• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o przyciski na przejściach dla pieszych

Szymon Zięba
9 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Kierowcy nie chcą likwidacji przycisków. Kierowcy nie chcą likwidacji przycisków.

Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.



Czy korzystasz z przycisków przy przejściach dla pieszych?

Istnienie przycisków wywołujących zielone światło na przejściach od zawsze budziło kontrowersje wśród uczestników ruchu. Rozwiązanie ma głównie zwolenników wśród kierowców, z kolei przeciwna jest mu część pieszych.

Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków



Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:

- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.

Rozkłady komunikacji w Trójmieście



- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:

  • spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
  • wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
  • spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
  • drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.

Petycja kierowców ws. przycisków



Demontaż przycisków potrwa do maja



Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.

Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:

  1. Toruńska - Żabi Kruk,
  2. Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
  3. Hynka - pętla,
  4. Kołobrzeska - Olsztyńska,
  5. Piastowska - Droszyńskiego,
  6. Piastowska,
  7. Jagiellońska, przy przychodni,
  8. Czarny Dwór - Jana Pawła II,
  9. Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
  10. Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
  11. Jana Pawła II - Meissnera,
  12. Jana Pawła II - Burzyńskiego,
  13. Wita Stwosza - Abrahama,
  14. Kielnieńska - Barniewicka,
  15. Wodnika - Galaktyczna,
  16. Jana z Kolna - Robotnicza,
  17. Jana z Kolna - Nowomiejska,
  18. Rajska,
  19. Gnilna - Aksamitna,
  20. Wyzwolenia, Portowiec,
  21. Gdańska - Gałczyńskiego,
  22. Chrobrego - Leszczyńskich,
  23. Smoluchowskiego - Dębinki,
  24. Sobieskiego - Jarowa,
  25. Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
  26. Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
  27. Rakoczego - Warnieńska,
  28. Rakoczego - Potokowa,
  29. Nowolipie - Piekarnicza,
  30. Polanki - Szpital MW,
  31. Partyzantów - Obywatelska,
  32. Złota Karczma - wjazd IKEA,
  33. Słowackiego - Budowlanych,
  34. Słowackiego - Elewów,
  35. Słowackiego - Radarowa,
  36. Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
  37. Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
  38. Kartuska - Źródlana,
  39. Kartuska - Damroki,
  40. Kartuska - Cedrowa,
  41. Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
  42. Kartuska - Kościelna,
  43. Kartuska - Zakopiańska,
  44. Kartuska - Ciasna,
  45. Kartuska - Paska,
  46. Kartuska - Jasna,
  47. Beethovena, przy Noskowskiego,
  48. Beethovena - Powstańców Warszawskich,
  49. Beethovena - Schumana,
  50. Łostowicka - Wojskiego,
  51. Jabłoniowa - Przywidzka,
  52. Przywidzka - Centrum Handlowe,
  53. Sikorskiego - Cienista,
  54. Havla - Nowa Warszawska,
  55. Nowa Warszawska - Łódzka,
  56. Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
  57. Havla - Świętokrzyska,
  58. Witosa - Cieszyńskiego,
  59. Witosa - Dragana,
  60. Witosa - Wilanowska,
  61. Świętokrzyska, przy kościele,
  62. Świętokrzyska - Niepołomicka,
  63. Świętokrzyska - Wielkopolska,
  64. Świętokrzyska - Wieżycka,
  65. Warszawska - Piotrkowska,
  66. Świętokrzyska - Guderskiego,
  67. Nowa Wałowa - Nowomiejska,
  68. Rakoczego - Kolumba,
  69. Rakoczego - Piecewska,
  70. Rakoczego - Bulońska,
  71. Rakoczego - Belgradzka,
  72. pętla Siedlce,
  73. Bulońska - Budapesztańska,
  74. al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
  75. al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
  76. Havla - Wilanowska,
  77. Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

  • Teraz będą ściąganie, ktoś zarobi

    Zaraz spowrotem uznają że jednak są potrzebne i trzeba założyć i znów ktoś zarobi. Czego nie rozumiecie?

    • 8 2

  • Maseczki, szczepionki i przyciski dla pieszych.

    Kto takie durnoty wymyśla.

    • 9 3

  • (2)

    Po przyciskach czas na likwidację zielonych strzałek. Kierowczyki często z za zakrętu wjężdżają na przejścia dla pieszych co powoduje zagrożenie.

    • 8 9

    • No właśnie (1)

      jakim prawem kierowca może sobie jechać na czerwonym, a innym uczestnikom bezwzględnie tego robić nie wolno... albo wszyscy mogą albo nikt

      • 1 2

      • Cyklogłupki nigdy nie zatrzymują się na czerwonym.

        • 0 3

  • Na Świętokrzyskiej powinni zlikwidować niektóre światła, gdy byłby chętny do przejścia, wtedy trzeba byłoby stanąć, a nie co chwilę.

    • 7 0

  • Wyłączony guzik na Świętokrzyskiej przy kościele od marca 2020 tworzy tylko wielki korek

    Albo go włączcie, albo w ogóle zlikwidujcie te światła (przejście bez świateł). Wyłączenie guzika na amen to najgorsze możliwe rozwiązanie. To przejście naprawdę jest mało uczęszczane przez pieszych

    • 7 0

  • Ludzikom przeszkadzają 2 przyciski na przejściu które muszą nacisnąć 2x dziennie ... (2)

    Ale tysiące przycisków aplikacjach i internecie mogą naciskać non stop :)))

    • 15 5

    • No ale wiesz ... to takie poniżające ...

      • 1 2

    • Aplikacje przynajmniej działają

      I spełniają swoje funkcje :)

      • 2 1

  • Ile milionów kosztowalo zamontowanie? Ile milionów będzie kosztował demontaż i utylizacja?

    I jeszcze jakie zanieczyszczenie dla środowiska będą stanowić te elektroodpady?

    • 8 1

  • Może piesi nie wiedzą, ale auto przy ruszaniu przez kilka sekund spala około 70L/100km (tak 8-10x więcej niż normalnie) (6)

    Brak guzików - wiadomo - większe spalanie (w kiludziesięciu autach za każdym razem). Teraz dodajcie 2 do 2.
    Smacznego i mam nadzięję że pomogłem.

    • 15 4

    • Dlaczego uroiles sobie, ze to piesi chca demontazu tych przyciskow? (3)

      • 3 1

      • Nikt niczego nie uroił. Sami piesi piszą to w komentarzach :))) (2)

        • 0 2

        • Przecież tylko piesi z nich korzystają, to kto miałby chcieć (1)

          Ich likwidacji ? :))))

          • 1 0

          • urzednicy, bo to czuby

            • 1 1

    • może i tak ale spalin w powietrzu będzie mniej (1)

      czym niższa prędkość tym mniej spalin w powietrzu. hałas też jest mniejszy

      • 1 1

      • Naprawdę ? Polecam poczytać troszeczkę o tym ... inet jest za darmo :)

        • 1 2

  • Ekologia po Gdańsku. (4)

    Ktoś powinien policzyć, o ile wzrośnie ilość spalin i rakotwórczego pyłu z klocków hamulcowych.

    • 12 4

    • Grzelak juz uczy sie obslugi liczydla.

      • 3 0

    • ilość spalin w powietrzu zmaleje

      ilość spalin i innych pyłów komunikacyjnych w powietrzu jest proporcjonalna do prędkości.
      Także czym wolniej jeżdżą samochody tym czystsze powietrze!
      Nie wspominając już jak wzrośnie bezpieczeństwo

      • 1 2

    • Będzei dzięki naszej władzy drugi zakorkowany i zasmogowany Kraków! Pieszy może poczekać te 10s.!

      Nie tylko klocków, podczas hamowania zużywają się także minimalnie opony, rośnie dramatycznie zużycie paliwa przy każdym ruszaniu z miejsca. Zużywa się sprzęgło i wiele innych podzespołów. Najgorsza karą będzie smog w mieście od nieustannego ruszania i zatrzymywania się pojazdów oraz tempo żółwia.

      • 1 1

    • dokladnie jesli chodzi o org. ruchu to w gdansku rzadza kosmici jak czarnek jest kosmita od edukacji. Taki sam poziom mertytorycznny... dzbany

      • 1 1

  • Przycixki

    czas jest taki sam czy pieszy nacisnie czy nie dzialanie przychologiczne nacisnalem zaraz przejde bzdura tak samo czekam bez nacisniecia obliczono w rosji

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane