- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.
Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.
- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.
Żółwie tempo na stacjach PKP
O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.
W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.
- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.
Testy strony systemu Fala (26 opinii)
Najpierw testy w Lęborku
Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".
- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.
Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki
Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.
Miejsca
Opinie (550) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-07 22:27
Fala co wszystko powala !!!!!!!!!!!
- 10 0
-
2023-06-07 22:28
Puste Obietnice
klasyka gatunku
- 9 0
-
2023-06-07 22:31
Tylko do program " Śmiechu warte" nadaje się
- 9 0
-
2023-06-07 22:38
Cała Polska śmieje się z tego systemu
- 12 0
-
2023-06-07 22:39
"Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy." To chyba coś nie poszło na poziomie zarządzania projektem i to mocno.
- 16 0
-
2023-06-07 22:50
No tylko nadaje się do kabaretu system Fala
- 6 0
-
2023-06-07 22:52
artykuł z serii - "totalne dziadostwo gdańskiej sycylii"
- 13 0
-
2023-06-07 22:53
Założeniem miał być wspólny bilet
i to było dobre. Kasowanie nawet miesięcznych przy wejściu i wyjściu już nie. Do tego w odczuciu społecznym Fala łączy się z podwyżkami cen biletów, bo zbiegły się w czasie z zapowiadanym niedoszłym uruchomieniem systemu. Czy to da się poprawić?
- 7 1
-
2023-06-07 23:02
Fala ........
Fala podwyżek przeszła system nie działa, teraz wejdzie w życie nowa Fala kolejnych podwyżek i czy system zadziała? z pewnością zadziała Fala drenażu kieszeni klientów - pasażerów komunikacji zbiorowej, w końcu ktoś musi zapłacić za opóźnienie i wzrost kosztów bo na pewno nie zapłaci właściciel Fali
- 9 0
-
2023-06-07 23:14
A czy można już zdemontować te czytniki fali? (1)
Są w tak niewłasciwych miejscach pomontowane, ze szok.
- 13 0
-
2023-06-07 23:35
One mają docelowo zastąpić zwykłe kasowniki, więc pewnie ich miejsce zostanie w trakcie procesu wymiany zmienione.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.