• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka decyzja wojewody w sprawie peronu przy stadionie

Maciej Naskręt
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przebudowywana linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Po prawej stronie powstanie peron. Przebudowywana linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Po prawej stronie powstanie peron.

Wojewoda pomorski zgodził się na budowę peronu przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Decyzje podjęto w szybkim, jak na urzędnicze procedury, tempie - 25 dni.



Czy linia kolejowa zwiększy frekwencję podczas imprez na PGE Arenie?

Wojewoda pomorski, Ryszard Stachurski, wydał decyzję lokalizacyjną dla peronu w pobliżu stadionu PGE Arena przy linii kolejowej zobacz na mapie Gdańska, po której dawniej jeździły pociągi SKM do Brzeźna.

- Na jej wydanie mieliśmy 65 dni. Jednak udało nam się ją przygotować w 25 dni - wyjaśnia Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

W decyzji lokalizacyjnej określono parametry peronu. Będzie to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów.

Inwestorem budowy peronu przy stadionie jest spółka PKP PLK. Kolejarze muszą teraz złożyć do Wojewody Pomorskiego projekt budowlany, by uzyskać pozwolenie na budowę peronu.

Jak ustalił portal Trojmiasto.pl, PKP PLK na razie nie posiada dokumentacji. - Projekt budowlany będzie gotowy w tym tygodniu - zapewnia Wacław Chamerski, dyrektor firmy Rajbud z Tczewa, która jesienią wygrała przetarg na wykonanie projektu peronu i jego budowę.

Firma Rajbud budowała też jeden z najsłynniejszych peronów w Polsce - przy Centralnej Magistrali Kolejowej, we Włoszczowie.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Zakres remontu linii kolejowej w stronę Brzeźna. Zakres remontu linii kolejowej w stronę Brzeźna.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 2,1 mln zł. Kwotę wykłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (163) 9 zablokowanych

  • - Na jej wydanie mieliśmy 65 dni. Jednak udało nam się ją przygotować w 25 dni - wyjaśnia Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego. CÓŻ ZA BOHATERSKA POSTAWA. NIECH TE ŚWIADECTWO CZYNU STANIE SIĘ PRZYKŁADEM DOBREJ ROBOTY. GRATULUJĘ WAM, TOWARZYSZU WOJEWODO STACHURSKI, GRATULUJĘ!!! WASZ TRUD I ZNÓJ DLA "DOBRA POLSKI LUDOWEJ", Z PEWNOŚCIĄ STANIE SIĘ PRZYKŁADEM DO NAŚLADOWANIA DLA LUDZI DOBREJ ROBOTY.

    • 10 0

  • Stachursky

    VIVAT Stachursky - a w Disco Polo zaczynał, lubię człowieka

    • 3 1

  • kto za to wszystko zaplaci?Jak to kto Pan pani zaplaci napewno nie urzedasy

    • 4 1

  • Odpowiedz na ankietę

    "Czy linia kolejowa zwiększy frekwencję podczas imprez na PGE Arenie?"

    NIE w przypadku piłki nożnej. Jeżeli Lechia tak będzie grała to frekwencja podupadnie...

    • 4 1

  • Panie REDAKTORZE (1)

    - tu za rządów PO"Decyzje podjęto w szybkim, jak na urzędnicze procedury, tempie - 25 dni."

    - a w ciągu ilu dni podjęto podczas rządów PiS we "najsłynniejszych peronów w Polsce - przy Centralnej Magistrali Kolejowej, we Włoszczowie."?

    – Jednak świat się nie zmienia. Teraz może już wiemy, dlaczego;)))

    • 2 2

    • Panie BEZSTRONNY

      Z niektórymi Pana postami na trojmiasto.pl się zgadzam a z niektórymi nie. Niezależnie od opcji politycznej tu z demagogią Pan przesadził : w Gdańsku decyzja dotyczy BUDOWY peronu, we Włoszczowej decyzja dotyczyła zatrzymywania się niektórych pociągów przy ISTNIEJĄCYM peronie

      • 0 0

  • Fakt faktem.

    Decyzja szyba niczym błyskawica.

    • 0 1

  • Tak, ale po co?

    Według mnie to wszystko dzieje się za póżno i dlatego takie projekty, a jest ich większość robione są na łapu capu bez głębszej analizy co, gdzie, kiedy i komu to będzie służyć jak ten szoł się skończy.Jest kasa więc trzeba ją wydać, a przy tym i mnie coś kapnie, więcej taka szansa się nie trafi.

    • 2 5

  • duzo materialu

    Przy torach jest dużo materiału, do walk około-stadionowych.
    Pomyślał kto o tym?

    • 6 0

  • mądrale pesymiści (1)

    znajdźcie sobie jakiś inny temat, a odwalcie się od stadionu. To samo było z halą po co taka duża, wyrzucane pieniądze, będzie pełna tylko raz w roku. No i co? Działa? Działa
    to samo będzie ze stadionem, z ecs, i innymi wielkimi inwestycjami

    • 2 4

    • Owszem działa.

      I dobrze że jest. Co nie zmienia faktu iż podczas większości imprez sportowych stoi niemal pusta. Pytanie brzmi ile miasto (czyli mieszkańcy) tak na prawdę dokłada do jej funkcjonowania? Jakbyś nie zauważył mamy kryzys, zatem pytania o opłacalność pewnych projektów są jak najbardziej uzasadnione.

      • 2 0

  • BETON !!! Beton !! beton ! ..... :D - a czemu nie.. (1)

    ...... nie lekki z karton-gipsu ?! - lekki... ekologiczny... i co najważniejsze : da sie szybko rozebrać po tym klkudniowym ... SZOŁ w czerwcu :) - bo potem to tylko...."stepy akermańskie" w tej okolicy - i czasem jakiś meczyk ligowy...? .siema!

    • 2 3

    • bo takie kartonogipsy to tylko u ciebie na wsi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane