- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (410 opinii)
- 2 Piłeś? Nie włamuj się do auta (51 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (250 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (153 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (22 opinie)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (57 opinii)
Sopot będzie mieć nowe logo. Inspiracją Oslo, Wiedeń i Porto
W tym roku miasto Sopot chce zmienić identyfikację wizualną miejskiego logotypu. Jak mówią urzędnicy, obecny system ma już 20 lat i wymaga odświeżenia. Punktem odniesienia mają być udane identyfikacje z innych europejskich miast, m.in. Sztokholmu, Wiednia, Oslo, Porto i Bolonii.
Pod koniec 2022 r. odbyły się pierwsze warsztaty, w których o nowym systemie identyfikacji wizualnej rozmawiali naczelnicy i dyrektorzy urzędu, a także osoby odpowiedzialne za promocję w jednostkach budżetowych miasta i instytucjach kultury, pracownicy biura promocji i komunikacji społecznej.
- Identyfikacja wizualna miasta wymaga zmiany - przyznaje Izabela Heidrich, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Sopocie. - Obecny system funkcjonuje od 2004 r. Przygotowanie tak kompleksowej zmiany wymaga czasu i wielu etapów. Identyfikacja graficzna każdorazowo musi odzwierciedlać charakter miasta, jego specyfikę oraz emocje, które ze sobą niesie. Przy czym proces ten musi odbywać się z udziałem wielu interesariuszy i musi być działaniem opartym na konkretnych dokumentach, a nie na indywidualnych gustach i preferencjach.
Inspiracją inne europejskie miasta
Podczas warsztatów ustalono tzw. cele komunikacji miasta, rozmawiano też o strategii rozwoju miasta.
- Dyskutowano o herbie Sopotu i obecnym logotypie miasta. Wskazano miasta, które są konkurencją dla Sopotu. Ustalone zostały grupy odbiorców komunikatów miasta oraz kierunki promocji. Poruszono sytuację jednostek miasta i instytucji kultury - wymienia Heidrich. - Uczestnicy warsztatów wypełnili indywidualnie ankiety, która zawierały hasła opisujące Sopot i jego markę, oraz wspólnie wypracowali trzy zbiory - pozytywny, neutralny i niepożądany.
Urzędnicy chcieli, by nowe logo Sopotu było nowoczesne i europejskie. W tym celu przeanalizowane zostały udane identyfikacje wizualne miast europejskich. Inspirowano się nowymi logotypami Sztokholmu, Wiednia, Oslo, Porto czy włoskiej Bolonii.
Przetarg jeszcze w tym roku
- Kontynuacją tego procesu jest brief strategiczny dotyczący brandingu Sopotu. Po warsztatach, analizie grup odbiorców i potrzeb komunikacyjnych Sopotu zostały przedstawione rekomendacje dla nowej marki miasta. W 2023 r. w briefie strategicznym została opisana strategia i sytuacja Sopotu, strategia komunikacji miasta, kontekst i konkurencja, odbiorcy znaku i identyfikacji. Opracowano także wytyczne wizualne - dodaje.
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie nowego znaku graficznego miasta oraz systemu identyfikacji wizualnej, a także koncepcji jego późniejszego wdrożenia. Miasto szacuje, że będzie to kosztować ok. 160 tys. zł.
Warto dodać, że w 2019 r. w Sopocie uporządkowano sposób oznakowania ulic i przestrzeni miejskich. Nowy System Identyfikacji Miejskiej został przygotowany w oparciu o kolorystykę nawiązującą do wód Zatoki Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2024-01-10 08:33
i dobrze (1)
udało się uwolnić od Karnowskiego, teraz czas na nową jakość
- 6 4
-
2024-01-10 08:48
Karnisz
może logo obcięte włosy jako symbol wolności i nowej jakości w Sopocie po tych latach samouwielbienia.
- 1 0
-
2024-01-10 08:34
(1)
Te mikroskopijne tabliczki z nazwami ulic to kpina.
Ten kolor tez nie sprzyja .
Takie rzeczy powinny byc proste i czytelne.- 17 3
-
2024-01-10 10:07
zgadzam sie, ktos zapomnial o funkcjonalnosci
- czyli kiepski projekt, takie cos projektujesz do galerii a nie na ulice, kiedys tego uczyli, chociazby na ASP
- 1 1
-
2024-01-10 08:37
Myslenie w stylu celebryta w reklamie
To sprzedaż poszybuje
Bzdury.- 13 0
-
2024-01-10 08:38
jest kasa w mieście, więc są możliwości dla znajomych królika....
- 12 0
-
2024-01-10 08:40
kto ile przytuli - Oto jest pytanie.
- 9 3
-
2024-01-10 08:41
Jeśli logo będą robić te same osoby co identyfikację ulic to będzie dramat. To co ma informować o nazwach ulic jest za małe.
Logo powinno być oparte o tradycyjne myślenie a nie wygibasy designerów
- 13 1
-
2024-01-10 08:44
To nie jest najważniejsza potrzeba dla rozwoju miasta i dla lepszego życia jego mieszkańców (2)
W TVN w ciągu dnia Sopockie molo jest pokazywane wielokrotnie i to jest najlepsza reklama miasta, więcej nie trzeba , szkoda kasy. Sopot jest za mały na kolejne tysiące turystów. Skupcie się na polepszeniu infrastruktury miejskiej. Dosyć już tej propagandy.
- 38 5
-
2024-01-10 08:56
Nie wszyscy oglądają amerykański głos w twoim domu i bardzo dobrze z resztą, bo byliby niedoinformowani bądź okłamani
- 5 2
-
2024-01-10 09:32
Czego zatem nie kumacie?
Idą wybory ... Przy produkcji materiałów z nowym logo łatwo ukryć produkcję materiałów wyborczych....a ulotki banery kosztują ...
- 4 1
-
2024-01-10 08:49
Mam nadzieję że te same osoby od identyfikacji ulic nie zajmą się logo
Jak można było przyjąć tak nieczytelną identyfikację ulic? Małe ciemne tabliczki z małymi literkami. Wyrzucona kasa na designerski dziwaczny pomysł. Tego nie widać z pozycji kierowcy. Mowa o Oslo i innych miastach. Tam zachowali czytelność nazw ulic w tradycyjnym oznakowaniu. Komu przeszkadzały dawne duże emaliowane oznaczenia nazw ulic? Logo nie powinno być równie dziwaczne jak ta identyfikacja
- 12 1
-
2024-01-10 08:53
NIe ma to jak przewalać kasę podatników na bzdety
- 16 0
-
2024-01-10 08:55
Logo jakie powinien odswizyc Sopot za 160k
to logo molo, które jest rodem z PRL
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.