- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (561 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (29 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (241 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (359 opinii)
Spór o przyciski na przejściach dla pieszych
Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków
Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:
- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Rozkłady komunikacji w Trójmieście
- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:
- spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
- wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
- spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
- drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.
Petycja kierowców ws. przycisków
Demontaż przycisków potrwa do maja
Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.
Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:
- Toruńska - Żabi Kruk,
- Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
- Hynka - pętla,
- Kołobrzeska - Olsztyńska,
- Piastowska - Droszyńskiego,
- Piastowska,
- Jagiellońska, przy przychodni,
- Czarny Dwór - Jana Pawła II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
- Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
- Jana Pawła II - Meissnera,
- Jana Pawła II - Burzyńskiego,
- Wita Stwosza - Abrahama,
- Kielnieńska - Barniewicka,
- Wodnika - Galaktyczna,
- Jana z Kolna - Robotnicza,
- Jana z Kolna - Nowomiejska,
- Rajska,
- Gnilna - Aksamitna,
- Wyzwolenia, Portowiec,
- Gdańska - Gałczyńskiego,
- Chrobrego - Leszczyńskich,
- Smoluchowskiego - Dębinki,
- Sobieskiego - Jarowa,
- Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
- Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
- Rakoczego - Warnieńska,
- Rakoczego - Potokowa,
- Nowolipie - Piekarnicza,
- Polanki - Szpital MW,
- Partyzantów - Obywatelska,
- Złota Karczma - wjazd IKEA,
- Słowackiego - Budowlanych,
- Słowackiego - Elewów,
- Słowackiego - Radarowa,
- Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
- Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
- Kartuska - Źródlana,
- Kartuska - Damroki,
- Kartuska - Cedrowa,
- Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
- Kartuska - Kościelna,
- Kartuska - Zakopiańska,
- Kartuska - Ciasna,
- Kartuska - Paska,
- Kartuska - Jasna,
- Beethovena, przy Noskowskiego,
- Beethovena - Powstańców Warszawskich,
- Beethovena - Schumana,
- Łostowicka - Wojskiego,
- Jabłoniowa - Przywidzka,
- Przywidzka - Centrum Handlowe,
- Sikorskiego - Cienista,
- Havla - Nowa Warszawska,
- Nowa Warszawska - Łódzka,
- Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
- Havla - Świętokrzyska,
- Witosa - Cieszyńskiego,
- Witosa - Dragana,
- Witosa - Wilanowska,
- Świętokrzyska, przy kościele,
- Świętokrzyska - Niepołomicka,
- Świętokrzyska - Wielkopolska,
- Świętokrzyska - Wieżycka,
- Warszawska - Piotrkowska,
- Świętokrzyska - Guderskiego,
- Nowa Wałowa - Nowomiejska,
- Rakoczego - Kolumba,
- Rakoczego - Piecewska,
- Rakoczego - Bulońska,
- Rakoczego - Belgradzka,
- pętla Siedlce,
- Bulońska - Budapesztańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
- al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
- Havla - Wilanowska,
- Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).
Opinie (293) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-09 08:10
I bardzo dobrze -- te przyciski i tak działały jak chciały , albo wcale !!!! (1)
- 10 8
-
2022-03-09 08:45
Skorzystałeś choć raz?
- 0 2
-
2022-03-09 08:18
Światło powinno się zmieniać od razu po wciśnięciu przycisku, a nie po dwóch minutach
aktualne funkcjonowanie tych przycisków to jakiś absurd.
- 13 5
-
2022-03-09 08:30
(5)
Te przyciski są bardzo przydatne i powinny pozostać w użyciu.
- 15 9
-
2022-03-09 08:36
Dlaczego kierowcy nie wciskają żadnych guziczków jak chcą przejechać przez skrzyżowanie? (3)
- 6 2
-
2022-03-09 08:46
Bo mają pętle indukcyjne w jezdni ty ignorancie! (2)
- 1 7
-
2022-03-09 09:26
piesi też mają "wykrywacze pieszych", a jednak przyciski są
- 4 0
-
2022-03-09 09:29
Na wszystkich skrzyżowaniach, gdzie są przyciski, wszystkie pasma ruchu samochodów mają pętle?
I powstrzymaj się od inwektyw, albo ogranicz je do bliskiej rodziny.
- 3 0
-
2022-03-09 08:39
I tak nie dzialaja
- 2 0
-
2022-03-09 08:35
Przyciski pwoinny pozostać tylko na rzadko uczęszczanych przejściach na żądanie. (1)
W pozostałych gdzi i tak jest sygnalizacja świetlna trzeba je wywalić. Kierowcom bez rożnicy bo i tak zmieniają się światła na sygnaliztorach. A jako pieszy to powiem, że mnie tylko wkurzały te przyciski, bo czesto jak nacisnąłem je zbyt późno to nawet pomimo czerwonego śiwatła dla kierowców i tak nie było dla mnie zielonego i musiałem czekać do następnego cyklu. Po diabła mi zatem takie przyciski
- 10 3
-
2022-03-09 09:04
Zgadza się, przyciski dla pieszych powinny być tylko na przejściach poza skrzyżowaniami
Na większości skrzyżowań i tak praktycznie nic nie dawały, a często potrafiły zaszkodzić.
Np. Jedna z najnowszych dróg czyli Adamowicza, skrzyżowanie z Wołkowyską. Bez aktywacji przyciskiem, zielone przez wschodnią jezdnię nie zapalało się, mimo że samochody i tak stały na czerwonym.
Jaśkowa z Batorego podobnie było. Nie raz była sytuacja, że samochody na głównej stoją, piesi i rowerzyści stoją, bo się spóźnili z przyciskiem kilka sekund, z bocznej kto miał wyjechać, to wyjechał na zielonej strzałce, więc jak dostali zielone to już nikogo nie było.
Jaśkowa Dolina z Grunwaldzką, to już w ogóle ewenement, bo mam wrażenie, że przycisk spowalnia fazę dla pieszych i rowerzystów. Od jakiegoś czasu sygnalizacja jest tak zgrana, że piesi i rowerzyści dostawali wcześniej zielone niż zjeżdżający z Jaśkowej Doliny, co bardzo poprawiło bezpieczeństwo. Jednak aktywacja przycisku powodowała wyrównanie fazy, powrót do starej synchronizacji. Można też było odnieść wrażenie, że czeka się na zielone dłużej niż bez aktywacji.- 1 1
-
2022-03-09 08:38
Kiedowcy to nie caly swiat. Oni chca miec xawsze zielone, ulice po 5 pasow i brak swiatel i skrzyzowan. Oczywiscie do tego darmowy parking pod samym blokiem
- 11 8
-
2022-03-09 08:38
proponuję systemową zmianę w działaniu przycisków
jak nikt nie wciska - to się zielone dla pieszych nie zaświeca i kierowcy nasyceni św. Przepustowością mogą jechać szybko, ale bezpiecznie i ekologicznie, bo nie muszą hamować. Ale jak ktoś wciska, to dla samochodów od razu zapala się żółte i czerwone i piesi przechodzą. Przed pandemią parodią tej metody był fakt, że jeśli pieszy wcisnął przycisk "nie w tej fazie" zmiany świateł, to czekał 2 cykle.
- 9 4
-
2022-03-09 08:44
Ten demontaż to głupota do kwadratu!
- 12 1
-
2022-03-09 08:44
Antyzatoki, likwidowane przyciski, (2)
przejścia naziemne nad podziemnymi. To celowe korkowanie miasta. Powód? Myślenie a'la timmermans, ekologizm (wymyślanie i**otyzmów o środowisku) , aktywizm (życie z wymyślania "lepszego" miasta) i zwykłe deficyty umysłu.
- 25 5
-
2022-03-09 10:22
dobrze się przedstawiać - w skrócie piszesz jak zombie (1)
działania, które wymieniłeś, to działania świadczące o nieśmiałych próbach priorytetowego traktowania potrzeb pieszych i rowerzystów. Kierowcy (nadmiar samochodów) są głównym źródłem trudności, przeżywanych przez innych kierowców, nie mówiąc o mieszkańcach. Dlatego trzeba w sposób priorytetowy (uprzywilejowany) traktować rozwiązania zwiększające komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych, rowerzystów i klientów transportu miejskiego, by kierowcy poszli po rozum do głowy i zmienili co najmniej niekiedy swoje zachowania komunikacyjne.
- 3 5
-
2022-03-09 11:28
Tylko ze to nie ma absolutnie zadnego zwiazku z dzialaniami miasta.
- 1 0
-
2022-03-09 08:54
Przycisklandia
Bez jojkania:
1) Na przejściach dla pieszych które są w obrębie skrzyżowań te przyciski są kompletnie bez sensu. W takich przypadkach czy pieszy naciśnie przycisk czy też nie samochody czekają na swoje zielone światło, więc niech nie kwitnie biadolenie o ciężkiej doli kierowcy.
2) Sens mają przyciski na przejściach dla pieszych poza skrzyżowaniami.
Przyciski/światła/zebry wszystko to powinno służyć bezpieczeństwu nas wszystkich uczestników ruchu drogowego. Jak napisałem nie narzekajmy, nie jojkajmy tylko bądźmy konstruktywni. Muszę przyznać, że niestety urzędnicy nie są konstruktywni, a wielu przypadkach destruktywni głównie z poczuciem "większej wiedzy" np. na temat przejścia dla pieszych, albo skrzyżowania którego nigdy na oczy nie widzieli, a o jakiejś analizie ruchu czy lokalnych uwarunkowaniach nie wspominając.
P.S. Autor postu przemierza dzień w dzień pieszo ponad 10km po trójmiejskich chodnikach, drogach i poboczach.- 7 1
-
2022-03-09 08:58
Żeby one działały .bo można wciskać i nic się nie dzieje...
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.