• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szklane drzwi na gdyńskim dworcu do wymiany

Patryk Szczerba
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Drzwi, które łączą halę z przejściem na perony na gdyńskim dworcu, zniknęły w czwartek. - Zdemontowaliśmy je na czas festiwalu Open'er - tłumaczą przedstawiciele PKP.



PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze. PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze.

Jak oceniasz po roku od otwarcia stan i czystość gdyńskiego dworca?

Szklane i masywne drzwi to zdaniem wielu podróżnych jeden z przykładów nieudolności projektowej, jaką wykazano się podczas planowania przebudowy gdyńskiego budynku. Trudne do otworzenia przez pełnosprawnych, są praktycznie nie do sforsowania dla osób poruszających się na wózkach lub matek z dziećmi.

Okazuje się, że po roku użytkowania ujawniają się także wady konstrukcyjne. Szkło zaczyna pękać i drzwi, które miały chronić pasażerów dworca przed przeciągiem i być efektownym wizualnie rozwiązaniem, mogą okazać się niebezpieczne.

- Stąd nasza decyzja, by zdemontować je na czas festiwalu Open'er. Dużo osób będzie w najbliższych dniach przewijało się przez dworzec, nie chcemy dopuścić do sytuacji, że komuś z powodu naszych wątpliwości związanych z pęknięciami stanie się krzywda - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Na razie nie wiadomo, czy po festiwalu drzwi wrócą na swoje miejsce. W PKP nikt bowiem nie ukrywa, że rozwiązanie zaakceptowane przez osoby, które zarządzały gdyńskim dworcem w okresie projektowania jest złe i trzeba je zmienić.

- Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski.

Inna opcja to drzwi ze stalową ramą, które byłyby bardziej wytrzymałe na uszkodzenia, których w sezonie letnim może się nie dać uniknąć.

- Chcielibyśmy wymienić drzwi do końca wakacji, a już na pewno, kiedy zakończy się ostatecznie remont peronów i prowadzącego do nich tunelu. Według planów ma się to stać do końca roku - obiecuje Piekarski.

Remont dworca trwał dwa lata. Prace zakończyły się w czerwcu 2012 roku pochłonęły 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • drzwi tagediia (1)

    jak zobaczyłam te drzwi po remoncie dworca pierwszy raz to złapałam się za głowę,gdzie ktoś odpowiedzialny za taki pomysł?wg.mnie powinny być zamontowane drzwi,które się same rozsuwają zamontowane w obudowie z ciemnego drzewa bądź innego materiału podobnego do stylu starego dworca.Gdzie takie drzwi pasowały do architektury-ktoś za to nieźle dostał?i jeszcze jeden lub dwóch pracowników więcej bo doba ma 24h do utrzymania w czystości(ślady lini papilarnych) szklanych drzwi-porażki.Mam jeszcze ogromne zarzuty do kostki wyłożonej przy dworcu,po tym nie można przejść prawie w żadnych butach tak nogi bolą,może w traperach nogi by nie czuły?wolę iść przez peron skm by nie katować się po tej kostce-nie wiem czy źle położona czy tak ma być?nie spotkałam się nigdzie z takim ewenementem,nie wspomnę bo ktoś już pisał o rozwalonych walizkach-hańba.Jestem pewna że kostka jak i drzwi też będzie poprawiana!!!!!!!

    • 15 0

    • nie czepiajcie się prezydenta bo on nie może za wszystko odpowiadać i tak dużo robi dla Gdyni,za niedociągnięcia i wady oczywiste powinna odpowiedzieć osoba,która administrowała i akceptowała projekt

      • 0 0

  • moja opinia

    Dworzec godny pana SZCZURKA: wiele gadania, a naprawdę żenada...

    • 9 1

  • Gdynia (1)

    Jaki prezydent takie drzwi...

    • 8 3

    • Prezydent nie ma nic wspólnego z właścicielem, czyli PKP

      • 0 1

  • dworzec

    Szklane drzwi to poroniony pomysł .A już na pewno system działania tych drzwi !!! Kiedy w końcu dokończą ten "remont" (tunel i wejścia na perony) .

    • 5 0

  • to prawda

    te drzwi to porażka,. może i chronią przed przeciągiem, ale jesli ktoś wypada na ostatnią chwilę z nieekosamochodu, pędzi ekorowerem najlepiej miejskim na ekokolejkę to stanowią one zagrożenie i można sobie zrobić kuku. że już nie wspomnę, że kolejka może odjechać a przecież jedna jest 00:39 a następna "chwilkę" później, bo już o 3:22

    • 7 0

  • Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji POWINIEN ZA TO...

    beknąć!!! Ku...a jak długo w tym kraju będzie tolerowane lenistwo, zaniedbania i brak odpowiedzialnosci. Jest k...a dyrektorem, więc odpowiada. Jesli nie on to kto przyklepał zamówienie tych drzwi- niech teraz z własnej kieszeni wymienia a nie k...a znowu wszyscy muszą dołozyc z własnych podatków bo Pan dyrektor zdemontuje i zamowi nowe...
    W prywatnej firmie musiałby zapier... z tymi dzrwiami tam skąd je kupił i przynieśc w zebach kasę... bo jak nie to by go wyrzucili z roboty-głąba. Przepraszam za mój język ale jak się czyta takie artykuły to... szkoda gadać.

    • 10 0

  • i jeszcze jedno...

    czytając ten artykuł nie mogę się oprzec wrażeniu, jak bym czytał scenariusz MISIA. o czym oni dyskutują.
    Mamy XXI wiek a oni główkują jak mają działać drzwi do dworca- mają się ku...a otwierac i zamykac jak kazde drzwi na swiecie.
    "Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski".

    Jak ktoś taki może byc dyrektorem? takie rzeczy tylko w PKP...

    • 11 1

  • Tak się kończy lifting gdyńskiego socrealizmu

    • 2 1

  • JAK ZWYKLE NIKT NIE JEST WINNY:-)

    ot pkp wstawiło bubel za kilkanaście tysięcy:) AVE!

    • 2 0

  • i to potwierdza tezę że

    konmuna jest niereformowalna , a jej budynki nieremontowalne

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane