• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną z Moreny na południe Gdańska

Maciej Naskręt
5 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Projekt ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku.


Zakończyły się prace projektowe nad 2,8-kilometrową ul. Nową Bulońską Północną wraz z trasą tramwajową, która połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem. Jej budowa uzależniona jest jednak od pozyskania dofinansowania z Unii.



Czy ul. Nowa Bulońska Północna ułatwi ci podróżowanie po Gdańsku?

Autorem projektu drogi i trasy tramwajowej jest firma Europrojekt Gdańsk, która przygotowała go na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska za 1,180 mln zł. Oprócz projektu Nowej Bulońskiej Północnej biuro opracowało też dokumentację niezbędną do pozyskania decyzji środowiskowej w sprawie tej inwestycji.

Planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni po dwa pasy ruchu. Dodatkowo po stronach obu jezdni powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.

Dlaczego powstanie tylko jedna nitka drogi? - Wynika to z przeprowadzonej analizy ruchowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Na tym odcinku będzie niewiele samochodów, dlatego nie trzeba dwujezdniowej drogi.

Na Jasieniu ul. Nowa Bulońska Północna połączy się z istniejącym układem drogowym - dwiema jezdniami w rejonie Trasy W-Z. Natomiast 100 metrów dalej przewidziano skrzyżowanie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej w postaci wyspy centralnej.

Na końcu trasa powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będą doprowadzone ścieżki rowerowe, a także w dalszej perspektywie trasy tramwajowe z ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Trwają już prace przy projektowaniu linii biegnących ul. Nową Jabłoniową.

W ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie też niespełna kilometrowy odcinek ul. Nowej Wołkowyskiej, która połączy Nową Bulońską Północną z ul. Mysliwską.

Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna. Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna.
Trasa tramwajowa

Inwestycja między Moreną a południem Gdańska przewiduję budowę dwutorowej trasy tramwajowej, biegnącej równolegle do drogi. Zaplanowano na niej pięć przystanków - Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Ten ostatni przystanek będzie jednocześnie węzłem przesiadkowym między tramwajem z Moreny, a autobusami krążącymi po południowych dzielnicach Gdańska.

Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Kiedy ruszy budowa?

Gdańscy urzędnicy planują zrealizować tę inwestycję przy wsparciu unijnym do 2020 roku. Sęk w tym, że jeszcze nie wiadomo, na jakie pieniądze miasto może liczyć z Brukseli. Unijni urzędnicy jeszcze nie zatwierdzili programów, w ramach których mają być wypłacane pieniądze na rozwój transportu w aglomeracjach.

- Gdy tylko będziemy mieli zapewnienie, że zakwalifikowaliśmy się do konkursu na dofinansowanie inwestycji, złożymy wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz. - Wydanie pozwolenia wiąże się z przejęciem części terenów, za które będziemy musieli zapłacić - dodaje.

Czytaj też: Nowa Świętokrzyska przegrywa z Nową Politechniczną

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (192) 4 zablokowane

  • Czy Nową Bulońską (1)

    Pojadą linie "Proszę nie wsiadać" oraz "Przejazd techniczny"?

    • 7 10

    • tak malkontencie, pojadą

      mogą też jechać linie z tabliczką "egzamin"

      • 3 0

  • (2)

    Futurystyczne wizje, a tymczasem 3 miesięczny remont kilometrowego odcinka Małomiejskiej, który skończył się tydzień przed wyborami, dał tyle, że już są wyrwy w asfalcie.
    Proponuję usprawnić najpierw te trasy, które już teraz są tragiczne, a potem zająć się robieniem nowych

    • 14 7

    • (1)

      Właśnie i to jest problem naszego miasta. Zamiast najpierw zniwelować korki u podstaw to oni bawią się w urywane autostrady... Najpierw zróbcie Nową Małomiejską-Chmielną ale po jednej jezdni z wysepkami itd. i linią tramwajową, aby ludzie mogli w końcu ominąć Śródmieście. Przez Śródmieście jest największy tranzyt, bo nie ma odpowiedniego zamiennika. Węzeł Hucisko pęka w szwach bo za duży jest ruch tramwai, dlatego trzeba zbudować obwodnicę Śródmieścia w formie jedna droga z linią tramwajową, i trzeba zacząć od al. Zwycięstwa (Nowa Wałowa) do Głębokiej, od Podwala Przedmiejskiego do Al. Havla (Nowa Chmielna-Małomiejska) i do tego dopinamy od al. Havla do Rakoczego (Nowa Warszawska i Bulońska), a od Rakoczego do Grunwaldzkiej dopnie nam Nowa Politechniczna.

      A potem już zostaje bardzo mały krok do zamknięcia Wałów Jagiellońskich i Podwala Grodzkiego aby przywrócić im historyczny charakter, wjazd na identyfikatory albo komunikacją miejską, zostanie tylko 3 maja, która będzie tarasem na Główne Miasto

      • 3 6

      • ciekawa idea

        Tylko wymaga duzo kasy...

        • 1 1

  • W Gdańsku kolejna droga i linia tramwajowa, a w Gdyni Szczurek ma problem by zrobić tunel pod torami na Chyloni (2)

    • 22 2

    • no to juz jest wstyd

      dla wladz Gdyni. Gdynianie do boju!

      • 4 0

    • Weź nie przeginaj. Nie chcę nic mówić, ale w Gdańsku na Oruni również nie ma ani jednego bezkolizyjnego przejazdu kolejowego. Orunia=Chylonia, oba miasta są siebie warte.

      • 0 1

  • (3)

    Wyspy centralne jak w Moskwie lub Mińsku. Brawa dla sowieckich projektantów!!!

    • 24 11

    • no, słabo wyglądaja te wielgachne wyspy centralne, naprawdę nie da się zrobić skrzyżowania bez nich
      przecież to tylko skrzyżowanie na peryferiach

      • 6 7

    • Nigdzie w Polsce nie projektuje się w tak debilny sposób wysp centralnych. Znów gigantyczne połacie pastwisk dla krów jak na Havla. Czy te barany są niereformowalne ?

      • 4 2

    • o ile jeszcze wyspa jest uzasadniona dla krzyżówki linii tramwajowych, to poza tym nie ma sensu

      • 0 3

  • suchar ?

    trzy z ilu ? nie neguje że coś powstaje tylko śmieje się z kolejnych wizualizacji i tego ile ich było ...

    • 0 7

  • Drogi rowerowe (4)

    Dwupasmowa, szeroka droga, 4 pasy na skrzyżowaniu, wielkie wyspy centralne... A droga rowerowa tylko po jednej stronie!
    Czy oni sie sie nigdy nie nauczą?!
    Zrobią kolejny taki bubel jak Nowa Słowackiego!
    Oficer rowerowy! Gdzie przestrzeganie zaleceń ze standardów rowerowych z 2012?!

    • 14 15

    • Ale ścieżka rowereowa 3,5m (3)

      a chodnik 1,5m. Mieszkańcy miast mają się przemykać pomiędzy rowerami i samochodami.

      • 9 5

      • na tych drogach aż się prosi o pasy rowerowe (1)

        co za głąb wpadł na pomysł, żeby przystanki autobusowe były kolizyjne z DDRkami?

        • 4 2

        • DDR to mi sie kojarzy

          Z Honeckerem ;)

          • 1 1

      • a tymi...

        ...samochodami i rowerami to kto jeździ? tylko turyści?

        • 0 0

  • stacja łąki (1)

    wysiadać

    • 7 12

    • Raczej "Zakład Utylizacji odpadów Szadółki"

      • 0 5

  • (3)

    O co chodzi z tymi wszędobylskimi skrzyżowaniami z wielką wyspą centralną?!?!?!?!?!?!

    • 14 5

    • Przepustowoooość !!!! (2)

      • 11 2

      • (1)

        Przecież przepustowość takie skrzyżowanie ma znacznie mniejszą niż tradycyjne.

        • 4 4

        • ma mniejszą, ale jest pretekst do przetrzymania tramwaju na skrzyżowaniu

          • 2 0

  • (2)

    tylko dlaczego od myśliwskiej do jabłoniowej jest po jednym pasie ruchu w obie strony?

    • 16 2

    • bo to beton projektowal

      • 3 2

    • żeby nie spraszać tam całego tranzytu międzydzielnicowego z Nowolipia i Łostowickiej

      • 3 0

  • Morena (2)

    Nie mogę pojąć skąd to uparte 'morenowanie'.....przecież to Piecki-Migowo

    • 21 15

    • Gdybyś faktycznie był gdańszczaninem wiedziałbyć, że to "morenowanie" pochodzi od nazwy spółdzielni mieszkaniowej. Tak się zwyczajowo przyjęło, choć każdy wie, że to piecki-migowo.

      • 20 1

    • Bo Morena mieści się na wzgórzu morenowym! Piecki-migowo to tylko nazwa urzędowa dzielnicy, zresztą pochodząca od nieistniejacych już wsi.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane