• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • Tak robi się grube wałki na koszt mieszkańców

    • 86 1

  • system biletów na komunikację w trójmieście (2)

    jest beznadziejny. trzeba by prezesów tych wszystkich spółek postrącać ze stołków, ale to niewykonalne. Przyspawani pl.

    • 100 3

    • Jest mozliwe

      Musi tylko powstać formalnie metropolia i wtedy jeden operator będzie ogarniać wszystko....

      • 9 2

    • Pytanie

      Jak my mieszkańcy możemy to zrobić?

      • 3 1

  • a jak to ma działać i po co? (26)

    Przydałaby się jakaś informacja jak ten system w ogóle ma działać i czemu ma służyć. Jako dość rzadki pasażer komunikacji miejskiej nie mam pojęcia do czego miałaby mi się ta Fala przydać. Z reguły kupuję bilety w biletomatach a na SKM w kasie biletowej. Czy dla kogoś takiego jak ja Fala w ogóle ma jakieś zastosowanie?

    • 225 8

    • Nie ma, dla ludzi co codziennie korzystają tez nie bo kupują miesięczny, system jest bezsensowny dla mieszkańców. Za to dla turystów może być przydatny, prostszy niż obecny system i nie będą mylić biletów na komunikację gdańska z skm i gdynia i odwrotnie.

      Należy sobie zadać pytanie tylko czy takie uproszczenie dla turystów jest warte swojej ceny? Czy nie dało rady tego zorganizować w inny sposób? W tańszy? Pewnie że się da ...

      • 65 5

    • ma działać tak żebys płacił wiecej i się mniej orietowała dlaczego a jeszcze beda cie sledzic na kazdym kroku (22)

      to system ktory nie rozwiazuje podstawowego problemu braku wspólnego biletu !
      jedyne co wnosi to ze nie trzeba szukac biletoamtu czy kisosku przy kazdej przesiadce - ale to nie zmienia nic bo uzytkownik bedzie płacił i tak za kilkanascie roznych taryf i przewozników

      • 63 6

      • Wiadomo, mamy 1970 i trzeba wszystko rozwiązywać jak w 1970... (21)

        Nie ma nic wygodniejszego niż płacenie kartą w autobusie bez przejmowania się czymkolwiek, ale oczywiście upośledzony technologicznie foliarz musi mieć papier w ręku, bo inaczej durnieje...

        • 10 61

        • Jasne, (4)

          Tak wygodne i proste, że trzeba było kupić busa i jeździć po szkołach, by uczyć dzieci tej "prostej" czynności, której i tak nie potrzebują, bo jeżdżą darmo

          • 47 1

          • Tak, trzeba, bo jak wnuczkowie dziadkom nie powiedzą, ci nie ogarną że może istnieć coś innego niż papierowy bilet... (2)

            • 0 43

            • znów ejdżyzm (1)

              jakiegoś korpozłodzieja, ewentualnie pracownika UM który podszywa się pod lewicę, rozumianą tu nieopatrznie jako PO z przyległościami

              • 20 1

              • Jaki ejdżyzm?

                Nikt nic nie ma do staruszków którzy idą z postępem.

                A jak ktoś zmusza innych do życia jak za komuny, niech spada na bambus.

                • 0 13

          • Paranoja....

            • 6 0

        • klasizm, bełkot i ukryty ejdżyzm (1)

          do piachu

          • 9 2

          • "Jestem lepszy bo nie umiem użyć karty płatniczej"

            Brak słów...

            • 1 13

        • (6)

          A słyszałeś o czymś takim jak apki umożliwiające zakup biletów? To dopiero jest łatwe i nie trzeba stać w kolejce żeby kupić bilet. Wchodzisz do np autobusu/tramwaju, siadasz sobie, wyciągasz telefon - klik i gotowe! Aleeee nieeeeee lepiej będzie stać w kolejce żeby później pokazać złodziejom gdzie chowasz portfel/kartę i finalnie stajesz się okradzionym frajerem, który łyknął bzdury o systemie sprzed 20 lat, od którego już się odchodzi. Ale co ja tam wiem, jestem tylko niepostępowym foliarzem ;)

          • 6 24

          • No i w tym momencie płacisz mandat (1)

            Korzystając z aplikacji musisz mieć kupiony bilet zanim wsiądziesz do np tramwaju. Tak jest napisane w regulaminie.

            • 25 1

            • Ja kupuję jak widzę że tramwaj wjeżdża na przystanek

              Cała transakcja trwa około 10 sekund, więc mandatu nie zapłacę

              • 2 1

          • (3)

            Telefon stacjonarny emeryta ma tylko kabel,a nie ma żadnej apki.Mam kabel obciąć,a telefon do torby i w drogę?

            • 7 1

            • Dla starców przecież są bilety papierkowe (2)

              Nikt ich nie likwiduje

              • 1 2

              • (1)

                Starcy i ich wnuki inteligentne to chodzą pieszo,na 2 lub 3 przystanki nie będą kupować takich drogich biletów.

                • 1 1

              • Ale kto mówi o 3 przystankach?

                • 0 0

        • Płatność Jaką kartą w autobusie? (6)

          W Gdańsku nigdy tak nie było.

          • 6 3

          • Czytałeś w ogóle co ma wprowadzić Fala? (5)

            Będziesz mógł odbić się kartą płatniczą na początku i na końcu podróży i zostaniesz automatycznie skasowany po najkorzystniejszej dla Ciebie taryfie.

            • 0 15

            • A jak ktoś nie ma akurat karty płatniczej przy sobie, tylko gotówkę? (4)

              Będzie musiał chodzić piechotą?

              • 14 3

              • Kto w tych czasach nie ma ze sobą karty płatniczej ani telefonu, a ma gotówkę? (3)

                Może jeszcze poidła dla koni mamy na przystankach zainstalować?

                • 0 26

              • Mnóstwo starszych ludzi nie używa smartfonów i kart płatniczych (1)

                Ale rozumiem, że w Trójmieście panuje ejdżyzm. Wszyscy powinniśmy być piękni, młodzi i bogaci. No dobrze, hipotetyczna sytuacja. Mam kartę i telefon, ale zostawiłem je w domu. W kieszeni mam sześć złotych w drobnych monetach. Co wtedy?

                • 18 1

              • Wtedy masz taki sam problem jak teraz

                Jeśli nie będzie nigdzie w pobliżu biletomatu albo kiosku to nie możesz jechać, bo kierowca ci nie sprzeda.

                • 3 0

              • Ja mam nokie 3310 i tylko gotówka obracam

                • 4 0

    • Głównym zastosowaniem Fali dla mieszkańców (1)

      jest zmarnowanie ogromnych środków pochodzących z ich podatków. Bez sensu, ale za to drogo. Mam nadzieję, że wyjaśniłem i pomogłem. :)

      PS Za co zatem z kolei płacimy tworowi MZKZG, oprócz samego istnienia? Dlaczego przez 16 lat nie stworzył on tego, co za kolejne dziesiątki milionów niby próbuje zrobić Fala?

      • 19 0

      • MZKZG wprowadziło bilet metropolitalny

        Te bilety można kupić w aplikacjach. W tej ofercie jest też bilet miesięczny za 156 zł lub bilet łączony z SKM.

        • 2 3

  • (2)

    Co za brednie wypisujecie

    • 5 37

    • (1)

      Przerwę macie w urzędzie że jest czas na komentowanie w internecie?

      • 17 1

      • Za to na Waszej farmie trolli widzę ruch jak zwykle...

        • 0 12

  • Ha!

    " pionierskie przedsięwzięcie", końca by się uśmiał.

    • 64 3

  • Nie ma fal, nie ma fal, nie ma fal... (1)

    a jest wał... a jest wał... a jest wał...

    • 96 1

    • nadal

      • 2 0

  • czy udany odbiór techniczny w Lęborku (1)

    spowodował otwarcie kurka z kasą , która teraz będzie się lała szerokim strumieniem?

    • 80 1

    • Już się leje

      • 12 0

  • To twór do wywalania pieniędzy w błoto

    • 77 1

  • (3)

    Skoro i tak już wtopiliśmy kilka milionów w tą Falę to dajcie chociaż małą podwyżkę temu prezesowi niech se lepsze ciuchy kupi.

    • 58 2

    • Ideal się od niego. Ola na festynie mu załatwiła.

      • 8 0

    • on na dorobku...

      takie fuchy typu "mission impossible" bierze się dla zaliczenia stażu na stanowisku kierowniczym...

      • 9 0

    • jakie kilka milionów , to już idzie w setki

      • 7 0

  • Te wszystkie wielkie projekty to jakieś szemrane interesy (8)

    Gdzie jest super nowoczesny i inteligentny system Tristar? Gdzie są rowery Mevo? Tak samo skończy Fala....

    Byle jakość króluje...

    • 146 4

    • Tristar sprawia że Gdańsk jest zawsze w pierwszej trójce najmniej zakorkowanych dużych miast w Polsce. (7)

      Mało?

      • 5 23

      • (4)

        Szkoda że nie sprawia, że Gdańsk zajmuje wysokie miejsce w kwestii prędkości komunikacyjnej tramwajów i autobusów, a tramwaje tracą na każdym kursie kilkanaście minut na łaskawym czekaniu na zielone, bo inteligentny system ich nie wykrywa i nie umożliwia szybkiego przjeazdu.

        • 24 1

        • Wykrywa i umożliwia. Nawet był tu artykuł o tym jak to kierowcom przeszkadza na Adamowicza. (3)

          Ale co z tego, skoro tramwaj mając zielone nie pojedzie kiedy Janusze stoją w poprzek torów?
          W Gdańsku niektórzy są tak bezczelni, że jak stoisz poprawnie, to się przed Ciebie wcisną, żeby tramwaj zablokować.

          • 3 5

          • (1)

            Piszesz o kierowcach autobusów, którzy wyjeżdżając z pętli łostowice-świętokrzyska, stają na czerwonym, blokując cały ruch na ul świętokrzystkiej w kierunku orunii?

            • 1 1

            • Kierowca to kierowca.

              Jak nawet umie jeździć, to go bydło ściągnie do swojego poziomu.

              • 1 0

          • To, że łaskawie jeden przejazd przez Adamowicza, gdzie tory i tak niepotrzebnie kilkukrotnie przecinają jezdnię, daje względny priorytet tramwajowi, nie oznacza, że tak jest w całym Gdańsku, bo poza nielicznymi wyjątkami jak przejazd przez Witosa tramwaje jeżdżą wolniej niż równoległe do nich autobusy.

            • 2 0

      • To akurat nie przez tristar

        tylko mimo, że tristar przeszkadza

        • 8 1

      • eee, yyy - co brałeś? podzielisz się trochę?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane