- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.
Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.
- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.
Żółwie tempo na stacjach PKP
O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.
W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.
- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.
Testy strony systemu Fala (26 opinii)
Najpierw testy w Lęborku
Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".
- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.
Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki
Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.
Miejsca
Opinie (550) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-07 20:58
Fala i po nowym roku nie ruszy.
Zapamiętajcie moje słowa.
- 13 0
-
2023-06-07 21:03
Mevo nie ruszy , Fala nie ruszy
to co się w tym mieście ruszy? koperty pod stołem chyba
- 16 0
-
2023-06-07 21:05
(1)
Za mevo, falę i przejścia naziemne Olka niech sobie odpuści kandydowanie. Jestem za KO i Tuskiem ale pani dulkiewicz jakoś kiepsko wypada na tym stanowisku. Potrzebny jest autorytet ktoś kto ma wizję - patrz prezydent Lublina
- 4 7
-
2023-06-07 23:42
Przejścia naziemne to jedna z najlepszych zmian następujących obecnie w Gdańsku. W końcu miasto staje się dostępne i przyjazne dla pieszych, rowerzystów i osób z niepełnosprawnościami.
- 2 4
-
2023-06-07 21:05
Te busy kupione za 700 tysięcy co to miały szkolić uczniów z tej fali,to do czasu uruchomienia zdążą zardzewieć.
- 15 0
-
2023-06-07 21:09
A czy trzeba to testować żeczywiście na żywych organizmach?
Niektóre mogą nie wytrzymać.
- 7 0
-
2023-06-07 21:12
Ale podwyżki cen dużo szybciej to już im się udało czyste złodziejstwo
- 9 0
-
2023-06-07 21:35
A Asseco to nie czasem pan Krauze stare kotlety...
Było trzeba tą kasę przeznaczyć na coś innego...np. szkoły, boiska...
- 8 3
-
2023-06-07 22:00
Biletomaty
Za te pieniadze postawiliby wiecej biletomatow!!! Wlasnie wrocilem z Warszawy tam czlowiek sie o nie potyka na kazdym kroku
- 10 1
-
2023-06-07 22:04
Jedyne wyjscie to jak Fala na wyborach zmyje tych POlityków
- 11 5
-
2023-06-07 22:10
sama platforma, taki sam nepotyzm jak pis.
Innobaltica jest spółką miejską. Radomir Matczak jest z PO i znamy go. Jest też przygotowane stanowisko dla urzędującej prezydent Gdańska po przegranych wyborach. Nepotyzm w Gdańsku jak pis w Polsce. Masakra. I po to powstała Innobaltica, by doić kasę z miasta Gdańska.
- 11 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.