- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (55 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Śrutem w nawierzchnie kolejnych ulic w Gdańsku
Po ul. Słowackiego, Gdańsk chce zwiększyć przyczepność na kolejnych dwóch ulicach: Spacerowej i Świętokrzyskiej
. W obu lokalizacjach tzw. śrutowanie nawierzchni jezdni zostanie przeprowadzone na najbardziej krętych odcinkach dróg.
Uzyskana w ten sposób większa "chropowatość" nawierzchni poprawia przyczepność kół pojazdów do jezdni, co jest szczególnie ważne w trudnych warunkach atmosferycznych.
Metoda śrutowania dotychczas została zastosowana w Trójmieście tylko raz - na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Mniejsza liczba wypadków oraz kolizji, a także wyniki badań uszorstnienia nawierzchni (dwukrotnie wyższy wskaźnik niż zapisany w polskiej normie) przekonały urzędników do jej wdrożenia na kolejnych dwóch ulicach.
Spacerowa przy leśniczówce, górny odcinek Świętokrzyskiej
Na ul. Spacerowej śrutowaniem objętym zostanie odcinek w okolicach siedziby Leśnictwa Renuszewo. Znajduje się tutaj dość ostry łuk drogi, a ponadto brak drzew bezpośrednio przy jezdni powoduje lokalną zmianę jej przyczepności pomiędzy odcinkami przebiegającymi przez Lasy Oliwskie.
Na ul. Świętokrzyskiej zabieg śrutowania będzie zastosowany w górnym odcinku, w pobliżu zbiornika retencyjnego. W 2016 r. doszło tutaj do groźnego wypadku, po którym zdecydowano się poprawić oznakowanie dwóch łuków drogi. Teraz na tym odcinku zwiększona zostanie również jej szorstkość.
Prace odbędą się jeszcze w tym roku
Prace muszą być wykonane w ciągu 30 dni od momentu zawarcia umowy, co oznacza, że realizacja powinna nastąpić jeszcze przed końcem roku. O wyborze wykonawcy w przetargu Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, zaś w 40 proc. okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty.
Przypomnijmy, że koszt poprawy przyczepności dwukilometrowego odcinka ul. Słowackiego w ubiegłym roku wyniósł ok. 240 tys. zł. Łączna długość odcinków wskazanych do śrutowania w tym roku wynosi natomiast ok. 1,4 km.
Materiał archiwalny z 2017 r.
Miejsca
Opinie (272) 3 zablokowane
-
2018-09-19 14:22
Wyśrutować budyniowi glacę za (2)
Spacerową.
- 5 1
-
2018-09-19 17:08
(1)
To nie Budyń korkuje Spacerową, tylko kierowcy ;)
- 0 4
-
2018-09-19 21:47
ale on zablokował jej przebudowę.
- 3 0
-
2018-09-19 15:20
bo polska norma na warstwy scieralne to jakis archaizm jest.
- 1 0
-
2018-09-19 19:23
Na łyse opony aut z GDA(jak na zdjęciu)gka,gnd,cgr i podobnych słoików śrutowanie nie pomoże.
- 3 1
-
2018-09-19 20:46
Śrutowanie mózgów byłoby skuteczniejsze
- 5 0
-
2018-09-22 10:35
Technologia Textureblast używana jest na zachodzie Europy od wielu lat.
Za kilka lat nie będzie tego można juz powtórzyć bo micro i macrotexture bedą nie do odtworzenia. W tym przypadku konieczna będzie wymiana warstwy ścieralnej z PSV minimum 65, 68 albo 68+. Poza tym polscy drogowcy powinni zacząć wdrażać HFS czyli High friction surfacing, albo w skrócie anti-skid, zwłaszcza na zjazdowych, zakrętach i na dojazdach do skrzyżowań i przyjść dla pieszych. Może za 50lat, jak dożyję.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.