• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stop zwolnieniom TPSA

MM
18 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
"France Telecom to nie twój dom!". Taki okrzyk wznosili protestujący pracownicy telekomunikacji. Przed siedzibą firmy przy ul. Długiej pikietowało ponad stu przedstawicieli NSZZ "Solidarność" z różnych okręgów kraju.
Pikietę zorganizowała Komisja Zakładowa NSZZ "Solidarność" Obszar Telekomunikacji Gdańsk w ramach ogólnopolskiej akcji protestacyjnej uchwalonej przez Sekcję Krajową.

- W ciągu trzech lat w telekomunikacji zwolniono 40 tysięcy osób - mówi Dariusz Majewski, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność". - W najbliższym czasie planowane są kolejne zwolnienia ok. 2 tys. osób. Poza tym zapowiadana jest tzw. zmiana jakościowa. Przewidziano też centralizację pewnych pionów. W telekomunikacji mamy 26 obszarów, każdy ma swój dział rachunkowości czy kadr. Po centralizacji najprawdopodobniej zostanie tylko jeden z nich. Przez to tylko w obszarze gdańskim może zostać zlikwidowanych 84 miejsc pracy.

Pracownicy skarżyli się, że restrukturyzacja TP S.A. w wydaniu France Telecom polega wyłącznie na zwalnianiu pracowników, wydzielaniu kolejnych sfer działalności poza firmę, zastraszaniu ludzi i zmuszaniu ich do "dobrowolnych odejść". Poza tym obawiają się wypowiedzenia przez zarząd spółki Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, co pozbawi ich wszelkich gwarancji pracowniczych. Pracownicy chcą też usprawnienia obsługi klientów.

- Żądamy zwiększenia etatowych stanowisk pracy w Błękitnej Linii - mówi Majewski. - Chcielibyśmy też zwiększyć liczbę biur bezpośredniej obsługi klientów.
Głos WybrzeżaMM

Opinie (108)

  • chciałbym aby tak było dążenie do państwa obywatelskiego jest marzeniem ale nie muciekniesz od historii - Mouses 40 lat włóczył po pustyni az wymarli tych co wyszli ze starymi nawykami- a dzisiaj jest podobnie nie uciekniesz od przeszlości jeżeli ktoś potrafi umotywować co to jest komuna i dobrze że mu sie kojarzy sie z negatywnymi zjawiskami w calej rozciągłości bo tak było .
    Mysle ze moje argumenty są zasadne ,

    A sprawa Turków -noooo islam oberwał kilka razy od braci Lachów zeby nie pisac ze zatrzyamaliśmy ich pochód do europy ,tak jestem przekonany że do dzisiaj to pamiętaja tylko europa o tym nie pamieta.

    • 0 0

  • Nemo

    Widocznie Ci niezadawoleni ludzie jak piszem maja swoje powody by nazywac Telekominikacje be....... druga sprawa to nad czym sie tu rozwodzić, ktoś napisał ,że TP ma najdroższe połaczenia w Europie i to jest prawda. Są wstretnym monopolstą, nieułatwija zycia swoim klientom , sądze ,że wiele osób woli usługi Netii tylko ,że nie wszedzie Netia dociera(na wioskach nie instalują). Trzecia kwestia to słynna "Błękitna Linia" , z głosem Pani Krystyny CZ.,niekompetentna obsługa. Komu i czemu ma to służyć. Wiesz co powinno sie zrobić z taka firmą, zwyczajnie zaorać pługiem.

    • 0 0

  • jak piszesz miało byc , sorry za byka

    • 0 0

  • i dobrze, niech pozwalniają to bydło, bo i tak siedzą tam, nic nie robią i jeszcze chcą, zeby im za to placić!!!



    Dobrze Alfer powiedział TELEKOMUNA-a wiesz dlaczego Nemo_666?? Bo tam pracują jak za komuny-przychodzisz coś załatwić, to stosują metode spychania:

    Idę sobie grzecznie w piątek załatwić ważną sprawę mojej firmy (odrazu powiem, ze wcześniej były wysłane 4 pisma w tej sprawie, a reakcji jak nie było tak nie ma. "Pani pójdzie z tym do pokoju 302", a w pokoju 302 odsyłają do 215, w którym z koleji nikogo nie ma!!!

    Wracam więc pokornie do pierwszego odwiedzonego pokoiku i wyjaśniam sytuację na co Pani mi mówi: "My juz konczymy pracę, proszę przyjść w poniedziałek" (na zegarku 15:55!!!) Proszę wiec, aby podała mi numer tel. do siebie to zadzwonię w poniedziałek i ona mi przekaże co i jak, na co "miła Pani" mówi: "my nie podajemy swoich numerów, bo bezprzerwy ktoś tu wydzwania!!!" No to szlag mnie jasny trafił-co mi tu jakaś krowa bedzie fundowała darmowe zwiedzanie TEPSY?? Dopiero jak powiedziałam, ze nie wyjdę z tego pokoju dopóki Pani mi nie załatwi tego co jest jej z****nym obowiązkiem zostałam obsłużona!!!

    • 0 0

  • Nemo_666

    Faktycznie w TPSA zmienił się właściciel, być może zmieniło sie tak jak mówisz zarządzanie (choć sądząc po ostatnich "wyczynach" TPSA bardzo w to wątpię), lecz mentalność zatrudnionych tam "fachowców" nie zmieniła się od "tamtych" czasów (nie używam słowa komuna by znów nie narazić się na komentarz). O "Błękitnej Linii" piasłem już wcześniej, więc teraz inny przykład :
    Mieszkam na nowym osiedlu, gdy wprowadzaliśmy się tam złożyliśmy podanie do TPSA o założenie telefonu (było to 3 lata temu). TP SA stwierdziło, że nie ma tam kabli, infrastruktury itp. i okresliła termin założenia telefonu na ok 3-4 lata. A Netia nikogo o nic się nie pytała tylko po prostu pociągneła kable, okablowała całe osiedle i każdemu kto chciał "od ręki" zakładała telefon.

    • 0 0

  • Kretyńska błękitna linia

    Dzisiaj równo 10 minut musiałem czekać aby jakaś nawiedzona nimfomanka (och, ach itp.) odebrała telefon. Powiedziałem kolejny już raz że w grudniu zrezygnowałem z usług TP SA, a oni przysłali mi fakturę z abonamentem za marzec, podobnie było w lutym. Szlag może człowieka trafić z tym burdelem jakim jest TP SA.

    • 0 0

  • Co tu dużo mówić

    Tepsa = Sepsa

    • 0 0

  • A co do telefonów

    To zgadzam się z Alferem. Tylko TP słynie z olewania klientów. Netii nie znam, ale dobrze znam podobny do niej Dialog. Internet można mają kiepski, ale jeśli chodzi o telefony to są solidni, szybcy i niedrodzy. Dodatkowym plusem są ich budki telefoniczne na monety a nie na drogie karty (najtańsza karta TP kosztuje chyba 15zł). Miejmy nadzieje, że Dialog roszerzy swoją działalność. Na razie funkcjonuje Elblągu, Wrocławiu, Zielonej Górze i jeszcze paru miastach, ale w planach ma również wkroczyć napierw do woj. Kujawsko-Pomorskiego oraz Wielkopolskiego a potem Zachodniopomorskiego i Pomorskiego.

    • 0 0

  • Czy 3 miesiące to dużo ? Kto da więcej ?

    Ponad 3 miesiące na założenie telefonu.
    Pół roku na zmianę adresu na który mają przychodzić rachunki.
    Próba założenia preselekcji - ponad 3 miesiące, na razie bezskuteczna.

    Kto ma lepsze wyniki niech się wpisze

    • 0 0

  • Moby Dick, jagula i Alfer

    Ja nie przeczę, że ta firma źle działa. Działa fatalnie. Ale zdecydujmy się dlaczego. Słyszę tu opinie całkowicie sprzeczne. jedni mówią, że zwolniono kompetentnych pracowników, a zatrudniono młodych studentów, którzy nic nie umieją ale są tańsi i nie trzeba za nich płacić ZUS. Inni mówią, że odwortnie siedzą tam nienaruszalne babiszony z mentalnością z czasów komuny i nic się tu nie zmieniło. Tych dwóch tez się nie da pogodzić. Jedni twierdzą, że likwiduje się etaty i dlatego nikną BOKi, drudzy mówią, że to wina komunistycznej mentalności odziedziczonej po PRL. To tez się kupy nie trzyma, PRL nie likwidowało etatów, tylko je monożyło.

    Chciałbym tylko dojść tu do konstatacji, że lekarstwo, które miało uzdrowić TP SA, czyli prywatyzacja ni jak tej firmie nie pomogło, a nawet wręcz przeciwnie. Jest to o tyle ważne, że szykuje się prywatyzacja innych dużych i podobnych firm takich jak Energa, czy PKO BP. Efekt takich prywatyzacji będzie podobny: jakośc i cena usług jeszcze się pogorszą, a państwo starci nad tym kontrolę i udział w zyskach.

    Bo to nie prywatyzacja, ale rzeczywista konkurencja wymusza jakość usług. A taj nie przybędzie Problem w tym, że w takich działach jak energetyka czy telekomunikacja stacjonarna konkurencję wprowadzić trudno. Bo co z tego że istnieje NETIA skoro obsługuje ona tylko końcowe łącza i to w bogatych rejonach miast?

    Pytanie, czy nie lepiej w takiej sytuacji pozostać przy państwowym, przynajmniej w inny sposób Polacy będa mieli z tego korzyść, a może i więcej do powiedzenia w sprawach firmy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane