• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szklane drzwi na gdyńskim dworcu do wymiany

Patryk Szczerba
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Drzwi, które łączą halę z przejściem na perony na gdyńskim dworcu, zniknęły w czwartek. - Zdemontowaliśmy je na czas festiwalu Open'er - tłumaczą przedstawiciele PKP.



PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze. PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze.

Jak oceniasz po roku od otwarcia stan i czystość gdyńskiego dworca?

Szklane i masywne drzwi to zdaniem wielu podróżnych jeden z przykładów nieudolności projektowej, jaką wykazano się podczas planowania przebudowy gdyńskiego budynku. Trudne do otworzenia przez pełnosprawnych, są praktycznie nie do sforsowania dla osób poruszających się na wózkach lub matek z dziećmi.

Okazuje się, że po roku użytkowania ujawniają się także wady konstrukcyjne. Szkło zaczyna pękać i drzwi, które miały chronić pasażerów dworca przed przeciągiem i być efektownym wizualnie rozwiązaniem, mogą okazać się niebezpieczne.

- Stąd nasza decyzja, by zdemontować je na czas festiwalu Open'er. Dużo osób będzie w najbliższych dniach przewijało się przez dworzec, nie chcemy dopuścić do sytuacji, że komuś z powodu naszych wątpliwości związanych z pęknięciami stanie się krzywda - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Na razie nie wiadomo, czy po festiwalu drzwi wrócą na swoje miejsce. W PKP nikt bowiem nie ukrywa, że rozwiązanie zaakceptowane przez osoby, które zarządzały gdyńskim dworcem w okresie projektowania jest złe i trzeba je zmienić.

- Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski.

Inna opcja to drzwi ze stalową ramą, które byłyby bardziej wytrzymałe na uszkodzenia, których w sezonie letnim może się nie dać uniknąć.

- Chcielibyśmy wymienić drzwi do końca wakacji, a już na pewno, kiedy zakończy się ostatecznie remont peronów i prowadzącego do nich tunelu. Według planów ma się to stać do końca roku - obiecuje Piekarski.

Remont dworca trwał dwa lata. Prace zakończyły się w czerwcu 2012 roku pochłonęły 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Czy tak ciężko poprosić przechodnia obok o czterosekundowe przytrzymanie? (2)

    Nawet jak któryś niepełnosprawny jest niemową, da znaki które zrozumie każdy o ilorazie inteligencji lemura.

    • 0 6

    • (1)

      Jak kiedys zlamiesz sobie reke wtedy pogadaj, a teraz zwyczajnie pier@lisz od rzeczy.

      • 2 1

      • To nie są kontrargumenty. Ale zwyczajne...

        ...grubiaństwo.

        • 0 1

  • drzwi (1)

    Kto to wymyślił i kto zaakceptował te koszmarne szklane drzwi , na dodatek podwójne do przejścia z dworca do tunelu i na perony. Przecież trzeba myśleć jak podróżny z walizkami i np. z dzieckiem ma sobie otworzyć te drzwi, już nie mówiąc o niepełnosprawnych! Tam koniczne są drzwi samo otwierające się. Proszę wziąć przykład ze sklepów.

    • 3 1

    • Przeciągi są wkurzające.

      Niepełnosprawny zawsze może poprosić o przytrzymanie. Cała reszta sobie poradzi, jeśli ma mniej niż 7 promili.

      • 0 3

  • a gdzie sa windy na perony ? jak dostac sie na nie ma osoba niepelnosprawna, matka z dzieckiem, lub osoba z ciezkim bagazem ???

    • 1 0

  • Kpina!!!

    Ten cały dworzec to jedna wielka kpina,z super peronami wiaty eleganckie można się schować przed wiatrem i deszczem hehe

    • 1 0

  • - Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Jak myślicie o czym rozmawiają ? Ano na pewno jak tu zepchnąć winę na wykonawcę i żeby za darmoszkę wymienił na takie, które powinny być. Tylko, że projekt był jasny i przejrzysty. A teraz krycie jakiegoś bałwana, który bezrozumnie zaakceptował takiego bubla.

    • 1 0

  • Przesunąć

    Zejście z peronu 1 - SKM tak zwana pochylnia z prawej strony kończy się rzędem drzwi. Jak się schodzi tą pochylnią a ma się pecha to można dostać w twarz drzwiami które podróżny otworzył chcąc przejść z dworca na peron 1. Może można by było w ramach poprawy bezpieczeństwa odsunąć o 1-1,5m tę ścianę w stronę dworca aby powiększyć przestrzeń dla podróżnych przemieszczających się pomiędzy peronami.

    • 0 0

  • szklane drzwi - szyld - zegary - duża sala

    DRZWI
    Czekamy na szklane drzwi, które dodawały budynkowi dworca PKP elegancji. I drugi powód - zaczęły się przeciągi.

    SZYLD
    Rossmana miał być zmniejszony. Kiedy?

    ZEGARY
    Te nowe zegary, to jakieś nieporozumienie. Na dworcu powinny być zegary duże, aby z daleka można było odczytać godzinę. A teraz najpierw trzeba odszukać same zegary, a potem podejść blisko i odczytać godzinę.

    DUŻA SALA
    Do tej pory nie jest zagospodarowana. Może zrobić w niej BIBLIOTEKĘ/MEDIATEKĘ. Powierzchnia w sam raz.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane