- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Sopot: Konserwator pozwolił na wycinkę drzew
Na terenie opuszczonych zakładów mięsnych w Sopocie ruszyły prace budowlane. Za zgodą wojewódzkiego konserwatora zabytków pod topór poszedł zabytkowy drzewostan. - Decyzja zapadła za naszymi plecami - twierdzą miejscy urzędnicy.
O tym, że na działce przy ul. Łokietka 17-19 wycinane są 30-letnie modrzewie, sopoccy urzędnicy dowiedzieli się od okolicznych mieszkańców. - Kilkudziesięcioletnie drzewa w ciągu kilku godzin trafiły na śmietnik - mówi sopocianka, Teresa Czerwińska. - Byliśmy zszokowani. Na jakiej podstawie takie decyzje wydawane są lekką ręką?
Zaskoczone sytuacją były też władze kurortu, szczególnie że nikt zgody na wycinkę rozpoczynającemu tam inwestycję deweloperowi - spółce Polnord Sopot II - nie dał. Tym bardziej, że we wniosku o rozbiórkę ruin zakładu (wniosek trafił do magistratu w sierpniu) inwestor wyraźnie zaznaczył, że nie planuje wycinki zieleni.
- Zawsze trzy razy zastanawiamy się, zanim pozwolimy deweloperowi na wycinkę - mówi Magdalena Jachim, rzecznik prasowy UM w Sopocie. - Dodatkowo za wycięcie każdego drzewa trzeba uiścić opłaty odszkodowawcze, które trafiają na miejski fundusz ochrony środowiska. Teraz nie wiadomo, czy inwestor cokolwiek zapłaci. Przecież gdyby nie poinformowali nas mieszkańcy, w ogóle nie wiedzielibyśmy o żadnej akcji.
O zgodę na pozbycie się modrzewi inwestor, zwrócił się do Pomorskiego Konserwatora Zabytków. - Ta decyzja leżała właśnie w gestii konserwatora - mówi Jan Kurbiel, prezes Polnord Sopot II. - Wycięliśmy z działki drzewa samosiewy.
Pomorski konserwator nie widzi w całej sytuacji niczego dziwnego. - Decyzje wydawane są zgodnie z prawem - tłumaczy Marian Kwapiński. - Zgodnie z naszymi procedurami informacje do urzędów wysyłamy za pośrednictwem poczty. Tę zgodę wydaliśmy jakieś dwa tygodnie temu, może pismo do urzędu po prostu jeszcze nie dotarło.
- A co z odszkodowaniem za drzewa? Kwapiński: - Niezależnie od tego, kto wydaje decyzję, stawki są te same.
Prezydent Sopotu zwrócił się dzisiaj w trybie pilnym do wojewódzkiego konserwatora zabytków o wyjaśnienia.
Niemal hektarowa działka w centrum Sopotu od lat jest przedmiotem kontrowersji. W 1892 r. powstała tu, należąca do miasta, Rzeźnia Miejska. Ponad 20 lat później do zabudowań zakładowych dołączył budynek mieszkalny, który stoi do dziś.
W ostatnich latach teren popadał w ruinę. Tak było do 23 czerwca, kiedy spółka Polnord Sopot II (całkowicie zależna od spółki Polnord, jednej z największych firm budowlanych w kraju) za 64 mln zł kupiła prawa wieczystego użytkowania działek przy Łokietka 17-19. W ciągu dwóch lat na terenie dawnej rzeźni powstać ma luksusowe osiedle mieszkaniowe.
Opinie (157) 4 zablokowane
-
2008-10-07 22:29
ciekawe ile dostał za decyzję (14)
- 0 0
-
2008-10-07 23:03
(2)
raz dwa trzy - lo dy krę ci my!
- 0 0
-
2008-10-09 09:07
A może jedna z nielicznych normalnych decyzji? (1)
Masz teren, chcesz coś robić, a jakiś "konserwator" czy inny urzędas twierdzi, że nie możesz. To mamy w Polsce własność prywatną czy nie? Chciałbyś żeby w twoim mieszkaniu rządził "konserwator" i mówił Ci jak mogą stać meble i jakie?
- 0 0
-
2008-10-09 12:25
Gajowy
A gdyby tak sprywatyzować lasy i rzec: „Masz teren, chcesz coś robić, a jakiś "konserwator" czy inny urzędas twierdzi, że nie możesz. To mamy w Polsce własność prywatną czy nie?” Można by wszystko wyciąć w pień, bo to teren prywatny.
W takim razie mam pytanie. Jeżeli ja mam działkę - teren prywatny, przez którą ma przebiegać droga to i powiem: Nie zgadzam się. To mój teren prywatny i mam prawo z nim robić co się mi podoba, to mam rację?
Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam- 0 0
-
2008-10-07 23:36
FULL
Krate browców musieli poświęcić dla niego, tak podbijał stawkę!
- 0 0
-
2008-10-08 06:52
jestes histeryk ze zdolnosciami bajarskimi
- 0 0
-
2008-10-08 07:22
stawki standardowe dla wszystkich inwestycji w trójmiescie
- 0 0
-
2008-10-08 09:58
wieczna teorja spisku hehe (7)
sryljon komentarzy takich jak twoje hehe
- 0 0
-
2008-10-08 10:08
(5)
no tak, bo oczywiscie przeciez wszystko idzie uczciwie. nawet gdy golym okiem widac, ze dla interesu jednego czlowieka (dewelopera) niszczy sie interes wszystkich wokol (mieszkancow Sopotu).
wg Ciebie to oczywiscie normalne.- 0 0
-
2008-10-08 11:07
hehe (4)
całych 50 osób, ale oczywiście macie prawo protestowac przeciwko wszystkiemu i wszystkim bo możecie !!
- 0 0
-
2008-10-08 11:18
hehe
Nie martw się. Protesty nic nie znaczą. Rządzi inwestor i to on dyktuje warunki. Niedługo będzie można budować się gdzie się chce i ile się chce. Będzie można wycinać drzewa bez konsekwencji. Więc głowa do góry. hehe.
- 0 0
-
2008-10-08 11:55
a te 50 to skad? (2)
z czapy czy z fusow wywrozone?
to, ze 50 sie odzywa nie znaczy, ze reszta sie z nimi nie zgadza. tylko wiekszosci nie chce sie walczyc z wiatrakami (czyt. darmozjadami podplacajacymi sie nawzajem).
szkoda, ze nie ustosunkowales sie merytorycznie do problemu z poprzedniego watku, tylko agresywnie belkoczesz o prostestach. w ten sposob mozna zakonczyc kazda dyskusje.- 0 0
-
2008-10-08 15:37
teoria spisku (1)
wszyscy zakładacie że ktoś za to dostał kasę i to mnie denerwuje takie nazekanie na ekranie bo tak , bo mogę. Dwóch Polaków a trzy różne stanowiska w jednej sprawie i ogólne niezadowolenie ze wszystkiego hehe
- 0 0
-
2008-10-08 15:46
hehe
Nie wiem czy ktoś dostał kasę na boku czy nie. Niczego nie insynuuję i nikogo nie oskarżam, ale faktem wymiernym i namacalmym jest to że życie kręci się wokół pieniędzy, a zieleni ubywa. Widać to gołym okiem. hehe
- 0 0
-
2008-10-08 11:35
nie życzę ci więc abyś kiedykolwiek musiał mieć do czynienia z konserwatorem- żyj dalej w błogiiej nieświadomości
- 0 0
-
2008-10-07 22:36
Jak to jest? (1)
w wielu sprawach nie wydal decyzji i walczyl "na smierc i zycie" a tutaj lekka reka i decyzja jest
- 0 0
-
2008-10-08 07:49
bo tamte pisma
jeszcze nie doszly na poczte, ale wydal, wydal... wydal juz to, co dostal za te drzewka.
fundusz ochrony srodowiska to kolejna farsa swoja droga - zapchanie zoladkow jakichs nierobow poprzez odszkodowanie za nieodwracalne straty przyrodnicze.
a budujcie sobie, idioci, na potege. bedziecie potem lazic w pustych miastach, wyludnionych.- 0 0
-
2008-10-07 22:40
budowa i sprzedaz mieszkac to miliony zlotych zysku (4)
dlatego wycinka drzew to kwestia przekupienia konserwatora zabytków i deweloperzy zrobią wsztko aby taką zgodę dostać .....
kolejne pytania ..
dlaczego tygrys nadal rządzi stogami kazdz wie ye to bandzior ktorz dorobil sie na kradzierzy benzyny i burtsztznu....- 0 0
-
2008-10-08 07:50
a kto to jest tygrys?
- 0 0
-
2008-10-08 08:41
nie rozumiem ,po co komu te inwestycję.?
jest kryzys gospodarczy i ludzie raczej nie będą zwracać uwagi na mieszkania za miliony złotych .
a drzewa były i się zmyły ,ach ta korupcja w Polsce,coś gnije w państwie Duńskim.
a ja bym postawił na kreatywność i zrobił z tego miejsca ruinę dla fotografów. to byłaby ciekawa atrakcja turystyczna i postawienie na kreatywność.- 0 0
-
2008-10-09 09:04
A czyj to teren? (1)
Bo jeśli teren należy do inwestora, to w czym problem? Chciałbyś, żeby jakiś konserwator przyszedł do twojego mieszkania i zabronił Ci wymienić starą lodówkę na nową, bo jemu ta stara się podoba, zabytkowa jest? I miałbyś pakować duże pieniądze w naprawianie tej lodówki, łatanie dziurawej jak sito instalacji chłodzącej, bo nie wolno Ci kupić nowej lodówki? Na takiej zasadzie działają "konserwatorzy".
- 0 0
-
2008-10-09 12:29
Gajowy
W takim razie nie życzę sobie aby z moich pieniędzy ratowano prywatne banki, bo to moje pieniądze.
Swoją drogą dobrze, że mamy lasy państwowe, bo gdyby były prywatne już by ich nie było.- 0 0
-
2008-10-07 22:42
no i dobrze-mieszkańcy chcieli by mieć w końcu jakiś hipermarket z prawdizwego zdarzenia (7)
Takie miasto , tyle turystów i sklepowa nędza. Pozdrawia
- 0 0
-
2008-10-07 22:53
mam nadzieję, że to prowokacja... inaczej tylko współczuć temu miastu.
- 0 0
-
2008-10-08 07:55
masz alme, bomi, biedrone, wpisdu zabek i sieci34 (2)
za duzo tu sklepow a za malo czegos normalnego - basenow, parkow, itd..
- 0 0
-
2008-10-08 15:40
bomi (1)
czy wiesz moze gdzie to bomi sie znajduje??
- 0 0
-
2008-10-08 15:47
Na Al. Niepodległości pomiędzy Biedronką a stacją Orlen.
- 0 0
-
2008-10-08 09:17
To wypad
To się przenieś do innego miasta. Chcesz mieć hipermarket to nie mieszkaj w kurorcie.
- 0 0
-
2008-10-08 09:39
mirek dobrze przeczytałeś artykuł ???? Gdzie tam jest mowa o sklepie????
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-10-07 22:43
SAMOSIEWY?! 30-sto letnie modrzewie samosiewami? (5)
Jan Kurbiel napewno śledził całą historię rozrostu tych drzew, aż od momentu kiedy same się zasiały. Deb... nie sieją sami się rodzą!
- 0 0
-
2008-10-07 23:27
Samosiew z wysokim stażem (4)
Dąb Bartek też można wyciąć bo jest samosiewem i postawić w jego miejscu osiedle.
- 0 0
-
2008-10-08 07:27
(3)
Cała Puszcza Białowieska jest samosiewem !!!
- 0 0
-
2008-10-08 07:56
trojmiejski park krajobrazowy tez - a wiec pily w dlon i podaj cegle! (2)
- 0 0
-
2008-10-08 17:32
TPK (1)
Gdynia już zaczęła wycinać drzewa w TKP (vide koło Tesco na Karwinach)! Co ze sprawą pani vice, która podobno nie wiedziała, że podpisuje wycinkę kilkuset drzew i krzewów?
Sprawa została zamieciona pod dywan?- 0 0
-
2008-10-08 18:50
lemar03
Czy mógłbyś dokładnie podać miejsce wycinki drzew koło Tesco? Czy to jest po drugiej stronie Nowowiczlińskiej?
Jeśli chodzi o panią vice, tj. panią Łowkiel to i sprawę wycinki drzew na Oksywiu, to CBA wsadziło do pudła jej pracownicę, która tę decyzję podpisała. Samej pani Łowkiel się upiekło.- 0 0
-
2008-10-07 22:45
hmm... za zgodą wojewódzkiego konserwatora zabytków?
w ramach rewanżu teraz może tak konserwator zieleni wyda po cichu zgodę na rozebranie jakiegoś zabytku?
- 0 0
-
2008-10-07 22:46
pewnie w sopockim magistracie płaczą bo nikt im nie dał w łapę... (1)
skoro można to można, sami by chcieli się obłowić a tak lipa, znaczy modrzew. Samosieje można wycinać to wycinają...
- 0 0
-
2008-10-08 10:09
mozna
bo se urzedas powiedzial "mozna", to juz mozna.
kretyni rzadza swiatem i przyrode niszczy sie przez widzimisie jednego imbecyla podplaconego przez drugiego imbecyla.- 0 0
-
2008-10-07 22:48
nie płaczcie po paru drzewach, zajmijcie się podejrzeniem o złamanie prawa! Dobrze że na tym terenie coś się w końcu zmieni. Ta działka marnowała sie już od kilku lat
- 0 0
-
2008-10-07 22:55
Konserwator (3)
kit z tymi drzewami ale tego konserwatora z powodów osobistych powiesiłbym na jednym z drzew za jaja!!!
Największy wróg rozwoju 3miasta!!! Szczególnie gdańska dobrze że uchwalili SLOW żeby zamknąć paszcze temu......piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!- 0 0
-
2008-10-08 07:24
zgadzam się
- 0 0
-
2008-10-08 07:52
to SLOW to jest dopiero smiech
nedza z bieda i nieuctwo
- 0 0
-
2008-10-08 20:23
aż tyle bierze?!!!
- 0 0
-
2008-10-07 22:57
znowu tania sensacja (3)
dostał zgode na wycięcie przerosłych chwastów bo inaczej samonasianych 30-letnich modrzewii nazwać nie mozna to i wyciął.
w czym problem?
zapłaci na fundusz i po krzyku. przecież jak komuś się sosna czy brzoza na środku podwórka zasieje pod 20 letnią nieobecność to nie znaczy że trzeba podwórko w las przekształcić?- 0 0
-
2008-10-08 11:57
jesli nie dostrzegasz roznicy
miedzy sosna w ogrodku a aleja, to smutne po prostu.
- 0 0
-
2008-10-08 15:25
rozsądek (1)
Wreszcie jakieś rozsądne słowa
- 0 0
-
2008-10-08 15:30
Drwalu
Gdyby jeszcze tego rozsądku starczyło na terenach cennych przyrodniczo, np. otulinie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, zabudowywanej chaotycznie w postępie geometrycznym, a nie tylko rozsądku przy wycinaniu drzew.
Więcej drzew się wycina niż sadzi. Terenów zielonych ubywa, a nie przybywa. Dlatego co tu jest rozsądkiem, rzecz względna- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.