zaparkuje, pójdzie na zakupy, włącza się do ruchu i zapomina że jest w tej strefie,
jeśli się coś robi to ma być ułatwieniem a nie utrudnieniem dla kierowców, dlatego im więcej znaków tym lepiej- 1 1
-
2016-09-30 09:37
Nie mam nic przeciwko skrzyżowaniom równorzędnym. Ale...
Nie powinny istnieć skrzyżowania nieoznakowane. Niech będzie znak mówiący, że to równorzędne lub jak np. w USA stop dla każdego (kto pierwszy się zatrzymał - ten pierwszy rusza.
A sytuacje, w których muszę wśród gałęzi wypatrywać znaku "ustąp pierwszeństwa" na drodze po prawej, bo na mojej nie ma żadnego znaku to już całkiem paranoja- 0 1
-
2016-09-30 13:09
Kto myślał, że chodzi o budowę kolejnego lotniska, łapka w górę
- 1 2
-
2016-09-30 17:27
Prędkość na osiedlach
Najpierw powinna być zweryfikowana, bo na Dąbrowie m.in. na Walerianowej niektórzy chcą bić rekordy prędkości..
- 1 0
-
2016-10-01 23:26
A może by tak system z US
W US mają ciekawe rozwiązanie, tzw. "Cztero Stop". Kto pierwszy dojedzie i się zatrzyma ten jedzie pierwszy. Nikt się nie ściga, kierwocy nawiązują kontakt wzrokowy i puszczają się nawzajem. Fajnie to działa.
- 1 1
-
2016-10-14 18:40
moje trzy grosze
Po co zmieniac cos co juz dawno funkcjonuje nie najgorzej. Naiwne ze to zmniejszy prędkośc pojazdów. Wistarczyłoby strefe 30 rozszerzyc a nie zmeniac gruntownie systemu skrzyzowań. To jest chore jak wiele rozwiazan w tym miescie. A parkowanie rownolegle na jakie stawiaja wladze w Gdyni to przede wszystkim znaczne zmniejszenie miejsc parkingowych na ulicy,, a po drugie jest ono trudniejsze od ukosnego i na pewno spowoduje wzrost otarc na parkingach i nie ekonomiczne gospodarowanie miejscami parkingowego.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.