• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • Mial byc wspolny bilet, a wyszedl niepotrzebny system za grube miliony

    • 11 0

  • Dziwna nazwa firmy.

    Widać, że słabo sobie radzą.

    • 5 0

  • 6 zł za bilet (2)

    cholernie drogo jak na promowanie komunikacji publicznej.

    • 16 0

    • (1)

      Za 6 zl go juz chleba nie kupisz

      • 1 6

      • W markecie kupisz za to 3 bochenki

        Ale pieski francuskie muszą jeść chleb kratowy, własnoręcznie ugnieciony przez właściciela pobliskiej piekarni

        • 2 1

  • Nie chcemy czytac o Fali! Nie chcemy jej w Trojmiescie! (1)

    Kiedy to w koncu zrozumiecie?? To nie jest system przyjazny pasazerom, tylko urzednikom.

    • 16 0

    • Pamiętajcie przy urnach wyborczych o Mevo, Fali, Tristarze, rydwanach, zniszczonej palmie, podpaleniach developerskich, miliarda

      Dokładnie. To jest miś na miarę naszych czasów. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom. Za te 200 baniek umoczone w Fali można było dziesiątki nowiutkich autobusów na wodór kupić. I zbudować kilka stacji wytwarzania wodoru.

      • 1 0

  • Pani Dulkiewicz, niech Pani w końcu interweniuje - proszę jako matka! (6)

    W jaki sposób, trzymając za ręce dwójkę malutkich dzieci, mam znaleźć i odbić kartę Fali? Co najmniej jedno muszę puścić. Kto odpowie za sytuację gdy wpadnie ono pod nadjeżdzający tramwaj? Gdy zagubi się w tłumie ludzi pchających się do "odhaczenia" w systemie? Gdy się przewróci w tramwaju? Kto odpowie za zdrowie i życie mojego dziecka z powodu "widzimisię" gdańskich urzędników?Pytam jak matka matkę. I proszę o interwencję!

    • 10 3

    • (1)

      Dodam tylko, że w tej chwili kupuję bilet miesięczny właśnie po to by wsiadać i wysiadać bez niebezpieczeństwa dla moich dzieci, i bez dodatkowych formalności. Mimo iż w pełni nawet go nie wykorzystujemy. Kupuję go po to by nie przejmować się formalnościami w przejazdach. Podróże z małymi dziećmi już są wystarczająco problematyczne.

      • 2 1

      • A jak pokazujesz ten bilet do kontroli to kto twoje dziecko wtedy trzyma z rękę?

        • 0 2

    • (1)

      Ciagle te brednie piszesz. Miesieczny sobie kup

      • 1 4

      • zamilcz cymbale!

        natychmiast!!!

        • 1 1

    • A jak rozwiązujesz dzisiaj jazdę tramwajem?

      Stoisz na środku trzymając dwójkę dzieci i jedziesz bez trzymanki?

      • 0 3

    • Frau nie panuje ona się lansuje

      • 1 0

  • Sukces

    Trzeba było zrobić testy w Bytowie. To by było miarodajne doświadczenie i później odtrąbić sukces. Porażka.

    • 8 0

  • Dwa rodzaje kasowników w autobusie i X taryf, których nikt nie ogarnia (i które zmieniają się co kilka miesięcy i znienacka, żeby za łatwo nie było) - tzn. mogę je ogarnąć, ale szkoda mi życia na studiowanie tych wymysłów (mam nadzieję pożegnać się z komunikacją miejską w Gdańsku na dobre i na zawsze). Taryfa i zasady komunikacji powinny być do ogarnięcia przez "obcego" w pięć minut, na przystanku. Skomplikowanie systemu do granic możliwości nie świadczy o mądrości twórcy.

    • 10 0

  • ruch pieniądza w interesie musi być,

    bo to taki gdański miś

    • 5 0

  • I o to w tym tak naprawdę chodziło, by był nowy prezes, nowa rada nadzorcza, nowe posadki dla pociotków i partyjniaków

    • 11 0

  • Co to jest ta Fala ? (2)

    Przepraszam za moją ignorancję ale co to jest ta fala i na czym ma polegać ten system?

    • 5 0

    • Wałek za pieniądze publiczne

      Ma na celu skomplikowanie transportu komunikacją miejską i podwyżkę cen biletów. Dzięki temu miasto zyska kilkadziesiąt nowych budynków jednorodzinnych dla dzieci mafijnych klik w małej Sycylii (Trójmieście).

      • 5 0

    • Kolejny gdański miś

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane