- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (198 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (149 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (316 opinii)
- 4 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (42 opinie)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (864 opinie)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (170 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21553__kr.webp)
A jak jak radzi sobie z bezpieczeństwem podróżnych inna spółka PKP: Szybka Kolej Miejska w Trójmieście? Umowa którą podpisali przedstawiciele kolei oraz służb mundurowych ma "zapewnić poczucie bezpieczeństwa podróżnym" zarówno na stacjach, jak i w pociągach.
- Będą więc patrole wspólne straży granicznej, żandarmerii wojskowej i policji. Pojawią się specjalne patrole w pociągach międzynarodowych. Być może włączy się w to także straż miejska, szczególnie jeśli chodzi o połączenia podmiejskie - powiedział "Głosowi" Bogusław Markowski, rzecznik prasowy Komendy Straży Ochrony Kolei w Warszawie.
Trudno nie zauważyć jednak, że podpisanie umowy zbiegło się z tragicznym zdarzeniem pod Łowiczem, gdzie dwaj bandyci wyrzucili z pociągu relacji Kołobrzeg Warszawa 21-letnią dziewczynę.Czy więcej patroli może zmienić sytuację? Czy dzięki temu będzie mniej napadów i kradzieży?
- Z pewnością tak. Widać tendencję do zwiększania liczby funkcjonariuszy SOK. W ostatnim czasie także zatrudniliśmy kilka osób - poinformował "Głos" Andrzej Drążek, zastępca komendanta oddziału okręgowego Straży Ochrony Kolei w Gdańsku. Dodał, że wszystko zależy jednak od możliwości finansowych Polskich Linii Kolejowych. Biorąc pod uwagę odczucia podróżnych oraz fakt, że na terenie północnego okręgu SOK (Warmińsko Mazurskie, Pomorskie i Zachodniopomorskie) pracuje około 500 funkcjonariuszy, grupa kilku czy kilkunastu nowych, to kropla w morzu potrzeb.Pozostaje więc liczyć na patrole mieszane. Kiedy pojawią się one na dworcach i w pociągach?
Według nieoficjalnych informacji "Głosu" może do tego dojść w ciągu kilku najbliższych tygodni. Sygnatariusze umowy muszą jeszcze dopracować szczegóły.A czy mieszkańcy Trójmiasta i okolic, podróżujący wieczorem z lub do pracy mogą się czuć bezpiecznie? Kilka lat temu z pociągu SKM wyrzucony został w okolicy przystanku Gdańsk Przymorze, powracający z koncertu młody człowiek. Do jego śmierci przyczynili się zwykli chuligani.Wieczorne i nocne pociągi SKM mogą być przykładem z horroru. Zazwyczaj w przedziałach na początku składu podróżują tłumy, a z tyłu jest pusto. Pasażerowie korzystają więc z podstawowej zasady bezpieczeństwa, czyli podróżowania w grupie.
- Szybka Kolej Miejska ma umowę podpisaną z firmą Renoma, dotyczącą nie tylko sprawdzania biletów. Mamy również umowę ze Strażą Ochrony Kolei - powiedział "Głosowi" Paweł Wróblewski, rzecznik SKM. Jego zdaniem funkcjonariusze SOK mogą mieć problemy ze skutecznością. - Z pewnością jest to związane z narastającym od wielu lat upadkiem prestiżu tej służby. Był taki moment, że zmniejszyły się nawet jej uprawnienia - dodaje Wróblewski.
Najprawdopodobniej przed końcem wakacji Szybka Kolej Miejska roztrzygnie przetarg, który wyłoni firmę zajmującą się kontrolą biletów. Startuje w nim także dotychczasowy usługodawca czyli Renoma.Tymczasem - jak dowiedział się nieoficjalnie "Głos", ministerstwo infrastruktury w porozumieniu z resortem spraw wewnetrznych wydało zgodę na utworzenie przez spółkę SKM własnej służby zajmującej się ochroną. Czy Szybka Kolej Miejska zdecyduje się na takie rozwiązanie, czas pokaże.
Opinie (67)
-
2004-07-15 07:20
W końcu pociągami będzie jeździło więcej patroli niż podróżnych!
Zastanawiam się nad faktem, czy wyrzucenie owej dziewczyny z pociągu odbyło się po cichu i nikt niczego nie widział?
Czy też może pasażerowie słysząc /na pewno/ krzyki, udali że nic się nie dzieje!
A teraz tatuś owej dziewczyny chce stać się sławny.
Niewinni są bandziorzy - winna jest kolej!
Trzeba być super perfidnym aby przed kanerami wypowiadać się na zasdzie robienia przedstawienia.
Tego tatusia powinien jeszcze zaprosić do swego programu kolorowy michałek!- 0 0
-
2004-07-15 07:27
Ja też se kupię i bede miał bezpiecznie !!! O !!!!
Maybach dla o. Rydzyka?
14.07.2004 09:58 (aktualizacja 18:26)
Kliknij / INTERIA.PL
Od kilku dni na ulicach Torunia można spotkać Maybacha - najdroższy seryjnie produkowany samochód świata. Jeździ nim założyciel Radia Maryja, ojciec Tadeusz Rydzyk - informuje "Gazeta Pomorska".
Jeżdżący po Toruniu pojazd posiada wrocławskie numery rejestracyjne. Dziennikarze "GP" usiłowali potwierdzić u źródła te informacje. Niestety, nikt z radia nie chciał z nimi rozmawiać, wręcz odkładano słuchawkę.
Jeden z naszych użytkowników przekazał nam odpowiedź, jaką uzyskał drogą mailową od pracownika Radia Maryja, którego poprosił o potwierdzenie informacji "Gazety Pomorskiej": "Ojciec Rydzyk nawet nie wie, co to jest Maybach".
Maybach oferowany jest na rynku w dwóch wersjach, które różnią się długością. Maybach 57 mierzy 5.73 m, a 62 - 6.17 m. Według "Gazety Pomorskiej" w Toruniu pojawił się ten drugi, droższy model.
Kliknij / INTERIA.PL
Wnętrze pojazdu może być wykonane z dowolnie wybranych materiałów najwyższej jakości - szczególnie z miękkiej skóry, delikatnych dywanów, szlachetnych gatunków drewna. Systemy komunikacyjne, takie jak TV, DVD, CD, telefon i system dźwiękowy Dolby Surround należą do wyposażenia standardowego obu modeli i są umieszczone przy każdym fotelu.
Maybach prosto z nieba
Maybach 62 jest ponadto wyposażony w specjalnie opracowane pojedyncze fotele (które umożliwiają położenie się do wygodnej pozycji) z wysuwaną poduszką na nogi i stopy. Schładzana skrytka i rozsuwany dach mogą zostać zamówione bez dodatkowych opłat.
Pojazd napędzany jest 12-cylindrowym silnikiem o mocy 550 KM.
Maybach 57 w Europie znajduje się w sprzedaży od dwóch lat. Wersja krótsza kosztuje 310 tysięcy, a dłuższa - 360 tysięcy euro. W złotówkach daje to kwoty odpowiednio 1.4 mln i 1.62 mln.- 0 0
-
2004-07-15 08:33
" Pasażerowie korzystają więc z podstawowej zasady bezpieczeństwa, czyli podróżowania w grupie"
Proponuję w ramach oszczędności odpinać w nocnych kursach SKM tylne wagony.
Bezpieczeństwo wzrośnie wprost proporcjonalnie do ilości odpiętych wagonów:) Najbardziej bezpiecznie będzie gdy pojedzie tylko ten, co to kierownik i pan maszynista nim jadą.- 0 0
-
2004-07-15 08:49
Szybka Kolej Miejska ma umowę podpisaną z firmą Renoma, dotyczącą nie tylko sprawdzania biletów
Doprawdy???????
To bardzo ciekawe, bo widzialem kilka razy w TYM TYGODNIU jak nawet nie probowali wlazic do "przedzialow z duzym bagaze recznym" go bylo z tamtad slychac pijackie ryki i czucz papierosy.
Jezeli zeczywiscie SKM powierza bezpieczenstwo takiemu bydlu jak renoma to przepraszam.- 0 0
-
2004-07-15 11:18
Jaasne
Będzie jak po "zagrożeniu terrorystycznym" - dwa tygodnie pochodzą po pociągu, a potem będą sobie kimać w przedziałach.
Jakby konduktorzy całą noc chodzili po wagonach, a nie zamykali się w przedziale służbowym, to byłoby ciut bezpieczniej.
W innych krajach obowiązkiem konduktora przez cały jego czas pracy jest takie "patrolowanie" składu,
Tylko raz, 3 lata temu, widziałem skuteczną akcję antyzłodziejską, kiedy wyłapali w pociągu Gdynia - Kraków dwóch typów policjanci i konduktorzy...- 0 0
-
2004-07-15 11:44
mm ta mm ta tata mmm
Każdy tylko gada,obiecuje i podpisuje a pozatym nic więcej nie będzie lepiej jedyne rozwiązanie to nie jeździć nigdy samemu i nie dawać się takim łepkom ich trzeba zwalczac samemu...
- 0 0
-
2004-07-15 11:45
Raczej
popieram autora jjj
- 0 0
-
2004-07-15 12:10
Eee to jaks lipa..ja sie przyłączam do tych sceptykow TO I TAK NIC NIE ZMIENI!!!Komuno wróć!!A może by tak łobuzów na szafot???Ale z kolei jakies Amnesty Int.zacznie kampanie i bedzie kupa...To moze tak tych zwyroli po cichu...Aha ja nie jestem z NKWD
- 0 0
-
2004-07-15 12:21
A ja Wam powiem, ze od jakiegos czasu podrozuje pociagiem do Warszawy. Nie jest to zbyt czesto... ale zdarza sie. Jezdze expressem. Dlaczego? Bo jest wygodniej (mniej ludzi) i BEZPIECZNIEJ. Wierzcie mi, ze te kilkanascie razy jezdzac do wawy i spowrotem NIC zlego nie przytrafilo sie mi ani wogle NIC zlego nie wydarzylio sie w pociagu... w czasie tej 4godzinnej podruzy kilka razy widzialem przechodzacych po korytarzu funkcjonariuszy SOK i konduktorow. Nie wiem jak to jest w "zwyklych" pospiesznych, ale w expresach i IC naprawde nie jest zle.
Co do SKM w 3city to sie nei wypowiadam, bo bardzo rzadko jezdze (choc niedlugo to sie zmieni ;] )- 0 0
-
2004-07-15 12:53
otwieranie drzwi w biegu
hmmm..niech mi ktos wyjasni, dlaczego jest mozliwe otwieranie dzrzwi w biegu pociagu? Niby czemu ma to sluzyc? Drzwi powinny byc blokowane w niedluga chwile po tym jak pociag ruszy z miejsca...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.