• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • Fala żenady (2)

    Coś czuję, że przez tę całą Falę, to Olka poleci...
    Gdańsk, miasto wolności, a wprowadza system inwigilacji i tresury
    Masz bilet miesięczny, nie odbijesz się, kara! Chcesz jechać na miesięcznym jak obecnie, płać więcej!
    No litości

    • 43 1

    • Przecież Tristar (nie)działa, Mevo (nie) działa to i Fala będzie (nie)działać

      w czym problem zrobię dwa festyny przed wyborami i tak bendem żondzić dalej

      • 18 0

    • Nie poleci i znowu ją wybiorą tylko za to, że nie jest z PISu.

      • 11 0

  • (2)

    Ile milionow kary naliczono za opoznienia? Ilu odpowiedzialnych urzednikow stracilo prace?

    • 35 1

    • Straciło pracę? Siedzieć powinni za niegospodarność. Mówimy o setkach milionów. Za to można byłoby kupić całą zajezdnię nowiutkich autobusów na wodór, a nie zainstalować parę gadżetów nikomu niepotrzebnych.

      • 8 0

    • Nie szlo to zatrudnili dzissiatki kolejnych

      • 0 0

  • (1)

    Pomorskie to taki ostatni skansen komunizmu. Tutaj nadal uprawia się zaprzeczenie rzeczywistości. Tak jak,kiedyś komuniści , mówią ze to jest planowe. Tak jak oni kiedyś, mają prezesa na stanowisku prezesa. Tak jak lewacto, spadkobiercy komunistów, mówią w większości nieprawdę.

    • 36 4

    • Zupelnie jak Pis. Oni wszyscy sa tacy sami bo wydaja nie swoje pieniadze

      • 1 2

  • Generalnie nie wiem po co oni to wdrażają jakby nie mogło być normalnie tak jak jest czy biletomaty czy zwykłe bilety bo w Gdyni to są tacy nowocześnie że zlikwidowali połączenia autobusowe a wprowadzają jakieś i**otyczne systemy nikomu na nic nie potrzebne

    • 23 0

  • Dlaczego ci wszyscy prezesi itd. tam, gdzie coś niepewne, gruba kasa

    mają takie małe oczka i chowają je za okularami?

    • 21 0

  • Ja jeżdzę na gapę więc fala w moim przypadku jest absolutnie nieprzydatna

    • 19 0

  • Powiem tak bedzie fala tak jak wtedy kiedy pekla rura prowadzaca do czajki

    • 13 0

  • Za mordę chcą was trzymać. Już niedługo jak nie wypełnicie norm dot. śladu węglowego

    do autobusu was nie wpuszczą.

    • 27 1

  • Bezsensowne pomysly (11)

    To taki sam pomysł jak zrowerami. Miast ma komuś zapłacić grube miliony i udostępnić infrastrukturę miasta po to by ktos mógł zarobić. Normalna procedura jest taka ze firma bierze kredyt kupuje rowery i potem go spłaca a jak nie zarobi to bankrutuje. Tutaj miasta bez żadnej gwarancji odpala komuś kilka czy kilkanaście milionów.

    • 259 7

    • Oczywiście nie dotyczy to parkingu pod Twoim domem, ten ma być za darmo, nie? :) (9)

      • 7 37

      • Płacę podatek od nieruchomości (6)

        I wiele innych drobniejszych opłat i podatków. Nie bardzo rozumiem, dlaczego samorząd miałby mnie jeszcze kroić za miejsce parkingowe pod moim własnym domem.

        • 36 6

        • dlatego, że zajmujesz swoim samochodem przestrzeń, która mogłaby być bardziej produktywnie wykorzystana (3)

          zakup samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia sobie prawa do możliwości darmowego parkowania przed domem jeśli ta przestrzesń nie jest twoją prywatną własnością.

          • 7 40

          • Wystarczy że należy do wspólnoty lub spółdzielni (2)

            W innej sytuacji płaci się abonament. Czego nie rozumiesz czopku?

            • 21 3

            • AAle wiesz, że ten teren spółdzielni mógłby stać niezawalony samochodami? Nie mam samochodu i przeszkadza mi to, że miasto jest dla samochodziarzy. Ja też tu jestem, i chcę ładne zielone place pod chatą, a nie śmierdzące blachozjeby

              Oczywiscie na dzień dobry założyłeś, że twoja praca wymaga samochodziku. Otóż może i samochodziku wymaga, ale może byś sobie wybudował parking poodziemny, bo ja nie chcę patrzeć na setki tysięcy samochodzików po kątach, ORAZ nie wjezdzal do centrum, bo chciałbym sobie zdrowo pospacerować, a nie zatruwać się.

              Ale czego ja wymagam od samochodziarza. Myślenia? :D Cała idea zużywania skończonego surowca żeby jeździć 1 osobą w tonowym pojezdzie jest tak chora i nieekonomiczna. Jesteście świrami.

              • 0 2

            • Spółdzielnia może zdecydować na bardziej produktywne wykorzystanie tego miejsca i obciążyć cię kosztami

              Czy potrafisz sobie wyobrazić członka spółdzielni, który decyduje się na rezygnację z posiadania samochodu i uzna, że nie powinien ponosić kosztów, które ty tworzysz? Być może jeszcze sobie rościsz prawo do parkowania za darmo nie jednym, ale kolejnym samochodem, który zdecydujesz sobie kupić dla innych członków Twojego gospodarstwa domowego lub dla Twojego hobby?

              • 0 0

        • (1)

          Z tych podatkow to na nic nie starcza

          • 1 2

          • Nic dziwnego gdy kupuje się huśtawki w cenie samochodu albo awaryjne meleksy w cenie Maybacha

            • 1 1

      • Tak, ma być "za darmo" bo to osiedle zamknięte

        I płace za to w czynszu

        • 17 5

      • po co kopiesz się koniem , on mówi nie to ma być nie

        • 1 2

    • Pociotki dostały kasę.

      A kogo obchodzi jakiś system,konto się zgadza.

      • 5 0

  • Fala niech sp... się oddala

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane