• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • nowy Pan Prezes i jego odzienie wygląda na podobnie zmęczonego jak społeczeństwo tym wynalazkiem bez sensu (16)

    szkoda, że testów nie robiono w Falobusach, byłoby podobnie wiarygodne i cenne.

    • 296 10

    • Dokładnie ;) (1)

      Wygląda jakby dostał falą w komplecie z sinicami i zapachem z Szadółek. Do tego mina jak Paolo Sousa - W co ja się wpakowałem

      • 42 4

      • Znależli kozła ofiarnego i zrobili go prezesem, przynajmniej zarobi bo po tym to chyba ciężko będzie o dobrą pracę

        • 24 1

    • Najtaniej wychodziły fotokomórki (4)

      Ale nie! Musieli wydać miliony! Dzieci, emeryci, renciści nie będą korzystać z systemu. Czyli to wszystko nie ma sensu.

      • 42 3

      • i tu cie zaskocze masz racje ale urzedniki szkodniki juz zaplanowały ze dzieci i emeryci beda musieli wyrobic karty

        i przytykac je jak wszyscy przy wejsciu i wyjsciu .Narazie ta informacja niejest rozpowszechniana niechca bardziej denerwowac mieszkanców

        • 26 3

      • Mamy już gotowe bilety telefoniczne metropolitarne za 6 zeta na 75 minut

        Wystarczyło tylko rozciągnąć ich ważność na SKM i ewentualnie wprowadzić jakąś strefę ważności biletu dla połączeń kolejowych, np. do 20km od miejsca skasowania. No ale wtedy chyba by było za tanio jak na trójmiejskie standardy.

        • 28 0

      • Jak mam niby fotokomórką zapłacić za przejazd? (1)

        • 3 15

        • Płacisz tak jak teraz (papierowe z kasy, z biletomatu, z aplikacji, MZKZG na karcie), do tego fotokomórka zlicza pasażerów i mamy 90% funkcjonalności fali za ułamek pieniędzy

          • 25 0

    • Nie nowy prezes tylko kolesie przesuwani na stołkach

      • 28 1

    • Kobiety pamiętają! (5)

      Czy ktoś przybliży opinii publicznej powód nagłego zniknięcia Pana Matczaka ze stołka dyrektorskiego Urzędu Marszałkowskiego?
      Czym teraz Pan Radomir zajmie się w Innobaltica?
      Właściciele milczą - co oburza, choć jakoś zasadniczo nie dziwi!

      • 31 0

      • (2)

        Był cały czas, w radzie nadzorczej spółki urzędu marszałkowskiego. Urząd napluł kobietom w twarz

        • 19 0

        • Wstyd, nie wierze!

          Swój swojego będzie bronił!
          Skoro tak było to Marszałka nie ma co pytać ale ze Dulkiewicz -kobieta milczy w temacie i udaje ze go nie ma to jest niewiarygodne

          • 12 0

        • A mógłbyś napisać co więcej, bo pracowałam w sąsiednim departamencie i myślałam, że awansował do jakiejś fundacji, a tu czytam, że było drugie dno

          • 1 0

      • Ratunek (1)

        Trzeba było ratować Falę przed zupełną klapą, więc odkopano pana RM.

        • 5 3

        • Przyslowiowy trup z szafy

          Raczej wyciągnięto z ukrycia. Skandal i dziaderstwo

          • 4 1

    • A sam ubierasz sie w lumpexie (1)

      • 3 11

      • Tak i jestem z tego dumny.Jestem nauczycielem i muszę ładnie wyglądać.

        • 12 3

  • A miałam cichą nadzieję , że ta fala nigdy nie zostanie wdrożona.

    • 40 0

  • Jeśli trzeba będzie odbijać bilet miesięczny przy wsiadaniu (2)

    Tak jak zapowiadali to całkiem ta komunikacja zejdzie na psy. Nie obrażając psów.

    • 53 0

    • Kurdę, jak ten Elbląg działa od dekady z takim systemem? (1)

      • 1 15

      • tak, że większość NE i NEL się tu wprowadziła

        • 10 0

  • Fala

    od samego początku było wiadomo że jak tyle kasy na to wydali i nie ruszyło to jak planowali nikt z tego się nie wycofa.
    To jest takie trochę na przetrzymanie było dużo szumu przeczekamy coś tam poprawimy a i tak to wypuścimy czy społeczeństwo chce czy nie chce.
    Nie ma opcji by to upadło tyle kasy publicznej a wiadomo ci na górze nie będą tym obciążeni tylko my z podatków.

    • 26 4

  • benny hill a nie FALA

    • 30 0

  • Niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym znowu bez zniżek! (4)

    A my to co,znowu jesteśmy przeźroczyści.Kiedy dla nas zniżki w tej Fali?

    • 14 6

    • Kiedy Wasz ukochany premier w końcu wpuści Wasze przedstawicielstwo zamiast usuwać ich siłą i takie wprowadzi. (1)

      • 4 2

      • Co premier ma do ustaleń miasta?

        • 2 0

    • W Fali nie będzie żadnych "falowych" biletów. Ona po prostu grupuje te dostępne obecnie.

      • 3 1

    • W innych miastach są zniżki

      Nie będzie,bo KO z UM w Gdańsku na pamiętnej sesji tak postanowiło,czyli nie-bo nie! Chorzy ludzie nadal bez ulg komunikacyjnych w Gdańsku!!!

      • 3 0

  • Poprzedni nadszyszkownik taktycznie się ulotnił? (14)

    Po ilu latach pobierania sowitego wynagrodzenia i premii? Czy ktoś to kiedykolwiek rozliczy? Ilu takich się upasło na tym projekcie? Setki milionów umoczone, sprawa przeciągana chyba z 10 lat. Ludzie. Cały tabor można byłoby wymienić za te pieniądze, a nie parę śmiesznych gadżetów uruchomić. I na co to komu? Tu jest potrzebny zwykły czytnik kart płatnicznych przy stanowisku kierowcy i mała drukareczka wypluwająca jednorazowe kody QR jako bilety wyglądające jak paragony z kasy fiskalnej. W Wejherowie coś takiego funkcjonuje od lat (nawet bez kodów QR) i można. To by pewnie z milion kosztowało, a nie setki milionów.

    To jest miś na miarę naszych czasów. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom.

    • 45 2

    • (6)

      I te ceny biletów z d. W życiu nie zapłacę 5 czy tam nawet 6zł za przejechanie 3 przystanków. Czy komuś odwaliło? Poza tym takie bilety powinny być ważne przynajmniej kilka godzin, a nie śmieszne 75 min. Przestańcie sobie jaja z ludzi robić. Najpierw narozdawaliście darmowych przejazdów na prawo i lewo, z dziećmi do lat 24 włącznie, a teraz szukacie kasy i zdzieracie skórę z tych którzy nie mają ulg! To jest chory skandal. Wszyscy powinni płacić to bilety byłyby lekko 2x tańsze.

      • 11 0

      • (5)

        Emeryci też powinni płacić bo ich stać na to, jeżdżą statystycznie najwięcej i okupują wszelkie wolne miejsca. Człowiek z zakupami nie ma szans usiąść i odpocząć chwili, a płacić musi. Ja rozumiem, że nie płaci człowiek o kulach albo starowinka 90 lat, ale krzepki emeryt 75 lat? Dajcie spokój, ci ludzie latają jak przecinaki po sklepach od rana do wieczora. Jak ma się kasa zgadzać skoro 3/4 pasażerów jedzie za darmo?

        • 3 1

        • emeryt (3)

          i tu się z tobą nie zgodzę . Ja jeżdżę samochodem, a twoja opinia tylko mówi nam o tobie , jaki z ciebie ................

          • 1 2

          • (2)

            Chyba z ciebie, pazerny dziadku. Mało, zawsze mało. Niech wszyscy płacą byle nie ja, a po mnie choćby potop. Nie ma większych roszczeniowców od emerytów, dalej to PRL-owskie "należy się" działa jak widać.

            Też będę emerytem, ale na pewno nie takim jak ty.

            • 1 1

            • (1)

              Dobrze tylko licz,żeby Ci na leli wystarczyło....

              • 0 1

              • Mniej żryć, więcej oszczędzać to wystarczy i na leki. Typowa emerytura to tyle ile pensja niejednego człowieka, a co tu mówić o wydatkach ludzi pracujących, którzy muszą dzieci utrzymać, wynajmowane mieszkanie opłacić albo ratę kredytu, itd.

                • 0 0

        • Co ty pierdzielisz?

          • 0 1

    • Jakoś 200 baniek przewalili bodajże. I na co pytam się? No na co? Nie ma żadnego komisarza rządowego albo unijnego który to sprawdzi? Nieprawdopodobna skala niegospodarności.

      • 9 0

    • (1)

      no jeszcze mevo coś koło 80 baniek i tristar 100 baniek... niezłe misie... a w drodze mevo2...

      • 9 0

      • I grube miliony na organizacje LPG. Pamiętajcie o tym wszystkim przy urnach wyborczych. POgonić to towarzystwo!

        • 0 0

    • Widocznie wyczuł pismo nosem

      Podstawili nowego wiadomo po co.

      • 2 0

    • (1)

      Bilety powinny być ważne cały dzień, a nie 75 min. do jasnej cholery. Albo chociaż parę godzin. I obowiązywać w dowolnych środkach transportu publicznego od Gdańska po Lębork, a nie tak, że jadę najpierw do SKM i płacę 6zł, za chwilę w SKM znowu 6zł i jeszcze w Gdańsku kolejne 6zł za tramwaj. To jest 18zł za przejazd w jedną stronę. A może mam iść pieszo? Czy ktoś zwariował?

      • 4 0

      • Dokładnie tak!

        • 0 0

    • Ciekawe czemu testy w Lęborku na paru liniach na krzyż, a nie w centrum Gdańska czy Gdyni w szczycie! To ma być miarodajne?

      Na Obłużu sobie testujcie jak autobus tak napchany, że nie ma jak zapałki wcisnąć. Problem jakiś ogłosić beta testy i nawet zapłacić grupie testowej za jeżdżenie codziennie przez pół dnia?

      • 2 0

  • Trzymam kciuki za porażkę (1)

    I żeby ktoś za to beknął

    • 49 0

    • Za porażkę nie trzeba a co do beknięcia to cudów nie ma.

      • 5 0

  • Felerna ta FALA . A wiec powinna się zwać nie FALA a FALAfel HE HE!

    • 19 0

  • Hehe w Lęborku gdzie jest kilka lini XD

    Już widzę to oczami wyobraźni jak się ludzie odbijają w Gdyni Centrum albo na Obłużu :)

    • 30 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane