• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o ścieżki rowerowe na Siedlcach

Maciej Naskręt
20 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Kartuska w Gdańsku. W świetle tego parkingu ma częściowo przebiegać ścieżka rowerowa. Mieszkańcy są niezadowoleni, bo stracą miejsca postojowe. Ul. Kartuska w Gdańsku. W świetle tego parkingu ma częściowo przebiegać ścieżka rowerowa. Mieszkańcy są niezadowoleni, bo stracą miejsca postojowe.

Mieszkańcy chcą zmian w przebiegu dwóch ścieżek rowerowych na Siedlcach. Trudno zmienić projekty, bo inwestycje są już za bardzo zaawansowane. - Mieszkańcy niepotrzebnie doszukują się problemów, na tych ścieżkach wszyscy zyskają - twierdzą rowerzyści.



Czy inwestorzy ścieżek rowerowych powinni uwzgęldnić protesty mieszkańców Siedlec?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska zleciła budowę ścieżki rowerowej na odcinku od pętli tramwajowej na Siedlcach do ul. Powstańców Warszawskich. Inwestycja ma ruszyć lada dzień. Jej projekt zakładał przeprowadzenie ścieżki tuż przed domami po północnej stronie jezdni na dolnym odcinku ul. Kartuskiej. To nie spodobało się mieszkańcom okolicznych budynków.

- Choć wraz z sąsiadami nie jesteśmy przeciwnikami budowy ścieżek rowerowych, źle się stało, że nie wytyczono ścieżki po południowej stronie ul. Kartuskiej albo w ogóle na ul. Zakopiańskiej. Chcemy zmiany w projekcie. Po wybudowaniu ścieżki będziemy tu mieli niewiele miejsc postojowych. Na domiar tego rowerzyści jeżdżą z zawrotną prędkością - będą oni zagrożeniem dla osób wychodzących z budynków - mówi pan Jarosław, mieszkaniec ul. Kartuskiej.

Co o tej sprawie myślą w DRMG? - Trudno teraz zmieniać przebieg ścieżki, gdy mamy już zagwarantowane finansowanie, wykonany projekt, rozstrzygnięty przetarg i udzieloną zgodę na budowę. Zrobimy jednak wszystko, aby zagwarantować bezpieczeństwo mieszkańcom i rowerzystom. Przy ścieżce rowerowej umieścimy ponadstandardowe oznakowanie - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Pozostaje do rozwiązania kwestia miejsc postojowych. Ich liczba na ul. Kartuskiej zmaleje o ok. 30 proc. względem dotychczasowego stanu. Jak ten problem DRMG chce rozwiązać? - Spotkam się z urzędnikami z Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego [zajmuje się on planowaniem inwestycji w Gdańsku przyp. red.] w Gdańsku i przedstawię im ten problem. Będę zachęcał ich do wytypowania jakichś dodatkowych stanowisk w tej części miasta, gdzie ten problem występuje - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.

Nieco dalej, na ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska, prowadzona jest przebudowa jezdni. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni już w trakcie inwestycji podjął decyzję o dobudowaniu tam ścieżki rowerowej. Jej przebieg też nie podoba się mieszkańcom z pobliskich domów. Tu jednak lokatorzy, inaczej jak ci z ul. Kartuskiej, chcą by ścieżka rowerowa właśnie przechodziła pod ich domami.

- Przed naszym budynkiem zaplanowano parking, który będzie w dni powszednie zastawiony samochodami. Ich kierowcy udają się do pracy do pobliskich urzędów i szpitali. Wraz z sąsiadami chcemy, aby właśnie tu przebiegała ścieżka, a nie po drugiej strony jezdni jak jest to teraz wykonywane - mówi pan Łukasz, mieszkaniec domu przy ul. Powstańców Warszawskich.

- Na zmiany jest nieco za późno. Inwestycja jest w trakcie - droga dla rowerów jest już budowana. Poza tym nie można dopuścić do sytuacji, w której mieszkańcy wychodzą z klatki wprost przed rozpędzony z góry rower. Stąd decyzja o wybudowaniu po wschodniej stronie jezdni miejsc postojowych - mówi Marian Werner, kierownik działu inwestycji w gdańskim ZDiZ.

Co o obu protestach sądzą rowerzyści? - Mieszkańcy niepotrzebnie doszukują się problemów. Jeśli powstanie ścieżka na ul. Kartuskiej i ul. Powstańców Warszawskich więcej kierowców dostrzeże zaletę jazdy rowerem. Przesiądzie się. A wtedy zwolnią się miejsca postojowe. W miejscach szczególnie niebezpiecznych będziemy jeździć ostrożnie, bo również nie chcemy wypadków. Po za tym zarządca ścieżki, jak zawsze w takiej sytuacji, ustawi szykany z barierek - wyjaśnia pan Damian, który mimo jesiennej słoty dojeżdża do pracy rowerem w centrum Gdańska z Oruni Górnej.

Miejsca

Opinie (223) 7 zablokowanych

  • Super sprawa z tą ścieżką (1)

    Bardzo się cieszę że w końcu powstanie ta ścieżka rowerowa, będzie można przejechać bez obawy nie jak dawniej po chodniku obawiając się mandatu .

