• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o ścieżki rowerowe na Siedlcach

Maciej Naskręt
20 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Kartuska w Gdańsku. W świetle tego parkingu ma częściowo przebiegać ścieżka rowerowa. Mieszkańcy są niezadowoleni, bo stracą miejsca postojowe. Ul. Kartuska w Gdańsku. W świetle tego parkingu ma częściowo przebiegać ścieżka rowerowa. Mieszkańcy są niezadowoleni, bo stracą miejsca postojowe.

Mieszkańcy chcą zmian w przebiegu dwóch ścieżek rowerowych na Siedlcach. Trudno zmienić projekty, bo inwestycje są już za bardzo zaawansowane. - Mieszkańcy niepotrzebnie doszukują się problemów, na tych ścieżkach wszyscy zyskają - twierdzą rowerzyści.



Czy inwestorzy ścieżek rowerowych powinni uwzgęldnić protesty mieszkańców Siedlec?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska zleciła budowę ścieżki rowerowej na odcinku od pętli tramwajowej na Siedlcach do ul. Powstańców Warszawskich. Inwestycja ma ruszyć lada dzień. Jej projekt zakładał przeprowadzenie ścieżki tuż przed domami po północnej stronie jezdni na dolnym odcinku ul. Kartuskiej. To nie spodobało się mieszkańcom okolicznych budynków.

- Choć wraz z sąsiadami nie jesteśmy przeciwnikami budowy ścieżek rowerowych, źle się stało, że nie wytyczono ścieżki po południowej stronie ul. Kartuskiej albo w ogóle na ul. Zakopiańskiej. Chcemy zmiany w projekcie. Po wybudowaniu ścieżki będziemy tu mieli niewiele miejsc postojowych. Na domiar tego rowerzyści jeżdżą z zawrotną prędkością - będą oni zagrożeniem dla osób wychodzących z budynków - mówi pan Jarosław, mieszkaniec ul. Kartuskiej.

Co o tej sprawie myślą w DRMG? - Trudno teraz zmieniać przebieg ścieżki, gdy mamy już zagwarantowane finansowanie, wykonany projekt, rozstrzygnięty przetarg i udzieloną zgodę na budowę. Zrobimy jednak wszystko, aby zagwarantować bezpieczeństwo mieszkańcom i rowerzystom. Przy ścieżce rowerowej umieścimy ponadstandardowe oznakowanie - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Pozostaje do rozwiązania kwestia miejsc postojowych. Ich liczba na ul. Kartuskiej zmaleje o ok. 30 proc. względem dotychczasowego stanu. Jak ten problem DRMG chce rozwiązać? - Spotkam się z urzędnikami z Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego [zajmuje się on planowaniem inwestycji w Gdańsku przyp. red.] w Gdańsku i przedstawię im ten problem. Będę zachęcał ich do wytypowania jakichś dodatkowych stanowisk w tej części miasta, gdzie ten problem występuje - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.

Nieco dalej, na ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska, prowadzona jest przebudowa jezdni. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni już w trakcie inwestycji podjął decyzję o dobudowaniu tam ścieżki rowerowej. Jej przebieg też nie podoba się mieszkańcom z pobliskich domów. Tu jednak lokatorzy, inaczej jak ci z ul. Kartuskiej, chcą by ścieżka rowerowa właśnie przechodziła pod ich domami.

- Przed naszym budynkiem zaplanowano parking, który będzie w dni powszednie zastawiony samochodami. Ich kierowcy udają się do pracy do pobliskich urzędów i szpitali. Wraz z sąsiadami chcemy, aby właśnie tu przebiegała ścieżka, a nie po drugiej strony jezdni jak jest to teraz wykonywane - mówi pan Łukasz, mieszkaniec domu przy ul. Powstańców Warszawskich.

- Na zmiany jest nieco za późno. Inwestycja jest w trakcie - droga dla rowerów jest już budowana. Poza tym nie można dopuścić do sytuacji, w której mieszkańcy wychodzą z klatki wprost przed rozpędzony z góry rower. Stąd decyzja o wybudowaniu po wschodniej stronie jezdni miejsc postojowych - mówi Marian Werner, kierownik działu inwestycji w gdańskim ZDiZ.

Co o obu protestach sądzą rowerzyści? - Mieszkańcy niepotrzebnie doszukują się problemów. Jeśli powstanie ścieżka na ul. Kartuskiej i ul. Powstańców Warszawskich więcej kierowców dostrzeże zaletę jazdy rowerem. Przesiądzie się. A wtedy zwolnią się miejsca postojowe. W miejscach szczególnie niebezpiecznych będziemy jeździć ostrożnie, bo również nie chcemy wypadków. Po za tym zarządca ścieżki, jak zawsze w takiej sytuacji, ustawi szykany z barierek - wyjaśnia pan Damian, który mimo jesiennej słoty dojeżdża do pracy rowerem w centrum Gdańska z Oruni Górnej.

Miejsca

Opinie (223) 7 zablokowanych

  • BEZEDURA (2)

    Jeżdżę często na rowerze . Ale ta ścieżka to poroniony pomysł . Będzie tak sam jak przy Dworcu . Będa konflikty z ludźmi . Nie będzie na rowerze fajnie bo trzeba będzie mieć oczy naokoło głowy bardziej niz gdziekolwiek . Ścieżki - TAK , ale nie za wszelką cenę .

    • 8 4

    • konflikty będą - już są (1)

      warto je rozwiązywać tak, by było najmniej kosztów a najwięcej korzyści

      kto powiedział/napisał że ścieżki za wszelką cenę?

      ich cena jest dużo niższa niż koszt budowy parkingów i dróg dla samochodów
      na wielu ulicach wystarczy uspokoić ruch i mieszać ruch kołowy i rowerowy
      Na Kartuskiej pod górkę to nie jest zbyt atrakcyjne

      o tym nie pomyślałeś rommel?

      • 1 0

      • Jestem za , ale czasami układ komunikacyjny wyklucza ściężkę . Wolę kawałek po ulicu niz narażać sie na najechanie kogoś wychodzącego z domu .

        • 0 0

  • żadna deklaracja praw człowieka nie mówi o prawie do darmowego parkowania samochodu

    na drodze publicznej przy miejscu zamieszkania

    • 5 5

  • mam nadzieję, że zostanie zbudowana niebawem droga rowerowa po zachodniej stronie ulicy Nowolipie

    wtedy z Moreny będzie można szybko zjechać do Kartuskiej i pomykać w dół po jezdni

    poprawi się kultura jazdy kierowców na Kartuskiej, którzy przyzwyczają się do obecności cyklistów na jezdni

    wtedy będzie super - poprawi się bezpieczeństwo wszystkich

    • 4 1

  • Nie przejmuj się. (1)

    Urzędasy wstawią parkometry i problem parkowania, rozwiążą. I nie będzie konsultacji. Jak w centrum, parkuj chamie, tam - gdzie nie sięga nasza władza.

    • 4 2

    • mir - parkometry nie załatwią sprawy

      nie obrażaj urzędników - parkometry są w interesie mieszkańców

      popyt na parkowanie jest nieelastyczny

      trzeba ludziom pokazać alternatywny sposób dojeżdżania do pracy, wtedy wielu zrezygnuje z samochodu a pozostali będą mieli więcej miejsca do życia.

      na samochodzie życie się nie kończy, chociaż wielu w nim skończyło życie
      (czego ci nie życzę)

      • 1 0

  • rury dla rowerów

    Co za kretyn lub idiota wymyslił na parkingach słupki do rowerów. Trzeba miec niezle pod deklem aby w ten sposób wymyslić taki idiotyzm. A moze Panie madry inzynierze zdałoby sie pojechac do HOLANDI na szkolenie, ale pewnie cie na to nie stac. Moze Ci fundnę abys sie durniu naumiał conieco!!!!

    • 2 7

  • Ile ludzi tyle opinii (1)

    Bardzo się cieszę z tej ścieszki na ul. Kartuskiej. Jestem przekonana że napewno będzie lepiej niż obecnie. Teraz jeździmy chodnikiem i jest bardzo niebezpiecznie a ścieżka jakia nie będzie napewno będzie bezpieczniej niż do tej pory. A własciciele samochodów jak dalej zaparkują niż pod drzwiami swojej klatki to tez będzie dla nich lepiej, trochę ruchu dobrze im zrobi.

    • 9 4

    • ...popieram Pani wypowiedź. Czasami jeżdżę ulicą Kartuską do Oliwy i właśnie brakowało mi tej ścieżki rowerowej na Kartuskiej, bo po krzywych kafelkach chodnikowych niewygodnie się jechało. Teraz to będzie luksus. A parkowanie na takiej ulicy to powinno być dozwolone tylko do 15 minut. Samochody tam zawalają dojazdy do obiektów użyteczności publicznej. Tarasują dojazdy karetkomi, strażakom no i pieszym.

      • 0 1

  • Dalej to znaczy gdzie? (1)

    Przy części budynków brak miejsc na podwórkach. Proszę wskazać miejsce do parkowania - jakiekolwiek, gdy zabraknie go dla ok. 60 samochodów. Mieszkańcy nie są przeciwni ścieżce lecz są za zmianą jej przebiegu.

    • 6 2

    • Chocby na parkingu strzeżonym na Szarej.

      Proste stać cię na samochod to musi cię być stać na parking. Jak nie to go sprzedaj i nie zawracja głowy .

      • 2 3

  • Powstańców Warszawskich (1)

    a najciekawsze jest to, że od Płowców do cmentarza francuskiego jest tylko ścieżka rowerowa, a chodnika nie przewidziano( chociaż miejsce jest)
    a właśnie tamtędy chodzi cała masa starszych ludzi do kościoła św Teresy
    już widzę jak będzie wesoło, zwłaszcza,że na tym odcinku, w dół, można rowerem rozwinąć niezłą prędkość.

    • 4 4

    • kościół św Teresy

      będzie po drugiej stronie, to jest kaplica tymczasowa, a ciąg pieszo - jezdny jest tam wystarczający.

      • 1 1

  • ścieżka rowerowa pod oknami to pogorszenie warunków mieszkania przy ul.Kartuskiej

    Planowana pod oknami bloków przy ul. Kartuskiej sciezka rowerowa to nie tylko niebezpieczeństwo dla starszych ludzi zamieszkujacych w wiekszości bloki wzdłuz ulicy. Spowoduje ona liwidację ostatnich bastionów zieleni, ktore odgradzaja mieszkańców od uciążliwości ruchliwej ulicy. Czy DRMG akceptując zaprojektowana ściezke rowerową choc trochę zastanowiło się nad komfortem i bezpieczeństwem mieszkańców? Jest kilka innych mozliwości poprowadzenia ścieżki rowerowej, choćby wzdłuż ulicy Malczewskiego lub Zakopiańskiej. Dlaczego akurat Kartuską????Bo najtaniej???? Jestem przeciwna tej ścieżce choc sama często jeżdże rowerem. Gdzie w tym wszystkim sa poza rowerzystami pozostali mieszkancy Gdańska?????

    • 4 7

  • barierki

    w Warszawie zaden samochód nie moze zaparkowac na scieszce rowerowej bo są odgrodzone 50-cio centymetrowymi słupkami w Gdansku nigdzie tego nie ma wiec miejsca parkingowe beda jak były. "to mnie gryzie"

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane