• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka decyzja wojewody w sprawie peronu przy stadionie

Maciej Naskręt
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przebudowywana linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Po prawej stronie powstanie peron. Przebudowywana linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Po prawej stronie powstanie peron.

Wojewoda pomorski zgodził się na budowę peronu przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Decyzje podjęto w szybkim, jak na urzędnicze procedury, tempie - 25 dni.



Czy linia kolejowa zwiększy frekwencję podczas imprez na PGE Arenie?

Wojewoda pomorski, Ryszard Stachurski, wydał decyzję lokalizacyjną dla peronu w pobliżu stadionu PGE Arena przy linii kolejowej zobacz na mapie Gdańska, po której dawniej jeździły pociągi SKM do Brzeźna.

- Na jej wydanie mieliśmy 65 dni. Jednak udało nam się ją przygotować w 25 dni - wyjaśnia Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

W decyzji lokalizacyjnej określono parametry peronu. Będzie to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów.

Inwestorem budowy peronu przy stadionie jest spółka PKP PLK. Kolejarze muszą teraz złożyć do Wojewody Pomorskiego projekt budowlany, by uzyskać pozwolenie na budowę peronu.

Jak ustalił portal Trojmiasto.pl, PKP PLK na razie nie posiada dokumentacji. - Projekt budowlany będzie gotowy w tym tygodniu - zapewnia Wacław Chamerski, dyrektor firmy Rajbud z Tczewa, która jesienią wygrała przetarg na wykonanie projektu peronu i jego budowę.

Firma Rajbud budowała też jeden z najsłynniejszych peronów w Polsce - przy Centralnej Magistrali Kolejowej, we Włoszczowie.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Zakres remontu linii kolejowej w stronę Brzeźna. Zakres remontu linii kolejowej w stronę Brzeźna.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 2,1 mln zł. Kwotę wykłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (163) 9 zablokowanych

  • Dziwne,szybko? (1)

    Aleję V.Havla z tego co wujek Golarz pamięta uchwalono w parę dni...
    Naprawdę doceniam ten fakt,ale potwierdzam swoją opinię z ub.roku- więcej szybszych decyzji w naprawdę ważnych- tak jak np.ta- sprawach i będzie dobrze

    • 9 1

    • Tak, bo decyzja w sprawie paru tabliczek i w sprawie linii kolejowej z infrastrukturą, to przecież to samo - "decyzja administracyjna" Filip tą samą monetą wybiera danie w bistro i samochód w salonie.

      • 1 1

  • ta cała linia kolejowa na stadion to jak pudrowanie gnijącego trupa. Tu nie wystarczy wyprostować pordzewiałe tory, należałoby wysadzić wszystko w powietrze i wybudować od początku. Bez tego wyjdzie zwykła polska prowizorka. Widoki z okna bezcenne - krzaczory i budy 'byznesmenów' na Kochanowskiego. Gdzie nam do zachodu. Gdzie choćby minimalna estetyka.

    • 21 5

  • Lepiej by podjął taką szybką decycję w sprawie np zamknięcia wysypiska w Gdańsku-Południe (4)

    To by bardziej poprawiło jakość życia gdańszczan

    • 13 9

    • (2)

      Słusznie, zamknijmy wysypisku już dziś o północy! I wydajmy administracyjny nakaz, żeby mieszkańcy zjadali własne śmieci zamiast wyrzucać :PPPPP

      • 3 0

      • Literówka... Jakby się ktoś pytał, to zamknijmy bramę "temu wysypisku" :PPPPP

        • 0 0

      • Należy je poprostu zrobić dalej od miasta

        • 0 0

    • no na pewno by poprawiło

      w górach śmieci...

      • 0 0

  • Decyzję podjęli kolejarze - a wojewoda tylko przyklepał

    • 4 0

  • Ciekawe czy przed kolejka z kibicami beda jechaly drezyny z policja jako obstawa:)

    • 14 1

  • Kolega z PO (wojewoda) nie będzie przecież robił problemów innemu koledze z PO (1)

    Więc nie ma się co dziwić szybkiej decyzji, zresztą Donek by się obraził, jak by było inaczej :).

    • 7 5

    • Nie kolega, bo Donek to jego przełożony - wprost.

      • 0 0

  • Wszystko to na chwałę i pożytek Wielkiej Lechii

    • 12 13

  • Przecież tuż obok jest peron (3)

    Zaspa Towarowa. Po co mnożyć byty ponad miare? Po drodze Kolonia Uroda.W godzinach szczytu porannego i popłudniowego można by puścić ze dwa regularne pociągi i byłoby z pożytkiem dla wszystkich.

    • 22 1

    • dawno tam nie byłeś (2)

      peronu na Zaspa Towarowa już nie ma

      • 0 5

      • A to nie wiedziałem.

        Nie zmienia to mojego zdania co do sensu odnowienia przynajmniej peronu Kolonia i puszczeniu chocby jednego czy dwóch pociągów rano i po południu w dni robocze.

        • 5 1

      • wszechwiedzący??

        Jesteś trochę do tyłu ze swoją wiedzą. peron był, jest i będzie. Proponuję zrobić sobie wycieczkę w te strony w celu uzupełnienia wiedzy.

        • 5 0

  • (4)

    Od kiedy 9 wagonowy skład (3 ezt po 3 wagony) ma 180m długości?. EZT EN57 ma niecałe 49m długości, to mnożymy x3 i mamy niecałe 150m. 30m wirtualne?

    • 2 5

    • Na czas meczy puszczą osobówki

      specjalnie przygotowane, bez siedzeń i szyb

      • 2 1

    • (2)

      dokladnie to 64,97m wraz ze sprzegami, razy trzy i masz magiiczna liczbe 195m

      • 5 1

      • racja (1)

        wystarczy zajrzeć do wikipedii, jaka dlugosc ma EN57

        • 5 1

        • wikipedia nie jest wiarygodna, wystarczy poczytać oznaczenia techniczne na wagonach (wymiary są podawane ze sprzęgami i bez sprzegów)

          • 0 0

  • "Jak ustalił portal Trojmiasto.pl, PKP PLK na razie nie posiada dokumentacji." (1)

    Nie ma dokumentacji, nie ma pozwolenia to i nie będzie peronu na czas.

    • 8 2

    • a wczesniej pewnie pisałeś

      że nie wywalą działkowców z Letnicy, że nie rozpoczną budowy stadionu, że nie wybudują stadionu, że nie zdążą wybudować i wreszcie że nie oddadzą go do użytku, aha i że jeszcze się zawali

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane