• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słupki na przejściu. A gdzie służby?

Maciej
5 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (236)
  • Słupki na przejściach to zdaniem czytelnika dowód na to, że służby nie działają.
  • Słupki na przejściach to zdaniem czytelnika dowód na to, że służby nie działają.
  • Słupki na przejściach to zdaniem czytelnika dowód na to, że służby nie działają.
  • Słupki na przejściach to zdaniem czytelnika dowód na to, że służby nie działają.

- Przyzwyczaiłem się do słupków przy ulicach, gdzie jest to konieczne, by ograniczyć parkowanie. Ale ustawienie ich przed przejściami dla pieszych odbieram jak wywieszenie białej flagi przez straż miejską czy policję - pisze pan Maciej.





Czy przeszkadzają ci słupki w mieście?

O tym, że zwłaszcza w centrach miast przybywa słupków, informowaliśmy wiele razy. Niektórzy piszą, że poszło to za daleko i nazywają takie działania włodarzy miast "słupkozą". Inni przyznają urzędnikom rację, podtrzymując ich argument, że nie da się powstrzymać kierowców od rozjeżdżania trawników inaczej niż słupkami.

Na inną kwestię zwraca uwagę pan Maciej, któremu nie podobają się słupki przed przejściami dla pieszych.

Oto jego przemyślenia:



Jestem głównie pieszym, mieszkam w Gdyni i rozumiem działania władz miasta związane z ustawianiem słupków w centrach miasta. Kiedyś uważałem, że te elementy szpecą krajobraz. Moje poczucie estetyki cierpiało na tym. Teraz przestałem się przejmować, bo widzę, że "samochodoza" w miastach postępuje, choć aut miało być coraz mniej.

Cieszę się, że słupków jest tyle, a nie mniej, a nawet z tego, że ich przybywa. Żeby nie być posądzony o skrzywienie antysamochodowe, to dodam, że jeżdżę też często autem, ale nawet przed zmianą kierunku działań miast na ten sprzyjający pieszym, nie przyszło mi do głowy, żeby parkować na chodnikach czy trawnikach. Może dzięki temu uda się odzyskać przestrzeń dla pieszych. A za kilka albo i kilkanaście lat usunąć słupki, kiedy wreszcie kierowcy do tego dojrzeją, byc dać sobie spokój z wjeżdżaniem do centrum.



Słupki na przejściach to przesada



Martwi mnie z kolei sytuacja, w której słupki są ustawiane właściwie na przejściach dla pieszych. Zaznaczam, że nie chodzi tylko o Gdynię. Nie chodzi o bezpieczeństwo, choć z drugiej strony nie wiem, czy to do końca bezpieczne rozwiązanie. Może bardziej o estetykę, bo taki wystający element na przejściu już nie wygląda zbyt dobrze. Najbardziej niepokoi to, że to oznacza, że białą flagę wywiesiły już chyba w tym momencie także służby, w tym straż miejska i policja.

Jak rozumiem, ustawienie słupka na przed pasami ma już całkowicie zamknąć drogę kierowcom do parkowania na chodniku czy trawniku. Ale czy na miejskim monitoringu nie da się takiego kierującego szybko namierzyć i wystawić mu stosownej opłaty dodatkowej? Z tego co się orientuję, prawo o ruchu drogowym zabrania kierującemu pojazdem zarówno jazdy wzdłuż po chodniku, jak też przejściu dla pieszych.



Potrzebna większa reakcja służb



Zatem jeśli inaczej nie mógł dostać się na miejsce, tylko tędy, to można próbować go również ukarać w tym względzie. Nie podoba mi się, że piesi stają się niejako zakładnikami kierowców. W końcu dojdziemy do sytuacji, że słupki będą musiały być na każdym przejściu, żeby kierowcy nie próbowali znaleźć sobie miejsca do parkowania.

Uważam, że służby powinny w tym względzie wkroczyć bardziej do działania i zająć się swoją pracą. Jest sezon letni, do Trójmiasta przyjeżdża dużo turystów, którym szkoda zapłacić kilka złotych za parking. Tym bardziej chciałbym zobaczyć służby interweniujące w sprawie zaparkowanych aut.

Słupki są potrzebne, to jest rozwiązanie, ale nie dochodźmy w ich ustawianiu do absurdów, którymi moim zdaniem są te elementy przed przejściami dla pieszych.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz
Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (236) ponad 10 zablokowanych

  • gdynia to posmiewisko na skale swiatowa korupcja az wyplywa do baltyku i go truje (1)

    • 2 2

    • Wiadomo, nikt nie jest tak skorumpowany jak "niezależna" opozycja w Gdyni.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    w komentarzach nagonka na kierowców ale z mojej perspektywy wygląda to zupełnie inaczej (17)

    jako pieszy czuję się terroryzowany przez rowerzystów i kierowców hulajnóg a nie kierowców samochodów. Na chodniku człowiek nie czuje się bezpiecznie bo z każdej strony czyha nieprawidłowo jadący rower lub hulajnoga. Auto co najwyżej muszę ominąć na chodniku i to zdecydowanie rzadziej niż schodzić a czasami nawet uciekać przed zderzeniem z jednośladami!

    • 120 37

    • No tak, co prawda auto zostawiło 0.5m szerokości chodnika na której musisz się zmieścić z "pędzącą" hulajnogą (7)

      Ale to wina hulajnogi?

      Gdyby nie zaparkowany obok samochód, minęlibyście się 2m od siebie i żadnego problemu by nie było.

      • 22 31

      • Porównaj ilość zaparkowanych samochodów na chodniku i ilość pędzących hulajnóg (6)

        i dopiero wtedy wytypuj winowajcę!

        • 17 11

        • Praktycznie każdy kawałek chodnika jest zastawiony, więc porównanie jest banalne. (4)

          Przejdź się kiedyś z wózkiem po mieście, to zaczniesz zwracać uwagę.

          A może właśnie trzeba przestać się martwić czy wózek się zmieści czy nie i go przepychać na siłę?

          • 20 11

          • i wszystko jasne (3)

            roszczeniowa madka z artykułu o karmieniu piersia w miejscu publicznym

            • 10 29

            • Znowu pudło :) (1)

              Przy okazji, nie ma bardziej roszczeniowej grupy niż kierowcy...

              • 19 14

              • faworyzowani przez kilka dekad to co się dziwisz

                • 3 0

            • A ciebie kapusta rodziła?

              Powiedz swojej rodzicielce, ze jest maDką, bo cię z Cyca karmiła. I dare you.

              • 0 0

        • nieprawidłowo parkujących samochodów jest zdecydowanie więcej

          • 3 0

    • największym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie wielu ludzi (1)

      że bezproblemowe współistnienie ruchu pieszych, rowerzystów i hulajnogowców na chodnikach, ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów nie jest możliwe (a jest). Można to udowodnić prowadząc obserwację w wielu miejscach Trójmiasta. Więcej osób odnosi na chodnikach ciężkie obrażenia w wyniku nieodpowiedzialnej jazdy kierowców niż z jakiejkolwiek innej przyczyny.

      • 5 10

      • Większej głupoty pod tym artykułem jeszcze nie czytałem.

        • 9 4

    • Bzdury opowiadasz (4)

      Odwracasz uwagę od wszędzie parkujących samochodów. Parkują na chodnikach , trawnikach a jak są słupki to po przejściach dla pieszych na wjeżdżają na chodnik. Rowerzyści mają drogi rowerowe i ich się trzymają , możesz czuć się niebezpiecznie jak ty wleziesz na drogę. Hulajnogi owszem ponieważ młode pokolenie jakoś nie jest doinformowane, że po chodniku się nie jeździ jak obok jest droga rowerowa, ale nie jest to jakaś tragedia. Musisz sobie uzmysłowić , że mieszkasz w cywilizacji , rower to środek lokomocji na całym świecie. W Niemczech czy Holandii to rower ma pierwszeństwo przed wszystkimi innymi.

      • 6 4

      • Bzdury opowiadasz (3)

        Po mieście jeździ więcej samochodów niż hulajnóg i rowerów razem wziętych, więc skoro większość wybiera ten rodzaj lokomocji, to może właśnie im należałoby ułatwiać korzystanie z dróg i parkingów. Tylko że w tzw. cywilizowanych społeczeństwach wytworzył się precedens, że demokracja to rządy mniejszości. Nawiedzonej mniejszości.

        • 2 7

        • ale to już było

          i się nie sprawdziło - dlatego teraz robimy odwrót

          • 3 0

        • W cywilizowanych społeczeństwach ludzie nie są przyspawani do samochodu, w odróżnieniu od nas. Jakby się dało, wjeżdżali byście do sklepow, na klatki schodowe, do parków na plaże. Popatrz na Japonię, czy bliżej - Holandię. Tam jedziesz autem jak musisz, a nie wszędzie, gdzie możesz.

          • 0 0

        • tylko chyba jest różnica między sytuacją, kiedy jedna osoba jedzie jednoosobowym rowerem albo hulajnogą, a między jedną osobą jadącą samochodem skonstruowanym do przewozu 4 osób. przelicz sobie, ile rowerów czy hulajnóg zmieści się w obrębie miejsca parkingowego dla jednego auta osobowego. dodaj do tego fakt, że auto ma negatywny wpływ na środowisko. nic dziwnego, że w części europejskich miast istnieją labirynty ulic ślepych i jednokierunkowych, wszystkie parkingi ogólnodostępne są płatne, a na osiedlach mieszkalnych na jedno mieszkanie przypada jedno miejsce parkingowe z numerem blachy wpisanym w systemie. infrastruktura drogowa dla pieszych i rowerów w takim kraju przeważnie jest rewelacyjna, dlatego w większości przypadków mapa Google pokaże szybszy dojazd rowerem niż autem. bywa to upierdliwe, ale z czasem da się to docenić, szczególnie jak hulajnogą czy rowerem elektrycznym można bezwysiłkowo dojechać i zaparkować wszędzie

          • 0 0

    • W punkt

      • 0 0

    • Przyjdź na chodnik wzdłuż morskiej

      Pogadamy, czy rowery są takim zagrożeniem, jak cię na odcinku 200-300 metrów kilka do kilkunastu samochodów minie w godzinach porannego szczytu. Doborach jezdze z przystanku węzeł żołnierzy wyklętych - tam trąbienie na przechodniów idących chodnikiem od działdowskiej, bo się kierowca spieszy jest normą, tracenie lusterkiem w siatki z zakupami, czy wręcz rękę tez. Raz jeden prawie mnie przejechał, gdy omijałem kałuże, bo przyspieszył akurat. Z rowerzystami takich akcji nie miałem.

      • 0 0

  • SM

    W Gdyni SM to nieroby i lenie śmierdzące. Nie wiem po co taka instytucja jest utrzymywana . I to za nasze pieniądze. Masakra

    • 2 1

  • Słupki (2)

    A w jaki sposób udzielić pierwszeństwa nadjeżdżającej karetce i utworzyć korytarz życia. Ot cały pomyślunek władz miasta.

    • 0 3

    • (1)

      podziekuj kielofcykom

      • 2 0

      • Nie ja będę dziękowało a chory w karetce.

        • 0 0

  • Trzeba konsekwentnie karac za złe parkowanie

    czy jest ciche przyzwolenie?

    • 2 2

  • Bezpieczeństwo na pasach

    Z drugiej strony te słupki chronią pieszych. Ile razy się zdarzyło, że auto wjechało w pieszych na chodniku na przejściu dla pieszych? W tym momencie zatrzyma się na słupkach.

    • 2 1

  • Słupki to dowód że służby działają

    I wiedzą o problemie. Sytuacja w której służby codziennie miałyby obstawiać wszystkie przejścia dla pieszych to kuriozum i marnowanie zasobów

    • 2 2

  • Nieprawidlowo parkujacych kierowcow jest tak duzo, ze musialaby istniec gigantyczna armia strazy miejskiej, ktorzy staliby na kazdym skrzyzowaniu i niczym innym sie nie zajmowali. Słupki tańsze, wygodniejsze i bardziej skuteczne.

    • 2 1

  • (1)

    ktoś na tym zarabia...
    nieprawdaż?
    zgadnij kto, króliczku!

    • 0 2

    • korzystają z tego na pewno piesi

      • 0 0

  • Im mniej muszą robić służby tym lepiej - więc słupki powinny być wszędzie

    Problemem jest to że te służby nie robią nic, albo prawie nic. A mandaty za złe parkowanie i odholowanie powinny być wystawiane hurtowo, szczególnie w sezonie - przy plażach, w centrum miasta. Tak jestem kierowcą, który nigdy nie parkuje w miejscu niedozwolonym - jak nie ma miejsca, to trzeba pojechać tam gdzie jest - nawet kilometr, czy dwa. Bo tu nie ma miejsca na kolejny samochód.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane