- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (256 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Sopot będzie mieć nowe logo. Inspiracją Oslo, Wiedeń i Porto
W tym roku miasto Sopot chce zmienić identyfikację wizualną miejskiego logotypu. Jak mówią urzędnicy, obecny system ma już 20 lat i wymaga odświeżenia. Punktem odniesienia mają być udane identyfikacje z innych europejskich miast, m.in. Sztokholmu, Wiednia, Oslo, Porto i Bolonii.
Pod koniec 2022 r. odbyły się pierwsze warsztaty, w których o nowym systemie identyfikacji wizualnej rozmawiali naczelnicy i dyrektorzy urzędu, a także osoby odpowiedzialne za promocję w jednostkach budżetowych miasta i instytucjach kultury, pracownicy biura promocji i komunikacji społecznej.
- Identyfikacja wizualna miasta wymaga zmiany - przyznaje Izabela Heidrich, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Sopocie. - Obecny system funkcjonuje od 2004 r. Przygotowanie tak kompleksowej zmiany wymaga czasu i wielu etapów. Identyfikacja graficzna każdorazowo musi odzwierciedlać charakter miasta, jego specyfikę oraz emocje, które ze sobą niesie. Przy czym proces ten musi odbywać się z udziałem wielu interesariuszy i musi być działaniem opartym na konkretnych dokumentach, a nie na indywidualnych gustach i preferencjach.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania za min. 1 mln zł w Sopocie
Inspiracją inne europejskie miasta
Podczas warsztatów ustalono tzw. cele komunikacji miasta, rozmawiano też o strategii rozwoju miasta.
- Dyskutowano o herbie Sopotu i obecnym logotypie miasta. Wskazano miasta, które są konkurencją dla Sopotu. Ustalone zostały grupy odbiorców komunikatów miasta oraz kierunki promocji. Poruszono sytuację jednostek miasta i instytucji kultury - wymienia Heidrich. - Uczestnicy warsztatów wypełnili indywidualnie ankiety, która zawierały hasła opisujące Sopot i jego markę, oraz wspólnie wypracowali trzy zbiory - pozytywny, neutralny i niepożądany.
Urzędnicy chcieli, by nowe logo Sopotu było nowoczesne i europejskie. W tym celu przeanalizowane zostały udane identyfikacje wizualne miast europejskich. Inspirowano się nowymi logotypami Sztokholmu, Wiednia, Oslo, Porto czy włoskiej Bolonii.
Przetarg jeszcze w tym roku
- Kontynuacją tego procesu jest brief strategiczny dotyczący brandingu Sopotu. Po warsztatach, analizie grup odbiorców i potrzeb komunikacyjnych Sopotu zostały przedstawione rekomendacje dla nowej marki miasta. W 2023 r. w briefie strategicznym została opisana strategia i sytuacja Sopotu, strategia komunikacji miasta, kontekst i konkurencja, odbiorcy znaku i identyfikacji. Opracowano także wytyczne wizualne - dodaje.
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie nowego znaku graficznego miasta oraz systemu identyfikacji wizualnej, a także koncepcji jego późniejszego wdrożenia. Miasto szacuje, że będzie to kosztować ok. 160 tys. zł.
Warto dodać, że w 2019 r. w Sopocie uporządkowano sposób oznakowania ulic i przestrzeni miejskich. Nowy System Identyfikacji Miejskiej został przygotowany w oparciu o kolorystykę nawiązującą do wód Zatoki Gdańskiej.
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2024-01-10 12:54
Pogonić
Hołotę z urzędu.
- 9 0
-
2024-01-10 13:10
kolejne wyrzucane w błoto pieniądze podatników.
- 6 1
-
2024-01-10 14:21
parodia
a dlaczego nie jak las vegas lub monaco jako mala miescina jest doskonala miniatura miast slynacych z rozpusty i korupcji a kolorowo bedzie niedlugo juz unia europejska o to sie postara
- 2 1
-
2024-01-10 14:54
Widocznie miejscowy samorząd nie ma co z pieniędzmi robić i bawią się finansami podatników.
- 3 1
-
2024-01-10 14:54
Logo (1)
Są ważniejsze potrzeby i wydatki.
- 6 0
-
2024-01-10 15:17
Bo masz kau we łbie?
- 0 3
-
2024-01-10 15:05
Zmiana logo powiadacie... dlaczego obawiam się że będzie tęczowe?
- 6 0
-
2024-01-10 15:46
CO
Zabawa literkami ma zmienić? Kto w drukarni zarobi? Czyj kolega czy wujek?
- 2 1
-
2024-01-10 16:20
Tajemniczy
Okładka zmieniona ale wciąż ta sama książka, patologia zostanie patologią ;)
- 7 0
-
2024-01-10 18:49
Tak się robi kasę, 160 tyś. złotych za opracowanie logo w Corelu, wzoru kilku kartek i kopert z tym logo oraz paru stron wypoconej "analizy" z wyświechtanymi frazesami i masą ogólników. Podejrzewam, że pojedynczej, ogarniętej osobie wszystko zajmie tydzień siedzenia przed komputerem.
- 3 0
-
2024-01-10 20:45
Za ile?
Lepiej by wyremontowali jakieś mieszkanie komunalne. Komu to logo potrzebne, za tyle kasy?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.