• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sukces Gdyni - porażka Gdańska

JAGA
21 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Plan rozszerzenia komunikacji trolejbusowej w Gdyni jako jeden z sześciu projektów przeszedł do kolejnego etapu starań o unijne pieniądze - pozytywnie przeszedł formalną ocenę wniosku. Wśród sześciu wniosków, które zostały odrzucone, znalazł się niestety gdański projekt komunikacji miejskiej.

Takie informacje podało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. Projekty można było zgłaszać do programu "Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach" w ramach "Zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego. Na ten cel Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego przeznaczył ponad 45 mln euro. Gdynia ma coraz większą szansę uszczknąć z tego "tortu" 4,5 mln euro, czyli 21 mln zł. Kolejny etap prowadzący do celu to merytoryczno-techniczna ocena projektu, która zakończy się 22 października.

Projekty odrzucone z przyczyn formalnych wykazywały m.in. brak gotowości technicznej do realizacji (brakowało dokumentacji technicznej, studium wykonalności czy oceny oddziaływania na środowisko). Zdarzało się też, że były niezgodne z celami programu. Skoro Gdynia przeszła przez dotychczasowe sito, logiczne jest, że spełniła wszystkie wymogi tego etapu.

Co zyskają na tym mieszkańcy Gdyni? Jeśli będą unijne pieniądze komunikacja trolejbusowa rozszerzy swój zasięg na kolejne dzielnice Gdyni. Do 2006 r. przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euromarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w Kaczych Bukach. Od tej lini będzie odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa - Miętowa. Trolejbusy będą też dojeżdżać do pętli Witomino - Leśniczówka (trakcję doprowadzono już do węzła Franciszki Cegielskiej - zostało ok. 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tu trolejbusy z zajezdni Redłowo, które zaczynają rano trasy właśnie w rejonie Chyloni i Cisowej, a na terenie byłej zajezdni będzie mógł powstać park technologiczny. Skoro linie trolejbusowe mają być dłuższe w planach jest też kupno 10 nowych trolejbusów. Oczywiście jak to zwykle z pieniędzmi unijnymi bywa nie finansują one całości inwestycji.

- To program który daje możliwość uzyskania 50-proc. wsparcia z funduszy UE - informuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Resztę dołożymy z naszego budżetu.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni już wcześniej zbierał bardzo dobre oceny przygotowania tego programu. Skoro ministerstwo kwalifikując projekt do dalszej oceny potwierdziło te opinie, zostaje oczekiwanie na miejmy nadzieję pozytywny wynik starań.
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (128)

  • Gdansk vs Gdynia

    Bezapeleacyjnie Gdansk dzieki obywatelowi Makaremu wygrywa w kategorii najwiekszego pajaca roku....
    przewaga Gdanska w tej kategorii nad Gdynia byla ogromna

    • 0 0

  • Najlepsze jest to że wymalowali fasaed.
    Kosztowało to kilkanaście mln. złotych szczuraski dla wAS
    taka kaska to marzenie.
    W gdyni 7 hoteli chyba umre ze śmiechu

    • 0 0

  • Over

    Gdańsk nie ma sie czego wstydzić w porównaniu z innymi dużymi miastami w Polsce,zapewniam Cię,że każde z nich ma swoje plusy,minusy,zalety,wady jak i problemy.Myślę,że zdziwiłbyś się gdzie mieszkam.

    • 0 0

  • do Maxxa

    Przestań kolego leczyć swoje kompleksy na tym forum.
    Otóż Gdańsk z fuduszy strukturalnych aplikuje do dwóch poważnych projektów drogowych. W-Z (ZPORR) oraz ul.Marynarki Polskiej (SPOT).
    Szkoda, że o tym nie wiesz wymądrzając się tylko na forum.
    W planach GDDKiA na lata 2006-2008 jest budowa płd.obwodnicy Gdańska i dopiero wówczas logiczne stanie się aplikowanie o pieniądze na Trasę Sucharskiego. Bez płd.obwodnicy trasa ta nie spełni swoich planów. Radzę spojrzeć www.gdansk.gddkia.gov.pl
    Inna sprawa to aktywność władz Gdańska w pozyskiwaniu inwestorów prywatnych dla inwestycji drogowych w mieście(Ikea, Metro AG, Casino, Auchan). Jak to się ma do Gdyni gdzie Wasz dzielny prezydencina funduje za miejskie pieniądze dojazd do hipermarketu Geant?
    JESZCZE CIEKAWOSTKA
    Wczoraj została podpisana umowa na budowę wydz.oceanografii uniwerku na Al.Zjednoczenia w Gdyni. Kto będzie wykonawcą inwestycji?? No kto?? Cała para gdyńskich firm poszła w gwizdek, a kasę zgarnia gdański Polnord (ten który Wam już postawił Klifa). Giniesz facio od własnej broni.

    • 0 0

  • < Bezapeleacyjnie Gdansk dzieki obywatelowi Makaremu wygrywa w kategorii najwiekszego pajaca roku....
    przewaga Gdanska w tej kategorii nad Gdynia byla ogromna>

    w nagrodę makary otrzymuje czapeczkę z dzwoneczkami i miesięczny bilet zkm gdynia ze znizka 80% dla niepełnosprawnych umysłowo.

    • 0 0

  • gdyniaki dostały po dupci a nagrodą pocieszenia jest wycieczka do największej gdyńskiej inwestycji czyli blaszanki Lidla.

    • 0 0

  • Bez klotni (no chyba, ze cityman sie pojawi)

    Przetlumacze paru opornym sprawe dworca w Gdyni. To cos po 1 to w ogole nie jest miasto Gdynia tylko miasto PKP czyli... (a nie napisze, bo wulgarnie by bylo). Miasto Gdynia do dzis nie ma zadnego wplywu na stan tego przybytku z tego powodu, ze z****ne PKP caly czas trzyma i nie wypusci, bo jasne lepszy syf i febra niz dworzec na poziomie. Tak wiec prosze miec pretensje do darmozjadow kolejarzy w tej sprawie a nie do Pana Szczurka. A co do bloczysk w Gdansku, brzydkie sa to fakt, ale przeciez cala Polska jest zabudowana takim szkaradztwem i tu trzeba bedzie podziekowac Gierkowi. Jednak nieco inna rzecz mnie bardzo dziwi co do gdanskich bloczysk. Czemu miasto nie dba o ich wyglad tak jak inne polskie grody. W Gdyni, W Bydgoszczy czy W Koszalinie juz wiekszosc tego bardziewia z PRLu jest ladnie przemalowana i nie straszy az tak swoim wygladem. A w Gdansku? Bleeeee. I jeszcze do takiego jednego co pisal, ze Gdynia to miasto z najbrzydsza zabudowa. Stary chyba zgubiles okulary :P Akurat Gdynia ma wyjatkowo futurystyczna zabudowe rzadko spotykana w innych miastach. A to, ze byla wsia i co sie z tym wiaze nie ma zabytkow to juz inna sprawa. Bo o zabytek tez trzeba dbac, zeby sie nie zmienil w ruine taka jak cala Orunia. Wzorem szacunku dla zabytkow w Polsce jest Krakow i to od niego sie Gdansk powinien uczyc.

    • 0 0

  • Gdańsk vs Gdynia

    budżety miast 1,152 mld:0,497 mld na korzyść Gdańska

    • 0 0

  • Gdańsk vs Gdynia

    liczba podmiotów gospodarczych 59,4 tys.:30,8 tys. dla Gdańska

    • 0 0

  • Gdańsk vs Gdynia

    dochody własne 610,5 mln:253,5 mln dla Gdańska

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane