- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (638 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (40 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (46 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (28 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Spór o przyciski na przejściach dla pieszych
Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków
Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:
- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Rozkłady komunikacji w Trójmieście
- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:
- spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
- wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
- spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
- drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.
Petycja kierowców ws. przycisków
Demontaż przycisków potrwa do maja
Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.
Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:
- Toruńska - Żabi Kruk,
- Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
- Hynka - pętla,
- Kołobrzeska - Olsztyńska,
- Piastowska - Droszyńskiego,
- Piastowska,
- Jagiellońska, przy przychodni,
- Czarny Dwór - Jana Pawła II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
- Jana Pawła II - Meissnera,
- Jana Pawła II - Burzyńskiego,
- Wita Stwosza - Abrahama,
- Kielnieńska - Barniewicka,
- Wodnika - Galaktyczna,
- Jana z Kolna - Robotnicza,
- Jana z Kolna - Nowomiejska,
- Rajska,
- Gnilna - Aksamitna,
- Wyzwolenia, Portowiec,
- Gdańska - Gałczyńskiego,
- Chrobrego - Leszczyńskich,
- Smoluchowskiego - Dębinki,
- Sobieskiego - Jarowa,
- Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
- Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
- Rakoczego - Warnieńska,
- Rakoczego - Potokowa,
- Nowolipie - Piekarnicza,
- Polanki - Szpital MW,
- Partyzantów - Obywatelska,
- Złota Karczma - wjazd IKEA,
- Słowackiego - Budowlanych,
- Słowackiego - Elewów,
- Słowackiego - Radarowa,
- Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
- Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
- Kartuska - Źródlana,
- Kartuska - Damroki,
- Kartuska - Cedrowa,
- Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
- Kartuska - Kościelna,
- Kartuska - Zakopiańska,
- Kartuska - Ciasna,
- Kartuska - Paska,
- Kartuska - Jasna,
- Beethovena, przy Noskowskiego,
- Beethovena - Powstańców Warszawskich,
- Beethovena - Schumana,
- Łostowicka - Wojskiego,
- Jabłoniowa - Przywidzka,
- Przywidzka - Centrum Handlowe,
- Sikorskiego - Cienista,
- Havla - Nowa Warszawska,
- Nowa Warszawska - Łódzka,
- Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
- Havla - Świętokrzyska,
- Witosa - Cieszyńskiego,
- Witosa - Dragana,
- Witosa - Wilanowska,
- Świętokrzyska, przy kościele,
- Świętokrzyska - Niepołomicka,
- Świętokrzyska - Wielkopolska,
- Świętokrzyska - Wieżycka,
- Warszawska - Piotrkowska,
- Świętokrzyska - Guderskiego,
- Nowa Wałowa - Nowomiejska,
- Rakoczego - Kolumba,
- Rakoczego - Piecewska,
- Rakoczego - Bulońska,
- Rakoczego - Belgradzka,
- pętla Siedlce,
- Bulońska - Budapesztańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
- Havla - Wilanowska,
- Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-09 11:22
Zenujace miasto. Zeby nie to "szczesc Boze"...
- 5 0
-
2022-03-09 11:39
Nielegalne i poniżające (1)
Po pierwsze obowiązujące prawo w ogóle nie umożliwia stosowania takich przycisków.
Po drugie ich użycie jest zwykłym poniżeniem dla pieszych.
Może stałe zielone dla pieszych, a dla kierowców ewentualnie po 2 minutach czekania pod warunkiem że kierowca wysiądzie z auta i wciśnie przycisk?- 4 9
-
2022-03-09 12:19
Oho, "poniżające", może jeszcze mamy płacić reparacje za straty moralne po używaniu żebraczych przycisków?
Żeby napisać ten komentarz musiałeś ponad 300 razy wciskać jakieś przyciski, i to nie było poniżające?
PS. Przejście przy Bramie Wyżynnej też jest nielegalne, a i tak je budują- 1 2
-
2022-03-09 11:50
Na skrzyżowaniu 13 przynajmniej od 3 lat przyciski nie pełnią żadnej funkcji i są tylko dekoracją
W przypadku skrzyżowania jak powyżej, gdzie zawsze światła są zmieniane automatycznie (w tym dla pieszych) popieram usunięcie przycisków - nie mają one najmniejszego sensu. Natomiast są skrzyżowania, gdzie faktycznie warto aby zostały, a ruch na przejściach dla pieszych był regulowany przez potencjalnie chętnych do przejścia.
- 2 1
-
2022-03-09 11:52
I znowu ktoś miał POmysła w ZDiZ.
- 4 3
-
2022-03-09 12:07
Czyli znowu będę musiał przebiegać na czerwonym
Czemu to ma służyć ?
Zwiększeniu ilości spalin?- 8 1
-
2022-03-09 12:13
Konieczna likwidacja
Sygnalizacja automatyczna jest dodatkowym spowalniaczem prędkości u nas wyjątkowo niezbędnym.
- 1 6
-
2022-03-09 12:23
To żart?
Ha ha ale śmieszne.
- 6 0
-
2022-03-09 12:24
Liczą się zasady
Samochody w mieście są niepotrzebne,liczą się piesi
- 1 6
-
2022-03-09 12:25
Czerwona fala jest dla waszego bezpieczeństwa
Przynajmniej żaden szybki driver nie wpadnie z rozpędu na skrzyżowanie lub co gorsze na przejście.
Podatków kierowcy nie płacą żadnych dodatkowo, a wypadki które powodują kosztują budżet 44mld zł rocznie!- 1 9
-
2022-03-09 12:48
Nieprzemyślane pomysły w Gdańsku
PO raz N-ty...! Czas z tym skończyć na najbliższych wyborach.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.