• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka decyzja wojewody w sprawie peronu przy stadionie

Maciej Naskręt
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przebudowywana linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Po prawej stronie powstanie peron. Przebudowywana linia kolejowa do stadionu w Letnicy. Po prawej stronie powstanie peron.

Wojewoda pomorski zgodził się na budowę peronu przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Decyzje podjęto w szybkim, jak na urzędnicze procedury, tempie - 25 dni.



Czy linia kolejowa zwiększy frekwencję podczas imprez na PGE Arenie?

Wojewoda pomorski, Ryszard Stachurski, wydał decyzję lokalizacyjną dla peronu w pobliżu stadionu PGE Arena przy linii kolejowej zobacz na mapie Gdańska, po której dawniej jeździły pociągi SKM do Brzeźna.

- Na jej wydanie mieliśmy 65 dni. Jednak udało nam się ją przygotować w 25 dni - wyjaśnia Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.

W decyzji lokalizacyjnej określono parametry peronu. Będzie to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów.

Inwestorem budowy peronu przy stadionie jest spółka PKP PLK. Kolejarze muszą teraz złożyć do Wojewody Pomorskiego projekt budowlany, by uzyskać pozwolenie na budowę peronu.

Jak ustalił portal Trojmiasto.pl, PKP PLK na razie nie posiada dokumentacji. - Projekt budowlany będzie gotowy w tym tygodniu - zapewnia Wacław Chamerski, dyrektor firmy Rajbud z Tczewa, która jesienią wygrała przetarg na wykonanie projektu peronu i jego budowę.

Firma Rajbud budowała też jeden z najsłynniejszych peronów w Polsce - przy Centralnej Magistrali Kolejowej, we Włoszczowie.

Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy

Zakres remontu linii kolejowej w stronę Brzeźna. Zakres remontu linii kolejowej w stronę Brzeźna.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia zobacz na mapie Gdańska do wysokości stadionu w Letnicyzobacz na mapie Gdańska. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.

2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.

3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska - ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 2,1 mln zł. Kwotę wykłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.

Opinie (163) 9 zablokowanych

  • W szybkim trybie i z pewnoscia z duzym budzetem kosztow nie wlaczonych w kosztorys

    Najlepsze interesy robi sie na rzeczach duzych i niepotrzebnych

    • 3 0

  • Tu musi wybuchnąć wojna (1)

    Skończą się te wasze problemy związane z peronem,stadionem,korkami w czasie meczu za wysokimi krawężnikami,jak ma się nazywać plac koło kościoła sw.Brygidy czy pijanego kierowce powinno się rozstrzelać czy powiesić na szubienicy i wszystkie,wszystkie wasze problemy w ciągu jednej sekundy znikną jak by na to wszystko jakaś bombka spadła.Nie bylo by internetu i nikt by nie jęczał że peron budują BO PO CO NAM PERON???PRZECIEŻ MAMY JUŻ JEDEN TO PO CO NAM DWA? to jest dopiero problem...

    • 4 2

    • ...i nie pisałbyś TAKICH POPIERDÓŁEK

      • 2 1

  • Zaczyna sie jak w Warszawie

    Trójmiasto bedzie mialo swój Stadion PGE 10-lecia

    • 2 1

  • Decyzje podjęto w szybkim, jak na urzędnicze procedury, tempie - 25 dni.

    czyli ponad roboczy miesiąc przewalali papiery z biurka na biurko za publiczna (czyt. nasze) pieniądze

    • 4 1

  • Zgodził się , ale ten nasz wojewoda jest dobry.

    • 1 0

  • Niezłe tempo projekowania.. (3)

    W decyzji lokalizacyjnej, wydanej (chyba) wczoraj określono, jakie parametry ma mieć peron, a projekt ma być gotowy już w tym tygodniu ! Zawsze mi się wydawało, że zaprojektowanie czegoś takiego wymaga nieco więcej czasu niż 4 dni.
    Być może mamy tu odpowiedź, dlaczego wyremontowany peron 5 w Gdyni jest taki fatalny (o czym można przeczytaś w innym artykule)

    • 0 0

    • (1)

      Ależ można nawet w jeden dzień! Wystarczy wziąć gotowy projekt zrealizowany juz w innych miejscach a potem tylko kopiuj - wklej.

      • 0 0

      • i nie zapomnij podzielic się kasą z projektantem

        • 0 0

    • Czas projektowania nie ma znaczenia.

      Gdyński projektowanie trwało długo (choć to copy-paste z innych równie nieudanych polskich realizacji) i drogo, realizacja jest jeszcze droższa.
      Ale synekur w PKP/PLK nikt nie uprzątnie; nawet minister.

      • 0 0

  • nareszcie (2)

    nareszcie coś pozytywnego...Kolejką do Nowego Portu - tak jak było kiedyś to i z promu będzie można wsiąść i przyjechać pod stadion

    • 1 1

    • Niestety remont torów i ruch pociągów dotyczy tylko trasy Gdańsk - Stadion, do Nw Portu a nawet Brzeźna nie dojedziesz.

      • 0 0

    • słabo to widzę..

      • 0 0

  • szerokość 7 m . Według mnie to za mało . Praktycznie 6 m , bo nie powinno się stać zbyt blisko peronu

    Skład ma 180 m, więc ludzie ustawią się na tej długości. Pół biedy, jeśli po meczu będą kolejki podjeżdżać jedna za drugą i odjeżdżać, gdy nie są w 100 % pełne a w 80%. Wówczas zanim ludzie uzupełnią tych, co odjechali musi to potrwać. Gorzej, jeżeli będą dopychać a to trwa . W międzyczasie więcej ludzi będzie nadchodzić niż wolniutko dopychać do stojacej kolejki.

    Ja pamiętam kolejk wyrzucające ludzi na mszę papieską na Żabiance. To był horror. Po mszy ... szedłęm pieszo, aby tego nie doświadczuć raz drugi.

    STADION jest głównie dla kibiców, Jeżeli nie będzie zapotrzebowania, to nie ma konieczności, aby tam zatrzymywała sie kolejka w innym czasie poza meczami czy innymi imprezami, bo takowe też będą miały miejsce na stadionie.

    • 0 0

  • Dobry pomysł...

    Przecież u nas inwestorzy Gdańskiego budżetu zyskali nowy pretekst na rozpuszczenie kilkunastu-dziesięciu milionów!!!! Dodajmy łapówki za przetargi na budowę. Premię za wykonanie projektów, za działalność dla rozbudowy miasta. Za to że nie wiedzą za co, też trochę sobie wypłacą. A za dwa lata, obiekt będzie przynosił takie straty że połowa gdańska będzie migrenę leczyć, a na górze jak było. Tak będzie.

    • 1 0

  • Nareście !!

    Myślę że peron znacznie ułatwi życie ludziom. Mam nadzieję że nie będzie już takich korków i blokowania na taką skalę ulic, bo jednak spora część ludzi także dociera na piechotę. Także podczas meczy z kibicami przyjezdnymi nie będą oni musieli docierać autobusami jak to miało miejsce, przez co także było paraliżowane miasto w wyniku blokowania przez policje, a będą docierać kolejką.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane