• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • skandal

    darmowe przejazdy a nie pod płaszczykiem ,,fala'' ciągła podwyżka cen biletów i koryto dla swoich !!!!!!!!!!

    • 7 0

  • Wybór biletu na wejściu??

    Na zdjęciu w artykule jest wybór biletu. Zwariował ktoś? W Londynie przykłada się kartę przy wejściu i wyjściu (w autobusach tylko przy wejściu) i system sam oblicza ile pobrać na podstawie trasy i taryfy (godzina szczytu czy poza nią itp). Do tego system sam pilnuje biletu całodobowego i po wbiciu limitu dalej trzeba kartę przykładać, ale nie pobiera już więcej pieniędzy. To działa od 2003. Tam nic się nie drukuje tylko jest lampka czerwona/zielona/pomarańczowa i czasami mały wyświetlacz.

    Zobaczcie ile czasu zajmuje kupienie biletu w automacie. W godzinach szczytu to będzie masakra. Same testy też genialne. Nie oddają obciążenia w pojazdach.

    • 6 0

  • w Lęborku testy gdzie tam powietrze jest wożone, śmiechu warte, co za wał

    tam to powinna być co najwyżej darmowa komunikacja. Większość osób i tak nie jeździ po mieście a dojeżdża do pobliskich miejscowości typu Cewice lub Garczegorze gdzie dojeżdża i tak tylko PKS. W mieście Lęborku chodzi się zwykle pieszo, to nie duże miasto

    • 6 0

  • Przypominam tylko ze ten caly bajzel dzieje sie za kadencji Pisu (2)

    • 2 6

    • A to pis rządzi w Gdańsku? To sorry, nie wiedziałem.

      • 1 0

    • Masz w Gdańsku oPOzycję skoroś se wybrał i nie zwalaj teraz na PIS

      • 0 0

  • Koles wyglada jakby sam o siebie nie potrafil zadbac a co dopiero o system szerokiego zasiegu

    • 5 1

  • to jakiś żart

    pomijając miejsce wykonania testu w Lęborku to cytuję "Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów " I oni chcą to wprowadzić w Gdańsku , gdzie w godzinach szczytu czasem trudno wejść do tramwaju .... paranoja

    • 4 1

  • Wciskanie na siłę

    Społeczeństwu gniota, którego nikt nie chce.

    • 4 1

  • Przecież jak by były bilety za darmo (1)

    To by było taniej wiem dziwne
    Niż utrzymanie systemu całej infrastruktury
    Koszt utrzymania a ilość osób jeżdżących jest nieadekwatny

    • 21 0

    • przejazdy darmowe nam poprostu należą się, dla tego że od nas ciągną bardzo dużo podatków

      i my za wszystko płacimy w nadmiarze

      • 2 0

  • Rudy

    Oszust

    • 3 1

  • Natychmiast podnieść ceny biletów do 10zł

    Trzeba się pozbyć ostatnich pasażerów bo inaczej Fala nie wytrzyma obciążenia.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane