- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (642 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (54 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (37 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Spór o przyciski na przejściach dla pieszych
Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków
Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:
- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Rozkłady komunikacji w Trójmieście
- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:
- spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
- wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
- spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
- drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.
Petycja kierowców ws. przycisków
Demontaż przycisków potrwa do maja
Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.
Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:
- Toruńska - Żabi Kruk,
- Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
- Hynka - pętla,
- Kołobrzeska - Olsztyńska,
- Piastowska - Droszyńskiego,
- Piastowska,
- Jagiellońska, przy przychodni,
- Czarny Dwór - Jana Pawła II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
- Jana Pawła II - Meissnera,
- Jana Pawła II - Burzyńskiego,
- Wita Stwosza - Abrahama,
- Kielnieńska - Barniewicka,
- Wodnika - Galaktyczna,
- Jana z Kolna - Robotnicza,
- Jana z Kolna - Nowomiejska,
- Rajska,
- Gnilna - Aksamitna,
- Wyzwolenia, Portowiec,
- Gdańska - Gałczyńskiego,
- Chrobrego - Leszczyńskich,
- Smoluchowskiego - Dębinki,
- Sobieskiego - Jarowa,
- Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
- Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
- Rakoczego - Warnieńska,
- Rakoczego - Potokowa,
- Nowolipie - Piekarnicza,
- Polanki - Szpital MW,
- Partyzantów - Obywatelska,
- Złota Karczma - wjazd IKEA,
- Słowackiego - Budowlanych,
- Słowackiego - Elewów,
- Słowackiego - Radarowa,
- Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
- Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
- Kartuska - Źródlana,
- Kartuska - Damroki,
- Kartuska - Cedrowa,
- Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
- Kartuska - Kościelna,
- Kartuska - Zakopiańska,
- Kartuska - Ciasna,
- Kartuska - Paska,
- Kartuska - Jasna,
- Beethovena, przy Noskowskiego,
- Beethovena - Powstańców Warszawskich,
- Beethovena - Schumana,
- Łostowicka - Wojskiego,
- Jabłoniowa - Przywidzka,
- Przywidzka - Centrum Handlowe,
- Sikorskiego - Cienista,
- Havla - Nowa Warszawska,
- Nowa Warszawska - Łódzka,
- Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
- Havla - Świętokrzyska,
- Witosa - Cieszyńskiego,
- Witosa - Dragana,
- Witosa - Wilanowska,
- Świętokrzyska, przy kościele,
- Świętokrzyska - Niepołomicka,
- Świętokrzyska - Wielkopolska,
- Świętokrzyska - Wieżycka,
- Warszawska - Piotrkowska,
- Świętokrzyska - Guderskiego,
- Nowa Wałowa - Nowomiejska,
- Rakoczego - Kolumba,
- Rakoczego - Piecewska,
- Rakoczego - Bulońska,
- Rakoczego - Belgradzka,
- pętla Siedlce,
- Bulońska - Budapesztańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
- Havla - Wilanowska,
- Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-09 18:56
gdański matrix ma się dobrze - była wydana kasa na montaż i będzie wydana kasa na demontaż
- 4 0
-
2022-03-09 18:59
To się nazywa jawna wrogość i nienawiść wobec mieszkańców-kierowców (3)
I nieustanny atak na prywatną własność i niezależność-również komunikacyjną. Spotkamy się przy urnach wyborczych, towarzyszko Dulkiewicz.
- 3 2
-
2022-03-09 19:01
i**ota dał głos (1)
- 1 2
-
2022-03-09 19:06
gratulacje za samokrytykę
- 2 1
-
2022-03-10 07:09
Co wybory ujadasz, a potem i tak normalność wygrywa. Baw się dobrze.
- 0 0
-
2022-03-09 19:07
Drodzy kierowcy, zrozumcie, ze miasto nie jest dla was, tylko dla pieszych i zawsze dobro pieszego bedzie nad kierowca
- 1 6
-
2022-03-09 19:24
Zdejmujemy LUB robimy z nich coś co działa realnie.
to albo robimy tak że przyciski działają i zatrzymują natychmiast ruch (aktualnie jest to zgłoszenie że w następnym cyklu świateł ma się pojawić faza dla pieszego. ALBO zdejmujemy i wszyscy uczestnicy są sobie równi i mają dostęp do infrastruktury ot tak. i nie ma że akurat nikt nie przechodzi.
Chyba że robimy tak - w nocy stałem dwa razy na czerwonym na przejściu ale NIKT nie jechał. Skoro tak to niech kierowcy proszą o przejazd a pieszy ma stałe zielone. Deal?- 0 2
-
2022-03-09 19:54
jeszcze gdyby one działały, tak jak powinny, było by super !!!
dobrym przykładem jest Jana Pawła II gdzie pomijając częstotliwość skrzyżowań ze światłami na odcinku ok. 4 km często się stoi na czerwonym świetle gdzie nie ma pieszych. Jak by działały zmieniając światła gdy pieszy naciśnie przycisk to płynniejszy był by ruch.
- 1 0
-
2022-03-09 21:58
Zlikwidowac
- 0 0
-
2022-03-09 22:07
krótko ,zwięźle i na temat.... (1)
......banda eko zjeee... robi jakiś szum ,tak zwaną g...wo burzę bo akurat przyciski są ok, a tym czasem Urząd miasta robi kolejnego ,,misia,, bo przecież na czymś trzeba zarabiać ;)
- 1 1
-
2022-03-10 07:08
Przyciski są ok?
Czyli plebs, którego nie stać na auto, musi się prosić o to żeby móc przejśc przez jezdnię, po której jeżdą arystokraci...
- 0 0
-
2022-03-09 22:12
no to .....
....uj z wami peda..... odkopuje wobec tego swojego starego diesla i będę na każdym przejściu przepalał gary , a elektryk niech na razie poczeka w garażu na lepsze czasy ;)
- 1 1
-
2022-03-09 22:56
Ech...
Pamiętam, gdy na Jana Pawła 2 nie było żadnych świateł i było pięknie...
- 1 0
-
2022-03-09 23:00
Przyciski dla kierowców
Zróbmy to przyciski dla kierowców, aby przejechać przez skrzyżowanie niech się przed skrzyżowaniem zatrzymają i niech k** czekają na zielone
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.