• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną z Moreny na południe Gdańska

Maciej Naskręt
5 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Projekt ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku.


Zakończyły się prace projektowe nad 2,8-kilometrową ul. Nową Bulońską Północną wraz z trasą tramwajową, która połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem. Jej budowa uzależniona jest jednak od pozyskania dofinansowania z Unii.



Czy ul. Nowa Bulońska Północna ułatwi ci podróżowanie po Gdańsku?

Autorem projektu drogi i trasy tramwajowej jest firma Europrojekt Gdańsk, która przygotowała go na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska za 1,180 mln zł. Oprócz projektu Nowej Bulońskiej Północnej biuro opracowało też dokumentację niezbędną do pozyskania decyzji środowiskowej w sprawie tej inwestycji.

Planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni po dwa pasy ruchu. Dodatkowo po stronach obu jezdni powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.

Dlaczego powstanie tylko jedna nitka drogi? - Wynika to z przeprowadzonej analizy ruchowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Na tym odcinku będzie niewiele samochodów, dlatego nie trzeba dwujezdniowej drogi.

Na Jasieniu ul. Nowa Bulońska Północna połączy się z istniejącym układem drogowym - dwiema jezdniami w rejonie Trasy W-Z. Natomiast 100 metrów dalej przewidziano skrzyżowanie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej w postaci wyspy centralnej.

Na końcu trasa powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będą doprowadzone ścieżki rowerowe, a także w dalszej perspektywie trasy tramwajowe z ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Trwają już prace przy projektowaniu linii biegnących ul. Nową Jabłoniową.

W ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie też niespełna kilometrowy odcinek ul. Nowej Wołkowyskiej, która połączy Nową Bulońską Północną z ul. Mysliwską.

Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna. Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna.
Trasa tramwajowa

Inwestycja między Moreną a południem Gdańska przewiduję budowę dwutorowej trasy tramwajowej, biegnącej równolegle do drogi. Zaplanowano na niej pięć przystanków - Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Ten ostatni przystanek będzie jednocześnie węzłem przesiadkowym między tramwajem z Moreny, a autobusami krążącymi po południowych dzielnicach Gdańska.

Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Kiedy ruszy budowa?

Gdańscy urzędnicy planują zrealizować tę inwestycję przy wsparciu unijnym do 2020 roku. Sęk w tym, że jeszcze nie wiadomo, na jakie pieniądze miasto może liczyć z Brukseli. Unijni urzędnicy jeszcze nie zatwierdzili programów, w ramach których mają być wypłacane pieniądze na rozwój transportu w aglomeracjach.

- Gdy tylko będziemy mieli zapewnienie, że zakwalifikowaliśmy się do konkursu na dofinansowanie inwestycji, złożymy wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz. - Wydanie pozwolenia wiąże się z przejęciem części terenów, za które będziemy musieli zapłacić - dodaje.

Czytaj też: Nowa Świętokrzyska przegrywa z Nową Politechniczną

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (192) 4 zablokowane

  • Mam pytanie... (2)

    A co z terenami zielonymi, które ta trasa zdewastuje i rozjedzie? :/
    Gdańsk to drugi po śląsku pod względem zanieczyszczenia obszar!
    Będziemy oddychać oparami asfaltu?

    • 8 24

    • Podlączyli Wam na srebrzysku internet?

      • 15 3

    • A tymczasem w prawdziwym życiu:

      Zawartość pyłu zawieszonego (PM10) w skali rocznej:
      Gdańsk 18 ?g/m3 (najmniejsze w Polsce)
      Elbląg 19 ?g/m3
      Koszalin 19 ?g/m3
      Zielona Góra 20 ?g/m3
      Wałbrzych 20 ?g/m3
      Olsztyn 20 ?g/m3
      Suwałki 21 ?g/m3
      (...)

      • 16 0

  • Niech budują (2)

    W końcu górny taras będzie mieć dobre połączenie tramwajowe z wrzeszczem

    • 20 0

    • Wrzeszcz rulez (1)

      Centrum Gdanska ;)

      • 6 1

      • Chyba centrum żulerstwa i rozpadających się ruder

        • 1 6

  • trzymamy jakość!

    wyspy centralne z pastwiskami dla krów, jako przejaw naszego ekologicznego myślenia nadal rządzą naszymi kochanymi betonowymi ludzikami z brg

    • 8 8

  • A co my w Anglii jesteśmy, że tramwaje jeżdżą pod prąd.

    • 6 5

  • coraz dalej na południe , tereny zielone zabudowywane , (4)

    koszty gigantyczne, nowe drogi, tory, szkoly , kanalizacje,
    w w srodku miasta Ogrodki Działkowe , potworne smietniska i garaciarnie
    zajmują wielkie tereny.

    • 22 9

    • ???

      Wszystkie te ogrodki dzialkowe powinno sie zlikwidowac.

      • 18 1

    • Ogródki działkowe w środku miasta jak najbardziej trzeba zlikwidować (1)

      Co do do południa i zachodu to trzeba zabudować wszystko do obwodnicy południowej i zachodniej.

      Gdańsk rozrósł się nierównomiernie w stronę Sopotu przez co teraz nie ma u nas prawdziwego centrum miasta. Trzeba zagęścić zaludnienie na południu tak by Główne Miasto faktycznie znowu nim było a nie tylko z nazwy

      • 14 1

      • i jeszcze wyzsza zabudowa

        Na Mlodym Miescie + wiezowce

        • 4 0

    • Za dużo ogródków działkowych już nie ma, a nawet bez ich likwidacji jest dużo miejsca pod zabudowę.

      • 4 5

  • bez tej unii i jej kasy nic w tym kraju by nie powstalo,wstyd ze tak dziadujemy i liczymy na innych (3)

    Faktycznie Polska to kraj tylko z nazwy

    • 13 8

    • bzdura

      nie chcę politycznie lecieć, ale niemcy nam cały kraj rochszanili to nie robią łachy, że teraz płacą! wydaje mi się, że należy nam się ta kasa jak psu buda

      • 9 0

    • (1)

      Tak bardzo piniondze z dobrej Unii:

      • 0 2

      • wp-content/uploads/2014/05/ Bilans-czlonkostwa-w-UE.jpg

        • 0 2

  • ludzie do jasnej cholery

    to chyba psychoza z tym południem to ciagle jest kierunek zachodni cyba, że trasa skręci na południe gdzieś w okolicy Szadułek w kierunku Maćkowych

    • 7 0

  • Planowane pasy rowerowe skopane. (1)

    Czemu budując nowe drogi, wyznacza się po staremu pasy rowerowe? Przecież rowerzyści z kierowcami pozabijają się na tych skrzyżowaniach.
    Czy nie można przy budowie nowych drug skorzystać z o wiele bezpieczniejszego modelu holenderskiego? Wtedy jedni i drudzy mieliby święty spokój.

    • 7 3

    • Niemcy mają w nosie "bezpieczny" model holenderski

      i też jest bezpiecznie

      • 2 0

  • skrzyżowania z wyspą centralną

    Czy w Gdańsku nie istnieją planiści, którzy słyszeli o skrzyżowaniu innego typu niż z wyspą centralną? Ile takie skrzyżowanie zabiera miejsca, po co projektować taki wielki plac w środku, ile zmarnowanej przestrzeni? Przedostanie się pieszo z jednej strony ulicy na drugą to jakiś koszmar. Wszystko w imię Świętej Przepustowości. BETONY!

    • 16 3

  • WYSPA CENTRALNA...

    po co? CZy nie można tak jak na całym świecie bez tych dziwnych tworów zabierających wiele z miejskiej przesrzeni oraz tylko wprowadzającej korki...
    Nawet w pozostałej części Polski się tego nie stosuje.
    Czyżby w DRMG mieli tylko jeden typ skrzyżowania w programie do projektowania?
    Żenada

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane