- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (110 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (18 opinii)
Świętojańska czeka na wiosnę
- Inwestycja jest właściwie przygotowana, obecnie trwają prace, które można realizować w czasie, gdy prowadzenie zasadniczych robót jest niemożliwe lub przynajmniej znacznie utrudnione ze względu na zimę - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Zaczynamy wraz z nadejściem wiosny, prace mają potrwać do listopada. Rym razem nie powtórzyła się tak łagodna zima jak w latach 2001/2002, gdy udało się przeprowadzić prace w zasadzie bez konfliktu z sezonem turystycznym.
Koszty drugiego etapu, obejmującego odcinek od ul. Żwirki i Wigury do al. Marszałka Piłsudskiego oceniane są na około 9 milionów złotych (pierwszy etap kosztował o dwa miliony więcej).
- Poprzednie dofinansowanie z Unii Europejskiej na modernizację Świętojańskiej w wysokości pół miliona euro dostaliśmy na całą inwestycję - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Na dodatkowe pieniądze więc szans nie ma.
Na Świętojańską środki w budżecie miasta się znalazły, gorzej z inwestycjami, których skala przekracza znacznie możliwości finansowe miasta. Kolejne transze obligacji, które będą mogły zostać uruchomione przez miasto po spłacie części zadłużenia, są "chomikowane" na estakadę Kwiatkowskiego, która jest w tej chwili najistotniejsza. Ten rodzaj kredytu jest więc obecnie w pewnym stopniu zamrożony. Skąd więc wziąć środki na inne potrzebne inwestycje, jak na przykład wiecznie zakorkowaną ul. Janka Wiśniewskiego (koszty ok. 80 mln zł.)?
- Tę inwestycję, podobnie jak trasę Kwiatkowskiego, można zaliczyć do "ciężkich" - mówi Marek Stępa. - Liczymy niebezpodstawnie na to, że ul. Janka Wiśniewskiego stanie się również troską samorządu wojewódzkiego, w tej sprawie już odbyły się rozmowy. Znaczenie tej drogi nie jest przecież wyłącznie lokalne, jest ona dopełnieniem Trasy Kwiatkowskiego, niezbędnym dla prawidłowego połączenia portu z systemem dróg krajowych. Dlatego mamy prawo sądzić, że to zainteresowanie wyrazi się w środkach na realizację zadania. W tej chwili nie możemy jednak jeszcze odpowiedzialnie wskazywać terminu rozpoczęcia prac.
W tym roku nie ma też co liczyć na dokończenie Drogi Różowej. Prowadzone są prace przygotowawcze, roboty zaczną się w 2004 roku. Wówczas powstaną węzły komunikacyjne przy ul. Wielkopolskiej/Lotników, Wielkopolskiej/al. Zwycięstwa, a także wiadukt przy ul. Stryjskiej.
Opinie (83)
-
2003-02-25 15:31
kolejny gdynski glupek sie ujawnil
jezeli gdansk ma zastuj to gdynia w ogle nie istnieje
co do handlu dworcowego
spojrz na gdynie to dopiero dworzec gdanski byl wyremontowany w latach 90
a wasz sanepid chcial zamnknac bo taki syf
oprocz tego nasz jest jednym z najladniejszych w polsce
a wasz jest najbrzydszy moze obok szczecinskiego
a co do sciezek rowerowych
Gdansk przygotowal dobry plan i dlatego dostal pieniadze
a wasz szczurek nic
zobacz jak wyglada trakt nadworski w gdansku dla rowrow
a jak w gdyni ten kawalek co istnieje w ogole to dziurawy asfalt z lat 70 dodajmy do tego nie obnizone krawezniki tragedia
co do trasy kwiatkowskiego jak ona teraz wyglada tiry wjezdzaja
i zaraz z niej zjezdzaja czytaj co pisalem wczesniej
masz klopoty ze zrozumieniem tekstu i to duze
wymien gdynskie inw. jak ja gdanskie
a co do promu z kopenhagi to fakt mial byc z gdyni jest z gdanska i jezdzi nim o wiele wiecej osob niz do tej szwedzkiej wioski od was- 0 0
-
2003-02-25 15:34
jeszcze do ING jest to 1 z najwiekszych deweloperow w europie
w polsce zainteresowal sie warszawa katowicami i gdanskiem
za 3-4 lata ruszy budowa
gdynia inwestorzy nie intetresuja sie wcale
reszta co napisales to zwykle glupoty- 0 0
-
2003-02-25 15:38
Dokładnie
Wystarczy popatrzec na estetyke Gdańska. Chełm, Orunia i inne takie dzielnice pokazują prawdziwe oblicze tego miasta. Moim zdaniem jesli Gdańsk ma być miastem turystycznym nr.1 na Pomorzu to musi nad tym i nad stanem dróg popracować. Moi znajomi z Poznania jak jadą do Trójmiasta, to zawsze się zatrzymują w Gdyni, bo tu na prawde mozna wypoczac i nie bac sie spacerwac wieczorem.
- 0 0
-
2003-02-25 15:43
Miastowy
Nie gadaj, ze u nas drogi sa podziurawione, bo to tylko pokazuje, ze bardzo dawno nie jechales po gdyńskich traktach. Za to ja ostatnio jadac po jednej z wazniejszych waszych ulic - Slowackiego, mialem mieszane odczucia
- 0 0
-
2003-02-25 15:44
o dawno nie widzian dynia
popatrz na estetyke gdyni zaczynajac od centrum (szare ruiny)
a na polnoc to juz tylko slums (obluza pogorza chylonie i inne cuda)
a gdansk jest miejscami niezbyt piekny ale tylko miejscami
a gdynia jest brzydka jako calosc
jedynie orlowo jako tako sie prezentuje choc to zwykla dzielnica willowa- 0 0
-
2003-02-25 15:48
Gdanskie klimaty
Mimo ze tak sie nadymasz to nic nie zmieni tego ze mieszkasz w miescie, ktore z miesiaca na miesiac zsuwa sie coraz nizej w rankingach ogolnopolskich. Poczytaj sobie "Rzeczpospolita". Twoje zaklecia tego nie zmienia.
Poszczekaj sobie jeszcze na Gdynie - ale jak napisalem wczesniej ci co graja w twojej lidze ( Poznan, Wroclaw) juz wam tak daleko uciekli, ze ich nie dogonicie. W Gdansku nic sie nie udaje - zamkneli wam stocznie, tuystow tez nie potraficie szanowac tylko ich ciagle okradacie, prezdenta miasta wsadzili wam do wiezienia za lapowki.....
Syf.....- 0 0
-
2003-02-25 15:58
Miastowy: Co do waszych autobusow
To kiedys bardzo czesto jezdzilem linia 171 i nasze ZKM zawsze podstawialo Merca Citaro lub Solarisa 18, za to od was zawsze jezdzil stary Ikarus, ktoremu jeszcze sie kilka razy zdarzalo zapomniec o przystanku Polifarb (mimo, ze ma obowiazek tam zajezdzac)
- 0 0
-
2003-02-25 16:30
dynie a u was stocznia co 3 dni pracuje
i to nie jest wesole
jedyny i najawiekszy zaklad gdyni
w polsce tak naprawde dominuje warszawa
a poznan wroclaw krakow czy gdansk roznia sie niewiele
i jeszcze jedno autbusow mozna wiecej kupic
napadajacych na turystow zamknac (u nas sa chociaz turysci)
i to potrwa pare miesiecy
ale by gdynia byla ladna trzeba by ja zburzyc i zbudowac od nowa ha ha- 0 0
-
2003-02-25 16:41
To samo mozna powiedziec o Gdansku
- 0 0
-
2003-02-25 16:43
Gdanskie inwestyje - zweryfikowane
Cityman probujesz zasypywac nas tutaj gradem informacji, ktore maja dodac tobie wiarygodnosci i swiadczyc o tym jak bardzo merytorycznie dyskutujesz.
Prawda jest niestety zupelnie inna. Zadalem sobie troche trudu i sprobowalem zweryfikowac wyslana przez ciebie liste inwestycji.
A wiec tak:
Dla przypomnienia w przeciagu ostatnich lat co rusz ukazuje sie informacja o tym, ze mieszkancy Gdanska protestuja przeciwko nowej inwestycji. Wlasciwie kazda nowa inwestycja w Gdansku napotyka na powazne problemy. Pamietam szopki z Castorama, teraz z Realem, udupienie Makro itp.
Przypomne, ze prezydent miasta Gdanska mial problemy z prawem za wymuszanie lapowek od inwestorow.
Nie tak dawno prasa rozpisywala sie o aferach przy budowie Manhattanu. Napisz nam prosze cityman o inwestycjach w Gdansku, ktore przebiegaja bez protestow mieszkancow.
Musze dodac, ze wiekszosc osiagniec Gdanska to raptem proba nadrobienia zaleglosci jakie Gdansk ma nadal wobec Gdyni.
Nowoczesne biurowce w Gdansku zaczeto budowac niedawno. Wczesniej sztandarowym budynkiem biurowym w Gdansku byl "zieleniak". Przestrzen biurowa na odpowiednim standardzie jest dostepna w Gdyni od dawna. To, ze teraz taka przestrzen biurowa dostepna jest Gdansku nie traktowalbym jednak jak wielkiego osiagniecia. No chyba, ze sie startuje z tak zenujaco niskiego poziomu.
Co do inwestycji w kulture - to inwestycje ktore opisujesz bynajmniej nie swiadcza o preznosci Gdanska - sa realizowane albo w ramach kontraktu wojewodzkiego (Olowianka) albo jako inwestycje celowe z Ministrstwa Edukacji - Wydzial Prawa UG i Marketing PG. Nic nie jest mi wiadomo o nowym budynku wydzialu Elektroniki - tutaj oszukujesz.
Najwiekszym osiagnieciem Gdanska jest budowa kilku hipermarketow MIMO wielu protestow mieszkancow. Zapomniales rowniez napisac o spadajacych sufitach w Carrefourze i kompromitacji przy budowie Manhattanu ( takich jaj nie bylo dotad w Gdyni).Niewatpliwie duzym osiagnieciem Gdanska jest "kompleksowy" remont hali targowej. Dodam, ze taki remont hali targowej w Gdyni odbyl sie na poczatku lat 90.
Do osiagniec inwestycyjnych Gdanska trzeba rowniez dodac:
1. remont dachu w twierdzy Wisloujscie
2. remont walacej sie Zielonej Bramy ?
3. sciezki rowerowe ( inhalacje spalin przy najbardziej ruchliwych ulicach)
Jesli chodzi o rynek mieszkaniowy - to nie ma sie czym chwalic. Wiekszosc oddawanych w Gdansku mieszkan to inwestycje najczesciej w szczerym polu daleko od komunikacji miejskiej, dobrych drog, bez infrastruktury itp.
Jesli chcesz zobaczyc jak powinny wygladac osiedla mieszkaniowe to zapraszam na Wielki Kack, Dabrowe, Redlowo.
Przypomne ci rowniez o tym, ze nie tak dawno zbudowano w Gdyni Hotel Nadmorski.
Natomiast bez komentarza zostawiam to co napisales na koniec.
I to jest gdynski mit który trwa od poczatku lat 90 gdy kupcy wyremontowali partery na ul. Swietojanskiej a w Gdansku rzadzil jamroz
Niestety dla gdyni to już dawno się skonczylo
i podsumowanie prowokacje to wasza specjalnosc- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.