- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (30 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (290 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (198 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Szansa na drogę rowerową wzdłuż Jana z Kolna
Urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni analizują możliwość wytyczenia drogi rowerowej na jednym z czterech pasów jezdni na ul. Jana z Kolna. Droga miałaby powstać na skrajnym prawym pasie między pomnikiem pamięci ofiar pożaru w Stoczni Gdańskiej a biurowcem C200.
Aby dostać się do centrum Gdańska, rowerzyści najczęściej nadkładają więc drogi i jadą przez węzeł Kliniczna
Jest szansa, że wkrótce się to zmieni. Gdańscy drogowcy analizują możliwość wytyczenia drogi rowerowej na jednym z czterech pasów ul. Jana z Kolna.
Wygodna, szeroka i bezpieczna droga dla jednośladów miałaby powstać między pomnikiem pamięci ofiar pożaru w hali Stoczni Gdańskiej z 1994 r.
W sumie nowy rowerowy szlak miałby ok. 800 metrów długości i zdaniem drogowców mógłby powstać niskim nakładem finansowym.
- Droga mogłaby powstać najwcześniej od miejsca, gdzie jezdnia z jednego pasa ruchu przechodzi w dwa - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - To mniej więcej wysokość dawnej hali, gdzie w latach 90. doszło do tragicznego pożaru. Jedynym w zasadzie wyzwaniem jest stworzenie bezpiecznego przejazdu przez torowisko tramwajowe. Wiązałoby się to z niewielkim nakładem finansowym, bo samo wymalowanie pasów i ustawienie oznakowania wielkim kosztem nie jest.
Zasadność powstania nowej drogi wydaje się tym większa, że w ciągu ul. Jana z Kolna trwa budowa dwóch dużych biurowców. Wygodny dojazd rowerem zarówno od strony centrum, jak i węzła Kliniczna z pewnością zachęcałby wiele osób do rezygnacji z samochodu i dojazdu do pracy właśnie rowerem.
Dodatkowym atutem jest też fakt, że wytyczenie drogi rowerowej w żaden negatywny sposób nie wpłynie na przepustowość jezdni w kierunku węzła Kliniczna, bo jedyne korki, jakie tworzą się na Jana z Kolna, dotyczą tylko i wyłącznie pasa w stronę centrum.
Roger Jackowski: widzę plusy, ale i minusy
O ocenę pomysłu nowej drogi dla rowerzystów zapytaliśmy Rogera Jackowskiego, aktywistę rowerowego oraz radnego dzielnicy Wrzeszcz Dolny. Według niego pomysł, choć wydaje się atrakcyjny, nie jest pozbawiony wielu wad.
- Projekt ma być alternatywą dla ok. 800 m ciągu wzdłuż dawnego muru stoczni. Na tym odcinku na pewno zaoferuje rowerzystom lepszą nawierzchnię. Na tym kończą się zalety. Wady to przede wszystkim dwukrotne (a nawet trzykrotne) przeplatanie się z torami tramwajowymi (bo na końcu drogi rowerowej przy biurowcu C200 trzeba jakoś wrócić na jezdnię), a przede wszystkim brak dowiązania początku i końca do układu drogowego. Jak rowerzyści legalnie jadący jezdnią od Wrzeszcza mieliby wjeżdżać na taką drogę rowerową - nie wiadomo. Jak rozwiązać kwestie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z torami tramwajowymi - też nie. W obecnej sytuacji prawnej taki wycinkowy projekt zmusi rowerzystów do ryzykownego "skakania" między odcinkami tymczasowej infrastruktury. Tworzenie urywków niepowiązanych i niebezpiecznych tras na jezdniach to bardzo zły pomysł. Zamiast tego władze miasta mogłyby przyspieszyć realizację całościowej trasy na jednym z odseparowanych pasów Armii Krajowej, na którą są już środki w wygranym Budżecie Obywatelskim. Tam kolizji i niebezpiecznych przeplotów można uniknąć.
Opinie (278) 5 zablokowanych
-
2020-06-10 11:57
(1)
Dobrze by było pociągnąć drogę dalej. Ulicą Twardą do stoczni i elektrociepłowni.
- 6 1
-
2020-06-10 12:08
W GD stąpamy drobnymi kroczkami. Tam nie ma banków i apartamentów więc nie może być dogodnego dojazdu.
- 2 1
-
2020-06-10 12:02
Bardzo bezpieczna droga jak ta wzdłuż JP II z wysokimi krawężnikami tak że nie ma gdzie umknąć. (1)
- 7 8
-
2020-06-10 14:05
I tyle lat już jest, a ja o żadnym wypadku tam nie słyszałem.
Oooooo jaka niebezpieczna :D
- 3 0
-
2020-06-10 12:12
(1)
Najpierw proszę o wybudowanie drogi na ul. Uczniowskiej!!! tam tylko 200 mertrów brakuje!!!
- 7 4
-
2020-06-10 14:06
jezdnia tam jest. nie bądź śmieszny
- 3 1
-
2020-06-10 12:17
Panie Jackowski - co al. Armii Krajowej ma wspólnego z Al. Wojska Polskiego? (1)
- 5 1
-
2020-06-10 16:52
Roger złożył projekt drogi rowerowej wydzielonej z AK
Projekt co prawda był popularny w BO, ale inżynierowie nie zgodzili się na takie zabawy w pasie drogi GP (bo prawo nakazuje 1,5 metra odstępu a nie same barierki, więc zwyczajnie by się tam nie zmieściła). Ponieważ pierwszy raz Roger nie dostał od miasta czego chciał, to strzelił śmiertelnego focha i wypomina przy każdej okazji.
- 1 1
-
2020-06-10 12:23
zrozumiau ten kto otar sie o smierc (1)
- 1 1
-
2020-06-10 13:27
Pamintamy, rozumimy.
Ale czy otaramy to nie wiem.
- 2 0
-
2020-06-10 12:44
Tylko jak do niej dojechać wcześniej i potem z niej zjechać skoro tylko do bramy dawnej hali stoczni (1)
- 4 0
-
2020-06-10 13:29
Wygląda na to że
z chodnika pod pomnikiem przerzucić rower przez barierki, wprost na tory tramwajowe na których "ósemki" wyciągają tam drugą nadświetlną.
- 0 0
-
2020-06-10 12:45
Kiedy wreszcie zostanie zwężone Podwale przedmiejskie i puszczona po nim ścieżka rowerowa ?... (2)
- 5 8
-
2020-06-10 14:07
Podwale Grodzkie, Wały Jagiellońskie, 3maja i takt konny jeszcze.
- 2 3
-
2020-06-10 19:33
Jak to? Jeden kawalek pasa rowerowego juz jest. Nie da sie na niego wjechac i nagle sie urywa. W druga strone konczy sie na orodzeniu
- 0 0
-
2020-06-10 12:52
Samochód i rower
Codziennie jeżdżę samochodem po Gdańsku, po południu rowerem sam lub z dziećmi.
Jak czytam co planiści nam chcą zaproponować to myślę że oni są z marsa. W większości miast Europejskich są drogi dwupasmowe, nie arterie ale pomiędzy osiedlami. My od lat zabieramy pasy w Gdańsku. i zwalniamy ruch drogowy.
Ścieżki rowerowe tak jak najbardziej ale czy nie można o tym myśleć wcześniej. Przykład stoczni pokazuje że nikomu nie zależy na tym. Można było kupić od właściciela 1 lub 2 metry po długości i by nie było problemu. Teraz będzie nowe osiedle, biurowce i znowu nie ma miejsca.
Dlaczego nikt nie patrzy jak budowano za komuny. Fakt. Blokowiska, jednak nikt nikomu nie zagląda w okna i dziś jest miejsce na dobudowanie jeszcze ścieżki, deptaka posadzenie drzew.- 7 5
-
2020-06-10 12:56
(5)
A czy nie lepszym, prostszym i tańszym rozwiązaniem by było zrobić tam nowy, równy chodnik z dopuszczeniem rowerów? I na całej długości, a nie tylko na wspomnianym odcinku. Może się mylę, ale zbyt dużo pieszych tam chyba nie ma, więc nie powinno to być uciążliwe dla pieszych, a rowerzystom chyba by wystarczyło takie rozwiązanie?
- 12 5
-
2020-06-10 14:08
(3)
nie. chodnik służy jak sama nazwa sugeruje do chodzenia. rower chodzi czy jeździ?
- 5 7
-
2020-06-10 14:49
... (2)
Ktoś tu chyba nie ma bladego pojęcia o ruchu drogowym i na oczy nie widział znaku drogowego ustanawiającego zarówno ruch pieszy jak i rowerowy na chodniku.
- 2 2
-
2020-06-10 16:53
ktoś tu nie wie, jakie są przepisy budowlane tyczące się takiego tworu
włącznie ze skrajnią potrzeba na to czterech metrów szerokości. Są niecałe dwa.
- 0 1
-
2020-06-10 18:39
mnie nie interesuje bujna wyobraźnia urzędnika.
rower to pojazd i jego miejsce nie jest na chodniku. koniec kropka.- 0 3
-
2020-06-10 19:34
Nie bo po CPR nie da sie jechac rowerem
- 0 0
-
2020-06-10 12:58
Czy tak ciężko aby inwestor budujący tam biurowce (1)
wybudował ścieżkę rowerową jak przy biurowców C200 ?
Miejsce na ścieżkę jest z wyjątkiem okolic muru gdzie ścieżka mogłaby pójść po drugiej jego stronie.
Tak będzie ciężko i niebezpiecznie jechać rowerem w przeciwną stronę niż samochody po ich prawej stronie.
To nie mają być przecież pasy rowerowe tylko droga rowerowa w miejscu prawego pasa.
Dodatkowo co ze skrętami do wjazdów na tereny przyszłych biur ? Przecież to będzie miejsce narażone na kolizje- 7 3
-
2020-06-10 21:48
ale tu chodzi o to żeby była na całej długości ulicy a nie tylko kawałek. ogarniasz?
problem w tym że nie ma na nią miejsca w niektórych miejscach.
robić przekładanki też nie ma sensu (wyjdzie standard sopocki).
najlepiej byłoby ją w takim przypadku zrobić w całości na jezdni lub za biurowcami na terenie byłej stoczni.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.