- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Skrzyżowania równorzędne uspokoją ruch w centrum Gdyni
W najbliższych dniach w śródmieściu Gdyni zacznie oficjalnie obowiązywać Strefa Tempo 30. Oprócz poziomych i pionowych znaków, kierowców do wolniejszej jazdy przymusi też zmiana skrzyżowań na równorzędne.
Zmiany na pokaz?
Niektórzy próbują łączyć tę aktywność urzędników z wizytą blisko 500 osób w ramach konferencji projektu Civitas Dyn@amo, z którego zmiany są zresztą finansowane. Ci zapewniają, że dynamika zmian po piątkowym wyjeździe specjalistów od transportu nie spadnie i zapowiadają konkretne rozwiązania. Uspokojenie ruchu w najbliższych dniach zostanie wprowadzone na wszystkich lokalnych i dojazdowych ulicach śródmieścia, w tym na ul. Świętojańskiej .
Czytaj też: Gdynia stawia na parkowanie równoległe, ale powoli
W praktyce oznacza to, że na ulicach będzie można jeździć z maksymalną prędkością 30 km/h. Dla kierowców, którzy - w zakorkowanym przeważnie śródmieściu - na wąskich ulicach i tak nie jadą zwykle szybciej, ta zmiana nie będzie w znaczący sposób odczuwalna. Zwłaszcza że nie pojawią się środki ograniczające prędkość w postaci progów zwalniających.
Większą uwagę trzeba będzie zachować za to na skrzyżowaniach.
- Realizujemy za to inny środek fizycznego uspokojenia ruchu, jakim jest zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniach na skrzyżowania równorzędne. Zmiana ta powoduje konieczność upewnienia się o pierwszeństwie przed każdym skrzyżowaniem. Np. na ul. Abrahama, w myśl przepisów, pierwszeństwo ma pojazd jadący po prawej stronie, czyli działa tzw. zasada prawej wolnej ręki - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Strefą nie zostaną objęte ulice 10 Lutego , Wójta Radtkego , Jana z Kolna , Władysława IV , większa część 3 Maja , ani al. Piłsudskiego , natomiast skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej.
Zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów, ale zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Będzie to m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.
- Zdecydowaliśmy się przełożyć to na początek przyszłorocznego sezonu letniego. Sama strefa Tempo 30 wprowadzona zostanie na przełomie września i października tego roku - dodaje Drausal.
Czytaj również: Starowiejska może być jak Stągiewna?
Opinie (276) 4 zablokowane
-
2016-09-30 02:07
w krajach Beneluxu to norma
Jak się przyjmie w Polsce?
- 1 4
-
2016-09-30 02:09
zmiana pierwszeństwa na równorzędne
Nie jest fizycznym środkiem uspokojenia ruchu
- 0 3
-
2016-09-30 02:17
środki fizyczne
zmiana organizacji ruchu to nie środek fizyczny. Takimi progi (ale marny to środek) ale np wyniesione skrzyżowania - tak jak na Batorego we Wrzeszczu - tam się bardzo dobrze sprawdza.
- 1 0
-
2016-09-30 05:20
XXX
Kontrpasy dla rowerzystów są bezcelowe bo i tak kierowcy se po nich śmigają. A skrzyżowania powinny być zmienione w całym mieście. Bez wyłaczania niektórych ulic bądz dzielnic
- 1 1
-
2016-09-30 05:51
u Szczurka jak zwykle jakies chore pomysly
Tempo 30 ??? kortapasy??? skrzyzowania rownorzedne??? a ile to bedzie kosztowalo i co jeszcze wymysli UM Gdynia...a moze jakas inwestycja poza propaganda.
- 7 1
-
2016-09-30 06:18
Debilizm
Ten kto to wymyslil z pewnoscia zostal rażony z broni elektromagnetycznej...niestety nie ma na to skutecznej terapii
- 3 1
-
2016-09-30 06:55
Dopóki nie będzie znaków poziomych co 50 metrów to ta zmiana przyniesie raczej zarobek dla blacharzy. Nasi kierowcy nie wiedzą co to jest skrzyżowanie równorzędne i zapominają że ono w ogóle jest
- 1 0
-
2016-09-30 07:07
połowa to nawet nie bedzie wiwedziala kto ma pierwszenstwo
- 1 0
-
2016-09-30 07:24
w oliwie to jest np na Arkonskiej a wypadki? skad!! stluczka za stluczka ale tempo 30 jest
- 2 0
-
2016-09-30 08:53
Ludzie ! Dajcie spokój ! Nie ma głupszego wytłumaczenia , jak uspokojenie ruchu.
Czy to zaskutkuje mniejszą ilością pojazdów ? Czy musiće brać przykład od gdańskich "fachowców od ruchu"? Nie wspomnę o ogromnej ilości stłuczek, które nastąpią po takiej decyzji. No chyba , że jest to ukłon w stronę zakładów blacharskich ze strony władz Gdyni.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.