    • 10 5

    • naiwny

      zobaczymy jaki będzie komfort jazdy - między ludźmi, którzy wychodzą z przychodni, klatki, sklepu a wystarczyło przerzucić ścieżką na drugą stronę gdzie jest mniejszy ruch

      • 5 3

  • Nareszczie (3)

    teraz rowerzysci doczekają się swojej drogi na Siedlcach.
    Brawo władze miasta Gdańsk macie plusa.

    • 10 4

    • Też się cieszę

      • 2 0

    • (1)

      ucierpią mieszkańcy i rowerzyści, bo prędkość jazdy będzie spacerowa - a wystarczyło aby ścieżka szła drugą strona - tam gdzie nie ma sklepów,przychodni, tylu klatek...nie jestem przeciwna ścieżką, tylko bezmyślności

      • 2 7

      • chcesz jeździc szybciej

        korzystaj z jezdni

        Na Kartuskiej jest uspokojony ruch - w dół rowerem po asfalcie jeździ się często szybciej niż samochodem

        im więcej rowerzystów na jezdni nachylonej w dół tym ruch samochodów spokojniejszy i bardziej płynny a korków nie przybywa.

        dla cyklistów napierających pod górę (po północnej stronie Kartuskiej) ścieżka się przyda, pieszych zawsze łatwo ominąć - chyba że chodnik jest zwężany przez parkujące w skos samochody (których tam nie musi być)

        • 2 2

  • "...więcej kierowców dostrzeże zaletę jazdy rowerem. Przesiądzie się. A wtedy zwolnią się miejsca postojowe..."

    Co za pieprzony burak z tego Damiana. To może wprowadźmy płatne ścieżki rowerowe. będzie więcej pieniędzy i wybudujemy nowe miejsca parkingowe.

    • 5 6

  • (1)

    Ale to drzewo na ścieżce na Powstańców to chyba coś nie bardzo ?

    • 3 1

    • duży spadek, będzie czego się przytrzymać

      • 3 0

  • to nie demokracja tylko cwaniactwo

    dlatego nie będę tym razem głosować na obecnego prezydenta - Miasto ogłosio informację o konsultacjach społecznych tylko w dwóch mediach - jedno ogłoszenie w Dzienniku Bałtycki i jednio w Wyborczej, nie było ich już stać rozkleić kilka plakatów w kilku klatkach, przy tej masie reklam/ informacji to celowy zabieg, alby nikt się nie zgłosił- to nie jest demokratyczne zachowanie! To cwaniactwo!

    • 7 4

  • a gdzie był pseudo oficer rowerowy dlaczego tego niesprawdził?

    Nigdzie nie był bo on jest tam tylko figurantem i niema nic do gadania.

    • 3 4

  • Lobby rowerow, z naczelnym rowerowcem - budyniem - staje się nieznośne. (1)

    Nie szukajcie zwady z mieszkańcami i kierowcami bo dostaniecie po uszach.

    Tak trudno zrozumiec, że np. łatwiej wam zatrzymac rower aniżeli kierowcy auto ?

    albo: wasze ścieżki zajmują ponad 50 % chodnika a przemieszcza się po nich 2% ludzi korzystających z chodnika?

    itd.

    Podskakujecie nie od dzisiaj - nie wyjdziecie na tym dobrze.

    • 2 10

    • Lobby samochodziarzy się odzywa.

      Zacznijcie jeździć zgodnie z przepisami to zawsze zdążycie zatrzymać auto.
      Miasto się korkuje i ścieżki rowerowe są potrzebne,zawsze łatwiej zbudować taką ścieżkę niż nową drogę pod którą to trzeba by wyburzyć część miasta.

      • 8 2

  • super dla rowery , a samochdy nieposzebny

    Chcemy ścieżka rowerowa z ul nowe ogrody do ul postokowa budowa . najbardzej lepiej to oszedzaje pieniedzi .

    • 2 1

  • Zobaczcie co się dzieje pod sądem!! Tam chodnika jest metr!! (4)

    • 6 2

    • pod sąd ich za taki chodnik!

      • 5 2

    • gdyby nie zrobiono pasa do skrętu w prawo w ulicę Kurkową dla samochodów (2)

      to byłoby tam więcej miejsca dla pieszych

      Szkoda, że ciągle jest wielu pozornie bezstronnych myślących głównie o samochodach nawet w centrum miasta gdzie powinno być więcej miejsca dla ruchu pieszych i cyklistów

      • 5 4

      • akurat ten prawoskret to bardzo dobry pomysl (1)

        • 2 2

        • dla jakiej liczby uzytkowników?

          dla wielu pieszych to porażka
          dla rowerzystów obojętne

          ilu kierowców dziennie skręca w Kurkową?

          na pewno mniej niż pieszych chodzących w tym miejscu

          • 2 0

  • Ukarać mieszkańców tak parkujacych. (1)

    Dlaczego te auta tak daleko wjeżdżają na chodnik? Mało mają miejsca?

    • 8 1

    • No właśnie także zauważyłam,że tak daleko wjechali na chodnik,ale na podstawie tych zdjęć z pewnością dostaną mandaty.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane