• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Mam pytania do twórców systemu:

    Czy przesiadki wymagają odbijania się?
    Czy przy wysiadaniu muszę się odbijać? (nie chcę i nie zamierzam)
    Czy jest jedna prosta taryfa - np. bilet 3 dniowy, miesięczny na wszystkich przewoźników bez kupowania dodatkowych biletów (skm, pkm, ztm, obejmujący całe trójmiasto)?
    Czy cena bilety miesięcznego nie przekroczy 100 zł na wszystkie rodzaje transportu w Trójmieście?
    Czy będą honorowane bilety papierowe - starsi ludzie mają telefony które nie mają mozliwości instalowania aplikacji.
    Co w przypadku pogniecenia / zamoknięcia biletu papierowego i jak będzie wyglądać kwestia "odbijania się takich biletów?

    • 64 0

    • Nie jestem wprawdzie twórcą i raczej sceptycznie podchodzę do projektu, ale z dotychczasowych informacji udzielonych przez Innobalticę wynika, że:

      1. Tak, przesiadki wymagają odbijania się.
      2. Nie, nie musisz, ale wtedy przejazd będzie droższy.
      3. Nie, nie będzie nic innego niż jest obecnie dostępne w aplikacjach jako bilety MZKZG.
      4. Przekroczy, ponieważ to nadal będą bilety łączone MZKZG.
      5. Przez długi czas będą jeszcze standardowe kasowniki i bilety z automatów, docelowo bilety papierowe będą posiadały kod QR, który będzie należało skasować w kasowniku fali
      6. Sytuacja będzie identyczna jak obecnie - jeśli bilet będzie tak zniszczony, że jego treść będzie nieczytelna, to będzie uznawany za nieważny.

      • 1 3

  • Co to jest ta fala.

    Znowu odbiory. To inna fala.

    • 22 0

  • Testy powinni robić prawdziwi użytkownicy (1)

    a nie prezes z kolegami.... potem nie idzie znaleźć stacji albo logika zakupu jest i**otyczna (jak bilety SKM/PKM).

    • 54 0

    • A tu już możesz dziękować największemu Januszexowi w IT w Europie, jak nie na świecie...

      • 1 0

  • To się nazywa wyprowadzanie kasy z budżetu...

    • 49 0

  • nie chcemy tego g... czy tak trudno zrozumieć?

    • 58 0

  • Sobie znaleźli miasto do testów xD jakas premia się należy.

    • 43 0

  • dlaczego systemy wymyślane przez urzędników mają ujemną synergię...

    ...z potrzebami użytkowników?

    • 41 0

  • czekamy na wybory Dość rozdawnictwa naszych pieniędzy , Tańszy byłby darmowy transport niż utrzymywanie spółek dla kolesi i

    • 49 3

  • urzędowe "dziadki" działają tak samo. Bez ryzyka, bez odpowiedzialności, bez konsekwencji...

    "To idzie fala, fala, fala
    Gajer rozpięty, czapka w ręku, pas na jajach
    To idzie fala, fala, fala
    Strach padł na koty, które kryją się po salach
    To idzie fala, fala, fala
    Olewa wszystko, olać może Generała
    To idzie fala, fala, która dobrze wie
    Że na urzędzie wcale nie jest źle!"

    • 36 3

  • (2)

    A co złego jest w zwykłych biletomatach w każdym pojeździe? Tak jest w innych miastach

    • 60 3

    • Gdańsk musi sie wyróżnić. Ponoć to co u innych się sprawdza u nas na bank nie będzie działać. Czemu? Nie wiadomo. Zapewne dlatego, że chodzi o kasę i jej przytulenie za ten projekt.

      • 17 1

    • Zwykle biletomaty są za tanie.W tak skomplikowanym drogim systemie znacznie łatwiej ukryć wszelkie ,,wałki,,.

      • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane