- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Szlifowanie szyn, by tramwaje na al. Havla jeździły ciszej
Stan torowiska tramwajowego wzdłuż al. Havla w Gdańsku pozostawia sporo do życzenia. Trasa z Chełmu na pętlę Łostowice-Świętokrzyska, choć do najdawniej uruchomionych nie należy, to jest już wysłużona. Do końca marca jej odcinek przejdzie szlifowanie. Przetarg na prace przy kolejnych fragmentach zostanie ogłoszony w drugiej połowie roku. Dzięki temu tramwaje będą jeździć tam ciszej.
Stan torowiska się pogorszył, tramwaje stały się za głośne
Od tego czasu minęło więc 10 lat, a stan torowiska zaczął wymagać poprawy. Na uciążliwości z tym związane zaczęli się żalić mieszkańcy okolicznych osiedli.
- W ostatnim czasie mieszkańcy zauważyli, iż stan torowiska wzdłuż al. Havla uległ pogorszeniu, co powoduje, że komfort ich życia znacznie się pogorszył z uwagi na zwiększony hałas. Sytuacja mogłaby ulec polepszeniu, gdyby nastąpiło frezowanie torowiska oraz remont przejazdów drogowo-tramwajowych - pisała w styczniu w interpelacji do władz miasta radna Emilia Lodzińska.
Wszystko o inwestycjach tramwajowych
Jak wskazali w odpowiedzi urzędnicy, winnym jest "zużycie faliste szyn". To nierównomierne zagłębienia w szynach, które powstają pod naciskiem metalowych kół tramwaju. Drgania spowodowane falistym zużyciem szyn powodują m.in. zwiększenie odgłosu przejeżdżających tramwajów.
I właśnie m.in. po to, by tramwaje na al. Havla "wyciszyć", szyny przejdą w najbliższym czasie szlifowanie. Rozstrzygnięto już postępowanie na wykonanie tych prac w dolnej części trasy, czyli przed przejazdem w ul. Świętokrzyskiej oraz na pętli Świętokrzyska.
Do końca marca szlifowanie na dolnym odcinku
- Obecnie firmy zewnętrzne, na zlecenie GAiT, wykonują szlifowanie szyn, sukcesywnie na wszystkich węzłach torowych oraz w m.in. w ciągach ulic: Pomorskiej, Zwycięstwa, Grunwaldzkiej - w sumie na długości 30 km toru. W ramach tych prac do końca marca przeprowadzone zostanie także m.in. szlifowanie szyn w dolnej części odcinka torowiska tramwajowego w alei Havla tj. przed przejazdem w ulicy Świętokrzyskiej oraz na pętli Świętokrzyska - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
Sprawdź rozkłady jazdy ZTM Gdańsk
Łączna wartość prac prowadzonych w sumie na długości 30 km toru, których częścią są prace na wspomnianym odcinku torowiska na Havla, to ponad 1,8 mln zł.
- Prace te realizuje wyłonione w przetargu Konsorcjum Wykonawców: Asmo Sp. z o.o, Karya Sp. z o.o., Firma Torowo - Spawalnicza SPAW-TOR - mówi Dobrowolska.
Reszta w drugiej połowie roku
W kolejnym postępowaniu GAiT w swoich planach remontowych uwzględni szlifowanie szyn na pozostałych odcinkach al. Havla i innych torowiskach.
- Przetarg na wykonawcę szlifowania szyn na kolejnych odcinkach gdańskich torowisk ogłoszony zostanie w drugiej połowie tego roku - zapowiada Dobrowolska.
Miejsca
Opinie (89) 3 zablokowane
-
2022-02-23 10:40
torowisko tramwajowe (1)
na skrzyzowaniu swietokrzyskiej z havla torowisko jest obnizone o kilkadziesiat cm.niedlugo samochody beda sie zawieszac,ponadto obniza sie przepustowosc bo kazdy samochod musi zwalniac.kiedy naprawa?
- 0 1
-
2022-02-23 13:42
Tramwaj jako wagowy kuzyn czołgu ma swoje prawa by wszystko rozwalać
- 0 1
-
2022-02-23 10:44
Ta i ktos go w pore nie uslyszy
Ech
- 0 0
-
2022-02-23 11:20
Nic nie przebije słupa na nowo otwartej pętli.
Trzeba lusterka w tramwajach składać aby się przepchnąć.
.....a wy tu o takich błachostkach.- 9 1
-
2022-02-23 12:19
XXI wiek szlifowanie po gdansku szok.
- 2 0
-
2022-02-23 13:40
A wystarczyło rozwijać sieć buspasów (1)
a tak skoro technologia z XIXw. to i renesans kowalstwa. Żaden autobus nie hałasuje tak jak tramwaj ( i nie robi takich szkód na przejazdach).
- 4 3
-
2022-02-23 15:15
dokladnie tak mozna zatrzymac jakas jedna linie w miescie jako atrakcje ityl
- 1 1
-
2022-02-23 13:48
Teraz piszczą? A przecież mają jeszcze przyspieszyć.
To będzie dudnienie i hałas - ale jaki zysk! 30s szybciej na światłach i 5x częściej remont torowiska. Tramwaj waży 60 ton - tyle co Abrams. Cieszmy się, że jadąc nie strzela.
- 5 2
-
2022-02-23 15:17
Ile jeszcze milionów chca zmarnować z kasy mieszkanców na te stare trupy!!Nie chcemy wiecej tramwajów
- 5 3
-
2022-02-23 15:35
Gdy powstawała linia tramnwajowa wzdłuż Havla
to mieszkańcy osiedla Pogodnego walczyli o osłony przeciwhałasowe wzdłuż torów. Miasto tłumaczyło się wtedy, że będą tam jeździć tylko najnowsze, najcichsze tramwaje. I co? Jeżdżą wszystkie, nawet najstarsze złomy.
- 7 3
-
2022-02-23 16:35
Miasto
Cieszę się, że miasto chce ulepszać transport zbiorowy - ale za każdym razem jest z nimi jakiś problem, a to coś nie działa, a to opóźnienia, a to trasa bezsensownie wytyczona - wydaje mi się, że przydałoby tu się więcej pomyślunku, po co dalej korkować miasto bezsensownymi ru***ami?
- 5 1
-
2022-02-23 16:39
(2)
Dlaczego nadal rok już 2022 a motorniczy musi ręcznie przekładać Kierunek jazdy?!
- 6 0
-
2022-02-23 19:52
Ci co mają bramy na pilota to zwykli ignoranci. Nie wiedzą jakie to niebezpieczne.
Nasi eksperci wolą sprawdzone rozwiązania.
- 5 0
-
2022-02-23 20:27
Tramwaj powinien mieć kierownicę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.