- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (30 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (290 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (198 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Szansa na drogę rowerową wzdłuż Jana z Kolna
Urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni analizują możliwość wytyczenia drogi rowerowej na jednym z czterech pasów jezdni na ul. Jana z Kolna. Droga miałaby powstać na skrajnym prawym pasie między pomnikiem pamięci ofiar pożaru w Stoczni Gdańskiej a biurowcem C200.
Aby dostać się do centrum Gdańska, rowerzyści najczęściej nadkładają więc drogi i jadą przez węzeł Kliniczna
Jest szansa, że wkrótce się to zmieni. Gdańscy drogowcy analizują możliwość wytyczenia drogi rowerowej na jednym z czterech pasów ul. Jana z Kolna.
Wygodna, szeroka i bezpieczna droga dla jednośladów miałaby powstać między pomnikiem pamięci ofiar pożaru w hali Stoczni Gdańskiej z 1994 r.
W sumie nowy rowerowy szlak miałby ok. 800 metrów długości i zdaniem drogowców mógłby powstać niskim nakładem finansowym.
- Droga mogłaby powstać najwcześniej od miejsca, gdzie jezdnia z jednego pasa ruchu przechodzi w dwa - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - To mniej więcej wysokość dawnej hali, gdzie w latach 90. doszło do tragicznego pożaru. Jedynym w zasadzie wyzwaniem jest stworzenie bezpiecznego przejazdu przez torowisko tramwajowe. Wiązałoby się to z niewielkim nakładem finansowym, bo samo wymalowanie pasów i ustawienie oznakowania wielkim kosztem nie jest.
Zasadność powstania nowej drogi wydaje się tym większa, że w ciągu ul. Jana z Kolna trwa budowa dwóch dużych biurowców. Wygodny dojazd rowerem zarówno od strony centrum, jak i węzła Kliniczna z pewnością zachęcałby wiele osób do rezygnacji z samochodu i dojazdu do pracy właśnie rowerem.
Dodatkowym atutem jest też fakt, że wytyczenie drogi rowerowej w żaden negatywny sposób nie wpłynie na przepustowość jezdni w kierunku węzła Kliniczna, bo jedyne korki, jakie tworzą się na Jana z Kolna, dotyczą tylko i wyłącznie pasa w stronę centrum.
Roger Jackowski: widzę plusy, ale i minusy
O ocenę pomysłu nowej drogi dla rowerzystów zapytaliśmy Rogera Jackowskiego, aktywistę rowerowego oraz radnego dzielnicy Wrzeszcz Dolny. Według niego pomysł, choć wydaje się atrakcyjny, nie jest pozbawiony wielu wad.
- Projekt ma być alternatywą dla ok. 800 m ciągu wzdłuż dawnego muru stoczni. Na tym odcinku na pewno zaoferuje rowerzystom lepszą nawierzchnię. Na tym kończą się zalety. Wady to przede wszystkim dwukrotne (a nawet trzykrotne) przeplatanie się z torami tramwajowymi (bo na końcu drogi rowerowej przy biurowcu C200 trzeba jakoś wrócić na jezdnię), a przede wszystkim brak dowiązania początku i końca do układu drogowego. Jak rowerzyści legalnie jadący jezdnią od Wrzeszcza mieliby wjeżdżać na taką drogę rowerową - nie wiadomo. Jak rozwiązać kwestie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z torami tramwajowymi - też nie. W obecnej sytuacji prawnej taki wycinkowy projekt zmusi rowerzystów do ryzykownego "skakania" między odcinkami tymczasowej infrastruktury. Tworzenie urywków niepowiązanych i niebezpiecznych tras na jezdniach to bardzo zły pomysł. Zamiast tego władze miasta mogłyby przyspieszyć realizację całościowej trasy na jednym z odseparowanych pasów Armii Krajowej, na którą są już środki w wygranym Budżecie Obywatelskim. Tam kolizji i niebezpiecznych przeplotów można uniknąć.
Opinie (278) 5 zablokowanych
-
2020-06-10 10:16
Przyda sie sciezka w tym miejscu... (1)
... jednak jazda na 1 jezdni z Tirami do portu i stoczni nie jest wskazana. Nie mozna po ludzku na pasie chodnikowym
- 15 9
-
2020-06-10 11:33
tiry
z poirtu i stoczni korzystają w ogromnej większości z tunelu pod martwą Wisłą. Jęzdże tam częśto ok. godz. 17-18 i nei ma nigdy ogromnego ruchu. To juz przeszłość.
- 2 2
-
2020-06-10 10:20
Droga dla rowerów, pasy ruchu dla rowerów czy jak zwykle zrobią chodnik rowerowy?
Za kolejne esy floresy szlaczki zygzaczki w postaci różowego paseczka na wąskim chodniku z przeszkodą co 20m to ja dziękuje.
- 17 3
-
2020-06-10 10:23
Nie począć na laurach
Dobrze, że miasto budzi się z rowerowo-inwestycyjnego letargu
- 6 6
-
2020-06-10 10:24
Proponowałbym pasy ruchu dla rowerów plus kontra pasy na trakcie konnym i 3maja (4)
Byłby w końcu jakiś porządny dojazd do centrum i objazd centrum rowerem.
- 9 4
-
2020-06-10 13:40
(3)
na 3 Maja masz drogę rowerową z estakadą za grube miliony
- 3 3
-
2020-06-10 14:03
(2)
drogi dla rowerów to jest tam kilka metrów. reszta to chodnik rowerowy (patrz znaki) z przeszkodami typu ....winda
poza tym prowadzi z innego kierunku i kończy się ślepo, a tu chodzi o ciągłą kompleksową trasę od Wrzeszcza aż po Biskupią górkę.- 2 3
-
2020-06-10 14:55
(1)
jest kompleksowa od Wrzeszcza do Huciska
- 2 1
-
2020-06-10 18:42
jak preferujesz chodnik to może dla ciebie i jest
- 0 0
-
2020-06-10 10:25
Zrobić drogę rowerową wzdłuż terenów stoczni (1)
A nie jakaś niebezpieczna ścieżka zamiast ulicy
- 13 8
-
2020-06-10 10:37
to ma być trasa komunikacyjna, a nie rekreacyjna
- 5 1
-
2020-06-10 10:27
Tory przesunąć na jezdnię. (1)
A na torowisku zrobić drogę dla rowerów jak na al. Adamowicza.
- 14 1
-
2020-06-10 12:56
Byłoby fajnie tylko miasto nie da tyle kasy
- 1 0
-
2020-06-10 10:36
tylko po co (1)
większość rowerzystów i tak będzie jeździć po chodnikach. Jeśli ścieżka nie przebiega dokładnie tak jak by chcieli to ignorują ten fakt i jeżdżą jak im się tylko żywnie podoba. Niestety ale w Polsce nie ma kultury jazdy na rowerze. Mam nadzieje że kiedyś się to zmieni i więcej rowerzystów będzie zwracało uwagę na przepisy ruchu i szanowało innych uczestników ruchu drogowego
- 25 10
-
2020-06-10 11:00
po to, by większość mieszkańców miała więcej możliwości korzystania z rowerów codziennie
Niestety są twarde dowody na to, że wielu mieszkańców Polski uważa, że w naszym kraju nie ma kultury jazdy samochodem. Mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni i więcej kierowców będzie zwracało uwagę na przepisy bezpieczeństwa ruchu drogowego i szanowało rowerzystów, pieszych i innych uczestników ruchu drogowego. Mam także nadzieję, że gdy więcej osób przesiądzie się z samochodów na rowery lub środki transportu zbiorowego (np. kolej) to kierowcy nie będą wchodzili w interakcję z innymi kierowcami na zasadzie tzw. wku*wu drogowego.
- 4 5
-
2020-06-10 10:39
Uzupełnić w końcu dwa pasy na całej...
... długości Jana z Kolna. Ścieżkę rowerową zbudować wzdłuż chodnika (a na tym odcinku z murem za murem).
- 11 4
-
2020-06-10 10:43
(6)
Tam powinien być ciąg rowerowo- pieszy! Więcej jeździ tam rowerów niż niż chodzi piechurów - zmieściliby się wszyscy.
- 15 13
-
2020-06-10 11:01
dokładnie tak, Ruch pieszych ma tam charakter kropelkowy.
- 2 5
-
2020-06-10 11:39
ciagi pieszo-rowerowe powiny byc zdelegalizowane w terenie zabudowanym (2)
- 7 2
-
2020-06-10 18:44
ruch rowerowy jest największy w tych miastach (1)
w których największa część ulic w centrum ma charakter stref wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów, czyli praktycznie są to strefy/ciągi pieszo-rowerowe. Proszę nie pisać dyrdymałów o infrastrukturze rowerowej miasta z punktu widzenia kolarza chcącego trenować do turdefrans lub innego triathlonu.
- 0 1
-
2020-06-10 21:55
No ok ale te "strefy" to szerokie place, a nie 2-3 metrowe chodniczki które jednak pełnią funkcje tranzytowe, a nie docelowe.
Trochę to co innego.- 0 1
-
2020-06-10 18:43
Proponuje ciąg pieszo-jezdny
obecny chodnik będzie można zaorac
- 1 0
-
2020-06-10 19:30
CPR nie nadaje sie ani dla pieszych ani dla rowerzystow
- 0 1
-
2020-06-10 10:46
miłego wdychania spalin :) (1)
- 14 9
-
2020-06-10 11:03
kierowca w samochodzie oddycha powietrzem bardziej zanieczyszczonym
niż powietrze znajdujące się na zewnątrz samochodu, którym oddychają piesi i rowerzyści. Dlatego warto tworzyć udogodnienia skłaniające część kierowców do zmiany codziennych zachowań komunikacyjnych i tworzyć tzw. 'miasto krótkich odległości'.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.