- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (23 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
Tak pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną z Moreny na południe Gdańska
Projekt ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku.
Zakończyły się prace projektowe nad 2,8-kilometrową ul. Nową Bulońską Północną wraz z trasą tramwajową, która połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem. Jej budowa uzależniona jest jednak od pozyskania dofinansowania z Unii.
Planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni po dwa pasy ruchu. Dodatkowo po stronach obu jezdni powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.
Dlaczego powstanie tylko jedna nitka drogi? - Wynika to z przeprowadzonej analizy ruchowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Na tym odcinku będzie niewiele samochodów, dlatego nie trzeba dwujezdniowej drogi.
Na Jasieniu ul. Nowa Bulońska Północna połączy się z istniejącym układem drogowym - dwiema jezdniami w rejonie Trasy W-Z. Natomiast 100 metrów dalej przewidziano skrzyżowanie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej w postaci wyspy centralnej.
Na końcu trasa powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będą doprowadzone ścieżki rowerowe, a także w dalszej perspektywie trasy tramwajowe z ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Trwają już prace przy projektowaniu linii biegnących ul. Nową Jabłoniową.
W ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie też niespełna kilometrowy odcinek ul. Nowej Wołkowyskiej, która połączy Nową Bulońską Północną z ul. Mysliwską.
Trasa tramwajowa
Inwestycja między Moreną a południem Gdańska przewiduję budowę dwutorowej trasy tramwajowej, biegnącej równolegle do drogi. Zaplanowano na niej pięć przystanków - Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Ten ostatni przystanek będzie jednocześnie węzłem przesiadkowym między tramwajem z Moreny, a autobusami krążącymi po południowych dzielnicach Gdańska.
Kiedy ruszy budowa?
Gdańscy urzędnicy planują zrealizować tę inwestycję przy wsparciu unijnym do 2020 roku. Sęk w tym, że jeszcze nie wiadomo, na jakie pieniądze miasto może liczyć z Brukseli. Unijni urzędnicy jeszcze nie zatwierdzili programów, w ramach których mają być wypłacane pieniądze na rozwój transportu w aglomeracjach.
- Gdy tylko będziemy mieli zapewnienie, że zakwalifikowaliśmy się do konkursu na dofinansowanie inwestycji, złożymy wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz. - Wydanie pozwolenia wiąże się z przejęciem części terenów, za które będziemy musieli zapłacić - dodaje.
Czytaj też: Nowa Świętokrzyska przegrywa z Nową Politechniczną
Miejsca
Opinie (192) 4 zablokowane
-
2015-02-05 15:08
(2)
Nowa tamta, nowa owamta. A remontu linii tramwajowej na Stogach od 25 lat nie było! I nie będzie.
- 4 5
-
2015-02-05 18:01
Pokaż mi miasto w Polsce gdzie wyremontowano więcej lini tramwajowych niż w Gdansku? (1)
- 9 1
-
2015-02-06 06:56
To niby ma być usprawiedliwieniem pozostawienia odłogiem kompletnie zrujnowanego torowiska, gdzie codziennie trzeba spawać pękające szyny? Zużytej sieci trakcyjnej, której fatalny stan był już przyczyną pożaru tramwaju?
- 1 1
-
2015-02-05 15:37
Alternatywny dojazd na Morenę.
Zamiast Słowackiego -> Rakoczego, będzie teraz
AK -> Bulońska- 6 0
-
2015-02-05 16:31
to siem nadaje na kolej
tylko Strug wybzdykał sie juz z funduszy
- 1 2
-
2015-02-05 16:59
kolej rzeczy
Może wcześniej uda się dokończyć ul. Myśliwską? Może remont ul. Sobieskiego?
- 1 2
-
2015-02-05 18:01
No fkoncu ! Thanx ! A tera czas na budowe basenu ! Czekamy se
- 2 3
-
2015-02-05 18:03
Tu w Gdansku jest wszystko pomieszane
Osiedla i Dzielnice Zachodnie nazywaja - Poludniem
Osiedla i Dzielnice Polnocne nazywaja - Poludniem
Orunia Gorna jest - Chelmem
Wszedzie jest obecnie - Wszchmocny i Wszchwladny JASIEN - bzdura kolejna
ITP I TD -- 10 4
-
2015-02-05 18:16
Ogródki działkowe za obwodnice a osiedla mieszkaniowe w mieście!
- 10 3
-
2015-02-05 18:49
Nowa świętokrzyska to priorytet!
Nowa bulonska tylko dojdzie do granic południa. Korki na lostowicach i kowalscy będą dalej
- 5 5
-
2015-02-05 18:56
łostowice świetokrzyska
Gdansk Poludnie powinien miec jeszcze połączenie całoroczne ze Stogami a nie tylko w sezonie
- 2 3
-
2015-02-05 19:09
Dlaczego w projektach nie ma połączeń między liniami tramwajowymi? (6)
Aż się prosiło, by tramwaje jechały Łostowicką - między przystankami Wilanowska i Emaus to ok.1 km. Teraz tory kończą się znowu, zamiast dojść do Havla. W ten sposób nie ma i nie będzie tramwajowego połączenia Oruni z Moreną
- 5 9
-
2015-02-05 19:48
musiałby to być tramwaj zębaty (3)
Łostowicka ma zbyt duży spadek, by tramwaj mógł wjechać/bezpiecznie wyhamować.
- 6 3
-
2015-02-05 19:57
dopuszczalne nachylenie torów tramwajowych to 5%. Łostowicka ma 10. (2)
- 6 1
-
2015-02-06 18:25
ten argument mnie przekonuje (1)
ale dla połączenia z Havla nie ma przeszkody
- 0 0
-
2015-02-08 19:48
gdyby iść w koszta, to rzeczywiście przeszkody nie ma
natomiast bez problemu powstanie przejazd Havla - Rakoczego przez Bulońską właśnie. Inne relacje wymagałyby już poważnych, kosztownych i ingerujących w krajobraz inwestycji.
- 0 0
-
2015-02-05 20:00
Nie ma gdzie. (1)
Ale na Łostowickiej nie ma już miejsca. Zwłaszcza przy cmentarzu. Chyba że chcesz robić ekshumacje!
A pochylenie nie jest problemem, w Europie są większe i tramwaje jeżdżą.- 1 3
-
2015-02-05 21:39
jeżdżą ale specjalnie przystosowane
Przystosowaniem nie jest piasecznica, a zębatka. Zębatek jednak unika się jak ognia - są bardzo kłopotliwe. Oczywiście są też inne rozwiązania jak chyba jedyny tramwaj z napędem linowym (San Francisco) ale takie wagony nie pojadą po zwykłych liniach.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.