- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki
Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.
System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.
Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie
Udane testy Fali w Lęborku
- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.
Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo
InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).
- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.
Innobaltica ma nowego prezesa
Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.
Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
Miejsca
Opinie (397) ponad 20 zablokowanych
-
2023-07-08 17:22
Tragikomedia z tą fala ! Do niczego nie potrzebne .
- 12 0
-
2023-07-08 17:58
A najlepiej żeby nigdy nie ruszyła fala
- 12 0
-
2023-07-08 18:18
Precz precz z tą falą
- 16 0
-
2023-07-08 18:22
I to już kolejny bubel miasta, zamiast ułatwić to oni utrudniają jak zwykle
- 9 0
-
2023-07-08 21:23
Za kasę co poszła na te ulepszenia (1)
Moglibyśmy wszyscy przez kolejne lata jeździć za darmo
- 12 0
-
2023-07-09 16:18
Albo kupić dziesiątki nowiutkich, super nowoczesnych autobusów na wodór. I pamiętajmy, że te 200 baniek które "zagospodarowali" to nie wszystko. Dochodzą jeszcze stałe koszty utrzymania tego syfu po uruchomieniu, bodajże 20 baniek miesięcznie. Bezczelny miś, aż się prosi o CBA i komisarza rządowego w mieście.
- 0 0
-
2023-07-08 23:51
Nooo... (4)
Zdecydowałem się dawno temu pomagać innym w najlepszy możliwy sposób - oddając krew co robię do dzisiaj - i dzięki temu mam bezpłatną komunikację w większości kraju - ile problemów odpada ? Polecam !!!
- 6 4
-
2023-07-09 09:01
(3)
I inni placa wiecej aby zaplacic za twoje bilety
- 2 3
-
2023-07-09 09:05
To też oddawaj krew
Albo zrob protest pod UM żeby dawcy nie mogli jeździć za darmo
- 2 1
-
2023-07-09 09:36
wolę za nich płacić niż za bachory (1)
- 2 3
-
2023-07-09 10:40
A ja wole płacić za bachory niż za starych dziadów
- 2 1
-
2023-07-09 07:10
Ostateczne testy proponuję na rydwanie. Jeśli rydwan będzie śmigał na fali to pełen sukces.
- 8 0
-
2023-07-09 07:34
Na prezesa Sławek Kosa
A dlaczego obecny prezes nie pracuje już w urzędzie marszałkowskim? Panie slawku?....
- 13 0
-
2023-07-09 07:34
System będzie działał pod jednym warunkiem.
Że ludzie zrezygnują z komunikacji zbiorowej.
- 14 0
-
2023-07-09 08:18
Nie mam zamiaru korzystać z tego absurdu. Oby to upadło jak najszybciej.
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.