• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sznur aut na Sopockiej. "To nie przez światła"

Patryk Szczerba
27 października 2023, godz. 16:00 
Opinie (170)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Korki na Sopockiej

- 35 sekund - tyle czasu mają kierowcy na wyjazd z ul. Sopockiej w kierunku WielkopolskiejMapka w Gdyni według naszego czytelnika. - Przez ten czas przejeżdża 5-6 aut przez skrzyżowanie. Nie dziwne, że korek sięga codziennie prawie do Brodwina. Urzędnicy odpowiadają, że cykl jest zmienny, ustawiony według określonego harmonogramu, ale przyznają, że był kilkukrotnie zmieniany. Poprawę powinna przynieść docelowa organizacja ruchu.



Czy uważasz, że światła na skrzyżowaniach, które przejeżdżasz, są odpowiednio ustawione?

Ulica Sopocka jest wybierana przez kierowców jadących od strony Gdańska. Nikogo nie dziwi już, że tworzy się tam zator, a zwłaszcza w ostatnim czasie, gdy trwały prace przy węźle Karwiny. Inwestycja ma jednak zostać skończona i oficjalnie odebrana w najbliższym czasie.

Kierowcy: konieczna regulacja świateł



Kierowcy zwracają uwagę, że konieczna jest regulacja świateł na skrzyżowaniu Sopocka-Wielkopolska.

- 35 sekund - tyle czasu mają kierowcy na wyjazd z ul. Sopockiej w kierunku Wielkopolskiej w Gdyni. W tym czasie przejeżdża 5-6 aut przez skrzyżowanie. Nie dziwne, że korek sięga codziennie prawie do Brodwina - pisze czytelnik Trojmiasto.pl.
Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że czas trwania sygnału zielonego, zarówno dla wlotu ul. Sopockiej, jak i ul. Wielkopolskiej, zmienia się w ciągu dnia i jest zależny od aktualnie realizowanego programu. Jest on inny dla różnych okresów w ciągu doby i bieżącego obciążenia ruchem poszczególnych wlotów.



- Należy zauważyć, że skrzyżowanie ulicy Wielkopolskiej z ulicą Sopocką jest szczególnie newralgicznym miejscem, w którym spotykają się bardzo duże potoki ruchu z dwóch kierunków. Wydłużanie fazy ruchu dla jakiejkolwiek relacji w takim układzie zawsze odbywa się kosztem drugiej relacji, więc nadmierne wydłużenie sygnału zielonego w jednym miejscu może spowodować powstanie kolejek na drugim wlocie - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy: poczekajmy do czasu nowej organizacji ruchu



Przyznaje jednocześnie, że algorytm sterowania sygnalizacją świetlną na wskazywanym skrzyżowaniu na przestrzeni ostatnich miesięcy był modyfikowany kilkukrotnie.

Miało to związek z koniecznością dostosowania sterowania do zmieniających się czasowych organizacji ruchu wprowadzanych na czas realizacji poszczególnych etapów prac w ramach trwającej przebudowy "Węzła Karwiny".

- Po wdrożeniu docelowej organizacji ruchu w obrębie całego układu skrzyżowań Wielkopolska - Sopocka - Strzelców oraz Wielkopolska - Korzenna - Nowodworcowa sygnalizacja będzie w pełni dostosowana do zmiennych warunków ruchu poprzez dostosowywanie długości sygnału zielonego do bieżącego natężenia ruchu - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Quiz Trójmiasto w liczbach Średni wynik 47%

Trójmiasto w liczbach

Rozpocznij quiz
09:05 31 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 09:31)

Skrzyżowanie Wielkopolska - Starodworcowa. Co z sygnalizacją? (20 opinii)

Wielkopolska - Źródło Marii zielone, a Wielkopolska - Starodworcowa czerwone z dobre 20-30 sekund jeszcze. Jak zapala się zielone przy Starodworcowej to 5 po sekundach zapala się czerwone Źródło Marii. O co tu chodzi? Kto to wymyślił? Przecież to jest źle ustawione i tworzy się korek. Autobusy stoją, auta stoją. Po co był ten remont skoro teraz są większe korki, bo źle są ustawione światła i bus pas nie pomaga skoro sygnalizacji nie potrafią ustawić i autobus stoi na każdym skrzyżowaniu przez światła. Od Górniczej do Sopockiej jest czerwona fala. Zobacz więcej
Wielkopolska - Źródło Marii zielone, a Wielkopolska - Starodworcowa czerwone z dobre 20-30 sekund jeszcze. Jak zapala się zielone przy Starodworcowej to 5 po sekundach zapala się czerwone Źródło Marii. O co tu chodzi? Kto to wymyślił? Przecież to jest źle ustawione i tworzy się korek. Autobusy stoją, auta stoją. Po co był ten remont skoro teraz są większe korki, bo źle są ustawione światła i bus pas nie pomaga skoro sygnalizacji nie potrafią ustawić i autobus stoi na każdym skrzyżowaniu przez światła. Od Górniczej do Sopockiej jest czerwona fala. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Gó...no prawda... Wyślijcie tam policję na skrzyżowanie to po tygodniu się okaże, że nie ma korków. (3)

    Wjeżdżają na czerwonym, nie ustępują tym ze Strzelców, wjeżdżają i blokują mimo że nie ma miejsca...
    Połowa problemu to ludzie - natężenia ruchu się nie da zmienić i wyregulować światłami. Ale jak 1 zmianę świateł jakiś kierunek stoi, bo jakiś mądry zablokował skrzyżowanie, to potem tak jest.

    • 10 4

    • Fakt, Strzelców powinna mieć TYLKO zabudowę jednorodzinną (1)

      A dokładają kolejne wieżowce!
      Jakby zwiększyć częstorliwość kursowania pociągów co 15 min to można tam postawić znak zakazu ruchu bo potencjalnie to Wspaniale skomunikowane osiedle a królują tam blachosmrody

      • 6 1

      • Potencjalnie to w Gdyni wszystkiego jest

        Ale wiadomo że PKM nie ma i nie będzie. A proponowanie mieszkańcom dużego osiedla (Karwiny też liczę), żeby jeździli czymś co w porywach raz na godzinę wpada to jak plucie im w twarz

        • 1 1

    • najlepiej byłoby zamknąć wyjazd ze Strzelców na wiadukcie, niech jeżdżą dołem

      Większość problemów powodują kierowcy skracający sobie drogę przez Strzelców.

      • 5 0

  • ale ludzie mają g nia ne problemy

    liczyć, ile sekund stoją na światłach, bo gniją w korkach codziennie i tracą pewnie minimum 5 godzin życia tygodniowo, żeby jechać do pracy.

    • 4 7

  • Sopocka powinna być jednokierunkowa. (2)

    Droga tylko w kierunku Sopotu.Wyjzdzajacy obecnie z Sopockiej blokują ulice Wielkopolska,bo stają od razu na światłach przy moście.
    .

    • 1 18

    • Mózg masz jednokierunkowy. (1)

      • 5 2

      • Ty nie masz go wcale.

        • 0 4

  • Tristar za grube dziesiątki milionów (1)

    działa jak widać ;)

    • 20 2

    • żaden system organizacji ruchu nie poradzi sobie z nadmiarem samochodów

      • 2 1

  • gdynia zarzadza banda i**otów - to widac na kazdym kroku (3)

    remonty niszcza infrastrukture drogowa - pod haslem uspokajania ruchu
    zielen miejska zamienila sie w pastwisko dla dzikow
    sciezki rowerowe budowane w miejsce chiodnikow

    • 28 2

    • Nie da się zaprzeczyć.

      • 4 0

    • ciekawy pogląd: rozumiem, że poprzesz ideę tworzenia wygodnych, bezpiecznych dróg dla rowerów kosztem szerokości jezdni (1)

      lub miejsc do parkowania samochodów (kierowcy często parkują samochody na chodnikach: to też warto zakwestionować).

      • 1 3

      • Ciekawy pogląd

        Że inwestowanie w 2% podróżnych kosztem 48% podróżnych ma sens

        • 1 0

  • Będzie - definicja Gdyni

    • 9 0

  • Najpierw Tristar, potem Fala ... (1)

    Kasa poszła, a problemy zostały. A może tak miało być...

    • 7 1

    • bez tristara zakorkowanie miasta i okolic byłoby jeszcze większe

      • 0 1

  • a co na to expert łucykcyk?

    tam miał być nowoczesny węzeł i...? może zrobić sopocką jednokierunkową, uspokoić ruch progami dodać ścieżki rowerową i buspas. Będzie lepiej.

    • 12 1

  • Zawsze, kiedy czytam sobie wynurzenia domorosłych ekspertów od organizacji ruchu, którzy najlepiej wiedzą co "trzeba", "należy" i "powinno się", to marzy mi się, żeby choć raz takie dobre rady trafiły do jakiejś naprawdę małostkowej i złośliwej osoby w ZDiZ i zostały wdrożone w życie. Tak na zasadzie "chcecie, to macie". Chcecie dłuższe zielone na zjeździe? Proszę bardzo. A potem tylko patrzeć, jak w innym miejscu tworzą się masakryczne korki i zrywać boki ze śmiechu. (Oczywiście na wszelkie zażalenia z automatu odpowiedź "Przecież chcieliście...")

    • 6 3

  • A gdzie tristar ? (1)

    Podobno jest i działa

    • 5 1

    • działa, ale nie wyrabia w warunkach nadmiaru samochodów

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane