• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sznur aut na Sopockiej. "To nie przez światła"

Patryk Szczerba
27 października 2023, godz. 16:00 
Opinie (170)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Korki na Sopockiej

- 35 sekund - tyle czasu mają kierowcy na wyjazd z ul. Sopockiej w kierunku WielkopolskiejMapka w Gdyni według naszego czytelnika. - Przez ten czas przejeżdża 5-6 aut przez skrzyżowanie. Nie dziwne, że korek sięga codziennie prawie do Brodwina. Urzędnicy odpowiadają, że cykl jest zmienny, ustawiony według określonego harmonogramu, ale przyznają, że był kilkukrotnie zmieniany. Poprawę powinna przynieść docelowa organizacja ruchu.



Czy uważasz, że światła na skrzyżowaniach, które przejeżdżasz, są odpowiednio ustawione?

Ulica Sopocka jest wybierana przez kierowców jadących od strony Gdańska. Nikogo nie dziwi już, że tworzy się tam zator, a zwłaszcza w ostatnim czasie, gdy trwały prace przy węźle Karwiny. Inwestycja ma jednak zostać skończona i oficjalnie odebrana w najbliższym czasie.

Kierowcy: konieczna regulacja świateł



Kierowcy zwracają uwagę, że konieczna jest regulacja świateł na skrzyżowaniu Sopocka-Wielkopolska.

- 35 sekund - tyle czasu mają kierowcy na wyjazd z ul. Sopockiej w kierunku Wielkopolskiej w Gdyni. W tym czasie przejeżdża 5-6 aut przez skrzyżowanie. Nie dziwne, że korek sięga codziennie prawie do Brodwina - pisze czytelnik Trojmiasto.pl.
Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że czas trwania sygnału zielonego, zarówno dla wlotu ul. Sopockiej, jak i ul. Wielkopolskiej, zmienia się w ciągu dnia i jest zależny od aktualnie realizowanego programu. Jest on inny dla różnych okresów w ciągu doby i bieżącego obciążenia ruchem poszczególnych wlotów.



- Należy zauważyć, że skrzyżowanie ulicy Wielkopolskiej z ulicą Sopocką jest szczególnie newralgicznym miejscem, w którym spotykają się bardzo duże potoki ruchu z dwóch kierunków. Wydłużanie fazy ruchu dla jakiejkolwiek relacji w takim układzie zawsze odbywa się kosztem drugiej relacji, więc nadmierne wydłużenie sygnału zielonego w jednym miejscu może spowodować powstanie kolejek na drugim wlocie - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy: poczekajmy do czasu nowej organizacji ruchu



Przyznaje jednocześnie, że algorytm sterowania sygnalizacją świetlną na wskazywanym skrzyżowaniu na przestrzeni ostatnich miesięcy był modyfikowany kilkukrotnie.

Miało to związek z koniecznością dostosowania sterowania do zmieniających się czasowych organizacji ruchu wprowadzanych na czas realizacji poszczególnych etapów prac w ramach trwającej przebudowy "Węzła Karwiny".

- Po wdrożeniu docelowej organizacji ruchu w obrębie całego układu skrzyżowań Wielkopolska - Sopocka - Strzelców oraz Wielkopolska - Korzenna - Nowodworcowa sygnalizacja będzie w pełni dostosowana do zmiennych warunków ruchu poprzez dostosowywanie długości sygnału zielonego do bieżącego natężenia ruchu - kończy Magdalena Wojtkiewicz.
Quiz Trójmiasto w liczbach Średni wynik 47%

Trójmiasto w liczbach

Rozpocznij quiz
09:05 31 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 09:31)

Skrzyżowanie Wielkopolska - Starodworcowa. Co z sygnalizacją? (20 opinii)

Wielkopolska - Źródło Marii zielone, a Wielkopolska - Starodworcowa czerwone z dobre 20-30 sekund jeszcze. Jak zapala się zielone przy Starodworcowej to 5 po sekundach zapala się czerwone Źródło Marii. O co tu chodzi? Kto to wymyślił? Przecież to jest źle ustawione i tworzy się korek. Autobusy stoją, auta stoją. Po co był ten remont skoro teraz są większe korki, bo źle są ustawione światła i bus pas nie pomaga skoro sygnalizacji nie potrafią ustawić i autobus stoi na każdym skrzyżowaniu przez światła. Od Górniczej do Sopockiej jest czerwona fala. Zobacz więcej
Wielkopolska - Źródło Marii zielone, a Wielkopolska - Starodworcowa czerwone z dobre 20-30 sekund jeszcze. Jak zapala się zielone przy Starodworcowej to 5 po sekundach zapala się czerwone Źródło Marii. O co tu chodzi? Kto to wymyślił? Przecież to jest źle ustawione i tworzy się korek. Autobusy stoją, auta stoją. Po co był ten remont skoro teraz są większe korki, bo źle są ustawione światła i bus pas nie pomaga skoro sygnalizacji nie potrafią ustawić i autobus stoi na każdym skrzyżowaniu przez światła. Od Górniczej do Sopockiej jest czerwona fala. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • A może też warto ruszać porządnie jeden za drugim i zamiast 5-6 aut przejedzie 10 czy 15?

    Jak patrzę jak ludzie ruszają ze świateł to nic dziwnego że tkwimy w korkach.

    • 5 2

  • 35s i 6 samochodów przejeżdża? Czyli kierowcy robią 5-6 sekundowe przerwy. No to chyba pretensje powinni mieć sami do siebie. Pewnie zamiast czekać na zielone, bawią się w telefonach a dopiero jak rusza samochód przed nimi wrzucają bieg. Oczywiście wszyscy są winni tylko nie oni

    • 5 2

  • W miastach na schemacie okręgu, żyje się lepiej (1)

    W Trójmieście ruch jest w kształcie linii prostej i w sumie są dwie główne drogi: Grunwaldzka (i jej inne nazwy w Sopocie i Gdyni) oraz obwodnica. Tymi drogimi obsługiwana jest znacząca większość ruchu. Te dwie trasy powinny mieć jak najwięcej dróg prostopadłych do siebie. Z Sopotu nie ma zbyt wielu dróg by wydostać się poza Trójmiasto

    • 3 1

    • Sopot należy zburzyć i zrobić tam drogi we wszystkich kierunkach.

      • 1 1

  • Żadna zfal nie przyniosła dla mieszkańców nic dobrego czy ta w komunikacji czy ta w światłach na drogach czy kilka poprzednich

    • 1 0

  • Ciekawe kiedy jakaś duża fala przetoczy się przez urzędy

    • 4 0

  • Podobnie jest na skrzyżwoaniu Al Zwycięstwa i Wielkopolskiej w Redłowie - jadąc od centrum w kierunku Sopotu. Zielone światło świeci sie ok 10-15 sek, rano i po południu tworza sie tam korki siegające czasem stacji Circle K

    • 2 0

  • Korek

    Korek powstaje po zmianie organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu. Poważnym problemem jest usytuowany na samym wiadukcie przystanek autobusowy. Chcąc z Sopockiej dostać się na Wielkopolską a potem na Buraczaną trzeba przepuścić wyjeżdżających ze Strzelców, próbować " wbić się" za lub przed autobus , skręcając przepuścić pieszych i rowerzystów, blokując tym jeden pas.

    • 3 0

  • miały tam być 3 pasy, dwa w lewo, jeden prosto i w prawo

    gdynia polała trochę asfaltu, gratulacje

    • 6 0

  • Nowe przejście dla pieszych i przystanek (1)

    Urzędnicy ustawili dodatkowe przejście dla pieszych i przystanek autobusowy centralnie na wiadukcie, więc w jaki sposób samochody mają wyjechać jednocześnie z Sopockiej i ze Strzelców??? !!!
    Gdzie przestrzeń na wyjazd z tych ulic jeśli wiadukt już jest całkowicie zablokowany przez auta jadące Wielkopolską??
    Ta przebudowa to jest kryminał. Dla mnie to wygląda na nieskoordynowane i nieprzemyślane inwestycje, czyli najważniejsze żeby szybko i odpowiednio przemielić dziesiątki milionów PLN. Szczęśliwy tylko wykonawca, który robił cyrk przez cały czas przebudowy i sami urzędnicy, a my cierpimy dalej.
    W rezultacie tych działań mamy paraliż ruchu w naszej dzielnicy. Jest gorzej niż przed tą pseudoinwestycją. Skandal i tyle w temacie.

    • 7 0

    • jakie szybko, to już liczą w latach a nie miesiącach ten remont

      • 2 0

  • O czym mowa.

    Bez przebudowy wiaduktu nie ma o czym gadać. Lepiej nie będzie. Tym bardziej że samochody z sopockien na obwodnice jeszcze krzyżują się z autami ze strzelców na gdynię. A następnie ci zawalają lewy pas bo nie ma tyle miejsca kiedy zawracają na miasto.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane