• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

MKo
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (550)
System Fala łapie opóźnienie i już wiadomo, że nie ruszy w lipcu. Zmiany czekają też zarząd spółki Innobaltica. System Fala łapie opóźnienie i już wiadomo, że nie ruszy w lipcu. Zmiany czekają też zarząd spółki Innobaltica.

InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Opóźnienie systemu Fala to:

System Fala nie ruszy z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został na razie zweryfikowany negatywnie.

Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.

- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.


Tak wygląda obecny stan przygotowań do wdrożenia systemu Fala na Pomorzu. Tak wygląda obecny stan przygotowań do wdrożenia systemu Fala na Pomorzu.

Żółwie tempo na stacjach PKP



O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.

W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.

- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.

22:21 6 CZERWCA 23

Testy strony systemu Fala (26 opinii)

Na stronie systemfala.pl zaczęli robić testy i teoretycznie strona zaczęła działać, ale piszą aby nic nie robić na stronie, chociaż można stronę prześwietlić. :-)
Na stronie systemfala.pl zaczęli robić testy i teoretycznie strona zaczęła działać, ale piszą aby nic nie robić na stronie, chociaż można stronę prześwietlić. :-)

Najpierw testy w Lęborku



Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".

- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.

- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.

Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki



Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.

MKo

Miejsca

Opinie (550) ponad 20 zablokowanych

  • O kurczę, a ja zapomniałam kupić popkorn!

    • 7 0

  • Mieszkam na zad*piu, czyli w Matarni

    Dzieci nie mogą dojść bezpiecznie do szkoły, bo brak chodników. Do przystanku PKM nie dojdę, bo brak chodników. A w śródmieściu buduje się przejścia nadziemne nad tunelami... Chciałam jeździć autobusem, ale jest ich aż dwa w godzinach szczytu. Poza szczytem - jeden. Kupiłam samochód, bo bez niego funkcjonować się nie da. Codziennie stoję w korku bo estakada na krzyżówce AK/ Łostowicka - absolutnie niezbędna - nie jest w planach miejskiej administracji. Jak od czasu do czasu chcę się przejechać autobusem , to muszę to dobrze zaplanować, żeby kupić bilet, bo u nas biletomatów brak. A świetne rozwiązanie, czyli kupowanie biletów na kartę płatniczą w 210 zlikwidowano. Tak liczyłam na wszystko-rozwiązującą i uleczającą Falę. Troszkę się co prawda zdziwiłam, jak ichnia menedżerka powiedziała, że wdrożenie systemu spowoduje zmniejszenie liczby klientów. Fajny menago pomyślałam, Ale nic to. Słuszną linię ma nasza partia. Z tymże w najbliższych wyborach będzie sobie musiała poradzić bez mojego głosu.

    • 20 2

  • Wszędzie tam gdzie Peło ma samorządy tam kamieni... Nigdy więcej Peło i słupów (1)

    • 15 4

    • Dokładnie tak

      • 3 0

  • Użytkownik miesiecznego

    A co będzie jak mi się telefon rozładuje albo nie będę mieć miejsca na aplikację na telefonie , albo nie będę mieć wykupionego pakietu internetowego u operatora tel ? Pytam serio bo nie stać mnie na najnowszego iPhona ?

    • 12 1

  • Niech ta fala popłynie razem z jej pomysłodawcami.

    Gdańsk nie chce kolejnego badziewia

    • 13 0

  • fala fail

    • 6 0

  • Pamiętajcie, że roczne utrzymanie tego systemu to dobre 20 baniek. Wałek goni wałek w tym mieście, a ludzie się biorą na czcze i próżne gadanie Dulkiewicz jak na otwarciu marży rownosci. Organizacja festynów to nie sprawne zarządzanie miastem i widać to po projektach fala, mevo 2.0 czy remontach/budowach dróg!

    • 18 0

  • Fala

    Fala nigdy nie powinna ruszyć.Tczew postąpił prawidłowo stwierdzając że Fala to przekręt.Czas aby zainteresował się Fala prokurator.Czad położyć kres bezkarności urzednikow

    • 24 0

  • W Niemczech i we Francji

    do autobusów wchodzi się tylko pierwszymi drzwiami i nikt bez biletu nie wejdzie. Oszczędność na kontroli, nikt się nie przepycha. Karty kupić można na każdym kroku. Prosto i sprawnie no ale nie u nas.

    • 10 2

  • Zamiast tej całej sr*li lepiej było dać darmową komunikację dla wszystkich (6)

    Setki milionów w błoto. I jeszcze następne dziesiątki milionów rocznie na utrzymanie. Plus horda kontrolerów. Plus pracownicy spółeczek miejskich. To wszystko można byłoby zredukować niemal do zera, gdyby wprowadzić darmowe przejazdy. Już 2/3 ludzi jeździ za darmo i to takich, których akurat bez problemu stać zapłacić choćby ulgowy (dzieci do lat 20, a uczące się do 24, emeryci, duże rodziny z wypasionym socjalem), więc dlaczego nie dać wszystkim? Ja mam to utrzymywać? Będziecie ze mnie doić 6zł za kilka przystanków? Niedoczekanie wasze. Albo płacą wszyscy (wtedy bilet mógłby kosztować max. 2zł) albo nikt. Mało płaci się podatków i rozmaitych danin w mieście? Komunikacja ma być dla ludzi, a nie odwrotnie.

    • 25 0

    • Ja ostatnio chciałem kupić bilecik i zapłacić kartą jak człowiek. Kierowca w śmiech, że to niemożliwe. Ja też w śmiech i pojechałem za darmo. Obaj mieliśmy ubaw całą drogę. W drugą stronę też.

      • 2 1

    • Dokładnie!

      Ale wiadomo, że to jest potężna przechowalnia dla krewnych i znajomych królika. Nie ma takiej kwoty, której nie da się utopić w spółkach miejskich, a w komunikacji w szczególności.

      • 2 0

    • Powiem więcej: w pojazdach komunikacji miejskiej już dawno zainstalowane są urządzenia (nad drzwiami, nie chodzi o falę) do pomiaru tzw. potoków pasażerskich. I ten system działa i sprawdza się. Tak więc tu pojawia się pytanie po co fala w ogóle.

      • 3 0

    • Popieram. Chcemy darmowej komunikacji miejskiej dla wszystkich!

      Niby jak inaczej miasto zamierza zachęcić ludzi do porzucenia samochodów? I jak miasto sobie wyobraża przerzucanie kosztów utrzymania na garstkę ludzi, którzy nie mają przywilejów zwalniających z opłat? Toż to dyskryminacja po całości.

      • 1 0

    • Dokładnie tak. Nieudacznicy blokują wszystko i rwą kasę milionami. A wystarczyłoby na początek zezwolić na transport publiczny np. busikom 8-10 osób, które mogłyby korzystać z przystanków i wozić ludzi na określonych odcinkach. Kręciliby sobie kółeczka parę kilometrów od rana do wieczora - bilecik powiedzmy 2zł - setki klientów dziennie jak nic.

      • 0 1

    • Na darmowe przejazdy dla wszystkich nigdy nie pójdą bo musieliby zwolnić masę swoich - dzięki płatnym przejazdom działa potężny układ zatrudniający setki ludzi. Ale mogliby dać zwykłe czytniki kart płatnicznych obok kierowcy i drukareczki termiczne bilecików z kodami QR, cóż więcej potrzeba? Oczywiście zróżnicowane bilety czasowe typu A, B, C, D, a nie zdzierstwo typu 6zł za parę przystanków. Złodziejstwo w żywe oczy!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane