• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • a na co to komu? (1)

    • 59 0

    • Żeby prezesi mieli grube pensje ;)

      • 12 1

  • fala (8)

    Kiedyś tristar teraz fala. Pralnia pieniędzy bez zmian.

    • 81 0

    • Jasne, zróbmy referendum i wyłączmy Tristara. (6)

      • 5 0

      • I tak kierowcy są zbyt głupi żeby z niego skorzystać... (4)

        Mamy zieloną falę przez całe miasto, ale nie da się jej użyć, bo jaśnie pan nie pojedzie 50 na 50, on *musi* łamać przepisy i zmusić wszystkich za nim do stania na czerwonym zanim ruszy...

        • 0 11

        • Poruszam się po Gdyni 50km/h (2)

          Stoję prawie na każdych światłach. A pomiędzy Estakadą Kwiatkowskiego a granicą z Rumią to już obowiązkowo.

          • 7 2

          • Polecam przejażdżkę jednośladem, gdzie nie musisz czekać aż Janusze którzy nie potrafią utrzymać 50 ruszą spod świateł. (1)

            I nagle widać co byśmy mogli mieć i czego nas te głąby przekraczające prędkość pozbawiają.

            • 1 7

            • haha a to jednoślad jakoś inaczej jedzie?Ja ze swojego doświadczenia wiem jedno but 80-90 i jest zielona fala głąbie

              • 0 3

        • biedaku jak chciałem być taki przepisowy to 90% świateł między dworcem PKP w Gdyni a granicą z Rumią miałem na czerwono i to tak chamsko że na dojeździe cię łapie i stoisz jak kołek całą zmianę

          • 5 0

      • pewnie że tak id..to co to za system który w cisowej wjeżdżające z wejherowa auta łapie na wszystkich światłach do obwodnicy

        • 4 0

    • Totalne dziadostwo

      • 1 0

  • totalne dziadostwo

    • 57 0

  • Wielkie G!!!

    Robienie czegoś na siłę, bez akceptacji mieszkańców i za grube pieniądze mieszkancow ️️️
    Oby ktoś za to G....o odpowiedzial. Mam nadzieję że wybory samorządowe nie wygra ta PAD

    • 63 1

  • Radomir i Ziemowit... Gdańsk rozpiera Duma!

    • 28 0

  • Pionierskim rozwiązaniem byłby jednakowy bilet na terenie całego województwa, w tym we wszystkich PKS-ach i u prywatnych przewoźników, a nie kasowniki z ekranem mające za zadanie przykryć bałagan taryfowy i niewydolną komunikację w Pomorskim.

    • 59 0

  • (3)

    Co w tym czasie robi MZKZG, który już od początku ubiegłej dekady miał zostać jedynym organizatorem transportu i emitentem biletów na terenie Trójmiasta i zakończyć bałagan komunikacyjny, poza chodzeniem po szkołach i nakładaniu na miasta fatalnych obowiązków jak używanie niewyraźnego i martwo brzmiącego syntezatora mowy do zapowiedzi przystanków?

    • 38 5

    • (2)

      Politykę MZKZG wyznaczają gminy, które go tworzą.

      • 3 0

      • a te mają swoich przewoźników

        i swoich prezesów...

        Dla skutecznego działania takich organizacji hierarchia musi być odwrócona i zmieniony system wartości.
        To tak à propos metropolitalnych zapędów...

        • 1 0

      • to po co to jest ogromny paśnik dla świń ze znajomościami no tak wiedziałem

        • 1 2

  • (2)

    Testy robione w Lęborku, do tego nie na pasażerach, w realnych sytuacjach, tylko na grupie przeszkolonych zapewne w obsłudze, testerów... Wyniki takiego "laboratoryjnego" testu to sobie można w buty wsadzić. Potestujcie w Gdańsku albo w Gdyni, i to w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Zawsze znajdzie się osoba słabiej widząca, że o takich, które ekranik dotykowy widzą pierwszy raz, nie wspomnę... Kolejka w drzwiach murowana i autobus/tramwaj/trolejbus stoi i czeka, aż wszyscy się "odbiją". Powodzenia życzę :P

    • 134 0

    • Nie od dziś wiadomo, że wyniki badań, sond, są zgodne

      z oczekiwaniami zamawiającego, czyt. płacącego.

      • 24 0

    • Już widzę mój autobus

      Obecnie zwyczajowo spóźniony 20-30 min w godzinach szczytu, zapewne będzie jechał jakieś 3 h więcej. To ze 3 kursy w ciągu dnia, co za oszczędność wynagrodzen dla kierowców

      • 3 0

  • Widać że Stefański to zasób szczególnie chroniony. (6)

    W okresie wdrażania systemu pojawi się mnóstwo pretensji, spowodowanych działaniami i zaniechaniami z przeszłości, jednak całe odium spadnie na aktualnego prezesa. Szkoda Matczaka, nie zasłużył sobie na taki los, ale widocznie propozycja miała formę ultimatum. Swoją drogą ciekawe dlaczego na prezesa nie przesunięto Mocarskiego. PKM-ka kula się sama, a taki doświadczony menago, z doświadczeniem w uruchamianiu przedsiębiorstwa branży transportowej, przydałby się Fali bardzo. I nawet by się rymowało: "Na kłopoty Mocarski!". Tak przy okazji ciekawe kto teraz będzie dyrektorował wydziałowi ds. strategii?

    • 24 3

    • (1)

      Przecież ten człowiek już od kilku lat nie był dyrektorem

      • 1 0

      • To kto teraz dyrektoruje?

        • 0 0

    • (2)

      Jest jeszcze jeden specjalista w gdańskim magistracie. Doświadczony przedsiębiorca od transportu, ze znanym nazwiskiem na literkę T. Ale nie wiem, może malowanie busspasów, to jego hobby ;)

      • 3 0

      • Ale tu chodzi o urząd marszałkowski, a nie o gdański magistrat.

        • 1 0

      • Specjalista z nazwiskiem na T jest zajęty tym, co ZTM wraz z ZDiZ robią najlepiej, czyli rozkładaniem rąk i mówieniem, że się nie da.

        • 1 0

    • Szkoda? Nawywijał (delikatnie ujmując), a teraz pensja 2x większa od dyrektorskiej. Ciekawe, czy tak samo dobrze mają się osoby dotknięte...

      • 0 0

  • Dziś widziałam (3)

    Jak obcokrajowcy próbowali skasować bilety tą falą zamiast w kasowniku powinni to pozaklejac a nie ludzi wprowadzają w błąd

    • 58 0

    • (1)

      Podziekuj pasazerom co dzien w dzien zrywaja folie z tych urzadzen

      • 2 8

      • To nie trzeba było wieszać czegoś co nie działa i działać nie będzie w tym roku. Niedługo to pewnie jeszcze ludzie zdewastują w końcu bo zwykłych kasowników jest mniej przez ten szajs.

        • 20 0

    • są pozaklejane. Chyba, że jakiś d**il pasażer zerwał folię.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane