- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (252 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (90 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
Szybka decyzja wojewody w sprawie peronu przy stadionie
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Mieszkańcy jak kibice - pomysł na kolej do Letnicy
Wojewoda pomorski zgodził się na budowę peronu przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Decyzje podjęto w szybkim, jak na urzędnicze procedury, tempie - 25 dni.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Na jej wydanie mieliśmy 65 dni. Jednak udało nam się ją przygotować w 25 dni - wyjaśnia Roman Nowak, rzecznik prasowy Wojewody Pomorskiego.
W decyzji lokalizacyjnej określono parametry peronu. Będzie to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów.
Inwestorem budowy peronu przy stadionie jest spółka PKP PLK. Kolejarze muszą teraz złożyć do Wojewody Pomorskiego projekt budowlany, by uzyskać pozwolenie na budowę peronu.
Jak ustalił portal Trojmiasto.pl, PKP PLK na razie nie posiada dokumentacji. - Projekt budowlany będzie gotowy w tym tygodniu - zapewnia Wacław Chamerski, dyrektor firmy Rajbud z Tczewa, która jesienią wygrała przetarg na wykonanie projektu peronu i jego budowę.
Firma Rajbud budowała też jeden z najsłynniejszych peronów w Polsce - przy Centralnej Magistrali Kolejowej, we Włoszczowie.
Trzy zadania w ramach przebudowy linii do stadionu w Letnicy
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia
do wysokości stadionu w Letnicy
. Koszt robót: 6 mln zł. Umowny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Inwestycja opóźniona. Wykonawca: firma Tor-Kar-Sson z Elbląga.
2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego
. Wstępny termin zakończenia prac: koniec listopada 2011 r. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 440 tys. zł.
3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej
- ok. 300 metrów od stadionu w Letnicy. Wykonawca: Rajbud Sp. z.o.o. Koszt: 2,1 mln zł. Kwotę wykłada miasto. Prawdopodobny termin zakończenia prac: wiosna 2012 r.
1. Rewitalizacja torowiska
Zakres: przebudowa 3,5 km toru - na odcinku od stacji Gdańsk-Stocznia
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
2. Poprawienie estetyki peronu stacji Gdańsk-Kolonia
Zakres: zabezpieczenie peronu i wiaty. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
3. Budowa przystanku Gdańsk-Stadion
Zakres: wykonanie peronu o konstrukcji betonowej na wysokości ul. Żaglowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (163) 9 zablokowanych
-
2012-01-10 18:34
Rewitalizacja torowiska opoźniona - jak widze przechodzac codziennie rano do pracy jak te nieroby sie opieprzają, to wcale sie nie dziwie
- 0 0
-
2012-02-10 21:19
Centrala magistrala, ekspres się nią oddala,
Przemysławie Edgarze - Ty mu stację pokażesz! ;-)
("Szopka w szafie", 2006/07).- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.