- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (410 opinii)
- 2 Piłeś? Nie włamuj się do auta (51 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (250 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (153 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (22 opinie)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (57 opinii)
Sopot będzie mieć nowe logo. Inspiracją Oslo, Wiedeń i Porto
W tym roku miasto Sopot chce zmienić identyfikację wizualną miejskiego logotypu. Jak mówią urzędnicy, obecny system ma już 20 lat i wymaga odświeżenia. Punktem odniesienia mają być udane identyfikacje z innych europejskich miast, m.in. Sztokholmu, Wiednia, Oslo, Porto i Bolonii.
Pod koniec 2022 r. odbyły się pierwsze warsztaty, w których o nowym systemie identyfikacji wizualnej rozmawiali naczelnicy i dyrektorzy urzędu, a także osoby odpowiedzialne za promocję w jednostkach budżetowych miasta i instytucjach kultury, pracownicy biura promocji i komunikacji społecznej.
- Identyfikacja wizualna miasta wymaga zmiany - przyznaje Izabela Heidrich, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Sopocie. - Obecny system funkcjonuje od 2004 r. Przygotowanie tak kompleksowej zmiany wymaga czasu i wielu etapów. Identyfikacja graficzna każdorazowo musi odzwierciedlać charakter miasta, jego specyfikę oraz emocje, które ze sobą niesie. Przy czym proces ten musi odbywać się z udziałem wielu interesariuszy i musi być działaniem opartym na konkretnych dokumentach, a nie na indywidualnych gustach i preferencjach.
Inspiracją inne europejskie miasta
Podczas warsztatów ustalono tzw. cele komunikacji miasta, rozmawiano też o strategii rozwoju miasta.
- Dyskutowano o herbie Sopotu i obecnym logotypie miasta. Wskazano miasta, które są konkurencją dla Sopotu. Ustalone zostały grupy odbiorców komunikatów miasta oraz kierunki promocji. Poruszono sytuację jednostek miasta i instytucji kultury - wymienia Heidrich. - Uczestnicy warsztatów wypełnili indywidualnie ankiety, która zawierały hasła opisujące Sopot i jego markę, oraz wspólnie wypracowali trzy zbiory - pozytywny, neutralny i niepożądany.
Urzędnicy chcieli, by nowe logo Sopotu było nowoczesne i europejskie. W tym celu przeanalizowane zostały udane identyfikacje wizualne miast europejskich. Inspirowano się nowymi logotypami Sztokholmu, Wiednia, Oslo, Porto czy włoskiej Bolonii.
Przetarg jeszcze w tym roku
- Kontynuacją tego procesu jest brief strategiczny dotyczący brandingu Sopotu. Po warsztatach, analizie grup odbiorców i potrzeb komunikacyjnych Sopotu zostały przedstawione rekomendacje dla nowej marki miasta. W 2023 r. w briefie strategicznym została opisana strategia i sytuacja Sopotu, strategia komunikacji miasta, kontekst i konkurencja, odbiorcy znaku i identyfikacji. Opracowano także wytyczne wizualne - dodaje.
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie nowego znaku graficznego miasta oraz systemu identyfikacji wizualnej, a także koncepcji jego późniejszego wdrożenia. Miasto szacuje, że będzie to kosztować ok. 160 tys. zł.
Warto dodać, że w 2019 r. w Sopocie uporządkowano sposób oznakowania ulic i przestrzeni miejskich. Nowy System Identyfikacji Miejskiej został przygotowany w oparciu o kolorystykę nawiązującą do wód Zatoki Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2024-01-10 21:00
160 tys .. na tym się zarabia (1)
- 0 0
-
2024-01-10 21:27
To są fistaszki
Żadna poważna agencja im za taką kasę nie zrobi rebrandingu.
- 0 0
-
2024-01-10 21:46
lepiej niech łatają dziury w jezdni
- 1 0
-
2024-01-10 22:36
miasto chce czy urzednicy chca? ogromna roznica
- 1 0
-
2024-01-10 22:59
po co ?
To l terażniejsze logo Sopot, w ogóle sie nie zestarało , cały czas ma charakter nowoczesnej grafiki . Wydawanie kasy bez sensu . A co jest takiego fajnego w logo Oslo np ?
- 1 0
-
2024-01-11 15:12
dobry pomysł
i zmienić te okropne kolory żółto-niebieskie
- 0 0
-
2024-01-12 22:31
apel do władzy miasta!
Idźmy za ciosem i zmieńmy HERB miasta pamiętający czasy dynastii Hohenzollernów. Nie chcemy tego herbu! Szacunek pozostaje, lecz czas na zmianę, bo to nie jest "nasz" motyw! Charakter miasta też się zmienił i prawdę mówiąc nawet nie wiadomo do końca o co chodzi z tą mewą i dorszem.
Osobiście proponuję motyw gryfa, który jest związany z regionem.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.