• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy ul. Nową Bulońską Północną z Moreny na południe Gdańska

Maciej Naskręt
5 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Projekt ul. Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku.


Zakończyły się prace projektowe nad 2,8-kilometrową ul. Nową Bulońską Północną wraz z trasą tramwajową, która połączy Morenę z Jasieniem i Ujeściskiem. Jej budowa uzależniona jest jednak od pozyskania dofinansowania z Unii.



Czy ul. Nowa Bulońska Północna ułatwi ci podróżowanie po Gdańsku?

Autorem projektu drogi i trasy tramwajowej jest firma Europrojekt Gdańsk, która przygotowała go na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska za 1,180 mln zł. Oprócz projektu Nowej Bulońskiej Północnej biuro opracowało też dokumentację niezbędną do pozyskania decyzji środowiskowej w sprawie tej inwestycji.

Planowana droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni po dwa pasy ruchu. Dodatkowo po stronach obu jezdni powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.

Dlaczego powstanie tylko jedna nitka drogi? - Wynika to z przeprowadzonej analizy ruchowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Na tym odcinku będzie niewiele samochodów, dlatego nie trzeba dwujezdniowej drogi.

Na Jasieniu ul. Nowa Bulońska Północna połączy się z istniejącym układem drogowym - dwiema jezdniami w rejonie Trasy W-Z. Natomiast 100 metrów dalej przewidziano skrzyżowanie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej w postaci wyspy centralnej.

Na końcu trasa powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będą doprowadzone ścieżki rowerowe, a także w dalszej perspektywie trasy tramwajowe z ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Trwają już prace przy projektowaniu linii biegnących ul. Nową Jabłoniową.

W ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie też niespełna kilometrowy odcinek ul. Nowej Wołkowyskiej, która połączy Nową Bulońską Północną z ul. Mysliwską.

Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna. Profil terenu, po którym będzie wiodła ul. Nowa Bulońska Północna.
Trasa tramwajowa

Inwestycja między Moreną a południem Gdańska przewiduję budowę dwutorowej trasy tramwajowej, biegnącej równolegle do drogi. Zaplanowano na niej pięć przystanków - Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Ten ostatni przystanek będzie jednocześnie węzłem przesiadkowym między tramwajem z Moreny, a autobusami krążącymi po południowych dzielnicach Gdańska.

Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Planowane przystanki tramwajowej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Kiedy ruszy budowa?

Gdańscy urzędnicy planują zrealizować tę inwestycję przy wsparciu unijnym do 2020 roku. Sęk w tym, że jeszcze nie wiadomo, na jakie pieniądze miasto może liczyć z Brukseli. Unijni urzędnicy jeszcze nie zatwierdzili programów, w ramach których mają być wypłacane pieniądze na rozwój transportu w aglomeracjach.

- Gdy tylko będziemy mieli zapewnienie, że zakwalifikowaliśmy się do konkursu na dofinansowanie inwestycji, złożymy wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz. - Wydanie pozwolenia wiąże się z przejęciem części terenów, za które będziemy musieli zapłacić - dodaje.

Czytaj też: Nowa Świętokrzyska przegrywa z Nową Politechniczną

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (192) 4 zablokowane

  • (2)

    Nowa tamta, nowa owamta. A remontu linii tramwajowej na Stogach od 25 lat nie było! I nie będzie.

    • 4 5

    • Pokaż mi miasto w Polsce gdzie wyremontowano więcej lini tramwajowych niż w Gdansku? (1)

      • 9 1

      • To niby ma być usprawiedliwieniem pozostawienia odłogiem kompletnie zrujnowanego torowiska, gdzie codziennie trzeba spawać pękające szyny? Zużytej sieci trakcyjnej, której fatalny stan był już przyczyną pożaru tramwaju?

        • 1 1

  • Alternatywny dojazd na Morenę.

    Zamiast Słowackiego -> Rakoczego, będzie teraz
    AK -> Bulońska

    • 6 0

  • to siem nadaje na kolej

    tylko Strug wybzdykał sie juz z funduszy

    • 1 2

  • kolej rzeczy

    Może wcześniej uda się dokończyć ul. Myśliwską? Może remont ul. Sobieskiego?

    • 1 2

  • No fkoncu ! Thanx ! A tera czas na budowe basenu ! Czekamy se

    • 2 3

  • Tu w Gdansku jest wszystko pomieszane

    Osiedla i Dzielnice Zachodnie nazywaja - Poludniem
    Osiedla i Dzielnice Polnocne nazywaja - Poludniem
    Orunia Gorna jest - Chelmem
    Wszedzie jest obecnie - Wszchmocny i Wszchwladny JASIEN - bzdura kolejna
    ITP I TD -

    • 10 4

  • Ogródki działkowe za obwodnice a osiedla mieszkaniowe w mieście!

    • 10 3

  • Nowa świętokrzyska to priorytet!

    Nowa bulonska tylko dojdzie do granic południa. Korki na lostowicach i kowalscy będą dalej

    • 5 5

  • łostowice świetokrzyska

    Gdansk Poludnie powinien miec jeszcze połączenie całoroczne ze Stogami a nie tylko w sezonie

    • 2 3

  • Dlaczego w projektach nie ma połączeń między liniami tramwajowymi? (6)

    Aż się prosiło, by tramwaje jechały Łostowicką - między przystankami Wilanowska i Emaus to ok.1 km. Teraz tory kończą się znowu, zamiast dojść do Havla. W ten sposób nie ma i nie będzie tramwajowego połączenia Oruni z Moreną

    • 5 9

    • musiałby to być tramwaj zębaty (3)

      Łostowicka ma zbyt duży spadek, by tramwaj mógł wjechać/bezpiecznie wyhamować.

      • 6 3

      • dopuszczalne nachylenie torów tramwajowych to 5%. Łostowicka ma 10. (2)

        • 6 1

        • ten argument mnie przekonuje (1)

          ale dla połączenia z Havla nie ma przeszkody

          • 0 0

          • gdyby iść w koszta, to rzeczywiście przeszkody nie ma

            natomiast bez problemu powstanie przejazd Havla - Rakoczego przez Bulońską właśnie. Inne relacje wymagałyby już poważnych, kosztownych i ingerujących w krajobraz inwestycji.

            • 0 0

    • Nie ma gdzie. (1)

      Ale na Łostowickiej nie ma już miejsca. Zwłaszcza przy cmentarzu. Chyba że chcesz robić ekshumacje!
      A pochylenie nie jest problemem, w Europie są większe i tramwaje jeżdżą.

      • 1 3

      • jeżdżą ale specjalnie przystosowane

        Przystosowaniem nie jest piasecznica, a zębatka. Zębatek jednak unika się jak ognia - są bardzo kłopotliwe. Oczywiście są też inne rozwiązania jak chyba jedyny tramwaj z napędem linowym (San Francisco) ale takie wagony nie pojadą po zwykłych liniach.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane