• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o przyciski na przejściach dla pieszych

Szymon Zięba
9 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Kierowcy nie chcą likwidacji przycisków. Kierowcy nie chcą likwidacji przycisków.

Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.



Czy korzystasz z przycisków przy przejściach dla pieszych?

Istnienie przycisków wywołujących zielone światło na przejściach od zawsze budziło kontrowersje wśród uczestników ruchu. Rozwiązanie ma głównie zwolenników wśród kierowców, z kolei przeciwna jest mu część pieszych.

Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków



Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:

- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.

Rozkłady komunikacji w Trójmieście



- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:

  • spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
  • wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
  • spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
  • drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.

Petycja kierowców ws. przycisków



Demontaż przycisków potrwa do maja



Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.

Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:

  1. Toruńska - Żabi Kruk,
  2. Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
  3. Hynka - pętla,
  4. Kołobrzeska - Olsztyńska,
  5. Piastowska - Droszyńskiego,
  6. Piastowska,
  7. Jagiellońska, przy przychodni,
  8. Czarny Dwór - Jana Pawła II,
  9. Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
  10. Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
  11. Jana Pawła II - Meissnera,
  12. Jana Pawła II - Burzyńskiego,
  13. Wita Stwosza - Abrahama,
  14. Kielnieńska - Barniewicka,
  15. Wodnika - Galaktyczna,
  16. Jana z Kolna - Robotnicza,
  17. Jana z Kolna - Nowomiejska,
  18. Rajska,
  19. Gnilna - Aksamitna,
  20. Wyzwolenia, Portowiec,
  21. Gdańska - Gałczyńskiego,
  22. Chrobrego - Leszczyńskich,
  23. Smoluchowskiego - Dębinki,
  24. Sobieskiego - Jarowa,
  25. Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
  26. Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
  27. Rakoczego - Warnieńska,
  28. Rakoczego - Potokowa,
  29. Nowolipie - Piekarnicza,
  30. Polanki - Szpital MW,
  31. Partyzantów - Obywatelska,
  32. Złota Karczma - wjazd IKEA,
  33. Słowackiego - Budowlanych,
  34. Słowackiego - Elewów,
  35. Słowackiego - Radarowa,
  36. Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
  37. Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
  38. Kartuska - Źródlana,
  39. Kartuska - Damroki,
  40. Kartuska - Cedrowa,
  41. Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
  42. Kartuska - Kościelna,
  43. Kartuska - Zakopiańska,
  44. Kartuska - Ciasna,
  45. Kartuska - Paska,
  46. Kartuska - Jasna,
  47. Beethovena, przy Noskowskiego,
  48. Beethovena - Powstańców Warszawskich,
  49. Beethovena - Schumana,
  50. Łostowicka - Wojskiego,
  51. Jabłoniowa - Przywidzka,
  52. Przywidzka - Centrum Handlowe,
  53. Sikorskiego - Cienista,
  54. Havla - Nowa Warszawska,
  55. Nowa Warszawska - Łódzka,
  56. Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
  57. Havla - Świętokrzyska,
  58. Witosa - Cieszyńskiego,
  59. Witosa - Dragana,
  60. Witosa - Wilanowska,
  61. Świętokrzyska, przy kościele,
  62. Świętokrzyska - Niepołomicka,
  63. Świętokrzyska - Wielkopolska,
  64. Świętokrzyska - Wieżycka,
  65. Warszawska - Piotrkowska,
  66. Świętokrzyska - Guderskiego,
  67. Nowa Wałowa - Nowomiejska,
  68. Rakoczego - Kolumba,
  69. Rakoczego - Piecewska,
  70. Rakoczego - Bulońska,
  71. Rakoczego - Belgradzka,
  72. pętla Siedlce,
  73. Bulońska - Budapesztańska,
  74. al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
  75. al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
  76. Havla - Wilanowska,
  77. Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

  • gdański matrix ma się dobrze - była wydana kasa na montaż i będzie wydana kasa na demontaż

    • 4 0

  • To się nazywa jawna wrogość i nienawiść wobec mieszkańców-kierowców (3)

    I nieustanny atak na prywatną własność i niezależność-również komunikacyjną. Spotkamy się przy urnach wyborczych, towarzyszko Dulkiewicz.

    • 3 2

    • i**ota dał głos (1)

      • 1 2

      • gratulacje za samokrytykę

        • 2 1

    • Co wybory ujadasz, a potem i tak normalność wygrywa. Baw się dobrze.

      • 0 0

  • Drodzy kierowcy, zrozumcie, ze miasto nie jest dla was, tylko dla pieszych i zawsze dobro pieszego bedzie nad kierowca

    • 1 6

  • Zdejmujemy LUB robimy z nich coś co działa realnie.

    to albo robimy tak że przyciski działają i zatrzymują natychmiast ruch (aktualnie jest to zgłoszenie że w następnym cyklu świateł ma się pojawić faza dla pieszego. ALBO zdejmujemy i wszyscy uczestnicy są sobie równi i mają dostęp do infrastruktury ot tak. i nie ma że akurat nikt nie przechodzi.

    Chyba że robimy tak - w nocy stałem dwa razy na czerwonym na przejściu ale NIKT nie jechał. Skoro tak to niech kierowcy proszą o przejazd a pieszy ma stałe zielone. Deal?

    • 0 2

  • jeszcze gdyby one działały, tak jak powinny, było by super !!!

    dobrym przykładem jest Jana Pawła II gdzie pomijając częstotliwość skrzyżowań ze światłami na odcinku ok. 4 km często się stoi na czerwonym świetle gdzie nie ma pieszych. Jak by działały zmieniając światła gdy pieszy naciśnie przycisk to płynniejszy był by ruch.

    • 1 0

  • Zlikwidowac

    • 0 0

  • krótko ,zwięźle i na temat.... (1)

    ......banda eko zjeee... robi jakiś szum ,tak zwaną g...wo burzę bo akurat przyciski są ok, a tym czasem Urząd miasta robi kolejnego ,,misia,, bo przecież na czymś trzeba zarabiać ;)

    • 1 1

    • Przyciski są ok?

      Czyli plebs, którego nie stać na auto, musi się prosić o to żeby móc przejśc przez jezdnię, po której jeżdą arystokraci...

      • 0 0

  • no to .....

    ....uj z wami peda..... odkopuje wobec tego swojego starego diesla i będę na każdym przejściu przepalał gary , a elektryk niech na razie poczeka w garażu na lepsze czasy ;)

    • 1 1

  • Ech...

    Pamiętam, gdy na Jana Pawła 2 nie było żadnych świateł i było pięknie...

    • 1 0

  • Przyciski dla kierowców

    Zróbmy to przyciski dla kierowców, aby przejechać przez skrzyżowanie niech się przed skrzyżowaniem zatrzymają i niech k** czekają na zielone

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane