- 1 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (105 opinii)
- 2 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (34 opinie)
- 3 Wieczorem zwykłe skrzyżowanie, rano rondo (32 opinie)
- 4 Brytyjczycy zapraszają na urlop do Gdańska (105 opinii)
- 5 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (525 opinii)
- 6 To samo morze, a toalety to nie problem (195 opinii)
Śmieci bio pełne foliowych worków. Jak to zmienić?
Nowa kompostownia działa źle, bo odpady bio trafiają do niej z workami i innymi zanieczyszczeniami - twierdzi Stowarzyszenie Sąsiadów Zakładu Utylizacyjnego. Urzędnicy zapowiadają, że przygotowują się do akcji "antyworkowej". Jednocześnie zapewniają jednak, że na pracę samej instalacji w kompostowni obecność worków nie ma negatywnego wpływu.
Przypomnijmy: do kompostowni trafiają odpady bio, czyli zielone i kuchenne, z brązowych pojemników. Czyli mówiąc wprost - te najbardziej śmierdzące.
Wyrzucanie ich w plastikowych workach powoduje, że śmieci szybciej gniją i śmierdzą jeszcze bardziej. W zamkniętej hali są one następnie przetwarzane na kompost do uprawy roślin.
Odpady bio są pełne plastikowych worków
- Przyczyną złego funkcjonowania kompostowni są dramatycznie duże zanieczyszczenia odpadów kuchennych, które trafiają z brązowych pojemników. Zmniejszona objętość resztek biologicznych ujawnia ogrom zanieczyszczenia tego strumienia folią z plastikowych worków. Trudno sobie wyobrazić, że można z tej pryzmy uzyskać wartościowy kompost - piszą przedstawiciele Stowarzyszenia. - Przeważająca część materiału po przetworzeniu wędruje na kwaterę jako kompost nieodpowiadający wymaganiom. Jest to materiał aktywny biologicznie, który przez dłuższy czas generuje duże ilości gazu wysypiskowego. Taka sytuacja to ewidentne marnotrawienie poniesionych nakładów inwestycyjnych, bieżących kosztów eksploatacji kompostowni, surowca, a także pracy i zaangażowania pracowników Zakładu Utylizacyjnego.
Czytaj też:
Za dużo śmieci bio na Szadółkach. Część odbiorów wstrzymana
Jak wskazują przedstawiciele organizacji, segregacja odpadów bio jest w Gdańsku prowadzona fatalnie.
- Brak biodegradowalnych worków, brak zamykanych wiat na pojemniki, słaba kampania edukacyjna. Tak to często bywa, że praca instalacji bazująca na surowcach złej jakości przynosi więcej szkody niż pożytku - ubolewają. - Gdański system przetwarzania odpadów kuchennych, zakładający użycie worków plastikowych przez mieszkańców oraz usuwanie tych worków przez specjalne maszyny przed procesem kompostowania, nie zdał egzaminu. Maszyny rozrywają te worki - ale ich nie potrafią usunąć.
Jak jest na zachodzie Europy?
- mieszkańcy używają worków polietylenowych (plastikowych), jednak worki należy opróżniać w momencie wyrzucania odpadów bio, a następnie wrzucić opróżnione worki do pojemnika na plastiki,
- mieszkańcy używają worków kompostowalnych ze skrobi kukurydzianej lub włókien celulozowych.
- Wydaje się, że w Gdańsku możliwy jest do zastosowania system z workami kompostowalnymi. Trzeba go wdrożyć jak najszybciej i połączyć z innymi działaniami takimi jak: wsparcie budowy zamykanych wiat na pojemniki i intensywna kampania edukacyjna - podkreśla stowarzyszenie.
Jak segregować śmieci i uporządkować dom?
Sopot rozdaje kompostowalne worki
Dobrych przykładów w tym temacie nie trzeba zresztą daleko szukać. Można zainspirować się chociażby Sopotem. Tam obowiązkową segregację śmieci bio wprowadzono rok temu.
By ułatwić to zadanie, każdy właściciel mieszkania może tam za darmo odebrać w Zakładzie Oczyszczania Miasta specjalny koszyk wraz z kompletem biokompostowalnych woreczków.
Są one wykonane z biotworzyw (np. ze skrobi ziemniaczanej lub kukurydzy), co pozwala na ich rozkład nawet w ciągu 45 dni i nie zakłóca naturalnego procesu kompostowania. Woreczki można zastąpić torbą papierową lub po prostu zbierać odpady bio luzem.
- Najważniejsze, aby nie używać worków bądź reklamówek foliowych, aby nie zanieczyszczać kompostu tworzywami sztucznymi - podkreślają sopoccy urzędnicy.
"Worki nie szkodzą kompostowni, ale nie mają pozytywnego wpływu na sam proces kompostowania"
Zapytaliśmy gdańskich urzędników, czy śmieci bio, które trafiają na wysypisko w plastikowych workach, rzeczywiście sprawiają problem z kompostowaniem tej frakcji oraz o to, jaki ma to wpływ na pracę samej instalacji.
Wywóz śmieci w Trójmieście - lista firm
- Worki na odpady nie stanowią głównego wyzwania czy bariery w procesie technologicznym kompostowania. Gdyby to było takie proste, już dawno każde większe miasto i zakład zagospodarowania odpadów w Polsce wprowadziłoby gromadzenie odpadów bio luzem w pojemnikach - odpowiada Olga Goitowska, zastępca dyrektora Wydz. Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Warto pamiętać, że worki z odpadami są rozdrabniane w specjalnych maszynach, po czym całość trafia do kompostowni. Gdy już dana partia materiału przyjmie postać zbliżoną do ziemi do kwiatów, tyle że zanieczyszczoną kawałkami worków, w łatwy sposób na wielkich sitach z drobnymi oczkami oddzielana jest sypka ziemia od odpadów. Gromadzenie odpadów bio bez worków to więc tylko mały, niewystarczający krok w dobrą stronę. Potrzeby są znacznie większe i chcemy im sprostać, kumulując wiele działań: inwestycyjnych, logistyczno-organizacyjnych, edukacyjnych - tłumaczy.
Jednocześnie Goitowska podkreśla, że worki z tworzywa sztucznego nie mają pozytywnego wpływu na sam proces kompostowania.
- I prawdopodobnie - w zgodzie z koncepcją less waste, czyli jak najmniejszej produkcji odpadów - będziemy w Gdańsku od nich odchodzić. Nie przyniesie to jednak poważnej poprawy w tempie i jakości kompostowania, nie zwiększy też wyraźnie mocy przerobowych tej instalacji. Warto podkreślić, że worki też jej nie szkodzą. Ponadto jakość segregowanych bioodpadów jest w Gdańsku dobra. W ostatnich latach widać bardzo duży progres wśród mieszkańców w zakresie sumiennego i umiejętnego segregowania tej frakcji - mówi urzędniczka.
Gdańsk przygotowuje się do akcji "antyworkowej"
Bezdyskusyjne natomiast jest to, że im mniej worków w obiegu, tym lepiej dla środowiska.
- Dlatego Gdańsk przygotowuje się do minimalizacji gromadzenia w workach, nie tylko odpadów bio, ale też surowców wtórnych. Mowa tu o budynkach wielolokalowych. Chcemy tego odpadu produkować w Gdańsku znacznie mniej. Plan ten wynika z pobudek ekologicznych, a nie technologicznych czy potrzeb kompostowni. Chcemy, aby to było rozwiązanie systemowe, przynoszące efekty. To pozytywna zmiana, ale wpłynie na częstotliwość i organizację mycia pojemników, na logistykę czy na zasady weryfikacji gromadzenia odpadów. To wymaga przygotowań, a także odpowiedniej kampanii edukacyjnej - informuje Goitowska.
Kompost produkowany ze śmieci bio na Szadółkach ma certyfikat na sprzedaż SK-8, czyli polepszacza gleby.
W czerwcu tego roku ZU wystąpił również o kolejne certyfikaty, dotyczące m.in. kompostu pod uprawy jadalne. Sprawa jest w toku. Proces certyfikacji w Ministerstwie Rozwoju Wsi i Rolnictwa trwa od 12 do 18 miesięcy i jest poprzedzony zdobyciem stosownych opinii.
Miejsca
Opinie (693) ponad 20 zablokowanych
-
2021-11-24 07:39
Opinia wyróżniona
Taka Prawda (44)
Gospodarka odpadami zaczyna się już na poziomie naszych domów. To jak sobie z nimi poradzimy w dużej mierze świadczy o naszym stosunku do kwestii ekologii.
Resztki kuchenne wrzucone do kosza na śmieci to źródło nieprzyjemnych zapachów oraz ryzyko rozwoju różnego rodzaju bakterii, a także insektów i owadów. Aby tego uniknąć takie odpadyGospodarka odpadami zaczyna się już na poziomie naszych domów. To jak sobie z nimi poradzimy w dużej mierze świadczy o naszym stosunku do kwestii ekologii.
Resztki kuchenne wrzucone do kosza na śmieci to źródło nieprzyjemnych zapachów oraz ryzyko rozwoju różnego rodzaju bakterii, a także insektów i owadów. Aby tego uniknąć takie odpady należałoby od razu wynosić poza dom. Jest na to rozwiązanie. Młynek zamontowany w odpływie zlewozmywaka pomoże nam się skutecznie i szybko pozbyć tych śmieci bez większego zaangażowania.
Resztki organiczne trafiają do miejsca (kanalizacja), gdzie zostają poddane procesowi naturalnego rozkładu, a nie zalegają na wysypiskach, których wciąż powiększające się rozmiary przyprawiają nas o zawrót głowy.
Przy pomocy młynka w łatwy i szybki sposób usuniemy z kuchni wszystkie miękkie odpadki organiczne, takie jak obierki warzyw i owoców, niewielkie kostki i chrząstki, ości ryb, skorupki jaj, fusy od herbaty i kawy oraz inne resztki jedzenia.- 84 233
-
2021-11-25 11:35
Młynek
Ten sposób nie przemawia do mnie.Bio resztki podlegają procesom gnilnym.
Uważasz że to takie fajne bo spływa kanalizacją,a potem do rzek i morza,fajnie? Z kanalizacji smród,a potem kąpiel w morzu,rzece?- 0 0
-
2021-11-24 20:41
Wszystko to, co razem z rodziną zjesz i tak ląduje w kanalizacji. no chyba że w toalecie też sortujesz frakcję ciekłą od stałej i zawiniątko odkładasz do specjalnego pojemnika.
Świat idzie do przodu, a wy dalej jak te stare baby na targu: "A, po co to, na co to komu?"
Masz WC w domu, czy jak praojce sławojka na dziedzińcu? A gromnica w oknie stoi?- 3 1
-
2021-11-24 20:24
A potem najazd szczurów (1)
Kanaliza to nie miejsce na odpady organiczne człowieku!!??
