• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szklane drzwi na gdyńskim dworcu do wymiany

Patryk Szczerba
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Drzwi, które łączą halę z przejściem na perony na gdyńskim dworcu, zniknęły w czwartek. - Zdemontowaliśmy je na czas festiwalu Open'er - tłumaczą przedstawiciele PKP.



PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze. PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze.

Jak oceniasz po roku od otwarcia stan i czystość gdyńskiego dworca?

Szklane i masywne drzwi to zdaniem wielu podróżnych jeden z przykładów nieudolności projektowej, jaką wykazano się podczas planowania przebudowy gdyńskiego budynku. Trudne do otworzenia przez pełnosprawnych, są praktycznie nie do sforsowania dla osób poruszających się na wózkach lub matek z dziećmi.

Okazuje się, że po roku użytkowania ujawniają się także wady konstrukcyjne. Szkło zaczyna pękać i drzwi, które miały chronić pasażerów dworca przed przeciągiem i być efektownym wizualnie rozwiązaniem, mogą okazać się niebezpieczne.

- Stąd nasza decyzja, by zdemontować je na czas festiwalu Open'er. Dużo osób będzie w najbliższych dniach przewijało się przez dworzec, nie chcemy dopuścić do sytuacji, że komuś z powodu naszych wątpliwości związanych z pęknięciami stanie się krzywda - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Na razie nie wiadomo, czy po festiwalu drzwi wrócą na swoje miejsce. W PKP nikt bowiem nie ukrywa, że rozwiązanie zaakceptowane przez osoby, które zarządzały gdyńskim dworcem w okresie projektowania jest złe i trzeba je zmienić.

- Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski.

Inna opcja to drzwi ze stalową ramą, które byłyby bardziej wytrzymałe na uszkodzenia, których w sezonie letnim może się nie dać uniknąć.

- Chcielibyśmy wymienić drzwi do końca wakacji, a już na pewno, kiedy zakończy się ostatecznie remont peronów i prowadzącego do nich tunelu. Według planów ma się to stać do końca roku - obiecuje Piekarski.

Remont dworca trwał dwa lata. Prace zakończyły się w czerwcu 2012 roku pochłonęły 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • czy z tego dworca będzie odjeżdżał Szczurek ?...

    z którego peronu i gdzie się mają ustawić Gdynianie żeby mu pokiwać ?

    • 3 1

  • i czy będzie jego ulubiony zespół -czyli orkiestra Mar.Woj. ?

    • 1 0

  • no sam byłem w shocku że das shit znikną.

    w końcu lol

    • 2 0

  • Nie reformowalna PKP

    Piszecie o drzwiach, a co z peronami, które już teraz widać, że to kolejny kolejowy bubel. Kostka na nawierzchni niszczy walizki na kółkach, zadaszenia, które są fikcją i nie pełnią żadnej ochrony chyba, że przed słońcem, zegar na budynku głównym ciagle chodzi nie punktualnie. Brud i smród o to prawdziwy obraz gdyńskiego dworca. Podejrzewam, że te wszystkie braki wynikają z zbyt małej ilości zatrudnionych menadzerów na dworcu. Każdy peron powinien mieć osobnego i do tego kilu na budynku głównym.

    • 3 1

  • Gdzie jest Sławomir Nowak ...

    szef szefów kolejnictwa. Gdzie jego decyzje? Gdzie jego odpowiedzialność? Za czyimi plecami się chowa. To że bubli na gdyńskim dworcu jest masa, wiadomo nie od dzisiaj. Trzeba kogoś kto to teraz ponaprawia i rozliczy poprzedników. Jak się społeczeństwo obudzi to pogoni całe to dziadostwo w przedterminowych wyborach łącznie z parlamentem.

    • 1 1

  • Coście się tak uczepili zwrotu "matka z dzieckiem"?

    Czy ojciec nie może iść z dzieckiem na spacer?

    • 6 0

  • Ci z Gdańska (1)

    Nie mają się do czego przyczepić to czepiają się wszystkiego co im wpadnie do głowy. Akurat te drzwi są idealnym rozwiązaniem dworca głównego w Gdyni.
    Pozdrawiam redaktora ;)

    • 0 7

    • W Gdańsku na dworcu, w dokładnie identycznej sytuacji, zamontowane są drzwi automatyczne, przesuwane i nikt nie robił problemów z nieodpowiednią wysokością.

      • 1 0

  • Pół metra dalej wysokość na automaty jest już odpowiednia.

    jak sądzę.

    • 1 0

  • Proponuję

    Zgodnie w "wizją architekta, projektanta", celem oddzielenia tunelu od hali dworca, likwidacji przeciągu i odgrodzenia od gołębi, przejście zamurować.
    Kostkę przed dworcem zaorać i rozsypać końskie łajno dla klimatycznego nastroju.

    Jakże wspaniałe będą to rozwiązania wtórujące nie słusznie niedocenionej wizjonerskiej koncepcji autorów rozwiązań obecnych.

    • 4 0

  • Przyszedłem kupić drzwi

    Niech zamontują obrotowe i po sprawie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane