• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak może wyglądać nowa zajezdnia autobusowo-tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
  • Tak obecnie wygląda teren, na któym powstać ma nowa zajezdnia na Ujeścisku.

Wkrótce powinny rozpocząć się prace nad miejscowym planem, który umożliwi budowę zajezdni autobusowo-tramwajowej w rejonie ul. Warszawskiej. w Gdańsku. Proces przeprowadzenia całej inwestycji potrwa co najmniej 3,5 roku. Po otwarciu nowej bazy, zlikwidowana zostanie zajezdnia przy al. Hallera.



Czy zajezdnia na południu Gdańska jest potrzebna?

Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi". Teren zostanie więc wystawiony na sprzedaż.

Czytaj też: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

Dzięki ulokowaniu nowej zajezdni w pobliżu skrzyżowania istniejącej al. Pawła Adamowicza i planowanej Nowej Warszawskiej, ograniczone mają zostać tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne, które odbywały się z i do zajezdni na al. Hallera.

Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej

Teren pod zajezdnię obecnie stoi pusty



Obszar, który na mocy uchwały, jaka będzie głosowana na sesji 30 stycznia, ma zostać objęty planem zagospodarowania przestrzennego ma blisko 38 hektarów i jest dużo większy, niż teren pod samą zajezdnię, który ma mieć około 8,5 hektara. Całość, którą obejmie plan, leży między ul. Jabłoniową, terenami od południa przylegającymi do al. Armii Krajowej a osiedlem Słoneczne Wzgórza na ul. Kołodzieja. Granicami planu jest też objęty pas terenu po południowej stronie ul. Warszawskiej. Obecnie teren jest w większości niezagospodarowany, ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić.

- Celem sporządzenia planu jest określenie sposobu jego zagospodarowania i zabudowy, które umożliwią określenie zakresu rezerwy terenu niezbędnego do realizacji celu publicznego, czyli zajezdni autobusowej i tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym usługami komercyjnymi - czytamy w uzasadnieniu uchwały w tej sprawie.
Nowy plan dla tego terenu ma też:
  • dopuścić na części terenów przeznaczonych pod zabudowę usługową, również zabudowę mieszkaniową, wielorodzinną,
  • zlikwidować rezerwę terenową pod strażnicę pożarną, ze względu na jej realizację w sąsiedztwie,
  • ustalić obsługę drogową terenów położonych po północnej stronie ul. Warszawskiej.


Czytaj też: Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Przygotowanie i realizacja potrwają 3,5 roku



Spółka GAiT udostępniła nam wizualizację nowej zajezdni - projekt nie był wcześniej upubliczniany.

- Program funkcjonalny nowej zajezdni autobusowej ma być pełnym odzwierciedleniem dotychczasowej zajezdni autobusowej. Dodatkowo zajezdnia dostosowana będzie do obsługi autobusów zeroemisyjnych. Natomiast na terenie zajezdni tramwajowej znajdować mają się docelowo miejsca postojowe dla tramwajów i urządzenia związane z ich codzienną obsługą. Tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras. Natomiast główna obsługa techniczna tramwajów realizowana będzie, jak dotychczas, w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
GAiT nie podaje na razie ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji, ani jej kosztów i czasu realizacji. Jak tłumaczy Dobrowolska, poprzedzić musi to uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego, a następnie: opracowanie projektu wykonawczego, uzyskanie pozwolenia na budowę, przetarg na realizację. W sumie może to trwać ok. 3,5 roku.

- Szacowany czas przygotowania zamówienia to około pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego - mówi Dobrowolska.

Miejsca

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • "ograniczenie pustych przejazdów porannych i wieczornych do bazy na Hallera" (3)

    Ja rozumiem że na noc autobus musi zjechać do bazy. Trzeba go umyć, posprzątać i zatankować.
    Ale do bazy na Warszawską autobusy polecą na skrzydłach?

    • 30 3

    • Tam jest portal (1)

      Więc problem z głowy

      • 0 1

      • Z Warszawskuej beda mualy blizej by rozpoczac ranne kursy

        Większość lini jest z południa

        • 0 0

    • Skąd taki Lisicki ma to wiedzieć.

      • 1 1

  • W końcu baza bliżej obwodnicy (1)

    Jak ja mam z żukowa na hallera do pracy dojeżdzać ,dobry pomysł oby wiecej takich

    • 6 10

    • Ale ci z miasta nie beda teraz dojezdzac na baze na jakies pola

      • 3 0

  • (7)

    Teren bedzie przekazany ludziom czyli powstanie ogrodxone plotem osiedle z mieszkaniami na wynajem

    • 21 2

    • "Teren zostanie więc wystawiony na sprzedaż" (5)

      Wklejam kawałek powyższego artykułu dla takich jak ty, którzy mają problem ze zrozumieniem prostego tekstu.
      Nie jęcz, tylko startuj do przetargu.

      • 1 2

      • (2)

        Wiadomo zs kupi developer bo musi byc kasa na nowa zajezdnie z tego

        • 1 1

        • i ty możesz kupić (1)

          wiesz co jest przetarg ?

          • 0 2

          • taa już wykładam kilkadziesiąt milionów.

            • 1 1

      • to nie są grunty miejskie

        GAIT jest spółką i może sprzedać swoje działki komu zechce i za ile zechce, jaki przetarg...

        • 1 0

      • Zaklad

        Jesli nie otrzyma go deweloper na R. To wypije litr denaturatu duszkiem i sie nie skrzywie.

        • 4 0

    • 100/100

      • 1 0

  • (1)

    Dziwi mnie że poprzednik pozwolił by na szadolkach bloki powstały .Przecież tam mieszkanie jest niebezpieczne dla zdrowia .To tak jakby zamieszkać w Czarnobylu. Za parę lat wyjdą skutki mieszkania na szadolkach. Tam jak nawet się przejeżdża samochodem to czuć odór i smród .Ale widać ludzie za parę groszy wola woń wąchać szadolek .

    • 12 4

    • Kto kazal tam ludziom mieszkania kupowac? Aale rzucili sie jakby za darmo bylo

      • 3 3

  • Miejsca na jakieś 80 autobusów

    A gdzie reszta jak na dzień dzisiejszy GAIT ma 230 . Szykują się jakieś przetargi czy już wiadomo kto przejmie resztę

    • 14 2

  • Coś słyszałem, że Lisicki ma udziały w tej działeczce

    • 11 0

  • czyli biedni kierownicy i obsługa będzie musiała jeździć na wyp.izd.owo, na opłotki (7)

    kolejne praca ucieka z dolnego tarasu, kosztem deweloperki!

    • 15 4

    • taa.... oni wszyscy mieszkają przecież na Hallera (3)

      • 1 0

      • (2)

        to byś się zdziwił ilu ludzi zamieszkało tak aby mieć blisko do roboty. Sam mam tam 5 min ale na te wygwizdowo jeździć nie będę.

        • 0 2

        • o ho, ho, już pewnie jest burza w sieci (1)

          Polacy przeprowadzają się masowo pod swoje zakłady pracy

          • 1 0

          • a nie przeprowadzają się np. pod OBC?

            sprawdź ceny na Przymorzu

            • 1 0

    • Dolny taras powienien być turystyczny jak (2)

      wszędzie w cywilizowanym świecie. Nie jak w bloku wschodnim gdzie bloki w Bułgarii straszą przy plaży poza Złotymi Piaskami i Słonecznym Brzegiem.

      • 0 1

      • przecież Robyg to najgorsze blokowiska

        Najważniejsza jest bliskość pracy, nie turystyka, a bliskość pracy rozumiana jako czas dojazdu. Najważniejsza dla każdego, ale to każdego miasta.

        • 0 0

      • od razu widać że nigdzie nie byłeś poza Bułgarią

        • 0 0

  • (1)

    Spora część pracowników mieszka blisko zajezdni. Już widzę jak będzie im się chciało jeździć za miasto do nowej zajezdni.

    • 10 1

    • Dodatkowo na Hallera bez problemu z buta czy rowerem dojdziesz z kilku okolicznych dzielnić

      na koniec świata, tylko autem. To jest kompletnie antymiejska inwestycja.

      • 2 1

  • Tylko zbudujcie z zapasem miejsca, nie tak jak w Gdyni bazę trolejbusową.... Kupili kilkanaście przegubów i teraz wozy na bazie się nie mieszczą, i wydaje się kupę kasy na to, by je odprowadzić na drugi koniec Gdyni..... Ot ekonomia....

    • 5 0

  • Wolałbym aby została tam gdzie jest

    Projekt ładny,rozumiem idee na zach.też są na peryferiach,ale argument o pustych przebiegach jest śmieszny,np139 z przymorza to będzie jechał pełny z peryferiów?

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane