- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (563 opinie)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Spór o przyciski na przejściach dla pieszych
Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków
Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:
- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Rozkłady komunikacji w Trójmieście
- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:
- spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
- wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
- spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
- drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.
Petycja kierowców ws. przycisków
Demontaż przycisków potrwa do maja
Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.
Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:
- Toruńska - Żabi Kruk,
- Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
- Hynka - pętla,
- Kołobrzeska - Olsztyńska,
- Piastowska - Droszyńskiego,
- Piastowska,
- Jagiellońska, przy przychodni,
- Czarny Dwór - Jana Pawła II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
- Jana Pawła II - Meissnera,
- Jana Pawła II - Burzyńskiego,
- Wita Stwosza - Abrahama,
- Kielnieńska - Barniewicka,
- Wodnika - Galaktyczna,
- Jana z Kolna - Robotnicza,
- Jana z Kolna - Nowomiejska,
- Rajska,
- Gnilna - Aksamitna,
- Wyzwolenia, Portowiec,
- Gdańska - Gałczyńskiego,
- Chrobrego - Leszczyńskich,
- Smoluchowskiego - Dębinki,
- Sobieskiego - Jarowa,
- Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
- Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
- Rakoczego - Warnieńska,
- Rakoczego - Potokowa,
- Nowolipie - Piekarnicza,
- Polanki - Szpital MW,
- Partyzantów - Obywatelska,
- Złota Karczma - wjazd IKEA,
- Słowackiego - Budowlanych,
- Słowackiego - Elewów,
- Słowackiego - Radarowa,
- Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
- Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
- Kartuska - Źródlana,
- Kartuska - Damroki,
- Kartuska - Cedrowa,
- Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
- Kartuska - Kościelna,
- Kartuska - Zakopiańska,
- Kartuska - Ciasna,
- Kartuska - Paska,
- Kartuska - Jasna,
- Beethovena, przy Noskowskiego,
- Beethovena - Powstańców Warszawskich,
- Beethovena - Schumana,
- Łostowicka - Wojskiego,
- Jabłoniowa - Przywidzka,
- Przywidzka - Centrum Handlowe,
- Sikorskiego - Cienista,
- Havla - Nowa Warszawska,
- Nowa Warszawska - Łódzka,
- Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
- Havla - Świętokrzyska,
- Witosa - Cieszyńskiego,
- Witosa - Dragana,
- Witosa - Wilanowska,
- Świętokrzyska, przy kościele,
- Świętokrzyska - Niepołomicka,
- Świętokrzyska - Wielkopolska,
- Świętokrzyska - Wieżycka,
- Warszawska - Piotrkowska,
- Świętokrzyska - Guderskiego,
- Nowa Wałowa - Nowomiejska,
- Rakoczego - Kolumba,
- Rakoczego - Piecewska,
- Rakoczego - Bulońska,
- Rakoczego - Belgradzka,
- pętla Siedlce,
- Bulońska - Budapesztańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
- Havla - Wilanowska,
- Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-10 00:10
Bez przycisków na skrzyżowaniach
W/g mnie nonsensem są przyciski na skrzyżowaniach. Dlaczego nie może się włączyć automatycznie zielone dla pieszych , kiedy samochody stoją na czerwonym świetle. Jak nie zdążę włączyć światła , to i ja stoję i samochody stoją, bo wszyscy mamy czerwone. Nie wspominam o tym, że przycisk nie zawsze zadziała i trzeba czekać kolejną zmianę świateł . A jak się włączy zielone , to trzeba szybko przebiec na drugą stronę , bo zielone na przejściach z których często korzystam włącza się na kilka sekund (3 może 4sek.) a samochody i tak dalej stoją ,bo nadal mają czerwone światło.
- 0 0
-
2022-03-10 05:08
Glupie
- 0 1
-
2022-03-10 10:25
Jak to po co ? najpierw kasa na zamontowanie, teraz kasa na demontaż, w końcu na coś te pieniądze z naszych podatków trzeba sensownie ? zagospodarować, czytaj wydać
- 0 0
-
2022-03-10 14:47
Już kiedyś pisaliście, że te przyciski mają tylko działanie psychologiczne, bo i tak nie działają.
Proponuję rozwiązanie ze Szwecji - tam cały czas pali się zielone światło dla pieszych i czerwone dla kierowców. Gdy zbliża się samochód do przejścia odpowiednio wcześniej zmieniają się światła i samochód przejeżdża przez przejście nie hamując. Jest jednak pewien warunek: samochód nie może przekroczyć dozwolonej prędkości - inaczej stoi na czerwonym. Można? Można.
- 0 0
-
2022-03-10 17:06
Zielona strzalka
Lepiej, żeby zdjęli zielone strzałki w miejscach, gdzie to zagraża życiu pieszych. Np. koło Manhattanu kierowcy na strzałce prawie zawsze wjeżdżają w tłum pieszych i rowerzystów, więc ona nie ma żadnego sensu. Tylko powoduje zagrożenie dla pieszych i stres u kierowców, którzy nagle utknęli na środku przejścia lub ścieżki rowerowej.
- 0 1
-
2022-03-10 20:32
a po co mają dalej istnieć przyciski przy Operze Bałtyckiej i Traugutta skoro ruch tam jest i tak sterowany sygnalizacją dla samochodów (Bo jak inaczej wyjadą samochody z Hallera czy Traugutta - nie ma znaczenia czy przyciski są używane czy nie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.