- 1 2
-
2021-11-25 07:42
:D A garnkow nigdy nie myjesz czy wycierasz?
- 0 0
-
2021-11-24 15:39
(1)
Gospodarka odpadami zaczyna się już na etapie produkcji - dlaczego nie wymaga sie od producentów?! Ja mam kupować plastik bo jest tańszy wygodniejszy w produkcji i transporcie natomiast jak stanie się już odpadem a nie opakowaniem to tu ja jako konsument mam ten problem na barkach i płacić za jego przetworzenie i sortowanie... Żądam zmiany
Gospodarka odpadami zaczyna się już na etapie produkcji - dlaczego nie wymaga sie od producentów?! Ja mam kupować plastik bo jest tańszy wygodniejszy w produkcji i transporcie natomiast jak stanie się już odpadem a nie opakowaniem to tu ja jako konsument mam ten problem na barkach i płacić za jego przetworzenie i sortowanie... Żądam zmiany polityki i wymagań dla producentów opakowań. Proszę koszt utylizacji przerzucić na producenta, to mimo że ostatecznie zapłaci konsument to wyjdzie na to że jednak żeby być konkurencyjnym na rynku znajdzie się rozwiązanie tanie i ekologiczne.
- 13 0
-
2021-11-25 01:40
Jedyna sensowna opinia
- 3 0
-
2021-11-24 14:06
;) (1)
a potem grzyb w rurach i niedrożność i lanie kreta na potęgę. też mi przepis.
w biedronce są biodegradowalne, papierowe worki i problemu nie ma z plastikiem- 4 0
-
2021-11-24 14:49
Mamy mlynek i nie mamy grzyba, a kreta leje naz na 3 lata, tak i jak przed mlynkiem...
- 4 2
-
2021-11-24 12:33
Życie to nie amerykańskie filmy. (1)
- 7 0
-
2021-11-24 16:53
a słyszałeś kiedyś powiedzenie "życie jak film"? ja tak właśnie żyję
no to teraz wszyscy wielkie zazdro i minusy
- 1 0
-
2021-11-24 12:14
Nic z tego bo nasze oczyszczalnie nie są przygotowane na taki rodzaj ścieków.
- 8 0
-
2021-11-24 12:05
Młynki w UE są zakazane ... (1)
I nie legalne ..
- 3 5
-
2021-11-24 13:51
Skąd wy te bzdury bierzecie?! Podaj podstawę prawną.
- 4 1
-
2021-11-24 11:32
Ja jestem fanka młynków, ale to bzdura, że trzeba wynosić od razu odpady bio. Mały pojemnik i małe worki tez sie super sprawdzają. Tym bardziej ze i tak jest konieczny, bo nie wrzucasz chyba do zlewu obierek po kilkunastu ziemniakach?
- 3 1
-
2021-11-24 10:45
Fajna propaganda.
- 3 0
-
2021-11-24 10:38
No pacz pan, a taki olej, niby w płynie a potrafi skutecznie rury zapchać o_0 (1)
- 12 0
-
2021-11-24 14:59
Zimna woda uteardza olej. Obierek nie :))))
- 1 3
-
2021-11-24 10:09
Przepraszam panią/pana ...
...urzędniczkę/urzędnika ...z jakiej to ulotki ...kopiuj/wklej?
- 1 3
-
2021-11-24 10:15
Zajmowanie się odpadami to powinno być przede wszystkim zajęciem ZUT i wyspecjalizowanych pracowników (3)
Ja nie mam większej przyjemności z grzebania w śmieciach
- 13 2
-
2021-11-24 10:41
Nie ty jesteś (2)
Ignorantem, brudasem, chcesz tylko brać Mam nadzieję że przyjdą takie czasy że za swoje odpady nie segregowane będziesz oddawał/a pół swojej wypłaty
- 10 9
-
2021-11-24 12:44
(1)
A potem będzie zdziwienie skąd odpady wyrzucane "na dziko". Kolejny przykład bezmyślności pseudoekologów.
- 4 4
-
2021-11-24 13:26
Wystarczy dać zgłaszającemu 50% mandatu za zgłoszenie takiego delikwenta i po sprawie.
Wrzody na tyłku społeczeństwa należy eliminować.
- 1 8
-
2021-11-24 09:53
A dużo bardziej toksyczne osady ściekowe
Znikają w niewyjaśnionych okolicznościach. Dematerializują się zapewne. Dodając do tego dodatkowe zużycie wody mało ekologicznie to rozwiązanie wychodzi...
- 14 1
-
2021-11-24 09:14
Jak kupisz mi młynek i cały do tego sprzęt jestem za !!!
- 1 2
-
2021-11-24 09:02
No super, młynki w kanalizacji
Więcej zatorów i szczurów w kanalizacji, świetny pomysł. Pomijając to, że młynki nie mają nic wspólnego z ekologią.
- 44 8
-
2021-11-24 08:59
(1)
Młynki są zabronione w tym śmiesznym kraju. Nikt tego nie kontroluje, ale podejrzewam że rury w większości nie są dostosowane
- 29 4
-
2021-11-24 11:39
Na mocy jakiego przepisu? Słyszałam o obowiazku młynków, ale o zakazie jeszcze nie.
- 2 3
-
2021-11-24 08:39
usuniemy też palce i, w przypadku dzieci, całe rączki, (8)
oraz dowolną ilość drobniejszego plastiku. Może być problem z metalowymi sztućcami, ale to kwestia mocy młynka i jakości ostrza.
- 33 9
-
2021-11-24 11:35
(2)
Twoje dziecko ma ok 2 m wzrostu? Bo tyle trzeba zeby jednoczesnie wlozyc raczke i przycisnac przycisk mielenia. Niżsi nie maja odpowiedniego zasiegu ramion.
- 2 6
-
2021-11-24 14:01
A jednocześnie zdecydowana większość (1)
tych nielicznych wypadków z mlynkami dotyczy dzieci.
Dzieci miewają rodzeństwo, kolegów... . Niesamowite nie?- 5 4
-
2021-11-24 14:46
Absurd. Idac tokiem tego rozumowania nie mozna miec instalacji elektrycznej w domu, bo dziecko wieksze niz 2 lata wyjmie zaslepke. Ani szklanek w szafkach. Madry rodzic uczy dzieciaka, dlaczego nie mozna dotykac pewnych rzeczy. Nie zakazuje - tylko uczy dlaczego.
- 9 3
-
2021-11-24 08:57
Co tam ma wpaść i się zmielić??? (4)
O czym takim jak stalowe sitko wtykane w zlewozmywak / górną część młynka, gdy zmywamy talerze, sztućce, itd, nigdy nie słyszałeś?
- 7 18
-
2021-11-24 09:55
o czymś takim jak bio odpady (3)
zatrzymujące się na stalowym sitku wtykanym w zlewozmywak nigdy nie słyszałeś?
Zdarzyło mi się mieszkać w kraju, gdzie takie młynki są powszechne. Pomijając - raczej rzadkie - wypadki (o czymś takim jak żart nawiązujący do popkultury nigdy nie słyszałeś?), to jest to w praktyce młynek do wszystkiego, z ekologią mający mało wspólnego.
Plus - kanalizacja, zarówno domowa jak i sieć, nie jest zaprojektowana do "obsługi" tego typu odpadów.- 19 4
-
2021-11-24 11:36
(2)
Nonsens. Jak amerykanska kanaliza w suburbii daje rade, to i polska pociagnie.
- 6 13
-
2021-11-24 13:58
Nie, nie daje rady (1)
- 6 4
-
2021-11-24 14:58
Daje, o czym swiadczy powszechnosc mlynkow w USA.
- 4 5
-
2021-11-24 08:21
i tak (7)
nie kupię od ciebie młynka naganiaczu
- 67 10
-
2021-11-24 08:38
Mlynek 100% (6)
Agd w tej kolejnosci: pralka, zmywarka, suszarka i młynek. To są sprzęty które nie tylko zaoszczędzą Ci czas, ale i wyraźnie podniosą kulturę korzystania z domu. Mam młynek od 2 lat i mój kosz na bio używam do trawy, jak się w kompostowniku nie mieści. Czysto, łatwo, zero smrodu. Polecam.
- 9 39
-
2021-11-25 08:47
szkoda tylko, że do kanalizacji nie powinny trafiać odpady o których piszesz, że mielisz młynkiem...
- 6 0
-
2021-11-24 11:38
Zmywarce mówię "nie!" (2)
Nie zamierzam spożywać filtru z tabletek zmywarkowych, nabłyszczacza i nie wiadomo jakich składników chemicznych jeszcze. Szczepionek się boimy a tu czarne na białym - trucizna jak się patrzy (?) w imię własnego lenistwa zlizujemy masowo i chętnie:( Może być tak, że przez kilka lat nic nam nie będzie, dolegliwości możemy zwalić na inne choroby bo człowiek ... wszystko pokona:(
- 6 26
-
2021-11-24 15:10
:D
a talerze myjesz w rzece przy użyciu piasku
- 21 2
-
2021-11-24 11:52
Nikt normalny nie boi się szczepionek. Podobnie jak zmywarek ;)
- 34 7
-
2021-11-24 11:33
"podniosą kulturę korzystania z domu"
:D- 20 1
-
2021-11-24 09:03
Uciekaj stąd bardzo szybko, naciągaczu
Wsadź sobie ten młynek do plecaka.
- 34 9
-
2021-11-24 07:52
Opinia wyróżniona
Jest na to sposób. (74)
Można kupić specjalne zamykane wiaderka na bio. Zanosisz wyrzucasz do pojemnika, wiaderko do domu, myjesz.
Oszczędność kasy na worki i działanie ekologiczne. Mam takie wiaderko od 8 lat.- 97 259
-
2021-11-25 11:19
A ile wody w ciągu tych 8 lat zużyłeś na mycie wiaderka ?
- 0 0
-
2021-11-25 10:08
Woda i płyn do mycia nic nie kosztują?
A mój czas poświęcony codziennie na mycie . Bo nie wyobrażam sobie trzymać takie bio przez kilka dni.
- 0 0
-
2021-11-25 01:37
I za płyn do mycia naczyń i za podgrzanie wody zapłacisz, bo jak umyjesz zimną to tak jak byś nie umył. Pseudoekologia :)
- 0 0
-
2021-11-24 18:50
z aprzeproszeniem Yebie cie? mycie, smród - koszty i dyskomfort. I tak płacimy gigantyczną kasę, oni na tym zarabiają krocie
- 3 2
-
2021-11-24 17:32
hipokryzja (1)
a woda za darmo , prawdziwie ekologicznie
- 2 2
-
2021-11-25 09:19
myjesz się?
czy ekologicznie postanowiłeś tego nie robić?
- 0 0
-
2021-11-24 17:24
I nie oszczędzasz wody!!!!
- 2 2
-
2021-11-24 17:12
BIO
A kto płaci za wodę i ewentualne środki myjące. To za darmo?
- 4 1
-
2021-11-24 15:12
Ekologia? (1)
I zużywasz wodę do mycia wiaderka. No idzie to w parze. Brawo Ty
- 2 1
-
2021-11-25 09:18
a ty nie zużywasz wody?
myjesz czasem talerze i garnki? Na wiaderko nie potrzeba wiele wody
- 0 0
-
2021-11-24 14:22
Sposób
Ja mam taki sposób, że wszystkie śmieci palę w piecu i po problemie z wożeniem, segregacją i smrodem w Szadółkach.
- 2 5
-
2021-11-24 11:28
I z tym wiaderkiem popylasz do pracy, autobusu czy szkoły albo sklepu
- 5 1
-
2021-11-24 11:14
Od zużytej wody
Płacisz za odpady?
- 1 1
-
2021-11-24 10:27
W szczególności ekologiczne jest mycie wiaderka, w czasie gdy mamy susze od lat a inni nie mają wody do picia. Taka to właśnie ekologia.
- 16 4
-
2021-11-24 09:53
myjesz ? polacy nauczyli się myć ręce podczas pandemii to wiaderko będą myć ? :)
- 5 8
-
2021-11-24 09:48
Na głowę jeszcze sobie nałóż... (9)
Mam ważniejsze sprawy w życiu niż poświęcanie czasu na grzebanie w śmieciach, żeby jakiemuś pacanowi z Szadółek nie waliło w domu. Trzeba było kupić mieszkanie z dala od Szadółek.
- 23 15
-
2021-11-24 10:26
Jednocześnie wystawię te śmieci na klatkę żeby mi w domu nie waliło...
- 19 0
-
2021-11-24 10:17
Plus za "mam ważniejsze sprawy niż grzebanie w śmieciach", minus za hejt na mieszkańców Szadółek (7)
To Adamowicz, Grzelak i Dulkiewicz nas tu wypędzili pozwalając, by inne dzielnice miasta wykupili "inwestorzy"
- 15 16
-
2021-11-24 11:13
Tak tak misiu, oni ci nos zatkali niższą ceną metra kwadratowego. (6)
I pewnie ci broń do głowy przyłożyli zmuszając do zakupu mieszkania w tym miejscu. Mieszkanie na tych terenach nie jest szkodliwe dla zdrowia, więc nikt nikomu nie może zabronić zakupu gruntu i postawienia domów. Smród jest uciążliwy, ale trzeba było o tym myśleć kiedy mieszkanie kupowałeś.
- 20 7
-
2021-11-24 11:36
Są miejsca gdzie kiedyś nie śmierdziało, a teraz tak. (5)
Nie powiesz mi że ktokolwiek kupując mieszkanie na Morenie spodziewał się smrodu z wysypiska.
- 11 4
-
2021-11-24 16:18
Pamiętaj że jedną z przyczyn smrodu w Pieckach i Migowie to wycinanie ,,lasów''- naturalnych przeszkód wiatru. (1)
Także winny jak zwykle mieszkaniec, który wybierał takich włodarzy przez ostatnie dziesięciolecia lub naturalne koszty szybkiego rozwoju.
PS. Morena to twór glacjalny lub spółdzielnia.- 5 2
-
2021-11-24 23:09
I dzielnia.
- 0 0
-
2021-11-24 12:35
Posmierdzi i przestanie, równie dobrze możesz narzekać na hałas tramwaju, PKM i samolotów. (2)
- 3 4
-
2021-11-24 13:56
(1)
Jak przestanie? :D Wysypisko smierdzi caly czas, a nie 8-16.
- 5 2
-
2021-11-24 21:02
Na Morenie śmierdzi cały czas? Dziwne, nie zauważyłem choć mieszkam na Pieckach-Migowie.
- 0 0
-
2021-11-24 09:39
bio (2)
a kto umyje brązowe pojemniki na bio??? W lecie był smród i gnój w nich, a firma wywozowa nie umyła ani razu.
- 49 2
-
2021-11-24 12:34
Powiem więcej kto to wygarnie z tego pojemnika bo to wszystko bioeko się przyklei do ścianek.
- 15 0
-
2021-11-24 10:31
to jedno, plus drugie - prznamniej na moim osiedlu te pojemniki nie są szczelne - latem regularnie z niego ciekło, czego ślady są do dziś, bo weszły w kostkę.Notabene te pojemniki (na recycling i śmieci) najprawdopodobniej celowo nie są szczelnie (z konstrukcji)
- 21 0
-
2021-11-24 09:24
Dobry pomysł.
Tylko jeszcze niepotrzebnie wode marnujesz. Myślenie nie boli- 7 5
-
2021-11-24 08:52
A mrówki w pokoju czy w kuchni z salonem?
- 19 4
-
2021-11-24 08:29
(25)
Marnowanie wody, takie ekologiczne.
- 78 8
-
2021-11-25 01:39
Dokładnie
- 0 0
-
2021-11-24 09:53
Ile tej wody zmarnujesz, 300 ml ? (6)
Może roślin w domu nie podlewaj, bo szkoda
- 7 22
-
2021-11-25 01:42
Chyba nie wiesz ile to jest 300 ml
- 0 0
-
2021-11-24 12:32
(4)
300ml? nawet kubka po kawie nie umyjesz a co dopiero wiadro uwalone od jedzenia.
- 20 2
-
2021-11-24 12:45
To nie marnuj jedzenia i nie wyrzucaj. (3)
Ludzie za dużo kasy macie? Z bio odpadów to mam obierki z warzyw i owoców oraz kwiaty i ziemię doniczkową na jesień po kwiatach.
- 3 13
-
2021-11-24 14:16
(1)
Kwiaty jako element dekoracyjny totra też można zjeść więc czemu to wyrzucasz na wyspisko? A ziemię to już w ogóle nie ogarniam czemu wyrzucasz do śmietnika. Tak jest bardziej eko?
- 1 2
-
2021-11-24 15:50
Owszem, np. nasturcje. Z łodygi zaś można ukręcic bat.
- 1 0
-
2021-11-24 13:55
Obierki tez mozna zjesc ;)
- 10 1
-
2021-11-24 08:51
Mycie to nie marnowanie. (7)
I jest bardziej eko niż tony worków plastikowych na kompostowani.
Po drugie 10 worków to średnio jakieś 4 zł czyli 500 litrów wody, a umycie takiego wiaderka to maks 2-3 litry, więc mega oszczędności.
A jak nie chcesz myć to kup wiaderko na papierowe wkłady, które wyrzucasz razem z odpadami.- 18 28
-
2021-11-24 18:59
za mycie płachsh ty, ja nie myje i nie płace. to smieci mniasta niech se biorom i spadajom.
- 1 1
-
2021-11-24 10:02
(5)
Papier z czego się robi? Takie eko.
- 16 4
-
2021-11-24 15:12
(4)
z surowca odnawialnego jakim jest drewno
- 4 3
-
2021-11-25 01:41
(1)
Jak długo rośnie drzewo?
- 0 1
-
2021-11-25 09:15
a jakie to ma znaczenie? Ważne ile % tniesz
tnąc 1% rocznie zaspokajamy zapotrzebowanie i jeszcze zostaje przyrost drzewostanu bo drzewo po 80 latach ma już małe roczne przyrosty
- 0 0
-
2021-11-24 15:49
(1)
Papier "rosnie" długo.
- 5 1
-
2021-11-25 09:16
to bez znaczenia, poniżej napisałem dlaczego
- 0 0
-
2021-11-24 08:48
A na produkcję plastikowych siatek woda nie jest potrzebna? (8)
- 21 11
-
2021-11-24 11:46
być może jest (7)
i płacę za nią płacąc za worek... Inaczej płacę za wodę zużytą na umycie wiadra... Sorry.
- 19 8
-
2021-11-24 12:12
No ale jak nie kupujesz worka to nie płacisz (4)
- 2 5
-
2021-11-24 12:31
(3)
Ale płacisz za wodę i plastikową szczotkę do szorowania tego plastikowego wiadra. To całe eko jest bez sensu.
- 16 5
-
2021-11-24 18:57
za wode i odprowadzenie ściaków, + podgżanie wody + pszesył, opłaty stałe, zmienne, i za proNt, którym ośfietlash qchnie myjonc
- 3 1
-
2021-11-24 12:43
Raz na 10 lat. (1)
- 2 2
-
2021-11-24 16:21
Raz na 10 lat szczotke kupujesz?!
- 2 0
-
2021-11-24 11:54
(1)
Tyle, ze to wielokrotnie mniej niz worek...
- 7 12
-
2021-11-25 01:39
Taaa, jasne
- 1 2
-
2021-11-24 08:22
(17)
super , to kolejne wiaderko postawię sobie w sypialni! Bardzo dobry pomysł!
- 98 23
-
2021-11-24 09:53
Czereśniak?
- 0 2
-
2021-11-24 09:53
mieszkasz w bloku tak masz ..
- 1 4
-
2021-11-24 08:51
Przecież ty masz kawalerkę. (1)
Sypialnia, salon i kuchnia to jest u ciebie jedno i to samo pomieszczenie
- 17 4
-
2021-11-24 18:55
Ó mnie jeszcze mam WC w jednym, bo zrezygnowałam ze ścian, zystałam 25cm2 miszkania.
- 3 1
-
2021-11-24 08:47
W kuchni pod zlewem Polacy trzymają kosze na odpady kuchenne (12)
- 36 23
-
2021-11-24 22:36
Serio?
Pięć kibli mieścisz pod zlewem? No to albo żyjesz sam albo wynosisz je codziennie. Inaczej się nie da.
- 1 5
-
2021-11-24 13:19
niektórzy jak widać trzymają w sypialni :) (2)
- 9 0
-
2021-11-24 18:54
w apartsments hołse lol 23m3 w mieście za kredyt 560 tysi na 49 lat to kuchnia jets praktycznie w sypialni....
- 11 0
-
2021-11-24 16:08
Słuszna linie ma ten obywatel. Nie zuzywa mu sie podloga, jak je w lozku orzechy i trzeba wyrzucić skorupki. A jaka oszczednosc czasu!
- 3 0
-
2021-11-24 12:34
czyli całą szafka pod zlwem zajęta bo śmieci bio,zmieszane o segregowane (6)
- 14 5
-
2021-11-24 16:23
Ja mam 5 koszy z czego 2 duże ( plastiki i bio) i 3 malutkie na zmieszane, szkło i papier (5)
Dzięki temu wyrzucam śmieci może 2 razy w tygodniu. Ważne aby bio były otwarte to paradoksalnie nie śmierdzą wtedy , dopiero jak się zamknie to się zaczynają kisić i śmierdzieć.
- 7 12
-
2021-11-24 18:51
musi ci niemiłosiernie walić spod zlewu w kufni (1)
opakowanie po mięsie drobiowym zaczyna sztynksić i walić po 3 -4 godzinach od wyjęcia zawartości. Ale ty pewnie masz tylko pudełka po fastfoodach i kubki ze starbaksa.
- 10 5
-
2021-11-24 21:04
Nie kazdy je mięso drobiowe. Jesli jako alternatywe dla drobiu widzisz tylko fast food, to wspolczuje szczerze i gleboko.
- 8 8
-
2021-11-24 17:12
A kosz na elektroodpady? (2)
Czy walisz je do plastiku
- 4 4
-
2021-11-24 18:53
ja tam walę do klopa. qpę
- 2 3
-
2021-11-24 17:44
A ty masz codziennie elektroodpady? Bo ja moze raz w miesiacu i nosze bez problemu gdzie trzeba.
- 9 2
-
2021-11-24 10:43
Chyba ty :-D
- 3 13
-
2021-11-24 07:41
Opinia wyróżniona
Wystarczy wysypać z worka zawartość do bio, a worek wyrzucić do plastików (54)
Przecież to proste i bezkosztowe rozwiązanie, robię tak od początku. Dlaczego inni tak nie robią?
Od początku nie rozumiałem po co wrzucać bio z workami.- 159 122
-
2021-11-26 17:29
Nie wszyscy są z bloków i mają specjalny pojemnik na bio
- 0 0
-
2021-11-25 04:36
Bo jak się ma wlasy smietnik przy własnym domu a nie mieszka się w bokowisku to takie działanie powoduje że smietnik jest brudny i resztki gniją w śmietniku. Zalegają się muchy i inne białe robale . Bio musi być w worku zawiązane, a smieciarka ma je odbierać co godzinę a nie raz ma dwa tygodnie. W lato to gnije i śmierdzi. Ja zawiązuje bio w
Bo jak się ma wlasy smietnik przy własnym domu a nie mieszka się w bokowisku to takie działanie powoduje że smietnik jest brudny i resztki gniją w śmietniku. Zalegają się muchy i inne białe robale . Bio musi być w worku zawiązane, a smieciarka ma je odbierać co godzinę a nie raz ma dwa tygodnie. W lato to gnije i śmierdzi. Ja zawiązuje bio w worek i do śmietnika. Jak chcą żebym to oddzielał to muszą mi zapłacić 150 zł za miesiąc a jak nie to będę dalej fikcyjnie segregował smieci . W bio jest folia, w plastiku jest platik metal i bio , w czarnym jest platik , szkło i papier i bio . Niech se urzędnik sam grzebie w śmiechach. Ja płacę i robię co mi się podoba . Jak mi zapłacą to będę segregował. Segregowanie jest ok , ale wysokie ceny i niska częstotliwość odbioru smieci nie jest ok dla tego chu... im w du#e
- 0 0
-
2021-11-25 05:08
Ty myślisz czy nie
Mnie obrażam tu nikogo wyedukować go
- 0 0
-
2021-11-24 22:03
Dlatego że jak wyrzucę bez worka to te śmieci zamarzają i są w pojemniku do lata.
A firma wywożąca ma w d... czy na dnie coś zostaje.
- 4 0
-
2021-11-24 18:17
Wow
Ale to ekologiczne rozwiązanie. Wow!
- 0 0
-
2021-11-24 16:19
Już ci mówię dlaczego tak nie robią
Dobrze pamiętam artykuł na tym portalu mniej więcej z czasów początków pięciu kubłów, gdzie była rozmowa z kimś z Szadółek o tym jak segregować śmieci.
Ten kompetentny człowiek wypowiadał się, że najlepiej śmieci bio wrzucać do kubłów w workach, bo zakład dysponuje rozrywarkami i sobie z tym poradzi.
Od tego czasu jako przykładny obywatel wrzucam śmieci w worku.- 12 1
-
2021-11-24 15:37
Bo będzie im śmierdział pojemnik na podwórzu
- 2 0
-
2021-11-24 14:05
Ano po to żeby nie cuchnęło na odległość.
- 1 0
-
2021-11-24 13:37
I bardzo źle robisz chociaż masz rację
bo worki wyrzuca się do śmieci ogólnych a nie do plastiku.
- 2 0
-
2021-11-24 12:37
Ekolog w pampersach
Taki worek powinien trafić do zmieszanych.
- 2 0
-
2021-11-24 10:27
I pojemnik na bioodpady śmierdzi pod domem gorzej niż szadółki (4)
No i robi się potencjalna wylęgarnia szczurów. Dzięki bardzo, będę wyrzucał w worku foliowym dopóki miasto tego sensownie nie rozwiąże.
- 29 5
-
2021-11-24 11:28
ja nie wiem, u mnie jakoś nie śmierdzi jak pojemnik jest zamknięty
poza tym szczury też nie mają się kiedy zaląc, zbyt często wywożone
- 2 11
-
2021-11-24 11:02
(2)
Bio wywożą w domkach jednorodzinnych raz na 2 tygodnie. Wszystko musisz gdzieś trzymać, a to gnije i śmierdzi. Plastikowe worki po bio wrzucać do plastiku? Super, ale plastik wywożą raz na 4 tygodnie, więc będzie śmierdzieć 2 razy dłużej...
- 29 2
-
2021-11-24 15:58
poza tym worek po odpadach bio jest zanieczyszczony! (1)
czyli nie może trafić do plastiku a do zmieszanych! tak było mówione - ta segregacja to bubel komunikacyjny numer 1
- 12 2
-
2021-11-24 16:24
Nie, to nieprawda! Nie nalezy myc plastiku, np. po jogurcie!
- 4 0
-
2021-11-24 10:24
Po co wyrzucać worki (1)
można je użyć wielokrotnie. Będzie bardziej eco
- 5 5
-
2021-11-25 04:20
Aby być eko
Worki po bio można prać w pralce!
- 2 2
-
2021-11-24 10:01
I brudny worek do plastiku
Poczytaj a nie się madrujesz
- 10 2
-
2021-11-24 10:05
(1)
Mam jeszcze prośbę do piszącego - zrezygnuj proszę z plastikowego worka na rzecz kosza/pojemnika :)
- 2 10
-
2021-11-24 15:16
Ja nie mogę patrzeć na śmieci, a worki lubię takie kolorowe i jak najbardziej przezroczyste. Żeby nie widzieć śmieci jak wyrzucam to wkładam w 5 worków foliowych, żeby to przezrocze zlikwidować i jak juz nie widać przez worki śmieci to radosnym krokiem zmierzam ku pojemnikom. Żółty pojemnik 5 pkt brązowy 4pkt, niebieski 3pkt, zielony 2 pkt i czarny
Ja nie mogę patrzeć na śmieci, a worki lubię takie kolorowe i jak najbardziej przezroczyste. Żeby nie widzieć śmieci jak wyrzucam to wkładam w 5 worków foliowych, żeby to przezrocze zlikwidować i jak juz nie widać przez worki śmieci to radosnym krokiem zmierzam ku pojemnikom. Żółty pojemnik 5 pkt brązowy 4pkt, niebieski 3pkt, zielony 2 pkt i czarny za 1 punkt. Staję przed pojemnikami wznoszę worek i rzucam jak w grze w kosza, w jaki wpadnie tyle pkt zdobywam. Na koniec m-ca zliczam punkty i sobie gratuluję jak pobiję wynik.
- 2 1
-
2021-11-24 09:51
Tyle wiesz co nic...
Można wyrzucać z workami, bo system przetwarzania bio potrafi to przerobić. Worki w niczym nie przeszkadzają. Natomiast baaardzo ułatwiają gromadzenie w domu i wyrzucanie.
Jak wywalisz śmierdzący pusty worek do plastiku to będzie waliło z 2 śmietników. Dodatkowo taki zabrudzony worek jest słabym surowcem do wtórnego przetwarzania plastiku.Można wyrzucać z workami, bo system przetwarzania bio potrafi to przerobić. Worki w niczym nie przeszkadzają. Natomiast baaardzo ułatwiają gromadzenie w domu i wyrzucanie.
Jak wywalisz śmierdzący pusty worek do plastiku to będzie waliło z 2 śmietników. Dodatkowo taki zabrudzony worek jest słabym surowcem do wtórnego przetwarzania plastiku. Pomijam fakt, że nie każdy plastik nadaje się do śmietnika na plastik.
Obecnie przetwarzam śmieci tak jak przetwarzam. Jak zaczną się kolejne bzdurne pomysły jak w tym artykule, to przestaję kompstować - wrzucać będę do zbiorczych.- 31 3
-
2021-11-24 08:47
Bo nie chcą się wyświnić odpadkami mokrymi....
- 17 2
-
2021-11-24 08:30
(10)
I w czym to niby ma pomóc skoro w samym artykule piszą, że niewiele to da?
Cytat: "Gromadzenie odpadów bio bez worków to więc tylko mały, niewystarczający krok w dobrą stronę."- 23 6
-
2021-11-24 09:46
brednie - tu wielkie ECO bo zabronią słomek plastikowych (9)
a tu ja patrzę przed domem przywieźli kostkę i bruk jest okręcony grubo 30x folią dookoła ...
... bo się może zaśmierdnie i popsuje?
LOL- 27 4
-
2021-11-24 11:32
To ścigaj tę patologię
A nie traktuj to jako usprawiedliwienie.
- 0 1
-
2021-11-24 11:12
(3)
bo sie rozsypie w transporcie
- 1 1
-
2021-11-24 11:34
co się rozsypie, kostka brukowa? (2)
To niech ją związują pasami transportowymi
- 6 5
-
2021-11-25 09:21
taaa :D każdy poziom z osobna
ale ty głupi jesteś
- 0 0
-
2021-11-24 13:51
Albo niech wożą po jednej.
- 5 0
-
2021-11-24 09:59
Gdyby był jakiś spożywczy nie używający plastiku, to bym tam kupował. (3)
Tak samo z budowlanym.
Ale nie masz wyjścia.- 9 1
-
2021-11-24 11:04
kupujesz whisky ... i masz karton + wycudowaną plastikową dużą osłonkę - tak pół kilo śmieci (2)
- jakby nie można było sprzedać gołej szklanej butelki?
ECOlogicznie robią nas w ci ula - wszystko na pokaz!- 22 0
-
2021-11-24 11:33
A czy przy zakupie czegokolwiek kierujesz się tym, jakie to coś ma opakowanie? (1)
Ja się kiedyś z tego śmiałem, a teraz to dla mnie ważne kryterium
- 4 2
-
2021-11-24 16:24
Patrzę tylko jeżeli chodzi o prezent, bo ma się prezentować.
Przy reszcie patrzę na stosunek ceny do jakości.
- 2 1
-
2021-11-24 08:05
Kto zapłaci za te worki? (20)
Ja kupuję zawsze tylko te najtańsze
emeryt- 14 17
-
2021-11-24 09:54
Ty zapłacisz (19)
Twoje śmiecie, twoja odpowiedzianość
- 17 24
-
2021-11-24 12:51
Nieprawda. Płacę za wywóz z góry. Śmieci są własnością miasta.
Takie było założenie systemu segregacji śmieci w momencie, gdy to wprowadzano i określano koszmarne opłaty.
- 8 2
-
2021-11-24 11:05
Nie zapłacę (11)
Droższych nie kupię, bo mnie na to nie stać.
Czegoś jeszcze nie rozumiesz?
emeryt- 17 2
-
2021-11-24 11:55
(2)
a na internet Cię stać?
- 0 15
-
2021-11-24 15:09
Za free ciągnę od Ciebie. Pomyśl nad przyśpieszeniem neta w następnej umowie.
- 7 0
-
2021-11-24 12:18
nie. dlatego mam bezpłatny
- 16 0
-
2021-11-24 11:14
To zapłacisz za odbiór śmieci niesortowanych (7)
Na złość mamie odmrożę sobie uszy.
- 6 23
-
2021-11-24 11:53
Nadal nic pan nie rozumiesz (6)
Średnia emerytura w naszym kraju to 2545 zł brutto. Podkreślam średnia.
Emeryt musi za te pieniądze żyć cały miesiąc, opłacić czynsz, prąd, gaz, telefon, tv, kupić lekarstwa i coś jeść, o innych wydatkach raczej może sobie pomarzyć.
Takie fanaberie, jak drogie worki bio są poza jego zasięgiem, jak pan chcesz zmusić tysiące emerytów do kupowania drogich bio worków?- 24 2
-
2021-11-25 15:01
Renta wdowia netto 1250.Leki drogie,sama Pradaxa 150mg na miesiąc to 125zł.Na czym tu jeszcze można zaoszczędzić?
- 0 0
-
2021-11-24 12:43
Ci ekororysi i tak tego nie zrozumieją dla nich liczy się tylko zarobek.
- 8 4
-
2021-11-24 12:12
Mają za to dużo czasu. (3)
Mogą myć wiaderka. Nie potrzebują worków.
- 2 18
-
2021-11-25 15:02
Nie bredź złośliwie.Nie masz Dziadków?
- 0 1
-
2021-11-24 12:49
(1)
A za wodę do umycia wiadra kto zapłaci? I to zużycie wody - to niby ekologiczne jest?
- 25 2
-
2021-11-25 00:00
Bardziej ekologiczne niż plastik ; )
Polecam wycieczkę do oczyszczalni ścieków, żeby zrozumieć zagadnienie.
Później zapoznać się ile czasu rozkłada się plastik.
Jak wpływa na środowisko.
Po tych trzech czynnościach zapraszam jaśnie paniczna to podzielenia się wiedzą.- 1 5
-
2021-11-24 10:45
Moment, przecież płacimy więcej mimo segregacji. (5)
A na plastikach, metalach kolorowych i papierze wysypisko zarabia dodatkowe pieniądze i to ja mam znowu dodatkowo inwestować? Czy wam się przypadkiem coś nie pomyliło? Przecież za segregowanie śmieci to powinni nam jeszcze dopłacać, bo wykonujemy pracę którą powinni wykonywać oni.
- 47 9
-
2021-11-24 11:46
jezu co za pitolenie (4)
tak masz racje, powinni płacić za to, że produkujesz śmieci, za używanie kanalizacji też w sumie powinni Ci dopłacać co nie? xD nie ma się co dziwić, że z szadółek coraz bardziej wali, jak widzę takie komentarze to można się spodziewać, że będzie tylko gorzej
- 10 29
-
2021-11-24 12:42
Wyprowadź się z Szadółek i zrób miejsce dla słoika. Taką mam koncepcję.
- 4 1
-
2021-11-24 12:40
Powiedz mi durniu bez szkoły za co wam w ogóle płacą .. (2)
.. skoro to my segregujemy śmieci które do was trafiają i sprzedajecie surowce wtórne? Nie dość że płacimy ogromne pieniądze za segregowane śmieci, to jeszcze musimy więcej dołożyć bo wam się nie chce pracować? Może każdy mieszkaniec powinien być zobowiązany raz w miesiącu odbębnić u was dniówkę, a wy będziecie leżeć i pieniądze liczyć?
- 25 8
-
2022-01-29 17:00
Urzędy, które tworzą przepisy, rozporządzenie n/t śmieci, kosztują niemało
Płacić i nie gadać
- 0 0
-
2021-11-24 13:58
Nie, to ty powinienes placic za utylizacje opakowania w cenie produktu. Plastik typu virgin jest tak tani, ze sie go w ogole nie oplaca recylingowac. Wiedziales o tym???
- 3 8
Wszystkie opinie
-
2021-11-24 07:01
(38)
Po podwyżkach opłat za śmieci zauważyłem że ludzie przestali segregować.Jeden wielki miks,do tego ci z domków często podjeżdżają pod wiaty i wrzucają swoje śmieci.Takie.to eko,podwyżki dały odwrotny skutek.Mam nadzieję że od nowego roku włodarze chociaż to obniżą....
- 121 18
-
2021-11-24 07:05
Kasy w budżecie brakowało, to nam PiS podniósł koszt składowania tony śmieci dziesięciokrotnie.
Polepszyli jak ze wszystkim czego się dotkną, ale ziobro zdziwienia.
- 23 18
-
2021-11-24 07:07
od 4 miesięcy mieszkam w domu. (3)
Zauważyłem, że śmieciarki podjeżdżają zbyt rzadko. Mam pełne kosze na plastik, papier, szkło i zmieszane. Jedyne co, to pojemnik bio wywalam może zapełniony w 1/3.
- 7 5
-
2021-11-24 09:42
(2)
Gdynia - plastiki i zielone zabierane są co dwa tygodnie, szkło i papier tylko raz w miesiącu. Na szkło taka częstotliwość wystarczy, ale zapełnione worki z papierem muszę gdzieś przechować, bo ich odbiór jest zbyt rzadki.
A odpady bio? W Rumi, Kosakowie znajomi dostają worki biodegradowalne, a w Gdyni sam muszę kupić. Nie dość, że wywóz nieczystości już jest bardzo drogi, to jeszcze muszę dopłacać do worków. Poza tym już wyręczamy wysypiska (lub jak kto woli zakłady utylizacji) odwalając za nie robotę z segregowaniem odpadów, to chociaż worki biodegradowalne mogliby zapewnić.- 7 1
-
2021-11-24 10:50
Dlatego nie ma co segregować i każdego namawiam by tego nie robić. Nie bede nigdzie jezdzil po worki i tracil paliwo, to nie jest moj obowiazek. I zadna kara mi nie straszna. Nie bede i koniec. Bylo 16 zl za segregacje a 32 za jej brak. Zlikwidowano brak segregacji i podniesiono koszt segregowanych na 32 zlote, wiec zrobili nas bez mydla. Wiec ja ich szanowal trz nie bede.
- 9 1
-
2021-11-24 11:41
akurat nie mam takich problemów
mieszkam na Kaszubach i spółka dostarcza worki na telefon (gratis).
Problemem jest tylko rzadki odbiór kontenerów, często muszę pakować śmieci do dodatkowych worków.- 1 0
-
2021-11-24 07:14
Nieprawda (17)
Tak, ludzie z domków płacący za śmieci więcej niż ty w bloku jeżdżą na osiedla... Puknij się pan w pusty dzban. W dwie osoby za segregowane śmieci płacę 90 PLN . Sądzisz że potrzebne mn kolejne wydane pieniądze na jeżdżenie po osiedlach? To jest zwyczajne powielanie nie prawdziwych informacji.
- 20 23
-
2021-11-24 07:16
(3)
To sprawiedliwie płacicie, bo ja za jedną osobę w bloku płacę 43 zł.
- 12 6
-
2021-11-24 08:12
(2)
A u mnie w bloku 7 osobowa rodzina płaci 43zł i ja za jedną osobę płacę 43zł.
- 13 2
-
2021-11-24 08:24
(1)
to się rozmnóż no chyba żeś brzydki jak kryśka z trybunału kucharskiego albo gej jak kulawy prezes
- 4 16
-
2021-11-24 08:53
Po pierwsze, w wieku 60 lat byłoby to egoistyczne podejście z mojej strony, kto wychowałby potem moje dzieci. Po drugie mam już dwoje dorosłych samodzinych dzieci, więcej mi nie trzeba.
- 11 1
-
2021-11-24 07:23
(9)
Ciekawa sprawa bo u mnie na osiedlu co chwila jakieś typy podjeżdzają autem wywalić śmieci..jeśli mieszkaliby w bloku to by wyrzucali do swojej pergoli...w takim razie skoro nie mieszkają w bloku czy w domu...to mieszkają w aucie?
- 13 9
-
2021-11-24 07:39
Harry a może oni to obcokrajowcy ? A może śpią w barakach jakiś? Tego ja nie wiem. Tylko jaki sens jako mieszkaniec domku miałoby jeżdżenie po śmietnikach osiedlowych ?
- 9 2
-
2021-11-24 07:40
Może jakś łajza wozi śmieci np. z działki
- 14 0
-
2021-11-24 08:08
Prawdopodobnie "działkowcy" (6)
Tak jak napisał ktoś wyżej: puknijcie się ludzie w głowę, właściciele domów płacą o wiele więcej za wywóz śmieci, jaki sens ma dla nich przewożenie śmieci z miejsca na miejsce.
- 16 4
-
2021-11-24 09:14
A taki, że możesz mając dom nie płacić wcale. (5)
Wystarczy nie podpisywać umowy na śmieci, a potem je podrzucać.
- 2 9
-
2021-11-24 10:47
Spróbuj zamieszkać w domku bez podpisanej umowy na odbiór śmieci, życzę powodzenia.
- 8 0
-
2021-11-24 11:38
Człowieku, mnie już urząd nękał deklaracjami za śmieci jeszcze zanim miałem pozwolenie na użytkowanie
Jak urodziły mi się dzieci to po dwóch tygodniach już miałem pismo o potrzebie aktualizacji deklaracji.
- 3 0
-
2021-11-24 11:52
nie możesz, straż miejska sprawdza czy masz podpisaną umowę (2)
tak samo za wywóz szamba. Bez umowy dostaniesz karę
- 4 0
-
2021-11-24 13:30
(1)
Przypominam że to ta sama straż miejska, dzięki której samochody nie parkują na chodnikach, a ludzie nie palą w piecach śmieciami...
- 3 2
-
2021-11-25 09:28
A co ma straż do parkowania? Przecież to nie straż parkuje te samochody. Kierowcy parkują a potem płacą mandaty. I dalej będą płacić. Tak samo w przypadku braku umowy na wywóz śmieci. Tyle że tutaj straż ma na twój temat bieżące informacje i idzie na gotowe. Kara jest nie do uniknięcia jeśli nie podpiszesz umowy.
- 0 0
-
2021-11-24 10:08
Śmieci z domków (2)
Właśnie przed chwilą zięć sąsiadów (mają dom) zwiózł do śmietnika należącego do sp=ni mieszkaniowej bagażnik śmieci.
- 3 6
-
2021-11-24 11:39
To na nich donieś
- 2 0
-
2021-11-24 11:53
jeszcze go straż miejska nie odwiedziła?
Jak ja w moim domu zamieszkałem w grudniu to na początku stycznia już miałem kontrolę. Widocznie gość nie ma jeszcze tego domu oddanego, ale za to grożą dużo gorsze konsekwencje niż za sam brak umowy na śmieci
- 1 0
-
2021-11-24 07:15
Nie bardzo
Jak opłaty tak czy owak musisz płacić, to gdzie w tym logika?
- 11 0
-
2021-11-24 07:17
Największy syf robią mieszkańcy bloków... Za co musza płacić domki!!! (6)
Z domków już nikt nic nie podrzuca do bloków... Każdy domek musi mieć umowę podpisana na odbiór śmieci... Po co miałbym coś podrzucać do bloków??? Jak mam pojemniki pod nosem. Wielkogabarytowe zgłaszam i sami przyjeżdżają zabrać... Tak samo elektrośmieci....
- 14 12
-
2021-11-24 07:22
(5)
Nie wziąłeś pod uwagę faktu że jako posiadacz domku jesteś potencjalnym januszem biznesu więc zawozisz odpady ze swojej działalności na osiedle np. WSM Jasień i wyrzucasz te odpady do ogólnodostępnych kontenerów. Jestem tego świadkiem prawie codziennie gdy podjeżdża jakiś transporter i wyrzuca swoja zawartość po czym odjeżdża w siną dal.
- 10 10
-
2021-11-24 07:41
Nagraj film. Tak aby była widoczna rejestracja i morda typa.
Wyślij do SM.
- 11 0
-
2021-11-24 09:06
ja czasami wyrzucam śmieci pod blokiem, w którym kiedyś mieszkałem. ale mogę to robić, w końcu co miesiąc
płacę tam za wywóz śmieci. Więc może ten co podrzuca transporterem też płaci za wywóz na jasieniu
- 3 1
-
2021-11-24 09:15
"Nie wziąłeś pod uwagę faktu że jako posiadacz domku jesteś potencjalnym januszem biznesu" (1)
Kurdę, ani ja, ani żaden z moich sąsiadów w domkach nie ma swojej firmy. Co robię nie tak?
- 4 3
-
2021-11-24 11:11
Ale mógłbyś mieć, więc jesteś "potencjalnym"...
;)
- 2 3
-
2021-11-24 11:57
ty mieszkając w bloku też jesteś potencjalnym januszem
tyle że nie biznesu, ale po prostu takim samym januszem jak wszystkie inne janusze. Posiadanie domu nie wynika z tego że bardziej zjanuszowaciałeś. Wyobraź sobie jakim ja jestem januszem. Mam dom i jednoosobową działalność gospodarczą. Nie zatrudniam nikogo, zatem nikomu nie płacę nic za pracę. To już jest szczyt januszostwa. Większymi januszami ode mnie mogą być tylko zwolennicy niewolnictwa.
- 3 2
-
2021-11-24 07:22
Śmieci
Nie wycieraj sobie gęby mieszkańcami z domkow ,bo tu sa odpowiednie pojemniki i worki i nikt nie ma tyle śmieci żeby mu się nie zmieściły w jego pojemniki
- 9 9
-
2021-11-24 07:29
Mieszkam w bloku. (2)
Nigdy nie segregowałem i segregować nie będę. I co mi zrobicie? Najwyżej będę więcej płacił za wywóz śmieci.
- 6 5
-
2021-11-24 08:28
(1)
Za ciebie twoi sąsiedzi zapłacą
- 5 4
-
2021-11-24 09:06
no tak, za segregacje smieci płaci się miesięcznie około 100zł. to ile nieposegregowane będą kosztowałyh?
1000zł?
- 2 0
-
2021-11-24 08:33
uważaj bo twoją ziemiankę na rodos ci zasypią
- 4 0
-
2021-11-24 08:58
Jest
I 1 spamer tego portalu. Tak napewno Ci obniża stawki za odbiór odpadów, jak śmieciarki na wodę nie jeżdżą. Wypłaty pracowników komunalnych też idą do góry, inflacja no i za surowce to sobie wysypiska każą płacić, parę lat temu to wysypiska plaicily za surowce wtórne. No chyba że twój kochany Pis zrobi nowy program śmieci + będzie dopłata 5 zł dla każdego mieszkańca w nowym składzie, ale za to z wypłaty ci zabiorą 50 w kolejnym malym podatku albo dodrukują inflacja 10%? Co tam to dla słabych
- 3 3
-
2021-11-25 13:13
Do dra svencjusza
Chyba żartujesz, że obniża opłaty za cokolwiek... Hahahaha...
- 0 0
-
2021-11-24 07:02
(17)
Za komuny nikt nie robił z odpadów wielkiego zagadnienia. Było czysto i wszystko działało. Śmieci wyrzucało sie po prostu do śmietnika. Były szklane butelki na mleko, śmietanę, napoje gazowane i inne. Warzywa pakowane były w torby papierowe a nie plastik a każfy miał kosz lub siatkę na zakupy.
Dzisiaj gospodarka odpadami jest koszmarem i ekonomicznym absurdem.
Nowa zielona religia.- 168 23
-
2021-11-24 07:21
(4)
No nie robil nie robil, stad te zaleglosci. Odpadow pozbywaliscie sie tak samo jak komuchow. Do dzisiaj trzeba po was i elektryku sprzatac.
- 11 17
-
2021-11-24 08:28
(3)
Dlaczego chcesz się pozbyć komunistycznego prokuratora stanu wojennego z PiS? Towarzysza TW Balbiny też chciałbys się tak pozbyć? Albo wystruganego przez TW Dżepetto Pinokia, który komunę ma we łbie?
- 6 7
-
2021-11-24 12:03
po 89 lustracji nie było w ogóle (2)
cała agentura, grubo ponad 100 nazwisk została. Tak jak powiedział Olszewski kiedy odwołali jego rząd "gra nie toczy się o to jaka ma być Polska, ale czyja"
- 3 1
-
2021-11-24 14:34
(1)
jestem ciekawy jaki d**il postawił przy tej wypowiedzi minusa...ja dałem plusem i dałbym sto gdybym mógł...
- 0 1
-
2021-11-25 09:30
minusami nie ma sie co martwić, tak samo jak opiniami innych. Ale może po prostu nie zna historii, albo się zacietrzewił.
- 0 1
-
2021-11-24 07:42
I to wszystko trafiało razem na hałdy w Szadółkach (3)
Które teraz trzeba utylizować. Nie no, super rozwiązanie. Jaką kolejną dzielnice proponujesz na składowisko śmieci?
- 12 3
-
2021-11-24 08:20
(1)
Dla przypomnienia to dzielnica powstała na wysypisku śmieci.
- 7 1
-
2021-11-24 10:01
Szadółki są tam od XI w.
Wysypisko od lat '70.
- 6 2
-
2021-11-25 08:42
Nową Letnicę ,dosypywać śmieci do jeziora Zaspa do śmieci z elektrociepłowni gdańskiej.
- 0 0
-
2021-11-24 08:25
Tylko, że jeżeli chodzi o odpady, to za komuny produkowaliśmy może 10% tego co dzisiaj (7)
Dlatego było czysto. Poza tym butelki były obciążane kaucjami, funkcjonowały skupy makulatury, a mleka nikt ci nie zostawił pod drzwiami jak nie wystawiłeś pustej butelki. Plastik nie był wszechobecny, nie produkowało się badziewia, które rozsypywało się po pierwszym użyciu, a ludzie nie kupowali na potęgę byle czego, bo w sklepach były pustki. Przedmioty użytkowe były proste i łatwe w naprawie. I ludzie potrafili je naprawiać. A rodzice nie dawali dzieciom tyle pieniędzy, co teraz na pierdoły, dzieci same chodziły i zbierały makulaturę i butelki, żeby zarobić sobie na oranżadę (oczywiście w zwrotnej butelce). Ludzie nie przejmowali się ekologią: ludzie przejmowali się ekonomią: ponieważ rzeczy były relatywnie trudno dostępne, relatywnie drogie i relatywnie lepsze jeżeli chodzi o żywotność, to były bardziej cenne. I co więcej: nikt nie sortował odpadów, nie dlatego, że to nie ma sensu, tylko dlatego, że o czymś takim jak recykling nikt nie słyszał, a środowiskiem naturalnym nikt za bardzo się nie przejmował.
- 23 1
-
2021-11-24 08:32
niesamowite (1)
jak można na jednym wydechu napisać o butelkach zwrotnych i skupach makulatury i potem podsumować, ze o recyklingu nikt nie słyszał... .
- 12 7
-
2021-11-24 09:13
OK, mój błąd logiczny, ktoś tam jednak na jakimś szczeblu słyszał i to robiono
Chodziło bardziej o powody przetwórstwa odpadów: nie było to motywowane troską o zrównoważony rozwój tylko problemami z zaopatrzeniem.
- 6 0
-
2021-11-24 10:48
Należy jeszcze dodać do tego oszalały przemysł !!! (3)
Przemysł głównie jest producentem tych śmieci i robi to zupełnie bezkarnie . Browary wolą zamówić butelki do piwa niekaucyjne a te trafiają na wysypiska . Przemysł farmaceutyczny , kosmetyczny i chemii gospodarczej prześcigają się w ilości wyprodukowanych opakowań nawet do opakowań ( przykładem zgrzewka z tabletkami zapakowana w kartonik koniecznie o czterokrotnie większej objętości niż sam lek ) . Identyczna sprawa dotyczy kosmetyki gdzie 40 gram kremu wpakowane jest w pudełko o dwóch dnach w które można by umieścić 150 gr kremu ale jeszcze to razem wzięte jest wpakowane w opasłe pudełeczko tekturowe . A może tak nałożyć na producentów śmieci odpowiednie podatki śmieciowe co by one zmusiły je do przemyślanej gospodarki opakowaniami ?
- 12 1
-
2021-11-24 12:08
jeśli narzucisz takie podatki to gra o klienta będzie się toczyła pomiędzy dwoma sprawami (2)
atrakcyjnością wizualną produktu, czyli owe opakowania, a atrakcyjnością cenową czyli produkt bez pudełka. W pewnych branżach wygra to pierwsze i podatek zostanie przerzucony na klienta, w innych to drugie. Może by to trochę pomogło ale w niektórych branżach to pogorszy zdolność nabywczą klientów. Niemniej skręca mnie jak widzę w Biedronce, ogórki opakowane w folię, każdy z osobna. Nie rozumiem czemu ma to służyć.
- 1 0
-
2021-11-24 21:39
(1)
Jakby nie były w foli to w ciągu kilku dni straciłyby sporo na wadze.
- 0 0
-
2021-11-25 09:32
możliwe, ale pamiętam czasy gdy nie były pakowane. Widocznie towaru było na tyle mało że rozchodził się zanim zdążyły odparować wodę
- 0 0
-
2021-11-24 12:15
oj pamiętam te czasy
sam zbierałem butelki żeby sobie nazbierać kasę na bzdury. Niemniej jako urodzony w 81, dobrze pamiętam tylko czas zaraz przed upadkiem tego głupiego systemu, czyli rok 89 i trochę 88 jak poszedłem do szkoły. Wtedy już wszystko było w sklepach po tych ustawach wolnorynkowych. Mam też przebłyski z 86 roku i kolejki do sklepów. Pamiętam że szynka prasowana w puszce to był luksus. Fakt, nic nie było to i nie było czego wyrzucać. Lodówka Mińsk, prądożerna, ale prawie wieczna działała przez 30 lat. Kuchenka gazowa Wrozamet z obudową z blachy chyba ponad 1mm jakby ją w fabryce czołgów robili.
- 1 0
-
2021-11-24 07:04
Zawsze wyrzucałem w siatkach plastikowych i zmieniać tego nie będę. (28)
Od czego są pracownicy na sortowniach opłacani za moje pieniądze z opłat za wywóz śmieci ?
Janusz z Zaspy- 166 46
-
2021-11-24 07:12
dr (13)
ziemia jest płaska.
- 9 14
-
2021-11-24 07:18
za dużo wyborczej czytasz (12)
- 12 12
-
2021-11-24 07:25
Wyborczej? Przecież to konfpederasci wierzą w teorie spiskowe, a oni gw nie czytają. (11)
- 11 13
-
2021-11-24 07:53
Jestem dumnym konfederatą (3)
Ziemia jest okrągła, a ja segreguje śmieci. Szkło, bio i papier zawsze wyrzucam bez żadnego plastiku. Mam bekę jak socjaliści przyklejają "konfederatom" kolejne łatki, zamykają w kolejnych szufladach. Faktycznie lepiej głosować na skompromitowane partie, które już rządziły i afera goniła aferę. Bo "oni kradli więcej" albo "Ci się już nakradli to teraz niech Ci nakradną". Albo złoty argument " zawsze na nich głosowałem", czyli ktoś nie patrzy na fakty tylko idzie jak owca. Pozdrawiam i życzę niskich podatków.
- 12 15
-
2021-11-24 08:30
Hajlujesz z Pierdziewiczem?
- 9 5
-
2021-11-24 08:31
(1)
"Ziemia jest okrągła, a ja segreguje śmieci. Szkło, bio i papier zawsze wyrzucam bez żadnego plastiku." - oj stary, musisz być tam bardzo samotny.
- 3 7
-
2021-11-25 09:37
raczysz żartować, dla zwolennika austriackiej szkoły ekonomii, konfa to jedyny rozsądny wybór. Cała reszta to bezideowcy nie interesujący się w ogóle tym jak działa gospodarka i proponujący rozwiązania które ją rujnują. A segregacja śmieci to drobiazg niezależny od politycznych preferencji
- 0 1
-
2021-11-24 08:30
A kto czyta GW jak nie konfederaci? (3)
Ja mam wrażenie, że GW i TVN ogląda głównie prawica, bo oni są zawsze najlepiej zorientowani co tam jest nadawane.
- 7 11
-
2021-11-24 10:55
Też podejrzewam że prawaki subskrybują GW, bo zawsze wiedzą najlepiej co tam jest napisane.
- 3 3
-
2021-11-24 16:42
Tak samo lewakoplatfusy oglądają TVP. (1)
- 1 1
-
2021-11-25 14:29
I tak za TVPiS płacą w podatkach 2 000 000 000zł więc mogą.
A ty prawakopisuarze specjalnie dopłacasz żeby GW przeczytać. Więc kto tu jest głupi?
- 0 0
-
2021-11-24 12:55
Nie zauwazyles jeszcze że kolejne teorie spiskowe stają się rzeczywistością? (2)
- 0 1
-
2021-11-24 13:31
Jak na przykład?
- 1 0
-
2021-11-24 13:55
Nie porównuj zamachu na J.F.K do chipowania ludzi szczepionką przez reptaliian XD
- 0 0
-
2021-11-24 07:33
Panie. Jakby wszyscy sortowali to by Ukraińcy na sortowniach roboty nie mieli.
- 4 5
-
2021-11-24 07:42
a jaki problem wysypać te śmieci z worka? (2)
- 9 14
-
2021-11-24 08:40
Problem, nie będę się syfem z worków oblewał
J/w
- 14 4
-
2021-11-24 10:56
Taki, że będzie bardziej trynić ze śmietnika, bo szczelny to on nie jest.
- 4 0
-
2021-11-24 07:46
Sortownia jest od tego żeby wszystko przyjechało do nich posortowane i rozpakowane. (6)
Dzięki temu można będzie przeznaczyć więcej czasu na picie kawki. A żeby mieć na kawkę trzeba podnieść cenę za wywóz.
- 26 6
-
2021-11-24 07:53
Bez sortowni byście mieli 20 pojemników a nie 5 (5)
- 3 15
-
2021-11-24 07:57
(4)
Może 40? Kiedyś był 1 i sortownia też dawała radę...
- 18 4
-
2021-11-24 08:42
Kiedyś nie produkowaliśmy tyle śmiecia (2)
W latach 90. oranżadę piło się na miejscu pod sklepem, butelki się zwracało, nie było ulotek, mleko podstawiali pod drzwi, a potem kupowało się w workach, ogórki kiszone i kapustę kupowało się z beczek, ser i mięso kupowało się na wagę, wodę piło się z kranu (choć była o wiele gorszej jakości niż dziś!) lub ze studni (kiedyś były one wszędzie), na podarte ubrania przyszywało się łaty, skarpetki cerowało, zepsute radio naprawiało, a nie wyrzucało. O czym my mówimy, 30 lat temu jeden samochód przypadał na trzy mieszkania, a dziś bywa odwrotnie.
- 4 6
-
2021-11-24 08:58
Dekady Ci się pomyliły (1)
W 90tych produkowało się tyle plastikowego śmiecia, że głowa mała. Pepsi obowiązkowo z big-łyka albo 2l PETa, pełno siatek i opakowań. Wszystko potem lądowało razem z odpadkami kuchennymi i częściami samochodowymi w śmietniku.
- 7 2
-
2021-11-24 09:21
Oboje macie rację.
W latach '90 było przejście z "komunistycznych" opakowań na plastik.
Pamiętam z młodości i szklane 1.5l Pepsi i big łyki.
Ale co do ilości - produkowaliśmy śmieci o wiele mniej, bo zwyczajnie mieliśmy mniej pieniędzy.- 3 0
-
2021-11-24 08:44
A poza tym dawała radę, bo oni tam nic robili
rzucali śmieci na pryzmę, zasypywali ziemią i tak zostawiali. kiedyś przetwórstwem odpadów nikt się w tym kraju nie przejmował.
- 3 0
-
2021-11-24 08:43
idąc dalej tym tropem jak nie tylko nie segregujesz ale celowo wrzucasz do złych pojemników to jeszcze zapewniasz komuś zajęcie a tym samym wypłatę, prawda?
- 4 2
-
2021-11-24 09:04
Pracujemy, segregujemy tylko chcemy więcej zarabiać. Jak myślisz, kto mam da podwyżki? No ty i inne osoby, które nie chcą segregować. Podniesie się opłaty za śmieci i tak ja zarobię więcej segregując a ty zapłacisz więcej nie segregując. Proste. Więc ludzie, nie?segregujcie odpadów bo prace stracę
- 0 5
-
2021-11-24 18:28
eko
proponuje zatrudnij sie w szadółkach chetnie Cie przyja i bedziesz zarabiał u mnie masz 1 zpremi
- 0 0
-
2021-11-24 07:05
Skoro Gdańsk to domyślam się jak to bedzie. (7)
Podwyżka opłata, jakaś nieżyciowa procedura dla tzw bioodpadó utrudniajaca po raz kolejny życie mieszkańcom a w tle kary i straszenie. W efekcie końcowym ludzie zaczną w większym stopniu wywalać to do resztkowych i na tym się skończy przynajmniej na razie.
- 138 5
-
2021-11-24 07:19
Dokładnie tak będzie (2)
Albo nakażą używania biodegradowalnych worków, które oczywiście będą 5x droższe od zwykłych
- 13 1
-
2021-11-24 07:44
po czym postawią strażnika miejskiego przy każdym śmietniku. (1)
Ludzie zaczną się do tego stosować.
Kolejny artykuł: Inwazja szczurów w Trójmieście. Urzędnicy nie kryją zdziwienia.- 6 1
-
2021-11-24 17:44
Inwazja szczurów w mieście. Urzędnicy postanowili, że mieszkańcy mają obowiązek wykonać raz w tygodniu deratyzację swoich wiat śmietnikowych. Za brak deratyzacji grozi grzywna...
- 0 0
-
2021-11-24 09:07
i oczywiście narracja będzie "że to przez pis, bo takie nakręslił prawo" (2)
- 5 1
-
2021-11-24 09:22
To im wyszło przepięknie.
Zawsze jakimś cudem wszystkiemu winne są samorządy. A PiS tylko zabiera im pieniądze, nic więcej...
- 1 2
-
2021-11-24 12:48
Rozumiem, że za codzienne podwyżki cen towarów i usług również odpowiadają Samorządy?
Bo przecież PiS to tylko pasmo niekończących się sukcesów. A teraz wracaj klaskać uszami przed ołtarzyk Żuliborskiego Guru.
- 1 0
-
2021-11-24 13:43
Dobra rada.
Wyprowadź się do Rzeszowa i przestań jęczeć.
- 0 0
-
2021-11-24 07:07
Opinia wyróżniona
(26)
To nie worki biodegradowalne, tylko raczej woreczki powinny być. Nie będę trzymać w mieszkaniu śmierdzących śmieci przez 2 tygodnie, aż się cały worek zapełni. Więc powinny mieć rozmiar reklamówki, żeby codziennie, czy co dwa dni można było wyrzucić.
- 210 8
-
2021-11-24 07:19
Dokladnie
- 18 1
-
2021-11-24 07:29
gdzie tu wiarę czegoś nauczysz, no weź
- 10 0
-
2021-11-24 07:40
(2)
2 tygodnie? Chyba jesz na mieście albo ci przywożą w pudełkach. U mnie po 1-2 dniach jest pełno.
- 16 16
-
2021-11-24 08:42
(1)
Czyli masz bardzo dużą rodzinę albo zjedasz ogromne ilości jedzenia, a podejrzewam, że płacisz tyle samo za wywóz śmieci co osoba mieszkająca samotnie. Koszty wywozu powinny być ustalane na podstawie ilości osób mieszkających/zameldowanych w mieszkaniu a nie od metrażu, metraż nie produkuje śmieci tylko mieszkacy. A ze można tak liczyc polecam osiedle Osowa, tam płaci się za śmieci od ilości osób w mieszkaniu
- 7 4
-
2021-11-24 09:11
Tak było. Dziękuj Januszom którzy ściemniali że ich 6 osobowa rodzina to jedna osoba.
Tak to już jest - gdziekolwiek nie mamy chociaż minimalnego zaufania do ludzi, przyjdą takie farfocle i wszystko zniszczą.
- 1 1
-
2021-11-24 07:41
Można bez problemu kupić takie małe worki, sam z nich korzystam. (12)
Pojemność chyba 10 czy 15 l, na Allegro zamawiam raz na rok kilka paczek. Co trzy-cztery dni wyrzucam i mam spokój.
- 8 14
-
2021-11-24 07:58
Kupić???? (11)
to niech miasto je kupi
- 23 6
-
2021-11-24 08:08
A dlaczego miasto ma kupować? (6)
Kupuje Ci worki do śmieci plastikowych albo mieszanych?
- 8 11
-
2021-11-24 08:16
a powinno! Kasują tyle za wywóz śmieci że to nieporozumienie. Kiedyś się nie segregowało i było 2x taniej. Teraz rób to rób tamto, znaj się na wszystkich pojemiczkach, czytaj etykiety co gdzie wyrzucić i jaka z tego nagroda? Kolejne podwyżki.
- 26 4
-
2021-11-24 08:31
Od wielu lat nie kupiłem worka na śmieci. Do tego używa się starych worków po zakupach. (2)
Ani grosza więcej nie wydam na utylizację odpadów. Wystarczy tych bandyckich podwyżek, którymi nas uraczono w ostatnich latach.
- 18 2
-
2021-11-24 08:53
i papierowych po owocach i bułeczkach
- 6 0
-
2021-11-24 16:34
Tak mozna robic, i robi sie, w krajach, gdzie siatki na zakupy sa za darmo. U nas siateczka kosztuje, wiec co za roznica.
- 0 0
-
2021-11-24 08:39
bo im płacę
- 4 1
-
2021-11-24 09:12
Eeee, tak.
Dostaję od miasta kolorowe worki na śmieci. Każdy kto nie mieszka w bloku dostaje.
- 2 0
-
2021-11-24 08:12
Kupujesz wszystkie śmieci które trafiają na śmietnisko,więcej kasy wyrzucasz niż ci się wydaje. wiec już nie rób rabanu o worki,
- 8 3
-
2021-11-24 09:41
Może jeszcze kubły i służącego do wynoszenia śmieci? :) (1)
- 1 0
-
2021-11-24 16:35
Ale że od miasta te sluzace? :)
- 0 0
-
2021-11-24 15:53
W Pogórzu dostaję zapas takich bioworeczków na cały rok z dostawą do domu za pokwitowaniem odbioru. Dodatkowo gmina zapewnia
- 0 0
-
2021-11-24 08:25
Mrówki faraonki
Nie lubię mrówek faraona,polewam je octem
- 3 0
-
2021-11-24 08:53
ja stosuje torby papierowe, po owocach, po bułkach, po mcdonaldzie, bio wynoszę prawie codziennie, małe ilości i nie śmierdzi
- 3 0
-
2021-11-24 08:55
takie worki trzeba szybko wypelnic
sam uzywalem i co chwile mi sie rozkladaly zanim wyrzucilem.
- 3 1
-
2021-11-24 09:03
ok, zgadzam się, ale jeśli nie to co?
umrzesz od tego?
- 0 0
-
2021-11-24 09:21
ja smieci wyrzucam codziennie
- 0 0
-
2021-11-24 09:26
Przede wszystkim, to w tych workach bio (1)
nawet byś nie dał rady trzymać przez 2 tygodnie, bo po podniesieniu takiego wora od razu wszystkie śmieci miałbyś na podłodze. Te worki zdają egzamin tylko wtedy, kiedy nie wyrzucasz do śmieci mokrych odpadków, ewentualnie codziennie biegasz do altanki śmietnikowej i napełniasz je do max połowy, może 3/4 pojemności ale lekkimi rzeczami. Poza tym są jakieś 4x droższe w porównaniu do zwykłych plastików. Używam takich na działce w lesie, więc wiem co mówię.
- 2 0
-
2021-11-24 10:28
Tak, przynajmniej raz na dwa dni biegam z bio do altanki.
Dlatego że zwyczajnie zaczynają śmierdzieć jak tego nie zrobię.
- 2 0
-
2021-11-24 09:47
ale takie "woreczki" można kupić, 6L to za duże?
- 1 0
-
2021-11-24 07:07
Działa źle bo są worki, jednocześnie zapewniają, że ich obecność nie ma negatywnego wpływu (2)
Aha...
- 92 8
-
2021-11-24 07:57
Czego tu nie rozumiesz?
Obecność worków nie powoduje awarii ale nagatywnie wpływa na proces rozkładu bio odpadów. Myślcie ludzie! Nie rozumiecie prostego tekstu, a potem zmanipulowani telewizją idziecie glosować i potem jest jak jest.
- 6 16
-
2021-11-24 08:43
dokładnie
też mnie to rozśmieszyło... po prostu szadółki są niewydolne i szukają teraz wymówek.
- 7 2
-
2021-11-24 07:08
(6)
Obecnie ceny za wywóz są za wysokie,w PRLu nic się nie segregowało były szklane butelki,każdy do sklepu szedł ze swoją siatką.A teraz to eko zabija planetę.
- 98 13
-
2021-11-24 07:47
Z tą siatką było ok. Teraz wygrywa wygoda i to się nie zmieni chyba że wejdzie ustawa zakazująca sprzedawania jednorazówek. (2)
- 0 2
-
2021-11-24 08:36
(1)
Ostatnio chleb kupowałem, miałem do wyboru siatkę plastikową za 50 gr i torbę papierową za 1 zł ........co tu komentować
- 6 0
-
2021-11-24 11:33
oba rozwiązania
są do bani
- 0 0
-
2021-11-24 08:39
w czasach PRL nie było wszędobylskiego plastiku, folii i taśmy
paczke pakowało się w karton owijany papierem i wiązany sznurkiem, prawie każdy wykorzystywał go potem wielokrotnie
teraz wszystko jest szybko: karton oklejony taśmą, w śodku przekładki foliowe, platiki - posklejane taśmą - przychodzi przesyłka a opakowanie nadaje się tylko do śmieci- 8 1
-
2021-11-24 08:46
Za PRL-u niczego nie było w sklepach, więc nie było czego segregować
- 6 2
-
2021-11-24 11:00
Za PRLu problemu nie było.
Bo do segregacji miałeś tylko butelki po occie które w skupie zamieniałeś na papier toaletowy, a z resztek to może kartofle zostawały, bo mięso było rarytasem.
- 1 2
-
2021-11-24 07:08
Zakład odpadów chce segregacji? Niech sam zadba by mieszkańcy mieli bio-worki.
- 130 5
-
2021-11-24 07:09
No i się wyjaśniło, śmierdzi bo jest plastik. (3)
- 65 2
-
2021-11-24 08:37
Przynajmniej ze śmietników aż tak nie śmierdzi i inwazja szczurów jest mniejsza niż można byłoby (2)
oczekiwać w przypadku zrobienia "paśnika"
- 5 1
-
2021-11-24 13:31
Myślisz że szczur nie przegryzie plastikowego worka? (1)
- 4 0
-
2021-11-24 22:08
Nie wiemy. Pokaż nam jak to robisz
- 0 0
-
2021-11-24 07:10
Odpowiedź jest bardzo prosta (11)
Karać i podnosić opłaty. Ale stosować też nagrody finansowe. A do tego wrócić do szklanych opakowań wielorazowych, zlikwidować torby foliowe na rzecz papierowych i problem sam zniknie. Nie będzie foli w obiegu - nie będzie śmieci foliowych. Ale urzędnikom taki pomysł zaświta po dekadzie i wydaniu na badania olbrzymich sum nie swoich pieniędzy
- 26 95
-
2021-11-24 07:14
(1)
Sam się karaj, płacimy niemało za wywóz śmieci a jeszcze robimy robotę za wysypisko...
- 31 5
-
2021-11-24 07:20
Chyba nie doczytałeś że mało kto prawidłowo segreguje
Więc karać bo czas na naukę segregowania już był. Nie masz kasy to napisz do premiera, ja kiedyś napisałem i teraz mi się powodzi
- 5 16
-
2021-11-24 08:39
Kocham faszystowskie lewactwo ;) Ekoterroryzm, teroryzm sanitarny itp. (6)
Lewactwo wreszcie pokazuje swoją prawdziwą twarz.
- 14 2
-
2021-11-24 08:49
(4)
Jak ktoś chce coś uporządkować to wg ciebie faszysta i do tego lewacki faszysta. To kim ty jesteś jeżeli nie potrafisz żyć wśród innych dla dobra swego i innych?
- 3 9
-
2021-11-24 10:03
Oczywiście, chcą mu zabrać świętą wolność bycia bucem.
A tego buc nie lubi.
- 2 4
-
2021-11-24 10:48
Ty się "dobrami" lepiej nie zajmuj cwaniaczku. Już tacy byli co się dobrem ogólnoludzkim chcieli zajmować. (2)
Takich to profilaktycznie należy izolować, bo to największe szkodniki, które już wielokrotnie doprowadziły w historii do ludobójstwa (oczywiście w imię szczytnych idei).
- 3 1
-
2021-11-24 11:45
Wiadomo, dużo lepiej być "wolnościowcem". (1)
Uzbroić bandytów i umyć rączki od milionów śmierci spowodowanych swoimi chorymi poglądami.
- 1 2
-
2021-11-24 14:43
To może Ty się dostosuj do mojego światopoglądu. Tolerancja wg Ciebie to robienie tego co Tobie się podoba? Zjeżdżaj na drzewo banany prostować.
- 0 0
-
2021-11-24 11:01
To przestań wyrzucać śmieci i w nich mieszkaj jak lubisz.
- 0 0
-
2021-11-24 08:46
A przepraszam bardzo a co mają do tego urzędnicy? Wiesz że powinieneć coś robić i czekasz na urzędowy nakaz? Nie możesz po prostu sam kupować produktów w opakowaniach szklanych? Uwierz mi, jak się plastiki przestaną sprzedawać to przestaną być produkowane i tyle.
- 3 1
-
2021-11-24 19:03
Bo folia, za którą zapłacisz karę, staje się bio.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.